CANON HV20-uwagi uzytkownikow

Jammaey

New member
viValdi napisał:
ad. 7

jestem zdecydowanym zwolennikiem używania podpórki - osobiście preferuję monopod. po dodatkowych tasiemkach zakup monopodu był drugi w kolejności. Też myślałem o dodatkowej baterii, ale przy amatorskim filmowaniu okazało się, że nie jest mi to potrzebne.

ad. 3

kup najtańszą kartę, to jest w końcu tylko magazyn zdjęć foto. Chyba nie będziesz wykorzystywał kamery jako aparatu foto - to nie ma sensu.
Ok, dzięki ;' )
czekam na wypowiedzi pozostałych użytkowników.
Pozdrawiam Jammaey
 

mariof

New member
Bez reklam
dvd-r napisał:
Od jakiegoś czasu usiłuje coś zrobić z materiałem nagranym przez HV-20. Konkretnie chodzi mi o rekompresje do mov (h.264) lub WMV-HD tak aby xbox360 to bez problemu i bez straty jakości odtwarzał.

Na razie bezskutecznie.

Nero Digital kompresuje do h.264 - ale usuwa mi przeplot przy okazji i obraz nie jest już płynny - a chciałby mieć taki sam jaki mam przy odtwarzaniu z kamery na TV przez HDMI

Windows Media Encoder v64bit (przy Ms-Vista 64 bit) nie wiem dlaczego zmniejsza mi rozdzielczość i również usuwa przeplot.

Na razie masakra - jakich programów używacie? Robił już ktoś authoring do HD-DVD lub Blu-ray?

Chodzi mi o to aby obraz był identyczny jak ten z kamery (nawet może zozstać to 25 Mbps - i bez usuwania przeplotu)​

ja nagrałem płytkę zwykłą płytkę DVD w Pinnacle 10.7 jako HD DVD. Jest taki plug-in (wersja 11.0 też to potrafi) i w napędzie do HD DVD do xbox 360 "chodziło" w pełnej jakości. Obecnie planuję zakup czegoś takiego:
http://www.digitalconnection.com/products/video/tvixm4100sh.asp
Sądzę, że to jest "na dziś" najlepszy pomysł aby cieszyć się HD na dużych telewizorach...,
 

Jammaey

New member
Jammaey napisał:

1. Dodatkowa Bateria

Szukam jakiegoś sensownego zamiennika do tej kamery. Która firma wśród zamienników jest godna polecenia? Jeśli by ktoś był na tyle uprzejmy proszę podać konkretną bateryjkę \ firmę :' )


I tak szukam i szukam...
Ale co znajdę jakąś bateryjkę to piszą że pasuje do np. MVX 300, MVX 200i, MV 800, X200,X250 MVX, 40 itd itd...

A jakie oznaczenie określa bateryjkę do Canona HV20? np. BP-2LH13, BP-2LH14, lub tą podstawową NB-2LH??

Proszę o pomoc. Dzięki
 

RyEk

New member
Wiekszosc akcesoriow mozesz kupic np tu: http://www.eltec.pl

1. Dodatkowa Bateria
Wyszczegaj sie baterii firmy Maxcell.
Dosc dobry jest Premium Gold (i takie mam)
IMO Im wiecej szt tym lepiej :)

2. Zewnętrzna Ładowarka
Kupisz za grosze w sklepie jw.

3. Karty miniSD
Nie wiem skad wytrzasnoles cene 110 za Kingstona.
U mnie 1GB miniSD Kingstona HighSpedd kosztuje 52zł

4. Kabelek HDMI
Jeszcze nie wiem, nie mam jeszcze LCD TV, ale juz niedlugo...

Nie wiem czy jest cos takiego.
Praktyka jest najlepszym nauczycielem.
A podstawy z neta.

6. Zewnętrzny Microfon ( z czasem )
Jak nie bedziesz sie zajmowal nagrywaniem na zlecenie to chyba zbedna rzecz, chociaz...

7. Co można dokupić jeszcze na start?
Polecam zakupic filtr przynajmniej UV - bedzie sluzyl jako ochrona obiektywu w czasie filmowania.
Koniecznie torbe - najlepiej wieksza - na dodatkowe akcesoria.
Statyw? Hmm no coz oczywiscie super sprawa.
Monopodzik - fajny tam gdzie statyw niemozliwy do postawienia - np jakas impreza publiczna, mecze etc.

