55UF8557 vs. 55UF8517 vs. 55UF8507V vs. 55UF850V

Pigway

New member
Witam,

Orientuje się ktoś czym różnią się te modele TV poza ceną oczywiście? Rozstrzał od 5000 do 5500 zł, który z nich będzie najlepszy?

Ponadto doszły mnie słuchy o problemach z powidokami w serii 2015 LG, czy to prawda? Jeśli tak, to jaki inny TV polecacie do 5500-6000 zł?

Pozdrawiam.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Pierwsze słyszę o powidokach w tych telewizorach.
Żaby wypalić TV LCD trzeba aby pracował na tym samym obrazie kilka tysięcy godzin. W przypadku każdego użytkownika to jest nie możliwe.
Możliwe to jest np na sklepie.
LG Porównaj | LG Electronics
Tu masz różnice.
Różnią się wyposażenie, systemem podświetlenia , dźwiękiem, wyglądem.

Żeby CI podać inne modele pod rozwagę podaj proszę jakie masz warunki ?
 

WPPP

Member
Kiki, miałeś chyba wczoraj wyczerpujący dzień ;). Dlatego, że Pigway pyta o TV-y ósmej serii, a Ty mu podajesz link do porównywarki modeli siódmej serii ;)
Ponadto, fajnie, że masz profesjonalną wiedzę o TV (poważnie piszę), ale chyba nie przeczytaleś mojego wpisu z dnia wcześniejszego w temacie "Przegląd linii telewizorów 2015 firmy LG-> pełny opis specyfikacji telewizorów OLED , UHD , FHD", w którym wydaje mi się, ze dość precyzyjnie opisałem zjawisko powidoków w moim dopiero co kupionym TV UF77. Nie chodzi więc o trwałe wypalenie- przynajmniej nie jak na ten moment. Chodzi o to, że co najmniej dość mocno widoczne powidoki powstają już po zaledwie około 30 sekundach (nawet 20) po włączeniu statycznego obrazu (przeglądarka internetowa lub menu dekodera CP lub po prostu szczególnie jasne interfejsy graficzne aplikacji VOD, również oczywiście stałe oznaczenia graficzne nadawców TV, np. dolny pasek TNV24, lub także zatrzymane obrazy na bardzo różnych treściach emitowanych przez TV linearną lub też pochodzące z odtwarzania. I te powidoki znikają powoli w czasie od 2 do nawet ponad 10 minut.
Proszę przeczytaj mój drugi tekst (czyli pierwszy w kolejności napisania) na ten temat oraz przyjrzyj się zdjęciu i napisz co o tym myślisz.
 

WPPP

Member
Witam zgłosiłeś to do serwisu ? Jestem bardzo ciekawy ich opinii .....

Na razie od czwartku staram się przekazać problem do obsługi klienta LG (z ich strony internetowej), ale z załadowanymi zdjęciami (skompresowanymi i w większej ilości niż dwa, które tutaj zamieściłem) moje wiadomości nie dochodzą do nich. Tak profesjonalnie działa im ta strona. Chcę otrzymać od nich oficjalne ustosunkowanie się do tego, a bez dołączonych zdjęć raczej mija się to z celem, bo napiszą mi coś, co i tak będzie bez znaczenia (piarowski bełkot). Czyli nie mam jak im przesłać tych zdjęć, bo nie udostępniają adresu mailowego. Najpierw myślałem, że wszystko doszło, bo zdjęcia się załadowały do 100% i wydawało się, że jest ok. Ale jednak tak nie było. W piątek ponowiłem wysłanie i też nic.
I chodzi też o to, że ten TV mogę oddać bez problemu do sklepu (mam jeszcze na to ponad 3 tygodnie), więc nie mogę, bo i nie chcę, skorzystać z serwisu (ponieważ nie chcę ryzykować, gdyż teoretycznie istnieje ryzyko, że mi tego nie uznają). Na razie zbieram informacje, a najważniejszej wciąż nie mam, czyli stanowiska LG, ale oczywiście zdobędę je.
 

Pigway

New member
Witam,

Porównywałem przez stronę LG serię ósmą i niewiele się dowiedziałem. Model UF8517 w ogóle nie ma tam podanej specyfikacji. Natomiast UF8507 oraz UF8557 różnią się niby tylko podstawą, co wnioskuję po zamieszczonym zdjęciu. UF850V w ogóle nie widnieje na stronie LG w wersji 55". Ponadto nadal nie wiadomo jakie jest właściwe odświeżanie w tych modelach i który ostatecznie byłby najlepszym wyborem.

