Ferguson FBOX ATV

marekjoz

New member
Założyłem konto, żeby podzielić się wrażeniami z kilku miesięcy używania FBOXa:

1. Jakość video HD bardzo dobra, 4k nie testowałem.
2. Spotify, Deezer działa ok
3. youtube działa ok
4. Biblioteka własnych mediów (KODI) działa ok, chociaż UI jest tragiczne i zabawa z konfiguracją ścieżki dostępu do katalogów na dyskach USB to przeżycie godne zachodu
5. Amazon Prime Android (z myszką) - działa, słaba jakość video
6. Miracast (chromecast) działa kapryśnie
7. HBO GO Android (z myszką) - działa, ale dźwięk nie nadąża za obrazem, nie da się oglądać
8. Horizon Go (UPC) działa w wersji Android (z myszką)
9. Netflix for Android tv - dźwięk 5.1 tylko przez optyk (przez HDMI tylko stereo), notorycznie mnie wylogowywało przed resetem urządzenia
10. HBO GO for Android tv - nie działa
11. Amazon Prime for Android tv - nie działa
12. Vectra TV Online - nie działa: brak apki zarówno na Android TV jak "zwykły" Android

Podsumowanie:
3 w skali 0..5 - do obsługi własnych mediów (mp3, iso, mpg itd...)
1 w skali 0..5 - do strumieniowania video z serwisów video
4 w skali 0..5 - do strumieniowania muzyki z serwisów audio

Ocena ogólna: drugi raz bym nie kupił - moich oczekiwań nie spełnił.
 
Ostatnia edycja:

manonfire

Member
Netflix u mnie śmiga w 5.1 zarówno po HDMI jak i po toslinku. Pokombinuj coś w ustawieniach FBoksa albo w ampli albo TV, nie wiem czego używasz do odtwarzania dźwięku.
Co do reszty w zasadzie wszystko potwierdzam. W zasadzie, bo niektórych serwisów po prostu nie mam zasubskrybowanych więc nie mam jak sprawdzić.
 

marekjoz

New member
Netflix u mnie śmiga w 5.1 zarówno po HDMI jak i po toslinku. Pokombinuj coś w ustawieniach FBoksa albo w ampli albo TV, nie wiem czego używasz do odtwarzania dźwięku.
Co do reszty w zasadzie wszystko potwierdzam. W zasadzie, bo niektórych serwisów po prostu nie mam zasubskrybowanych więc nie mam jak sprawdzić.

Kombinowałem ze wszystkim co było możliwe. Support doradził zmienić ampli Yamahy (RX-V667), która normalnie dekoduje do Dolby TruemHD, DTS Master Audio i 7.1. Dolby w wyższych bps z ISO idą bez problemu przez HDMI na FBOXie, tylko z jakichś powodów w Netflix jest cisza. i jak już mi się wydawało, że wszystko gra, to się okazało po weryfikacji informacji o przepływności w ampli, że na wejściu jest tylko 2.0 a nie 5.1. Z jakichś powodów 5.1 jest tylko po optycznym na Netflix. Resety wszystkiego i reinstalacje mam już za sobą. Kombinowanie z ustawieniami HDMI czy Audio RAW też. Gdy ustawiam źródło dźwięku jako HDMI, to nagle Yamaha nie widzi żadnego sygnału audio.
Ktoś ma Yamahę i FBOXa i mu to działa?
 

manonfire

Member
Ktoś ma Yamahę i FBOXa i mu to działa?
No właśnie ja mam Yamahę. Model z niższej półki niż Twój (RX-V385) za to trochę nowszy. Ale to nie powinno mieć znaczenia, ma te same dekodery, różnica jest w chyba w wersji HDCP. Nie powinno to jednak robić, bo i tak mam w ampli z racji starej plazmy ustawione na HDCP 1.4. Ale może tu właśnie jest kłopot.

Po optyku z Netfliksa idzie zwykłe DD, po HDMI DD+.
Zaiste cuda z tą Twoją Yamahą. Zmiana ampli raczej nie ma sensu, ja niespecjalnie słyszę różnicę między Netfliksowym DD a DD+.
A tak swoją drogą sprawdź dźwięk na innym kablu HDMI jeśli jeszcze tego nie robiłeś. Niby drobiazg a może się okazać, że tu jet pies pogrzebany.
 

patro666

New member
Witam wszystkich, to mój pierwszy post, niestety niewesoły.
Posiadam Ferguson FBOX ATV - wszystkie updaty zrobione. Kupiłem go dla Netflixa.
Wszystko działało OK aż do dziś. Netflix przy próbie odpalenia filmu/serialu wywala się. Jest błąd: aplikacja netflix przestała działać. Nie pomaga wyłączenie zasilania.
macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
 

manonfire

Member
Spróbuj po uruchomieniu apki Netfliksa wejść w Pomoc, tam przetestuj serwery, szybkość swojego netu a następnie jest tam chyba w lewym dolnym rogu "załaduj ponownie aplikację" czy jakoś tak. Czasami ta metoda jest skuteczna.
Ale być może Netflix znów chce postraszyć użytkowników sprzętu kosztującego < $250 żeby se nie myśleli.
 

