Antyaliasing w PS3

Peek

New member
Bez reklam
Witam
Czytałem ostatnio trochę o antyaliasingu, supersamplingu oraz FSAA (Full Screen AntyAliasing). I Patrząc na gry PS3 zastanawiam się co tu jest stosowane, bo zarówno tu jak i Xboxie 360 jest on dość duży i zauważalny, a przecież w obu konsolach są nowoczesne układy graficzne. Czy to wina producentów? Kiedy wreszcie zobaczymy gry bez schodków na next-genach?
 
Najlepiej zrzucić winę na producentów gier,he he:krol:
Masta j, lepiej nie strasz z tym PS4,bo nawet nie wykończyłem jednego pada na trójce:grin:
pozdrowionka
 

drosophilia

Active member
Bez reklam
no i wiele od odbiornikow zrodla graficznego z konsoli. U mnie na LCD JVC faktycznie niektore gry sa "poszarpane", ale po wlaczeniu pod projektor jest OK!
 

bluray

Banned
U mnie na KURO 5090H 1080p/24 fps, i raczej większość tgz. filmowych szczytów technologii HD nie da sie oglądać z uwagi na "trzęsiawkę".

Po ang. to się nazywa :
- judder
- jitter
- stuttering

A miało być tak płynnie - filmowo, bo niby 24 klatki. Super.
Okazało się zgubą dla wyśnionej jakości filmów w domowym środowisku. Komplatna porażka. Po prostu: HD jak nic nie nadaje się do reprodukcji maretiałów kręconych kamerami z prędkościami 24 klatek na sekundę.
PIONEER dopiero jak zbuduje procesor z 24 x 5 = 120 Hz, to się podniesie.
Co zresztą już zapowiedziano jako generację FUGA.
Było na forum.
Także każdy posiadacz 8G i nawet 9G może być czującym się jako "wydymany" posiadacz niby "Referencyjnego ekranu TV"

To największa wada systemu BD. 720 to jeszcze gorzej.
Pozdro bo New York nadchodzi. Jeszcze 10 min.
 
Ostatnia edycja:

-AS-

New member
bluray napisał:
Także każdy posiadacz 8G i nawet 9G może być czującym się jako "wydymany" posiadacz niby "Referencyjnego ekranu TV"

Ciesz sie, ze nie jestem Moderatorem, bo bym Ci dal opoczac od forum za takie teksty.

Pozdrawiam
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
drosophilia napisał:
no i wiele od odbiornikow zrodla graficznego z konsoli. U mnie na LCD JVC faktycznie niektore gry sa "poszarpane", ale po wlaczeniu pod projektor jest OK!

Litości...każdy może sobie ustawić ostrość na zero i wyłączyć wyostrzanie krawędzie tylko po co? Odbiornik (tv) nie ma na aliasing właściwie żadnego wpływu. Obecne konsole są niestety zwyczajnie za słabe. X360 ma kość eprom tylko do aa, lecz niestety z tego co czytałem jest tej pamięci troszkę za mało, z ps3 musi być podobnie. Jeśli na kompie z kartą 9800gtx+ (3-4 razy mocniejszą niż w next-genach) przy większości gier po włączeniu aa x4 (minimalna wartość żeby schodki były mało rażące) fps potrafi spaść z 60 do 20 klatek, to oczywistym jest że aa to zabójca grafy.
 

28olobmaB

Banned
Sierżant, moge potwierdzić. Projektor ma trochę takie nataturalne zdolności do lekkiego rozmazania postrzępionych krawędzi. Obraz wygląda inaczej niż na typowych TV LCD. Faktynie, u mnie na projektorku troszeczke inaczej (lepiej jeżeli idzie o aliasing) sprawa się przedstawia.
 

