Canon HV20/HV30 vs Canon HG10/HG20/HG21

Annihitek

New member
Witam serdecznie wszystkich,

Zastanawiam się nad kupnem swojej pierwszej kamery, jestem początkującym amatorem, że tak rzeknę, w tej dziedzinie. Głównie będzie ona służyć do kręcenia zawodów sportowych, ale nie tylko (jakieś bardziej spokojne filmy też planuję).

Po dosyć dokładnym obadaniu tego forum, stwierdziłem, że będzie to Canon, ale tu mam mały problem. Widzę, że jest ogromny wątek poświęcony Canon HV10/20/30 i pozwala to przypuszczać, że to sprawdzona i przetestowana kamera. Dodatkowo przemawia za nią serwis camcoderinfo Ale mam tu jedno ale do niej... miniDV.

Straszne mam uprzedzenia do tasiemek, głównie dlatego, że są nieprzyszłościowe i nie można skakać swobodnie do wybranych filmów jak np. w przypadku kart pamięci (chyba, że czegoś tu nie wiem). Oczywiście, jeśli ktoś mnie tu zjedzie, za mój stosunek do tasiemek i poda argumenty, które mogą mnie do niej przekonać, to nie wykluczam swojego nastawienia.

I tutaj mi się nawinęła na celownik seria HG, która ma dysk, ale pozwala też zapisywać na kartach pamięci, jednakże o kamerach z tej serii jest nieporównywalnie mniej szumu na tym forum i to wzbudziło me wątpliwości, które może rozwieję w tym wątku.

Może przejdę do określenia moich preferencji, czego ja bym chciał od takiej kamery (pomińmy na razie moje uprzedzenia do rodzaju nośnika):

- filmy w dobrej jakości, zwłaszcza w ciemnych sceneriach (lasy, te sprawy)
- filmowanie obiektów w ruchu (wiadomo - zawody sportowe), dobrze by było, aby kamera nie oddawała sytuacji 2x wolniej niż w rzeczywistości, choć tu podejrzewam dużo zależy od ustawień
- możliwości kamery - głównie chodzi o to, w której mam większe możliwości manualnych ustawień (nie lubię, gdy technika decyduje za mnie). Ale chodzi także o ogół możliwości udostępnianych przez kamerę.