Czy warto przedłużać gwarancję do 5 lat?

Marcin2000

New member
Bez reklam
Witam ponownie ;)

prawdopodobnie lada dzień zamówię TX-P42G20ES cena w internetowym >3000zł ale... zastanawiam się czy warto dokupić opcję przedłużenia gwarancji np. z 2 lat fabrycznej do 5 lat. Koszt takiej przyjemności 587 zł :hmm:proszę nie doradzać mi zamiast tego V-ki bo i tak to mój max kasy na TV i zastanawiam się nad przedłużeniem gwarancji nie wiem jak z ich awaryjnością i wytrzymałością.

Pozdr.

M.
 

Adixon33

New member
Witaj Marcin prawde powiedziawszy niewiem czy warto dokupywac dodatkowe 3 lata gwarancji ja osobiście wolałbym za ye kase kupic albo dokuic dobrego Blureja z HDD i najlepiej Panasa wtedy mozna jednego pilota wykorzystac Pozdrawiam
 

kataryniarz

New member
Nie warto, szkoda kasy. Jak przetrwa 2 lata to i następne 5 8) Z tego co widziałem w sklepie ubezpiecza to Hestia :evil:, watpię w bezproblemową obsługę gwarancji.
 

pedros300

New member
Przedłużenie gwarancji zawsze możesz dokupić(wykupić polisę) nawet w 24 miesiącu gwarancji podstawowej. Zrobisz to np. na stronie www.e-gwarancja.pl. Koszt wykupienia dodatkowych 3 lat "gwarancji", a tak naprawdę ubezpieczenia( wszystkie usterki pewnie będą realizowane , w jakiś niezależnych serwisikach co podpisały umowę z ubezpieczycielem) wynosi ok.15% wartości sprzętu.
 

Marcin2000

New member
Bez reklam
Dziękuję za uwagi, też tak myślę i wolę za chwilę kupić Blue-ray... a zresztą mam 24 miesiące by sobie gwarancje dokupić czy tam ubezpieczenie ;)

M.
 

zukosok

New member
mi padł zasilacz i panel w g10 po 11 miesiącach, po naprawie chodził 2 dni i zasilacz wybuch, na szczęście mam 5 lat gwarancji (UK) i tu są trochę inne przepisy prawne, dostałem g20 :))) uważam ze warto mieć gwarancje dłużej niż na rok ze względu na panel...
 

ArtiW

New member
Ja nie przedłużyłem. Uważam, że ten luksus jest zbyt drogi.
Moim zdaniem, sprzęt elektroniczny, jeśli działa przez kilka miesięcy bez problemów, to raczej powinien działać przez kilka lat.
Oczywiście wiem, że może akurat trafić się egzemplarz, który zepsuje się w miesiąc po ustaniu gwarancji, ale... prawdopodobieństwo wg mnie dość niskie.
 

kilers9

Member
1.
Podczas oglądania meczu,nagle mój Panasonic 42PY8P wyłączył się i zaczęła mrugać czerwona dioda (standby) .Wyłączyłem i załączyłem przyciskiem i pokazał się taki obraz :



Czy to coś poważnego,miał może ktoś taki przypadek,takiej usterki ?!
Gwarancja (24 mies.)- jak na złość - skończyła się miesiąc po okresie 24 mies., w październiku !!

2. ...............

Panasonic uznał naprawę gwarancyjną !! Prze chwilą był gościu z serwisu i stwierdził awarię matrycy,mój TV do wymiany.Po świętach dostanę nowy,prawdopodobnie model TX-P42G20E

3.................

Dostałem w końcu nowy TV Panasonic TX-P42G20E, długo to trwało (miesiąc),ale tylko dlatego, że zagubiły się gdzieś "po drodze" papiery które wysłał serwis do Warszawy.Ostatecznie po "odświeżeniu" sprawy, na TV czekałem 6 dni.
Jednak WARTO było czekać !! Jestem b. zadowolony.
Panasonic potwierdził swą jakość nie tylko w obrazie jaki dają jego plazmy, ale też w tym, jak podchodzą do klientów.
 