Carty

New member
SierzantHarris napisał:
[...]X360 ma kość eprom tylko do aa, lecz niestety z tego co czytałem jest tej pamięci troszkę za mało, z ps3 musi być podobnie. [...]
Nie kość eprom tylko edram jeśli już. Jest "prawie" integralną częścią GPU (ogromna przepustowość) i oprócz samej pamięci zawiera też (wbrew nazwie sugerującej wyłącznie ram) 192 jednostki zmiennoprzecinkowe. Dzięki temu 4x anty-aliasing powoduje stosunkowo nieduży spadek wydajności.
Poza tym nie ma co oczekiwać cudów. I PS3 i X360 to konstrukcje już kilkuletnie (a wszyscy wiemy że w elektronice to cała epoka) i wspierają sprzętowo 2x i 4x anty-aliasing, ale multi sample. O sprzętowym FSAA na obu konsolach można zapomnieć. Tyle że dzięki edram X360 wychodzi to lepiej.
 

dariuszd1

New member
Dokładnie.
W grach na PS3 nawet w tych ekskluzywnych, często nie jest stosowany AA, ponieważ obciążałoby to zbytnio kartę grafiki i gra by poprostu szarpała. Karta graficzna w przeciwieństwie do X360 nie ma żadnego "wspomagania" dla AA. W Xsie z kolei często stosowany jest przynajmniej AA X2, dzięki temu niemal bezstratnemu wspomaganiu, o którym wcześniej tu pisano.
Reasumując AA na PS3 w grach będzie występował bardzo rzadko i ile wogóle. I jak ktoś napisał, prawdziwe wygładzanie krawędzi bedzie nam dane ujrzeć dopiero w kolejnej generacji konsol. Pytanie tylko, czego tam (jakiej kolejnej technologii) nie będziemy mogli uświadczyć ze względu na zbyt małą moc obliczeniową..?
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
dariuszd1 napisał:
Dokładnie.
W grach na PS3 nawet w tych ekskluzywnych, często nie jest stosowany AA, ponieważ obciążałoby to zbytnio kartę grafiki i gra by poprostu szarpała. Karta graficzna w przeciwieństwie do X360 nie ma żadnego "wspomagania" dla AA. W Xsie z kolei często stosowany jest przynajmniej AA X2, dzięki temu niemal bezstratnemu wspomaganiu, o którym wcześniej tu pisano.
Reasumując AA na PS3 w grach będzie występował bardzo rzadko i ile wogóle. I jak ktoś napisał, prawdziwe wygładzanie krawędzi bedzie nam dane ujrzeć dopiero w kolejnej generacji konsol. Pytanie tylko, czego tam (jakiej kolejnej technologii) nie będziemy mogli uświadczyć ze względu na zbyt małą moc obliczeniową..?
Ciekaw jestem co Bambo by napisal na ten temat, czyzby CELL BroadBand Engine sobie nie radzil z AA? ;)
Moze uda mi sie go wywolac do tablicy :)

Pozdrawiam,
 

dariuszd1

New member
W sumie to moim zdaniem obydwie konsole PS3 i Xbox, jakoś nie powalały w dniu premiery, a już na pewno jakiś czas po niej swoimi możliwościami graficznymi. Bardzo szybko PCty je dogoniły i przegoniły. Inna sprawa, że to z konsol produkcje powstające na nie, wyciskają siódme poty.

A słyszeliście może taką historię, że w PS3 pierwotnie miały być zastosowane dwa procesory CELL?? Kiedyś gdzieś czytałem taki artykuł, ten drugi poprostu miał się zajmować grafiką, zamiast obecnej kasty graficznej Nvidii. Podobno jednak koszty okazały się bardzo wysokie, były problemy z małą ilością czasu i Sony w biegu prosiła Nvidię, żeby im zrobiła obecną w konsolach kartę graf.
Ja myślę, że gdyby obecna generacja konsol (skupię się na PS3), posiadała np. takie 2 współpracujące chipy graficzne, to byłoby coś na jakiś czas i mogła mieć w sumie też już te 512 samego RAMu. Ale wiem, wiem, cena finalna byłaby druzgocąca. Lub chociaż gdy projektowali te chipy, to mogli w nich już uwzględnić pełną obsługę DX10, a nie 9.
 

