Jaki nośnik kamery hd jest najlepszy.

Jaki nośnik najlepszy?


  • Total voters
    0

vvilk

New member
Nigdy nie używałem MS i nie znam się na ich jakości ale z cen na allegro:
Najtańsza 16GB MS - ok. 170-180zł.
Najtańsza 16GB SDHC Kingston Class 4 - ok 80-85zł.
Transcend, Patriot, PQI Class 6 - ok 100zł.

Drugi plus to to, że SDHC - max 32GB, MS - 16GB

Nie piszę tego po to, żeby się sprzeczać ale żeby pokazać to, że Sony wymyślając swój własny standart każe sobie za to płacić zdecydowanie za dużo. Taki japoński monopolista na MS. ;)
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
pamieta jak kiedys mialem pena u nich kupic na gieldzie, ale byly tanie strasznie tanie, kumpel z ktorym bylem mowi ze to podroby jak moga byc tanie jak w hurtowni sa duzo drozsze, no ale tak bywa.
Kolega ma racje trudno rozpoznac, na hologramie napisy sony sa inaczej laczone i z tego co wiem zgrzewanie pudelka jest okragle na podrobce, a nie prostokatne.
Ja zawsze nagrywam nowa karte cala i zgrywam, tanich kart nie kupuje szkoda mi pamiatki zyciowej.
 

mobor

Banned
vvilk napisał:
Nigdy nie używałem MS i nie znam się na ich jakości ale z cen na allegro:
Najtańsza 16GB MS - ok. 170-180zł.
Najtańsza 16GB SDHC Kingston Class 4 - ok 80-85zł.
Transcend, Patriot, PQI Class 6 - ok 100zł.

Drugi plus to to, że SDHC - max 32GB, MS - 16GB

Nie piszę tego po to, żeby się sprzeczać ale żeby pokazać to, że Sony wymyślając swój własny standart każe sobie za to płacić zdecydowanie za dużo. Taki japoński monopolista na MS. ;)

http://www.allegro.pl/item529320177_sony_memory_stick_pro_duo_16gb_mark2.html - ta karta to mark2 a wiec już porządna i szybka. Nie mozesz do niej porownywac budzetowych kart tylko oryginalnego sandisc'a do AVCHD - są takie. Tez bym wolał by istniał jeden standard kart ale jest jak jest. Tez mam jeszcze kamere Canona na karty i tam mam SanDisc'a Extreme II 16 GB...
 

vvilk

New member
Używam kart pamięci od czasu kiedy za SmartMedia 128 MB zapłaciłem ponad 300zł. Miałem karty wielu producentów: sandisc, kingston, pqi, panasonic, transcend i większość z nich była klasy budżetowej, natomiast wszystkie oryginalne. Żadna do dnia dzisiejszego nie zepsuła się. W starym olympusie u Mamy dalej działa 128 Smart Media a w moim nowym Canonie jako awaryjna jest kilkuletnia - 256 MMC. Dlatego twierdzę, że klasa budżetowa do kamery jest jak najbardziej ok. byle by spełniała minimalne wielkości przesyłu danych czyli w moim wypadku Class4. Szybsze karty tak naprawdę są plusem tylko przy zrzucaniu danych na komputer.
 

mobor

Banned
Class4 sprawdza sie jak nagrywasz jednym ciągiem... Przy podefragmentowanej pamieci i duzej ilosci krotkich filmików podczas nagrywania z duzym bitratem - moze gubic kaltki Dlatego stosuje sie karty dedykowane



1) Szybsze
2) Trwalsze /zwieksszona ilosc mozliwych cykli R/W/
 

mobor

Banned
to jest niezbedne minimum. Najtansze z mozliwych
Ja pisalem o rozwiązaniu jakosciowo lepszym. Sandisc sprzedaje takie karty SD - trwalsze i szybsze- dedykowane do kamer AVCHD. Są to odpowiedniki Extreme II lub III dodatkowo z podwyższoną zywotnością.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
cos mialem napisac i mi sie cos klops :)

no to juz napisze odnosnie tego co nizej, te same dyski tylko 1,8 cala i gowniane lacze, jak nitka latwo uszkodzic, laczenie takie jak w elektronice cienka tasiemka.
 
Ostatnia edycja:

vvilk

New member
Przypomniałem sobie, że miałem napisać też o dyskach twardych.
Przez te kilka lat rozwaliłem niestety już 5 dysków. 3 w stacjonarnym i 2 w laptopie. 2 całkowicie a reszta częściowo. fakt nie mowimy tu o dyskach w komputerze tylko w kameram, mimo wszystko technologia ta sama - podatna na uszkodzenia.