Ostatnia edycja:

zukosok

New member
ja 5 lat gwarancji miałem w standardzie, tak ze nie dopłacałem, ale i tak uważam ze warto mieć dłuższa gwarancje
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
na szczęście mam 5 lat gwarancji (UK) i tu są trochę inne przepisy prawne

a to ciekawe ? gdzie go kupowales ?

do autora watku: w 23 miesiacu uzytkowania sprawdzisz realna wartosc swojego TV i wtedy sam ocenisz ,czy ma sens inwestycja w niego w postaci kolejnych 530 zl. ........
 

Marcin2000

New member
Bez reklam
a to ciekawe ? gdzie go kupowales ?

do autora watku: w 23 miesiacu uzytkowania sprawdzisz realna wartosc swojego TV i wtedy sam ocenisz ,czy ma sens inwestycja w niego w postaci kolejnych 530 zl. ........

ja też chętnie sie dowiem jaki to był sprzedawca... napisałem nawet prośbę na priv ;) o ile był krajowy.

Pozdr.

M.
 

zukosok

New member
w sklepie panasonica, oczywiście była dobra cena, Panasonic w uk daje 5 lat gwarancji, dodatkowo użytkownik ma 6 lat w Anglii i 5 w Szkocji gwarancji na użytkowanie (urządzenie musi spełniać funkcje do których było kupione) muszą dać wszystkie sklepy zgodnie z prawnym. :)))


 

Edek Łomiarz

New member
Co do tej przedłużonej gwarancji to dobrze radzę wcześniej zapoznać się z warunkami, bo mówiąc o tym wyobrażamy sobie coś na zasadzie przedłużenia fabrycznej gwarancji, dzięki której np. padnie płyta główna - wymienią, padnie blok zasilania - wymienią, padnie matryca - wymienią...
Niestety ta "gwarancja" wykupywana w firmach zewnętrznych jest obwarowana wieloma warunkami, niekoniecznie sprzyjającymi użytkownikowi, np. tym że pokrywają koszty napraw łącznie maksymalnie do ceny sprzętu, więc jeśli pojawią Wam się np. 2 poważne usterki, to przy tej drugiej mogą stwierdzić że koszt przekracza wartość pozostałej sumy gwarancyjnej, więc bujaj się użytkowniku!. Poniżej krótki wycinek z regulaminu jednej z najstarszych i chyba najbardziej znanych firm świadczących tego typu usługi
§13 SUMA GWARANCYJNA
1. Suma gwarancyjna to cena zakupu przedmiotu objętego
ochroną, udokumentowana dowodem zakupu.
2. Suma gwarancyjna stanowi górną granicę odpowiedzialności
Spółki za wszystkie szkody wynikłe ze zdarzeń powstałych w
czasie trwania umowy.
3. Jeżeli w okresie ważności Certyfikatu zajdzie kilka zdarzeń
objętych ochroną, a produkt nie zostanie wymieniony, łączna
suma poszczególnych napraw nie może przekroczyć sumy
gwarancyjnej
.
4. Suma gwarancyjna ulega zmniejszeniu o poniesiony koszt
napraw aż do całkowitego jej wyczerpania. Całkowite
wyczerpanie sumy gwarancyjnej powoduje rozwiązanie umowy.
 
