Nowe kamery od Sony !!!

abcaa

New member
Dzisiaj rano filmuje przy świetle dziennym w domu i to samo, ostrość szleje,
jak się kieruje kamerę z jasnego do ciemniejszego i na odwrót. Tego nie mam w żadnej innej kamerze, owszem jest ale nie w takim stopniu i takim nasileniu.
Cały czas mam nadzieje że to jakieś złe ustawienia. Wyobrazcie sobie kręcenie
wieczorem przy światłach disco, kamera by chyba oci...ła.

Pozdrawiam

Dopowiem że jak filmuję np. HC9 i raz się się dostosuje kamera do pomieszczenia w którym występują różne światła, mam spokój z ostrością, nie ma takiego szaleństwa jak w 500.
 
Ostatnia edycja:

Swierzak

New member
Chciałbym ponowić prośbe, o jakie kolwiek sample w slow-motion z kamery Sony HDR-XR500/520. Jak mógłby ktoś z was nagrać taki krótki filmik był bym bardzo wdzięczny, z góry dziękuję.

Pozdrawiam!
 

jackpe

New member
Swierzak napisał:
Chciałbym ponowić prośbe, o jakie kolwiek sample w slow-motion z kamery Sony HDR-XR500/520. Jak mógłby ktoś z was nagrać taki krótki filmik był bym bardzo wdzięczny, z góry dziękuję.
Masz to w tym wątku, chyba gdzieś latem Shinzon wrzucił pszczołę, czy innego ptaka. Na pewno pomiędzy czerwcem a wrześniem.

Znalazłem, bo i tak nie miałem co robić, ale link już nie działa. Jak Shinzon się pojawi to pewnie Ci wrzuci jeszcze raz.
Inni są za leniwi.
 
Ostatnia edycja:

abcaa

New member
Myślisz że da to coś?
Jutro mam imprezę z tańcami, sprawdzę ją i zobaczymy co dalej robić,
przejdzie chrzest bojowy.

Pozdrawiam
 

jackpe

New member
abcaa napisał:
Dzisiaj rano filmuje przy świetle dziennym w domu i to samo, ostrość szleje,
jak się kieruje kamerę z jasnego do ciemniejszego i na odwrót.
Napisz coś więcej i dokładniej. Nie wiem czy Ci ciągle gubi ostrość i w których momentach, czy nie potrafi, lub długo ją łapie? Czy dzieje się to ciągle, czy kiedy kamerą filmujesz miejsce dużo słabiej oświetlone? A najlepiej wrzuć jakiś kawałek żeby sprawdzić. XR500 nie jest demonem ostrości, jak chyba większość modeli Sony z tej półki, lecz nigdy nie zauważyłem " szaleństwa " z ostrością. Bardzo zadowolony z niej też nie jestem. / O ostrości myślę /
 

abcaa

New member
Dzisiaj sprawdzę na imprezie i cała prawda wyjdzie na jaw co jest tak naprawdę warta. Przy jednakowym oświetleniu obrazek jest dobry, ostry, można przesuwać kamerą i z ostrością nic się nie dzieje, ale za to w pomieszczeniach gdzie występują różne nasilenia światła jak / okna, obok okna, żarówki i inne / to jest do kitu z tą ostrością. W końcu kamera nie stoi tylko w jednym miejscu, czasami jest potrzebny ruch w lewo lub w prawo.
Będą migotające światła i inne na imprezie, zdam relacje z zachowania kamery.

Pozdrawiam
 

BelYaal

New member
abcaa napisał:
W końcu kamera nie stoi tylko w jednym miejscu, czasami jest potrzebny ruch w lewo lub w prawo.
Będą migotające światła i inne na imprezie, zdam relacje z zachowania kamery.

Pozdrawiam

Moze chodzi Ci o to, ze krecisz w pokoju dajesz na okno, to kamera chce zlapac cos za oknem, wiec przeogiskowywuje (chyba dobrze to okreslilem :grin: )
sie i lapie ostrosc na dalszy obiekt, stad chwilowy brak ostrosci?
 

abcaa

New member
Nie, wiadomo że wtedy szuka i ogniskowa się zmienia. Chodzi o padające różne światła wewnątrz pomieszczenia. Kierując kamerę na osoby a potem na ścianę lub inne przedmioty lub ludzi, występuje od zaraz problem.

Pozdrawiam
 

BelYaal

New member
abcaa napisał:
Nie, wiadomo że wtedy szuka i ogniskowa się zmienia. Chodzi o padające różne światła wewnątrz pomieszczenia. Kierując kamerę na osoby a potem na ścianę lub inne przedmioty lub ludzi, występuje od zaraz problem.

Pozdrawiam
No jak na sciane, to nic dziwnego, to plaska powierzchnia, bez szczegolnych motywow do zachaczenia przez af-a i nawet dobre lustrzanki maja problem ze sciana i szukaja wtedy po zakresie AF-a
Powiedz jest problem gdy masz czlowieka, obok stoi drugi w podobnej odleglosci, to jak skoczysz z jednego do drugiego to masz ten sam problem?
 