@WPPP, nieciekawie to wygląda na zdjęciach. Problem jest większy niż myślałem, pytanie czy dotyczy to również serii UF8xxx. Z drugiej strony często stawiam na LG i zawsze mam problemy po jakimś czasie, więc powinienem się raczej wyleczyć z zakupów TV tej marki. Dwuletni LA740S dopiero co padł, a teraz znów pcham się świadomie w paszczę lwa.

Zdjęcia wyślij im na adres reklamacje@lge.pl lub bezpośrednio - opisz problem, dołącz zdjęcia i pisz do mariusz.boryczko@lge.pl

Niestety musisz uzbroić się w cierpliwość, gdyż ta firma to kpina jeśli chodzi o wsparcie i traktowanie klienta. A ich autoryzowany serwis to (szczerze i za przeproszeniem) banda brudasów i niedbalców, więc reklamacje lepiej będzie załatwiać poprzez sklep. Szkoda nerwów na nich.

@Kiki, założę dzisiaj osobny temat z zapytaniem o TV. Warunki raczej standardowe, odległość 2,5-3m, kwotę którą mógłbym przeznaczyć na 55" wymieniłem wyżej. Opiszę ponownie w dziale LCD w każdym razie, a jeśli ktoś jest wtajemniczony w tegoroczny repertuar TV od LG, bardzo proszę o wskazanie różnic w serii UF8xxx.

Pozdrawiam.
 

WPPP

Member
Dziękuję Ci Pigway za podane adresy mailowe. Akurat przed Twoją wiadomością uzyskałem ten pierwszy adres od konsultanta na czacie LG i już do nich napisałem dołączając trochę zdjęć. Zobaczymy co odpiszą.
Ucieszyła mnie tutaj informacja, że jednak nie każdy ten TV posiada owe dziwaczne i nieakceptowalne zjawisko. Ja tak od początku myślałem, gdy u siebie prawie od razu to zauważyłem, ale gdy w Media Mark zobaczyłem, iż wystawiony egzemplarz ma takie same powidoki, to się mocno zmartwiłem, że być może nie będę miał na co zamienić swój "kopnięty";-) egzemplarz. Czyli chyba z którejś fabryki zjechała wadliwa partia.
 

Pigway

New member
Koniecznie daj znać jak rozwinie się sytuacja. Zapoznaj się również z instrukcją lub kartą gwarancyjną, czy nie zabezpieczyli się w którymś podpunkcie odnośnie powidoków. W moim przypadku ich serwis spowodował wystąpienie martwych pikseli na matrycy, zapewne przez przenoszenie TV za ekran, a dział reklamacji po prostu przypiął to pod normy. Gdyby nie inna usterka, siedziałbym teraz przy zapikselowanym złomie.
 

krzyspvfr

New member
Dziękuję Ci Pigway za podane adresy mailowe. Akurat przed Twoją wiadomością uzyskałem ten pierwszy adres od konsultanta na czacie LG i już do nich napisałem dołączając trochę zdjęć. Zobaczymy co odpiszą.
Ucieszyła mnie tutaj informacja, że jednak nie każdy ten TV posiada owe dziwaczne i nieakceptowalne zjawisko. Ja tak od początku myślałem, gdy u siebie prawie od razu to zauważyłem, ale gdy w Media Mark zobaczyłem, iż wystawiony egzemplarz ma takie same powidoki, to się mocno zmartwiłem, że być może nie będę miał na co zamienić swój "kopnięty";-) egzemplarz. Czyli chyba z którejś fabryki zjechała wadliwa partia.

Pytanie - czy oglądając TV w sklepie, da się zauważyć tą wadę poruszając się tylko i wyłącznie po menu telewizora? Czy może wyświetlenie jakiegoś specjalnego obrazka z pendrive pomoże w tym?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Powiem, że nie spotkałem się z tym.
Short View , miałem taki dokładnie przypadek na LG ale na plazmach.
Zainteresuję się sam tym problemem.
Na modelach innych firm w tej klasie cenowej, które testował tego nie zauważyłem. Jeśli tak jest jak opisane to i na sklepie powinno być to widoczne.
Wystarczy zastopować obraz jak napisał kolega na 30 sek.
Ciekawe, muszę to sprawdzić.
 

WPPP

Member
Przepraszam, że nie od razu odpowiadam, ale nie mam możliwości, żeby być na bieżąco (każdego dnia) na forum.

