Denon avr-x2100w jakie kolumny do niego?

kwida88

New member
Witam. Ostatnio dokonalem zakupu wyzej wymienionego sprzetu. Wymienilem swoj stary Denon avr-1610 na ten wlasnie model. Skusila mnie obecna promocja, chodz jak sie potem dowiedzialem ze mlodszy jego odpowiednik ma atmosa, to nie bylo mi az tak kolorowo. No ale do rzeczy. Posiadam obecnie zestaw Warfedale Vardus 400 do kina domowego. Amplituner, ktory posiadam osiaga podobno moc 150w na kanal i o ile kolumny podlogowe tyle osiagaja, to centralny i surround maja juz po 100w. Czy majac wzmacniacz 150w i kolumny glosnikowe 100w nie spale glosnikow? Jestem troche laikiem w tym temacie, wiem ze to sa moce szczytowe rms a nie faktyczna ich moc ale wole sie poradzic w tym temacie.
 

kwida88

New member
Pewien sprzedawca doradzil mi tez kiedys ze kolumny w stosunku do amplitunera powinny miec zapas mocy? Czy to prawda? Czy rowniez moge uszkodzic kolumny przednie jesli maja tyle samo mocy co wzmacniacz?
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Spokojnie możesz podpinać tego Denona to Swoich kolumn. Pamiętaj, że większość producentów amplitunerów podają moc pojedynczej końcówki mocy. Przy obciążaniu zasilacza kolejnymi końcówkami moc spada. Tu masz test tego Denona Amplitunery AV - testy sprzętu Na dole masz pomiar mocy. Paradoksalnie szybciej uszkodzisz kolumnę za słabym amplitunerów niż na mocnym. Wszystko zleży od użytkownika.
 

kwida88

New member
No tu niby bylo reklamowane ze jednakowa moc koncowek na kazdej, nie wiem ile w tym prawdy a ile przechwalek marketingowych.
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Owszem każda końcówka może mieć taką moc, ale co z tego jak zasilacz nie jest tak wydajny żeby utrzymać taką moc dla wszystkich kanałów. To nie jest zarzut do Denona. Wszyscy producenci tak podają moc końcówek mocy.
 

kwida88

New member
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy uważacie że te kolumny są dobre? W sensie czy mają dobre brzmienie z tym amplitunerem? Czy może polecilibyście coś innego?
 

kwida88

New member