Shinzon

New member
@ abcaa

Bez przykładowego filmu to trochę dyskusja jak ze ślepym o kolorach. Jeżeli chodzi o kamery SONY to z modeli HD miałem SONY CX-6, SONY SR11 i teraz SONY XR500. Przy XR500 nie widzę różnicy do poprzednich modeli SONY. Auto-focus w SONY nie jest najwyższych lotów. Czasami dość długo kamera nie może złapać ostrości szczególnie przy słabym świetle, ale jak już złapie ostrość to nie ma problemów. Stąd nie potrafię sobie wyobrazić problemów jakie opisujesz (dlatego prośba o próbkę filmu). Mnie auto-focus w XR500 nie sprawia prawie wcale problemów. W zeszłym tygodniu nagrywałem 4 dni festiwal jazz. Latałem kamerą z mocno oświetlonej sceny na słabo oświetloną widownię i kamera nie gubiła ostrości. Z nagrań jestem niesamowicie zadowolony, a organizator festiwalu jak mu pokazałem nagrania to mówił mi, że jeszcze nie widział nagrań tak dobrej jakości z kamery amatorskiej. Być może Twój egzemplarz kamery SONY ma jakąś wadę i wymaga udania się do serwisu.
 
Ostatnia edycja:

Swierzak

New member
Shizon, mógł byś wrzucić nagranie w slow-motion na jakiś serwer, np. rapidshare, albo megaupload? Link który kiedyś podawaleś, już wygasł. Jak byś mógł to proszę, wrzuć ;).

Pozdrawiam!
 

abcaa

New member
Powiem tak, kamera spisała się na medal, jedna uwaga to taka że trzeba poczekać chwilę na początku aby załapała ostrość a potem to już leci super.
Przy światłach dyskotekowych ani nie mrugnęła złą ostrością po prostu rewelacja. Mam też FX 1000 i wiem co mówię ta kamera ma śmoc.
Jeszcze ustawię ją do nagrań w pomieszczeniach przy światłach dziennych
bo tutaj tak jakby ostrość szalała, ale to pikuś po tym co pokazała w nocy.

Pozdrawiam
 

sajuuk

New member
Witam!!

Zastanawiam się nad kupnem kamerki sony hdr xr-200v z USA i jak sądzicie czy jest to dobry wybór (chodzi o cenę)?? Ciężko coś znaleźć na temat tej kamerki.... właściwie wszędzie piszą o xr500 i xr520..

Pozdrawiam
 

sajuuk

New member
ale ta cx500v jest na karty... więc musiałbym dokupić jeszcze karty a xr200v jest z dyskiem. A jak jest z kartami?? na ile wystarcza np. 8 GB przy nagraniu HD?? Generalnie nie znam się kompletnie, ta xr200v to i tak mocno naciągany zakup.

Użytkowanie mocno amatorskie :)

Dzięki za pomoc!!
 

Shinzon

New member
@sajuuk

SONY CX-500/505 (różne są jej oznaczenia w zależności od regionu, w którym jest sprzedawana) ma praktycznie takie same parametry obrazu co SONY XR500/XR520. SONY CX500/505 jest trochę bardziej uboga w wyposażenie w porównaniu do XR500/XR520 ale ma pewne ulepszenia (np. jeszcze bardziej ulepszoną stabilizację). Jednak ta kamera jest o niebo lepsza od XR200. Jedynym atutem XR200 porównaniu do CX500/505 jest dysk twardy. Poza tym XR200 wypada bardzo słabo w stosunku do CX500/505 jeżeli chodzi o jakość obrazu, a to w kamerze jest najważniejsze. Co z tego, że mamy dużo miejsca do nagrywania w XR200 jak jakość obrazu będzie dużo gorsza.

Podam kilka parametrów:
Efektywna liczba pikseli w trybie kamery CX500 4.150 tys. vs XR200 1.490 tys. !!!
Przetwornik obrazu CX500 1/2,9" vs XR200 1/5"
Średnica filtra CX500 37mm vs XR200 30mm

Wszystko to wpływa na znaczne pogorszenie jakości obrazu w XR200 vs CX500/505

SONY XR200 to kiepska kamera, stąd tak niewiele na jej temat jest na forum, gdyż nikt rozsądny tej kamery nie kupi, może za wyjątkiem kogoś kto się nie zna i wcisną mu ją w Saturnie czy Media Markt. Cena XR200 jest za wysoka w stosunku do tego co reprezentuje sobą ta kamera. Po prostu szkoda na nią pieniędzy. Dużo lepiej dołożyć trochę i kupić CX500/505, albo nawet kupić na allegro zeszłoroczną SONY SR12. Nie warto przy zakupie kamery kierować się tylko tym, że ma dysk twardy, jak nagrania na tym dysku będą niewiele warte.

CX500/505 ma wbudowaną pamięć 32GB flash, która wystarczy na 4 godziny nagrania przy najwyższej jakości, a więc kart tak od razu nie trzeba kupować. Na 8GB mieści się około godziny nagrania.
 
Ostatnia edycja:
Do góry