Nie aktywny pixel

dnex3

New member
W zeszlym tygodniu kupilem TV Panasonic 55as640e w sklepie internetowym a sprzet dotarl do mnie w piatek.
Znalazlem pixel swiecacy ciagle na niebiesko.
Czy taka wada podlega naprawie / wymianie serwisowej?
Co moge w takiej sytuacji zrobic?
Napisalem maila do wsparcia z tym zapytaniem, ale w odpowiedzi polecili tylko wypelnienie formularza zgloszeniowego odnosnie usterki.
Znalazlem takie stwierdzenie:
"Obowiązująca w Polsce norma ISO 13404-2 przewiduje, że telewizor (bądź monitor) uznaje się za sprawny jeśli ma nie więcej jak 2 uszkodzone piksele."
Ale nie wiem jak sie to odnosza do tego poszczegolni producenci, a nie chcialbym odeslac TV na 2 tyg i zeby wrocil w tym samym stanie.
 

vectra1

Member
Bez reklam
W zeszlym tygodniu kupilem TV Panasonic 55as640e w sklepie internetowym a sprzet dotarl do mnie w piatek.

Masz 14 dni na zwrot towaru zakupionego przez internet, jeżeli sklep Cię o tym nie poinformował lub nie ma takiej informacji w jego regulaminie to okres wydłuża się do roku.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Z tymi 14dniami to nie tak. Kupujac mamy 14 dni na zgłoszenie chęci zwrotu. Na sam zwrot znowu chyba następne 14 dni:)
A z tym rokiem to byłbym w tym przypadku ostrożny.
Jesteś pewien że w instrukcji obsługi nie ma ani słowa o tym, że mogą być jakieś martwe piksele na matrycy?
dnex3
Masz 14 dni na zgłoszenie chęci zwrotu zakupionego towaru. Napisz list i następnie wyślij im TV. Zreszt***ą robisz to na ich koszt. Po co Ci zgłoszenie reklamacyjne, serwis itd?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

vectra1

Member
Bez reklam
Z tymi 14dniami to nie tak. Kupujac mamy 14 dni na zgłoszenie chęci zwrotu. Na sam zwrot znowu chyba następne 14 dni:)
A z tym rokiem to byłbym w tym przypadku ostrożny.
Jesteś pewien że w instrukcji obsługi nie ma ani słowa o tym, że mogą być jakieś martwe piksele na matrycy?
dnex3
Masz 14 dni na zgłoszenie chęci zwrotu zakupionego towaru. Napisz list i następnie wyślij im TV. Zreszt***ą robisz to na ich koszt. Po co Ci zgłoszenie reklamacyjne, serwis itd?

https://prokonsumencki.pl/blog/zwro...ka/?nabw=0&utm_referrer=https://www.google.pl

"12 miesięcy
Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa powyżej.
Jeżeli jednak konsument został poinformowany przez Sprzedawcę o prawie odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa powyżej, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie."
 
D

Deleted member 121090

Guest
Teraz nie rozumiem co chciałeś powiedzieć.
To odstąpienie od umowy to jest to o czym pisałem. Nie musisz oddać towaru do 14-dni tylko poinformować sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
Podałeś więc podstawę prawną tego co ja napisałem, nie tego co napisałeś Ty.
 

vectra1

Member
Bez reklam
Miałem na myśli fakt, że jeżeli sprzedawca Cię nie poinformuje lub w jego regulaminie nie ma zapisu czas wydłuża się do roku.
 
D

Deleted member 121090

Guest
O.K.
Ale nie o tym pisałeś wcześniej.
To co piszesz to prawda, tylko bardzo ciężko będzie udowodnić, że akurat o tym nie poinformował. Mało tego, regulaminy sklepów raczej zawierają stosowny zapis.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Ma , bo po pierwsze Unia dopuszcza określona ilość na matrycy, po drugie z odległości oglądania są one nie widoczne.
Po trzecie można spróbować go wygłaskać - często pomaga i zamyka się.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Nie ma.
Bo po pierwsze, kupujący ma prawo do rezygnacji z zakupu do 14 dni i ma pełne prawo z tego skorzystać.
Nie musi się tłumaczyć. A przy okazji może sobie wybrać ekran bez takich niespodzianek.
Po drugie, w tym wypadku nie oddaje TV jako niezgodnego z umową, więc to co Unia uważa, nie ma najmniejszego znaczenia. Nie ten tryb zwrotu towaru.
Po trzecie nie ma żadnego znaczenia z jakiej odległości te piksele są widoczne. Ani przepisy unijne ani rezygnacja z zakupu towaru w terminie 14-dni nic o tym nie mówi.
Po czwarte można czasami wygłaskać, to prawda, ale czy warto to robić w towarze który możemy bezkarnie oddać i kupić inny bez tej wady?
Niech sprzedający głaszcze.
 

dnex3

New member
Informacja odnoscie mozliwosci zwrotu towaru jest podona przy opisie towaru (TV zakupiony na allegro). Przeszedl mi przez mysl ten pomysl, ale cala procedura potrwa "kilka dni" i bede musial poszukac drugiego.

Siedzac na wprost na czarnym/ciemnym tle, widac ten pixel z ok. 2m+ (a sokolego wzroku to ja nie mam). Przy jasnym tle jest praktycznie niewidzoczny.
 

eedviking

Banned
W zeszlym tygodniu kupilem TV Panasonic 55as640e w sklepie internetowym a sprzet dotarl do mnie w piatek.
Znalazlem pixel swiecacy ciagle na niebiesko.
Czy taka wada podlega naprawie / wymianie serwisowej?
Co moge w takiej sytuacji zrobic?
Napisalem maila do wsparcia z tym zapytaniem, ale w odpowiedzi polecili tylko wypelnienie formularza zgloszeniowego odnosnie usterki.
Znalazlem takie stwierdzenie:
"Obowiązująca w Polsce norma ISO 13404-2 przewiduje, że telewizor (bądź monitor) uznaje się za sprawny jeśli ma nie więcej jak 2 uszkodzone piksele."
Ale nie wiem jak sie to odnosza do tego poszczegolni producenci, a nie chcialbym odeslac TV na 2 tyg i zeby wrocil w tym samym stanie.

Próbowałeś tego, do "zastałych" pixeli?
AdamuSoft - PixelRepairer
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Właśnie w tym problem, że już ich nie ma i raczej nie kupisz.
Dlatego pytałem czy przeszkadza. Bo większości nie przeszkadza.
 

dnex3

New member
Na ciemnym tle kole w oczy, szczegolnie ze znajduje sie w okolicach centralnej czesci ekranu.

Probowalem z youtube'a filmikami, ale bez zadnych zmian.
Uruchomilem ten program. Ma on jakis minimalny czas dzialania? Czy tez do skutku?
 

dnex3

New member
Prosilem, grozilem, glaskalem, piescilem, przyciskalem, chuchalem, dmuchalem, program dzialal 4+h i nic niestety nie pomoglo. A znalazlem jeszcze jeden swiecacy na niebiesko, ale to chyba sub pixel bo wydaje sie mniejszy lub slabiej swieci.
 
Do góry