Bad(Hot)piksele; normy a rzeczywistość

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Witam!
Mam do Was pytanie, coś ala mała ankieta.
Jak jest u Was z pikselami? Przyjmijmy taką nomenklaturę;

1) Badpiksel – czarny, nieaktywny, stale wyłączony
2) Hot piksel – biały, ciągle aktywny, stale świeci na biało
3) Hot subpiksel – w zależności od koloru świeci ciągle na czerwono, zielono, niebiesko ( w nowych Sharpach oczywiście też na żółto)

Jak do tego podchodzicie? Jeśli występują proszę, podać ich typ i liczbę.

1) Nie macie ich w ogóle
2) Są, ale z daleka ich nie zauważacie
3) Są dość widoczne, wkurzające,
4) Serwis, sklep wymienił bez problemu
5) Serwis poinformował, że to norma i żyjecie z tym dalej

Wiem że kilka - kilkanaście wadliwych pikseli jest w normie (wymyślonej przez prezesów). Ja jestem jednak dość pedantyczny pod tym względem i nie zapłacę za wadliwy towar, a za taki uważam choćby z jednym wadliwym. Obecnie w żadnych produktach (TV, laptopy, telefony, itp.) nie mam, ale zazwyczaj miałem i wymieniałem przed podejściem do kasy.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Przepisy dopuszczają 0,001 wartości matrycy
Natomiast jest wiele akcji firm które twierdzą że nawet przy jednym uszkodzonym pikselu wymieniają telewizor na nowy
 

tdx

New member
Bez reklam
co do sony podchodzą do sprawy indywidualnie jak złaszałem usterkę 46EX500 - 1 czerwony subpixel mniej więcej na środku to kazano zrobić zdjęcia
Później wymieniono matryce na nową - było to ponad rok temu
 

lukwlkp

New member
Z dniem 1 stycznia 2003 r.weszłai w życie ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z 2002 r.) – zwana dalej “ustawą o sprzedaży” lub “ustawą”. dotyczy niezgodności towaru z umową.Odstępstwo od umowy złatwiasz w sklepie , w ktorym towar kupiłeś i mało cię interesuje co wymyślą w firmie produkującej towar. Towar ma być sprawny a brak piksela dyskwalifikuje sprawność matrycy. Piszesz pisemko i czekasz 14 dni na odpowiedź ze sklepu czy , gdzie to kupiłes itd .przeczytaj ustawę. Jak sklep ma problem to do Rzecznika Konsumenta u nas gościu załatwia sprawy ekspresowo z Sądem włącznie .Masz swoje prawa. Ja nigdy nie biorę gwarancji . do tego o czym napisałem wystarczy paragon.
 

tdx

New member
Bez reklam
Towar ma być sprawny a brak piksela dyskwalifikuje sprawność matrycy. Piszesz pisemko i czekasz 14 dni na odpowiedź ze sklepu czy , gdzie to kupiłes itd

Pod warunkiem że ten pixel wypadł Ci do pół roku od daty zakupu. Wtedy sklep zabiera od Ciebie taki TV wysyła do serwisu producenta by wydał opinie czy niezgodność zaistniała....
Po upływie 6mc na kliencie spoczywa obowiązek dostarczenia opinii że niezgodność zaistniała (z serwisu lub powołanie biegłego)
A jeśli producent dopuszcza w swoim produkcie istnienie bad pixeli lub sub pikseli...
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Przepis jest przepisem , zawiera się w instrukcji , gwarancji - jeśli nie akcepujesz tych warunków nie musisz kupować sprzętu.
Nic tu nie pomoże żaden prawnik .
 

lukwlkp

New member
Odstępstwo od umowy ,a gwarancja to są dwie różne sprawy dlatego mnie nie interesuje żadna gwarancja an jej postanowienia. To pwinień wiedzieć każdy sprzedawca.Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Więcej w ustawie .
 

lukwlkp

New member
Art. 9.
1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
 

tdx

New member
Bez reklam
Odstępstwo od umowy ,a gwarancja to są dwie różne sprawy dlatego mnie nie interesuje żadna gwarancja an jej postanowienia. To pwinień wiedzieć każdy sprzedawca.

A Ty czytaj ze zrozumieniem...

Powołujesz się na ustawę ale opisujesz nam co jest gdy zaistnieje NTzU.....
Ja Ci napisałem kto stwierdza że niezgodność zaistniała i jak to wygląda w praktyce.
 

lukwlkp

New member
Tu jest na temat gwarancji .
Art. 13.
1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.
2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń.
3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.
4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej.

Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową
 

tdx

New member
Bez reklam
Nie pisz jednego postu pod drugim.
Fajnie że znasz.

Każdy producent podaje normę ISO. Opisuje ona poszczególne klasy jakości wytwarzanych matryc oraz określa ilość defektów, które mogą się pojawić na matrycach w zależności od ich fizycznej rozdzielczości.