P.S.
Oznaczenia zamiennikow do HV20 to np NB-2L12
 
Ostatnia edycja:

Artur4

New member
Manetka zoom i brak łącza Lanc.

Czy macie może jakiś pomysł na podłączenie do HV20 zoom manetki? Libec - http://www.libec.pl/zc3.php - którego miałem zamiar kupić działa tylko po łączu lanc - w HV20 brak. A może zancie jakieś inne alternatywne rozwiązanie tego problemu, może elektroniczny włam? :). Operowanie Canonem na statywie bez manetki jest co najmniej problematyczne. Z kolei pilot kompletnie nie zdaje egzaminu.

Pozdrawiam wszystkich.

P.S.
Jakby co mam polską instrukcję obsługi. Kupiłem palowskie canony w naszym pięknym kraju. Drożej o wiele drożej niż w USA, ale czytając posty nt. NTSC stwierdziłem ze za 1000 zł. nie ma sensu generować sobie dodatkowej robty i kłopotów.
 
Ostatnia edycja:

Jammaey

New member
RyEk napisał:
Nie wiem skad wytrzasnoles cene 110 za Kingstona.
U mnie 1GB miniSD Kingstona HighSpedd kosztuje 52zł
"U mnie" to co miałeś na myśli? :p jakbyś podał namiary do jakiegoś sklepu byłoby miło.
A co do ładowarki za grosze...
Jeśli kupie np. 2x bateryjki z tej strony + ładowarkę
to czy będę mógł tą ładowarką ładować standardową baterie z zestawu Canon BP-2LH13? Czy ta ładowarka jest przeznaczona tylko dla tych bateryjek Premmium Gold'a?

Dzięki za all info z Twojej strony były bardzo pomocne. Dzięks
 
Ostatnia edycja:

RyEk

New member
"U mnie" = pracuje w sklepie komputerowym.
Pozatym roznice miedzy Mna a konkurencja najwyzej z 5zl wiec nie drozej niz 60zl za 1GB.

Ladowarka laduje wszystkie oryginalne i zamienniki. W dodatku szybciej od kamery o polowe, ale "zdrowo" dla baterii.
 

provitek

New member
witam i dziękuję wszystkim autorom wypowiedzi w sprawie pionowych pasków w HV20. Od wczoraj jestem posiadaczem ww. kamery i co za tym idzie pasków ;-)

Pierwsze wrażenie... obraz w porównaniu do HC7 jakiś taki mniej kontrastowy i kolory bledsze, za to ostrzejszy ale ... dopiero zaczynam zabawę

Artur4 napisał:
Czy macie może jakiś pomysł na podłączenie do HV20 zoom manetki? Libec - http://www.libec.pl/zc3.php - którego miałem zamiar kupić działa tylko po łączu lanc - w HV20 brak. A może zancie jakieś inne alternatywne rozwiązanie tego problemu, może elektroniczny włam? :)
(...)

zajrzyj tutaj, co prawda nie jest to typowy LANC ale... ;-)
http://dvinfo.net/conf/showthread.php?t=94890&highlight=cheap+solution+missing+lanc

http://yousillyman.blogspot.com/2007/05/hv20-non-lanc-controller.html

Pozdrawiam,
P
 
Ostatnia edycja:

RyEk

New member
Pierwsze wrażenie... obraz w porównaniu do HC7 jakiś taki mniej kontrastowy i kolory bledsze, za to ostrzejszy ale ... dopiero zaczynam zabawę

...no co ty, nie zartuj.
Wlasnie Canon jezeli chodzi o kolory goruje.

Moze miales wl. CINE (tryb filmowy) - gdzie kolory rzeczywiscie sa sprane i mniej kontrastowe.

Chetnie bym potestowal HC7 dluzej ale nikt ze znajomych nie ma :(
 

dvd-r

New member
Ryek - wyczuwam, że również zajmujesz się (jak ja) usługami video. Napisz zatem jeśli możesz w jakiej postaci klienci otrzymują materiał HD? Czy jest to Blu-ray czy Hd-dvd czy poprostu DVD z nagraniem w mov (h.264) ?