Ostatnia edycja:

Frog_PL

New member
Panowie znalazlem sklepa ktory oferuje "Telewizor plazmowy PANASONIC TX-P46G30E (Promocja - 5 lat gwarancji od firmy Panasonic)". Czyli polecacie zadzwonic do sklepu i zapytac dokladnie o ta gwarancje bo moze byc ze jes to przedluzenie oficjalnej gwarancji z podstawowymi warunkami PANASONICA (w sumie na to wskazuje tytul produktu) ale moze tez to byc rozszerzona gwarancja sklepowa objeta roznymi ograniczeniami.... ?
EDIT : Ale widze ze to chyba bedzie ta PANASONICA. Widac chca maksymalnie oproznic stany magazynowe do konca roku i wyprzedac tegoroczne modele :>
https://www.5latgwarancji.panasonic.pl/strona/Start.aspx
Przedłuż gwarancję na telewizor Viera do 5 lat!
Kup telewizor Viera pomiędzy 19 września 2011 a 31 stycznia 2012r

Jeśli zarejestrujesz zakupiony sprzęt w ciągu 30 dni od chwili zakupu (ale nie później, niż do 14.02.2012), przedłużymy gwarancję na Twój telewizor ze standardowych 2 do 5 lat!

Po rejestracji otrzymasz certyfikat w formacie PDF - ściągnij go i zapisz w komputerze. Następnie wydrukuj i zachowaj wraz z dowodem zakupu telewizora - będzie niezbędny do przeprowadzenia ewentualnej naprawy gwarancyjnej w serwisie gwarancyjnym Panasonic.

Modele biorące udział w promocji to telewizory Viera NeoPlasma oraz Viera LED z linii 2011
 
Ostatnia edycja:

cactusek

New member
Bez reklam
Telewizory konkurencji są po prostu tansze i lepiej wyposażone. Nie każdy dostrzega inne plusy Panasonica dla których woli dopłacić np tyś zł.
Panasonic woli przedlużyć gwarancje niz obniżyć ceny. Wiele osób to przyciągnie bo telewizory często się psują zaraz po dwuletnim okresie a wiadomo jak w plazmie coś pada to najczesciej jest to matryca, a jak padnie matryca to naprawa jest nieopłacalna i 3-4 tyś lądują w koszu.
 
Ostatnia edycja:

keszelski

New member
jak padnie matryca LED, to efekt końcowy jest dokładnie taki sam jak w przypadku plazm i niezależnie od producenta.
A co do lepszego wyposażenia u konkurencji, to wydaje mi się, że właściwie jedynie Samsung zwykle ma bogatsze wyposażenie. Panasonic w porównaniu z innymi konkurentami wypada podobnie.
W temacie cen też pewnie można byłoby znaleźć porównywalność

Więc nie do końca widzę, żebyśmy mieli u konkurencji jakiś spektakularny krok, na który Panasonic zareagował "bezpłatnym" wydłużeniem gwarancji.
 

cactusek

New member
Bez reklam
Daj spokoj, konkurencja jeśli chodzi o plazmy to dwie firmy - Samsung i LG. Każda z nich daje w tej samej cenie co Panasonic znacznie więcej. I nie wspomne już o problemach Panasów z czytaniem podstawowych kodeków bo każdy już o tym wie.
Panasa kupuje się dla czerni i lepszego obrazu ale ponieważ coraz mniej osób to dostrzegało producent zdecydował się przyciągnąć czymś dodatkowym. Widocznie wskazniki sprzedaży przesunęły się w stronę konkurentów.
W LCD panasonic nie ma takiej pozycji na rynku jak w plazmach i taki krok zawsze czymś wyróżnia telewizor w sklepie.
 

Frog_PL

New member
Dobra panowie przeciez w sumie co za roznica z jakiego powodu przedluzaja te gwarancje. Jak dla mnie to moze byc i kaprys corki glownego prezesa Panasonic ;) Wazniejsze by ta przedluzona gwarancja miala sens i byla pelna gwarancja a nie z jakimis limitami czy ograniczeniami. Jak piszecie ze wielce prawdopodobne ze nie utrzyma sie TV przez 5lat bez awarii to ciesze sie bardzo ze Panasonic wprowadzil taka promo bo wlasnie powoli dochodzi czas kupna TV u mnie wiec pewnie sie zalapie i w miare spokojnie bede mogl go uzytkowac przez 5 lat..... O ile nie natrafie na "buczacy" model... Daj boziu..... ;)
 
Ostatnia edycja:
Do góry