Jak zgłosisz NTzU to i tak okaże się że mieszczą się w normach i nie jest to podstawą do uznania niezgodności
 

lukwlkp

New member
Ta ustawa nie uznaje defektów. Kupujący od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna tz. ryska na obudowie, przebarwienia na kablach, ale brak piksela to wada technologiczna, tak jak dziura w kurtce i według tej ustawy podlega reklamacji. W tej ustawie nie mają nic do rzeczy ISO ani normy niesprawności produktów. Artykuł jest sprawny albo nie. To jest ustawa uchwalona przez Sejm i dotyczy szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej na terenie Polski. Ja rozumiem,że na tym forum są sprzedawcy i ta ustawa w szczególności ich dotyczy, ale i niech kupujący też znają swoje prawa. Producenci mogą sobie wymyślać różne felery,ale to nie oznacza jeszcze zgodności z prawem .
Te czy inne normy dotyczą gwarancji producenta. Można się spierać czy brak piksela jest nieistotną wadą, ale z doświadczenia wiem, że sklepy wolą wymienić towar niż polemizować z Rzecznikiem Konsumentów. To by było na tyle w tym temacie.
Z dniem 1 stycznia 2003 r. weszla w życie ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z 2002 r.) przeczytaj ustawe potem polemizuj nieodwrotnie.Dz.U.2002.141.1176 - Szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej oraz zmiana Kodeksu cywilnego
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
 
Ostatnia edycja:

tdx

New member
Bez reklam
Ta ustawa nie uznaje defektów.

bzdura

Konsument nie może żądać odstąpienia od umowy i zwrotu ceny, jeżeli niezgodność nie ma charakteru istotnego. Niezgodność towaru jest istotna wówczas, gdy Konsument z jej powodu nie może w ogóle korzystać z rzeczy, korzystać z niej zgodnie z jej przeznaczeniem (np. telefon komórkowy nie dzwoni) lub gdy rzecz stwarza zagrożenie dla osób lub mienia (np. ekspres do kawy powoduje spięci w instalacji elektrycznej).

Ja nie piszę żeby nie korzystać z NTzU - często szybciej sprawa jest załatwiana ale kolorowo też nie ma...
Problem polega na tym, że podpowiadasz rozwiązania a nie opisujesz wszystkiego dokładnie.

Nie napisałeś że:
- jedynie w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na Konsumencie.
- istotnym jest, aby Konsument zgłosił Sprzedawcy niezgodność towaru z umową maksymalnie do 2 miesiący od zauważenia niezgodności! W przeciwnym razie jego reklamacja zostanie odrzucona.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie, też mi sie tak wydaje, zn, wszedzie intrpretują to w ten sposób.

Temat założyłem, bo mam pewien problem, otóż zamowiłem w sklepie telewizor Sony 46 cali. Pierwszy przyjechał z hotpikselami, nie odebrałem. Drugi tez, nie odebrałem, trzeci też, jeszcze nie odebrałem, ale mam już dość. Ileż można? Może wadliwa jest cala seria lub sklep ma gorsze egzemplarze. W sumie w dzień, w sklepie z odleglosci ok. 2 metrow ich nie widać, ale boje sie, ze w nocy zaczną świecic i doskwierać. Problem w tym, że nie mogą zamówic 5 sztuk, tylko przysyłać po jednym, ale tak mozna bez końca. POmyslalem, ze moze Sony wymieni, ale raczej nie. Znam ustawe, znam normy, ale w praktyce bywa różnie, i własciwie zalezy to od szczęścia lub uprzejmości pana serwisanta lub pani na infolinii.

Kredyt juz podpisalem, jeszcze nie place, bo pierwsza rata dopiero za miesiac, ale tv nadal nie mam. Żeby trzy tv pod rząd były trafione, to reszta chyba tez? W sklepie uprzejmi, i grzecznie co 2 dni załatwiają nowy egzemplarz.

Przed sekundą rozmawiałem z pracownikiem Sony na infolinii. Potwierdził to co napisał tdx, przyjeżda serwisant, stwierdza indywidualnie czy da sie ogladac, czy nie, i kieruje do naprawy (wymiany) lub nie.
Chyba spróbuje jeszcze kilka razy ze sklepem, a moze trafie na dobry, a jak nie to wezme i poczekam na serwis.
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Oczywiscie, ze pytalem. Nie mogą. Towar idzie z głownego sklepowego magazynu, a tam nikt tego nie zrobi. Sprawdzic mozna dopiero na miejscu. Taką otrzymałem odpowiedź. Jeden z wadliwych egzemplarzy sprawdzali panowie z obsługi przed moim przyjazdem do sklepu i twierdzili, ze nie bylo, jak przyjechałem to 3 znalazlem od razu. Nie wiem czy po ponownym wlaczeniu sie pojawily, czy raczej marne bylo to sprawdzanie (raczej to drugie) co nie zmienia faktu, ze nadal jestem bez tv.

Nie mogą nawet przysłać na raz kilku egzemplarzy, a to moze przyspieszyłoby sprawę.
Jestem zawieszony, patowa sytuacja.
 
Ostatnia edycja:
Do góry