Ja narazie pracuje na Sony PD-170 a HV-20 kupiłem do wycieczek - ale na przyszły rok planuje zakup Canona XH A1 i rozszerzenie oferty o konkretne HD.

Na chwilę obecną chyba najtaniej wychodzi Sony Vegas 8 Ultimate i nagrywanie na Blu-ray.

Ale póki nie mam odtwarzacza Blu-ray ani nagrywarki walcze z poprawnym odtwarzaniem za pomocą xboxa360 ale tak jak pisałem nie udało mi się uzyskać takie samego obrazu jak ten odtwarzany bezpośrednio z kamery przez HDMI (programy do kompresji wycinają mi przeplot i na TV obraz nie jest już płynny)

Ciekawi mnie również dlaczego gdy nagrywamy w trybie filmowym czyli 25kl/sek ruch nie jest taki płynny jak np. w filmach emitowanych przez TV. Mam na myśli "Kryminalnych" oraz "Twarzą w twarz". Te filmy są również nagrywane w trybie progresywnym ale ruch wydaje się płynniejszy niż w tym trybie filmowym z Canona.

Seriale te są również z h.264 (z recordera n-ki z usługi VoD)

Pozdrawiam

Artur
dvd-r.pl
 

Jammaey

New member
FireWire?

Materiał z HV'ki można zgrać przez USB + program czy tylko i wyłącznie idzie to przez FireWire? Jak można i tak i tak to proszę mniej więcej porównać o ile szybciej zgrywa się materiał przez FireWire i czy zakup tej karty jest wogóle opłacalny. Dzięki, pozdro.
 

RyEk

New member
Poki co klienci nie chca miec w HD.
Otrzymuja jako "normalne" DVD. Oczywiscie propozycje HD z mojej strony byly ale wiekszosc osob w moim rejonie co najwyzej dysponuje DVD i srednio 21-25" TV.
Wybierajac HV20 poszedlem na kompromis.
Na poczatku chcialem VX2100 ale ze wzgledu na coraz wieksza popularnosc HD poszedlem w strone HV.
Bylem swiadomy i czulosci napewno VX'a nie przeskocze.
Moim marzeniem byl Canon XH A1 no ale ta cena... (no jakbym totka wygral to tak).

Kamera nie miala byc bowiem wylacznie kupiona w celach zarobkowych lecz rowniez prywatnych (dlatego poszedlem w strone HD).


Fajnie, ze masz PD'ka. Nie wiem jak masz go dlugo ale ja bym bral Canona XH A1 bo roznica w cenie prawie zadna a juz HD.

Jezeli chodzi o HD z przeplotem - testowalem na poczatku. Cos tam wychodzilo ale jezeli chodzi o wymagania przy odtwarzaniu to kosmos.
Na pewno sie da. Zauwaz, ze kamery zapisujace w AVHCD nagrywaja z przeplotem i uzywaja H.264.
Chyba tylko poczekac na stacjonarne odtwarzacze BD.
Jaki format przyjmuje xbox360 ?
Bo jesli WMV-HD to chyba nie przeskoczysz przeplotu.

Co do plynnosci w progressive 25kl/s tez sie zastanawialem nad tym.
Troche daje manewrowanie z czasem migawki.
Zobacz roznice miedzy 1/25, 1/50 a 1/120. W 1/120 obraz wydaje sie byc bardziej plynniejszy.
 

dvd-r

New member
RyEk napisał:
Poki co klienci nie chca miec w HD.
Otrzymuja jako "normalne" DVD. Oczywiscie propozycje HD z mojej strony byly ale wiekszosc osob w moim rejonie co najwyzej dysponuje DVD i srednio 21-25" TV.
Wybierajac HV20 poszedlem na kompromis.
Na poczatku chcialem VX2100 ale ze wzgledu na coraz wieksza popularnosc HD poszedlem w strone HV.
Bylem swiadomy i czulosci napewno VX'a nie przeskocze.
Moim marzeniem byl Canon XH A1 no ale ta cena... (no jakbym totka wygral to tak).

Kamera nie miala byc bowiem wylacznie kupiona w celach zarobkowych lecz rowniez prywatnych (dlatego poszedlem w strone HD).