k0val

New member
ogólnie grafika w ps3 mnie nie powala kiedyś gdzieś czytałem o szczękach ludzi z forum lądujących pod kanapami i o tym co jest na pc to namiastka tego na ps3 ,ale gdy włączyłem ps3 pierwszy raz i zagrałem w parę tytułów nie powiem mocno się rozczarowałem nawet zawiodłem ale w miarę grania coś w nich dostrzegłem jednak nie na tyle by pisać o szczękach i zawałach ;)
Ten sprzęt wydaje mi się ostro przereklamowany przede wszystkim w opisach niektórych ludzi na tym forum.Może to tylko ja sobie coś nie wiadomo co wyobrażałem czytając opisy ludzi ,lecz wiele moich znajomych też się zwiodło.W miarę jak korzystam z tych "cudów" hd wydaje mi się że jest to coraz bardziej przereklamowane.Jak tak dalej będą wyglądały gry na ps3 zainwestuje sobie niedługo w jakiegoś mocnego pc ,bo ta magia konsol chyba na mnie nie działa.Kupiłem ps3 z myślą o blu-ray ale tych filmów nie ma w wypożyczalniach ani za dużo w sklepach a jak już jakiegoś świeżaka znajdę którego nie oglądałem to jest on na tyle drogi że wole ściągnąć w sd z neta.Bo w hd motanie te matorska nie chce mi się bawić a ściągnie 35 gb filmu mi się nie uśmiecha.Z grami na ps3 też jest paranoja drogie są jak ^*&&*$ w porównaniu z tymi na pc.Jak w kilka nowych tytułów zechce pograć to pójdzie z 1000 zł dla porównania w te same na pc wydał bym o połowę mniej.Coś mi się zdaje że powinienem kupić konsolkę od Billa i mieć trochę kaski w kieszeni na trochę bardziej że tak napisze realne potrzeby.Podsumowując nie jest aż tak źle nie powiem można się czasami nieźle odstresować ale warto uświadomić ludziom którzy się napalą na tego typu sprzęt że to wcale nie takie hiper extra cudo jak niektórzy opowiadają.Pozdrawiam wszystkich a szczególnie tych którzy przeczytali te moje psioczenie.;)
 
Ostatnia edycja:

dariuszd1

New member
Masz k0val poniekąd rację, nie sposób się nie zgodzić. Jednak nawet taki sobie sprzęt może pokazać oszałamiające efekty, gdy ktoś napisze coś tylko dla niego i się do tego przyłoży. Na PS3 już takie perełki wyszły i kolejne na prawdę fajne wyjdą. Na to przynajmniej sam liczę. Konsola ma tą przewagę od PC, że nie trzeba gry optymalizować pod kątem różnych konfiguracji.
Tylko pytanie: ile podczas życia PS3 pojawi się tzw. kilerów. które to tytuły będą perfekcyjne niemal pod każdym względem..? Zobaczymy. Obecnie filmów na BR jest faktycznie mało, poprostu to jeszcze nie ten czas, ludzie nie są aż tacy chętni do zmian sprzętu. Gry też są najdroższe na rynku, jednak jeżeli Sony się w końcu wykaże, mogą wyjść takie tytuły, że i za paręset zł człowiek poleci je kupić. Niestety na razie już chyba za długo każą nam czekać na ten wielki przełom w grach. Myślę jednak, że wnętrze konsoli zdecydowanie bardziej się eksploatuje, niż wnętrze PCta, w którym kupisz mega kartę lub 2 i nagle okaże się, że już są kolejne generacje na rynku, a te twoje jakoś nagle już za wolne się stają, a w nic takiego przez ten czas w sumie nie grałeś ot parę tytułów.
Konsola z kolei poprzez ceny gier skutecznie wyciąga nam pieniądze z kieszeni. Śmiem jednak twierdzić, że więcej radości i pozytywnych doznań estetycznych dostarczy nam konsola podczas swojego życia na rynku, niż w tym samym czasie PCt, chyba że ktoś lubi poprostu ciągle ulepszać sprzęt i ładować w niego wtedy również dużo kasy. I na koniec, wydaje mi się, że Xbox stosunkowo szybko się wypali, ponieważ MS, co w jego polityce widać, leci na ilość i na żywioł-sprzedać jak najwięcej, jak najszybciej, nachapać się, a potem sru wypuścić Xboxa4. (nie chce tutaj nikogo urazić). Ta konsola poprostu krócej będzie nas zaskakiwała. To jak z dobrym jedzeniem, którego nie masz na co dzień: dawkowane co jakiś czas bardzo Ci zawsze smakuje ale możesz też zjeść wszystko na raz, tylko w efekcie albo się przejesz i Ci ono obrzydnie albo nic nie zostanie na później;).
 
Do góry