A nawiązując do analogi kolegi Perkoz_1, koktajlu z uryną i słomki z wstawką z wodą mineralną - to jak ta słomka, czy wstawka z wodą będzie kiepskiej jakości i cienka to i nawet tej uryny nie da się pociągnąć
. Czyli nawet jak mamy kawałek połączenia od płytki drukowanej (kilkuwarstwowej niejednokrotnie) do gniazda kiepskiej jakości to i tak lepiej jak kabel do głośnika, czy HDMI, będzie trochę lepszy bo zyskamy- a przynajmniej nie stracimy na jakości tego połączenia. A raczej połączenia od płytek do gniazda są w określony sposób obliczone i na pewno nie są podłączone przypadkowym kabelkiem który był akurat pod ręką przy montażu. Odnośnie jakości i czystości materiału użytego do produkcji kabla, jakość wykonania, czystość materiału ma znaczenie, dla prądu stałego niebyło by to istotne, przy sygnale analogowym np do głośników ma to duże znaczenie, gdyż częstotliwości przesyłane przez ten kabel są od 20 Hz do 35 KHz, i jak dla sygnału 20 Hz taki przewód nie będzie stanowił zbytniej przeszkody, to już dla 35 KHz będzie stawiał pewien opór jak tama w strumyku (upraszczając). Biorąc pod uwagę jeszcze kilka innych parametrów jak natężenie tego sygnału, oraz to że sygnał 20KHz będzie płynął bliżej ścianek przewodu a sygnał 20Hz całym przekrojem to budowa przewodu, czystość materiału oraz sposób jego wykonania nabierają dość dużego znaczenia.
Kabel HDMI składa się z kilu mniejszych kabelków i niejednokrotni jest tak że przy kiepskiej jakości kablach , te kabelki są na tyle kiepskie że sygnały zakłócają się nawzajem, i nie pomoże sygnał cyfrowy 0 1 bo on po prostu niedobrze lub będzie nieczytelny dla odbiornika. W droższych kablach każdy przewód jest grubszy i ekranowany i tu wychodzą różnice jakie opisał damian82…
Myślę że przewody to element istotny, jednak żeby kupić dobre w rozsądnej cenie to inna sprawa. Tutaj wskazany jest zdrowy rozsądek, ewentualnie zasobny portfel. Nie mając kasy coś się wymyśli, mając kasę po prostu kupi się dobry kabel bo szkoda czasu na kombinowanie. Dobry marketing skutecznie podnosi cenę kabli renomowanych marek.