Fajnie, ze masz PD'ka. Nie wiem jak masz go dlugo ale ja bym bral Canona XH A1 bo roznica w cenie prawie zadna a juz HD.

Jezeli chodzi o HD z przeplotem - testowalem na poczatku. Cos tam wychodzilo ale jezeli chodzi o wymagania przy odtwarzaniu to kosmos.
Na pewno sie da. Zauwaz, ze kamery zapisujace w AVHCD nagrywaja z przeplotem i uzywaja H.264.
Chyba tylko poczekac na stacjonarne odtwarzacze BD.
Jaki format przyjmuje xbox360 ?
Bo jesli WMV-HD to chyba nie przeskoczysz przeplotu.

Co do plynnosci w progressive 25kl/s tez sie zastanawialem nad tym.
Troche daje manewrowanie z czasem migawki.
Zobacz roznice miedzy 1/25, 1/50 a 1/120. W 1/120 obraz wydaje sie byc bardziej plynniejszy.

Xbox odczytuje WMV-HD oraz mov'y z kompresją h.264 bezpośrednio z płyty lub z urządzenia po USB lub streameing z komputera po sieci.

Na razie nie mam za wiele czasu na zabawy z HV-20 bo mam mnóstwo wesel do montowania. Na pewno w zimie potestuje dokładniej.

A co do PD-170 ma świetny obraz w 4:3 ale już w 16:9 jest dużo gorzej (z powodu przetworników 4:3) - dlatego myslę o zmianie. Bo obecnie większość ludzi mających chociażby DVD chce mieć dobre 16:9.

HV-20 jest o kilka działek ciemniejsza - ciekawe jak będzie przy XH-A1.

Muszę mieć wyjścia XLR w kamerce (a canon na szczęście ma) bo dźwięk na weselach nagrywam z zewnętrznych mikforonów.

W kościele jeden kanał to mikroport, który pan młody ma przy sobie - nadajnik Senheisser - odbiornik przy kamerze, a drugi kanał to mikrofon pojemnościowy na statywie który stawiam przy głośniku w kościele. Przez co to co mówi ksiądz oraz to co mówią młodzi przy przysiędzie nagrywa się super i to obojętnie czy kamera jest blisko czy daleko.
Na sali zaś korzystam albo z dwóch mikrofonów pojemnościowych AKG c2000b z nadajnikami umieszczonych w pewnej odległości od głośników orkiestry albo jeden kanał podłączam bezpośrednio do wyjścia z ich wzmacniacza. Przez co dźwięk jest prawie idealny. Oczywiście na kamerze ręczne wysterowanie.

Super sprzęcik wydał obecnie Sony (PMW-EX1) bo nagrywa na kartach a nie na taśmach i mamy w końcu pełne HD czyli 1920x1080 i bitrate 35 Mbps (jest to odmiana XD CAM) EX. Ale cena 2x wyższa od tego Canona XH-A1 i zapewne ludzie by tego nie zauważyli. Na pewno będzie warto w nią wejść jak większość klientów będzie miała telewizory Full HD.

http://www.sonybiz.net/biz/view/Sho...rview&imageType=Main&category=XDCAMCamcorders

Pozdrawiam
Artur
www.dvd-r.pl

/skąd Ryek jesteś?/
 

RyEk

New member
No ja az jak Ty, dvd-r gleboko w wideofilmowaniu nie siedze.
Nagrywam hobbystycznie :)
Pewnie jakbym mial tyle zlecen co Ty, zainwestowalbym w "wyzsza klase" sprzetu.
Lubie poznawac nowe rzeczy i caly czas ucze sie czegos nowego.
Ta dziedzina jest "bardzo drogim" hobby wiec na tyle przeznaczam jej pieniedzy/czasu na ile moge.
Pewnie Ty sam tez od tego zaczynales a ztego co widze masz bardzo duzo "zabawek" :)

Wracajac do HD to WMV HD chyba nie obsluguje przeplotu a MOV - tego juz nie wiem / nie probowalem.
Rowniez z braku czasu na razie nie draze tego tematu. Jesli bedzie mi to potrzebne chetnie spedze ladnych pare chwil.