marekjoz

New member
Spróbuj po uruchomieniu apki Netfliksa wejść w Pomoc, tam przetestuj serwery, szybkość swojego netu a następnie jest tam chyba w lewym dolnym rogu "załaduj ponownie aplikację" czy jakoś tak. Czasami ta metoda jest skuteczna.
Ale być może Netflix znów chce postraszyć użytkowników sprzętu kosztującego < $250 żeby se nie myśleli.

Problemy związane z wywalaniem apki, zwisem, koniecznością logowania przy każdym odpaleniu, czy też dziwnym błędem wymagającym ponownego uruchomienia apki zniknęły u mnie akurat po reinstalacji całego systemu. Brak 5.1 po HDMI w Netflix niestety nie...

No ale szczerze, to i tak Netfiix jako jedyny serwis streamingowy z tych trzech poważnych (+HBO GO, +Amazon Prime) działa na AndroidTV. HBO GO i Amazon tylko w badziewnym trybie telefonowo/tabletowym z video o jakości pierwszych filmów z panią Teresą O. przywożonych na VHS z Berlina Zachodniego. :roll:
 

MKusiu

Member
Do odtwarzania plików mkv 4K o parametrach jak niżej nada się:
ViDEO............: ~57.1 Mbps, HEVC, HDR, BT.2020
AUDiO............: ~3356 kbps, 6 chnls, DTS-HD MA
 

des76

New member
Witam

W Kodi 18.2 podczas oglądania filmu nie można wywołać menu do wyboru ścieżki dźwiękowej/napisów/rozdziałów. Którym przyciskiem pilota można je wywołać? Czy to kwestia konfiguracji Kodi?
Ma ktoś ten sam problem?
 

manonfire

Member
Czy to znaczy, że nieaktywne są ikonki pod odtwarzaczem, m. in. kółko zębate gdzie właśnie są opcje dżwięku/obrazu i "dymek" do sterowania napisami? Jeśli ich nie widać, trzeba nacisnąć OK na pilocie (tym zwykłym od Fergusona). Wtedy możesz nawigować klawiszami kursora (wokół przycisku OK) m/dzy tymi ikonkami.
Jeśli to nie o to chodzi to sprecyzuj proszę swoje pytanie,


Pozdrawiam.


M.
 
Ostatnia edycja:

des76

New member
Witam, dzięki za odpowiedź.

Rzeczywiście może mało precyzyjnie opisałem temat.
Podczas oglądania filmu i po wciśnięciu przycisku OK kiedyś po prawej stronie u dołu były zakładki od ustawień - w tej chwili ich nie ma, jest tylko oś czasu filmu, a używanie strzałek góra/dół przesuwa film o pewien skok czasu, natomiast strzałkami prawo/lewo przesuwa się film.
 

manonfire

Member
Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Czyli podczas naciśnięcia OK pojawia się podobny pasek jak podczas przewijania, czyli bez tych ikonek do ustawień? Co prawda na FBoxie mam zainstalowanego jeszcze Kryptona ale na kompie używam Lei i próbowałem coś kombinować z ustawieniem skóry czy interfejsu bo pamiętam, że w Kryptonie i Jarvisie można było zmieniać wygląd paska i menu - w ograniczonym stopniu ale jednak. W Lei nie widzę takiej możliwości.
Spróbuj może zmienić skina choćby testowo. A nuż coś to da?
 

Epidian

Member
Te ikonki wyboru po naciśnięciu OK, nie pokazują się teraz w Kodi 18.
Strasznie głupie to jest, bo Kodi stało się bezużyteczne jako odtwarzacz.
Nie wnikałem dalej w temat, dlaczego programiści tak to zrobili i czy to idzie jakoś naprawić.
Zostałem po prostu na Kodi 18 RC1. To chyba ostatnia wersja gdzie działa to jeszcze dobrze.
 

manonfire

Member
W Kodi 18.2 pod GNU/Linuksem mam te ikonki.Czyżby w wersji na Androida było inaczej? Jeszcze sprawdzę pod Windows.
 

patro666

New member
Cześć,
Jak że Netflix wciąż nie działa, dam mu jeszcze jedbną szansę:
Pytanie to, czy da się wywalić androida i zainstalować desktopowego Linuxa?
jak nie to chętnie go sprzedam, był baaardzo mało używany, ma <miesiąc, gwarancja z Media Markt. Odbiór osobisty w Warszawie, w wysyłki raczej nie chce mi się bawić, ewentualnie mogę wystawić na Allegro.
Pozdrawiam.
 
Do góry