Do tematu kart: Kupiłem ostatnio Transcend 16GB Class6 po około 105zł.
Cena całkiem niezła, a na tych kartach jak i na innych się jaszcze nie zawiodłem.
 

trainiart

New member
Racja, do czasu.

Z tym, że parametry resursowe wyglądają następująco:
- dla dysków twardych przeciętna wartość MTBF 50 000 godz. - 3 lata gwarancji (hi-end - 200 000 godz.)
- dla SDHC przeciętna wartość 100 000 operacji R/W - dożywotnia gwarancja (hi-end 1 000 000 operacji R/W).

A na marginesie....mam wyjątkowego pecha do dysków (komputerowych), na 10 zakupionych dysków twardych 2 skończyły żywot przed upływem okresu gwarancyjnego, 2 po okresie gwarancyjnym. Tak samo pewnie jest z kartami SDHC (i pamieciami typu "flash"). Nie padła mi wprawdzie żadna z kart SDHC, za to CRUSER 8 GB SanDisk padł mi całkowicie po 3 dniach.
 

l4uke

New member
Witam,

porownywałem filmy z kamery canon hv30 - kaseta z kamera canon hf100
- karty pamieci.​



Mozna nadal zauwazyc ze jakosc nagran z tych dwoch kamer jest rozna a technicznie bardzo sa podobne nie zwracajac uwagi na nosnik.

HV30 jakosc nagran z tej kamery wyglada "profesjonalnie" obraz jest bardziej krystaliczny i ostry.​

Hf100 jakosc rowniez jest wysoka ale jednak rozni sie od HV30 i jest gorsza - nie potrafie dokładnie powiedziec czym sie rozni ale roznice mozna zauwazyc kolory, ostrosc, i cały ogół .​

Wyglada na to ze nosnik nadal ma duzo do znaczenia . Hv30, zapisuje na kasetkach wiec kompresja jest mniejsza hdv/mpeg-2 - wydaje mi sie ze dzieki słabszej kompresji daje lepsza jakosc obrazu. HF100, zapisuje na kartach pamieci AVCHD/mpeg-4 - bardzo wysoka kompresja i gorsza jakosc .​


Karty pamieci sa wygodniejesze w uzytkowaniu ale za wysoka kompresja co pogarsza jakosc nakreconego filmu.​




Pozdrawiam​
 

slimak

New member
Bez reklam
Co ciekawe nawet w miarę statycznych ujęciach przy AVCHD 17 MBit/s widać na zielonym tle pikseloze i skoki przejścia koloru zielonego. :-(
Panasonic SD100
www.panasonic.medbit.superhost.pl

---------------------------------------------

Sony cx11 na czerwonym logo MM pokazało jeszcze większą pikseloze, było ją widać nawet na 2,7” LCD kamery. :shock:
 
Ostatnia edycja:

trainiart

New member
Oceniamy nośnik, czy encoder?

Nośnik nie ma żadnego wpływu na jakość nagrań z kamery. Ma ją natomiast rodzaj "kodeka". Zgadzam się, że enkodery DV sa jednymi z najlepszych, tyle, że .... aby technicznie sensownie móc oglądać nagrania (a nie z taśmy - bo nie wyobrażam sobie aby np. pożyczyć komuś do oglądania taśmę) i tak trzeba skonwertować materiał do MPEG-2 lub H.264 (lub ich mutacji) i "zgubić" zalety DV. (vide: DVD, BR, karta pamięci).
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
14Uke, piszesz, że porównywałeś jakość nagrań, ale czy Ty te nagrania wykonałeś? Czy zastosowałeś w kamerach podobne ustawienia, czy było porównywalne światło itp.

Jeżeli tak to takie porównanie ma sens, bo jeżeli mówisz o materiale, który widziałeś bądź ściągnąłeś z sieci to już nie do końca.
 

slimak

New member
Bez reklam
Oceniamy nośnik, czy encoder?… efekt końcowy!!!!!!!

trainiart napisał:
...... Zgadzam się, że enkodery DV sa jednymi z najlepszych, tyle, że .... aby technicznie sensownie móc oglądać nagrania (a nie z taśmy - bo nie wyobrażam sobie aby np. pożyczyć komuś do oglądania taśmę) i tak trzeba skonwertować materiał do MPEG-2 lub H.264 (lub ich mutacji) i "zgubić" zalety DV. (vide: DVD, BR, karta pamięci).


DV=avi

Canon HV30=HDV=1440x1080mpg2=Blu-ray*
Nic nie trzeba konwertować.

* mpg2(HD) jeden z formatów, które wszystkie odtwarzacze BD muszą obsługiwać.

---------------------------------------

Pomijając duże jednokolorowe powierzchnie i wodę obydwa formaty HDV I AVCHD dają prawie identyczną
jakość.
 
Ostatnia edycja:
Do góry