Jesli chodzi o czulosc HV'ki to bledem jest wogole porownywac ja do A1'ki.
To dwie klasy kamer. Jezeli chodzi o jakosc w pelnym sloncu pewnie nie sposob byloby odroznic ktora jest ktora bo uzywaja tego samego procesora, ale juz w slabych warunkach no i przede wszystkim pelna KONTROLA na wszystkimi cechami audio/video.

Swietnie ze masz porownanie HV20 a PD170 - wlasnie o to mi chodzilo.
Podejrzewam ze A1 bedzie miala (z tego co czytalem) czulosc PD'ka/VX'a.

Wielka prosba:
Ustaw w PD170 0dB wzmocnienia w slabym swietle i dopasuj HV'ke tak by obraz byl taki sam (taki sam jasny) jak w PD170 przy +0dB i spisz wartosc Exposure przy F1.8 z HV20.

Czy moge zapytac od kiedy masz PD170 ?
Jaka byla roznica w cenie miedzy A1 jak ja kupowales?
PD170 to profesjonalna wersja VX'a wiec jesli chodzi o czulosc domniemam ze sa podobne.
Czy moglbys mi gdzies usostepnic sampla w "czystym DV" (jakies pare sekund) z PD'ka w bardzo slabym swietle i podbiciem do +15dB (najlepiej pokoj a w nim wlaczona lampka biurkowa :) oczywiscie w ruchu - lekkie panoramowanie kamera na boki )
Chcialbym zobaczyc jaka Sony ma charakterystyke kolorow w slabym swietle i jakie generuje szumy (charakterystyka szumu)

P.S Jestem z zachodniopomorskiego.


Pozdro
 
Ostatnia edycja:

dvd-r

New member
RyEk napisał:
No ja az jak Ty, dvd-r gleboko w wideofilmowaniu nie siedze.
RyEk napisał:
Nagrywam hobbystycznie :)
Pewnie jakbym mial tyle zlecen co Ty, zainwestowalbym w "wyzsza klase" sprzetu.
Lubie poznawac nowe rzeczy i caly czas ucze sie czegos nowego.
Ta dziedzina jest "bardzo drogim" hobby wiec na tyle przeznaczam jej pieniedzy/czasu na ile moge.
Pewnie Ty sam tez od tego zaczynales a ztego co widze masz bardzo duzo "zabawek" :)

Wracajac do HD to WMV HD chyba nie obsluguje przeplotu a MOV - tego juz nie wiem / nie probowalem.
Rowniez z braku czasu na razie nie draze tego tematu. Jesli bedzie mi to potrzebne chetnie spedze ladnych pare chwil.

Jesli chodzi o czulosc HV'ki to bledem jest wogole porownywac ja do A1'ki.
To dwie klasy kamer. Jezeli chodzi o jakosc w pelnym sloncu pewnie nie sposob byloby odroznic ktora jest ktora bo uzywaja tego samego procesora, ale juz w slabych warunkach no i przede wszystkim pelna KONTROLA na wszystkimi cechami audio/video.

Swietnie ze masz porownanie HV20 a PD170 - wlasnie o to mi chodzilo.
Podejrzewam ze A1 bedzie miala (z tego co czytalem) czulosc PD'ka/VX'a.

Wielka prosba:
Ustaw w PD170 0dB wzmocnienia w slabym swietle i dopasuj HV'ke tak by obraz byl taki sam (taki sam jasny) jak w PD170 przy +0dB i spisz wartosc Exposure przy F1.8 z HV20.

Czy moge zapytac od kiedy masz PD170 ?
Jaka byla roznica w cenie miedzy A1 jak ja kupowales?
PD170 to profesjonalna wersja VX'a wiec jesli chodzi o czulosc domniemam ze sa podobne.
Czy moglbys mi gdzies usostepnic sampla w "czystym DV" (jakies pare sekund) z PD'ka w bardzo slabym swietle i podbiciem do +15dB (najlepiej pokoj a w nim wlaczona lampka biurkowa :) oczywiscie w ruchu - lekkie panoramowanie kamera na boki )
Chcialbym zobaczyc jaka Sony ma charakterystyke kolorow w slabym swietle i jakie generuje szumy (charakterystyka szumu)

P.S Jestem z zachodniopomorskiego.


Pozdro


Ok da się zrobić. Pisz na GG lub priv.

Teraz na szybko wrzucam ci taki plik ale to jest w 16:9 więc obraz gorszy niż mógłby być.
F1.6, 0dB, 1/50.

www.dvd-r.pl/ryek.avi

Staram się nie filmować "dla ludzi" z takim wzmocnieniem. Na sali stosuje 2x1000 Watt. Ale poszukam czegoś w +15 lub +18dB - czasem wole użyć 1/25 sek. wtedy jest dużo jaśniej a szumu tak nie widać

PD170 mam ponad 2 lata i często działam razem z VX-2100. Subiektywnie obraz z PD170 moim zdaniem jest lepszy niż z VXa. W VXie również nie ma możliwości swobodnego ustawiania osobno wartości przysłony, czasu, wzmocnieina no i działki przysłony w VXie mają 2x większe skoki.
VX-2100 właśnie sprzedaję, jak sprzedam PD-170 to wtedy myślę o działaniu w HD na XH-A1 oraz HV-20. Przy umiejętnym filmowaniu nie powinno być drastycznej różnicy między nimi.

Obraz z HV-20 jest super w dobrym świetle - w słabszym przy 1/25 również jest ok - choć robi się troche mało kontrastowo.

Obraz oglądam na Pioneer PDP 506XDE (kupionym nota bene u kikiego 2 lata temu ;))

Nie wiem jak w XH-A1 - ale przydałoby sie aby była możliwość ustawiania balansu bieli podczas nagrywania (aby nie przerywać zapisu dźwięku).
Przed PD-170 miałem Canona XL1s a tam były też 2 pamięci balansu bieli.
Super też byłaby płynna zmiana wzmocnienia. Bo te skoki z +3 na +6 są dość widoczne.

A HV-20 pokazuje gdzieś jakie wzmocnienie stosuje? Bo przy odtwarzaniu to zauważyłem tylko przysłonę i czas.

Porównanie o którym piszesz robiłem z kamerką DV Panasonic GS-230 (niby 3ccd).
Gdy PD-170 miała F1.6, 0dB, 1/50 to ten Panasonic miał max wzmocnienie +18dB przy tym samym oświetleniu. Dopiero przy przymknięciu Sonego do F4 (czyli po przejściu 1.6, 2.0, 2.4, 2.8, 3.2) to Panas. miał 0dB. Więc totalna tragedia.

W HV-20 jest dużo lepiej ale nie widzę tam (może nie znalazłem) aby pokazywała jakie wzmocnienie stosuje.
 
Ostatnia edycja:

RyEk

New member
W HV-20 jest dużo lepiej ale nie widzę tam (może nie znalazłem) aby pokazywała jakie wzmocnienie stosuje.

Nie, nie pokazuje.
Dlatego musialbys obie kamery postawic obok siebie i w PD zablokowac na 0dB a HV'ka szukac odpowiedniego recznego ustawienia Exposure.
Dobra, to inaczej.
Wieczorkiem przy wlaczonej lampce biurkowej nagraj (jak mozesz) najpierw z 0dB potem powiedzmy +6db i +12dB w tych samych warunkach oswietlenia (czyli slabych) I ewentualnie na HV20 to samo w F1.8 na automacie.
 

panjacek

New member
Na stronie domowej http://www.filmowiec.pl/ w dziale Najnowszy artykuł, zamieściłem w zarysie opis, jak poradzić sobie z formatem HDV. "Montaż HDV w programie Edius". Traktuje on o edycji, wykonaniu płyty DVD, zakodowaniu do WMW HD i zakodowaniu w formacie DivX HD w rozdzielczości 1920x1080.
Powinno to pomóc początkującym filmowcom w zrobieniu pierwszego kroku w edycji i udostępnieniu swoich prac innym.
 

RyEk

New member
Proszę o szczegóły :p Typ/Firmę/Sklep w którym można kupić, poleć coś od siebie linki mile widziane :) Dzięki, pozdro
Ja mam na mojej HV'ce Hoya HMC kupiona na Allegro ale mam tez o wiele tanszego "najprostrzego" King'a i nie zauwazylem roznicy (nie pogarszal obrazu).
Idea IMO zalozenia filtra UV to tylko wylacznie w celach ochronnych obiektywu, ktory stanowi chyba jedna z najdrozszych elementow kamery.
 
Do góry