Otóż, w pierwszej odpowiedzi Pan Mariusz Boryczko z LG poprosił mnie, abym przywrócił ustawienia fabryczne, a następnie abym po przeprowadzeniu początkowej konfiguracji w ustawieniach zaawansowanych wyłączył opcję Redukcja Szumów MPEG. Ta opcja fabrycznie jest ustawiona na zaledwie niskim poziomie. I to oczywiście nic nie dało (czego się spodziewałem).
W takiej sytuacji w drugiej odpowiedzi zaproponował mi wysłanie serwisu LG, na co ja się nie zgodziłem, bo nie zamierzam mieć naprawianego TV. Oddałem do sklepu i czekam na nowy lub zwrot pieniędzy.

Bez problemu tę wadę można zauważyć w sklepie, o ile dostanie się pilota oraz byłoby bardzo wskazane, ażeby TV miał dostęp do internetu. Wystarczy włączyć przeglądarkę i załadować dowolną stronę internetową. 20-30 sekund wystarczy, żeby odbiły się przynajmniej białe ikonki w czarnym pasku od menu przeglądarki. Ale odbije się znacznie więcej. Dla mocnego (a nawet bardzo mocnego) zobaczenia tych powidoków proponuję pozostawić nieruchomy obraz na 1,5-2 minuty. Można też w tym czasie (wyświetlania się strony internetowej) włączyć okienko ustawiań zaawansowanych i zostawić je. Ono też się odbije. Jeśli natomiast nie ma internetu, to proszę wejść w webOS Launcher na aplikację (np. i chyba najlepiej) Filmbox LIVE, ale jej nie uruchamiać, tylko, żeby się wyświetlał jednokolorowy obraz wraz z napisem w górnym lewym roku Filmbox LIVE. Poczekać koło minuty lub trochę dłużej (ale i nawet krócej ;-)) i zmienić wyświetlany jednokolorowy obraz. Napis Filmbox LIVE będzie bardzo wyraźnie widoczny na tejże kolejnej planszy. Szczególnie ta część napisu, na której nie będzie się wyświetlać napis innej aplikacji. Przy czym nie na każdym kolorze widoczne są powidoki. Na ciemnym kolorach albo są słabo widoczne albo wcale. Co nie oznacza, że ich nie ma, ale to chyba każdy rozumie.
Obijają się także postacie, znaki, loga kanałów TV. Praktycznie wszystko, o ile ma to odpowiedni kolor, odcień, tło itp.

Nie łączyłem TV z komputerem, nie wyświetlałem zawartości ekranu monitora na TV itd., więc nie wiem jak to wygląda.
 

sqby

New member
też miałem ten problem

1 jeżeli chodzi o "wypalenie" czy też powidok to cytat z instrukcji do tv LG 55uf8557 :
"Wyświetlanie przez długi czas nieruchomego obrazu (np. logo kanału
programu, menu ekranowego, sceny z gry wideo) może spowodować
uszkodzenie ekranu w postaci pozostałości nieruchomego obrazu.
Gwarancja produktu nie obejmuje zjawisko utrwalenia nieruchomego
obrazu.
Należy unikać wyświetlania na ekranie telewizora nieruchomych
obrazów przez dłuższy czas (powyżej 2 godzin na ekranach LCD,
powyżej 1 godziny na ekranach plazmowych).
Również długotrwałe oglądanie telewizji w formacie 4:3 może
spowodować utrwalenie pozostałości obrazu przy krawędziach ekranu.
To zjawisko występuje również w produktach innych %rm i nie może być
podstawą do wymiany produktu lub zwrotu pieniędzy."

2. Jeżeli chodzi o różnice pomiędzy oznaczeniem modelu to 55 - przekątna, uf85 - model , poostałe cyfry lub litery to oznaczenie wyposażenia, lub zamontowanych konponentów. Kupując ten tv długo szukałem co oznaczają te symbole i z czego wynika różnica w cenie. LG bardzo namieszał w tym wypadku. A oto co znalazłem:
- literka "v" na końcu oznacza modele na europę środkowo - wschodnią (ale np. w Niemczech też takie oznaczenie widziałem)
- różnica w specyfikacji jaką znalazłem na angielskich stronach to częstotliwość odświeżania. W serii 850v PMI wynosi 1600 a w 8507,8517, 8557 wynosi 1500 hz jest jednak ale. W 850v rzeczywista częstotliwość to 100Hz a w pozostałych 200Hz.
- 8517 to 8507 z którego "coś" wymontowano i "coś" zastąpiono tańszym, a mimo wszystko to nadal działa i jest tańsze!
- 8557 to 8507 do którego "jakieś flaki" zamontowano z modelu uf86** i przez to ponoć jest "lepszy"
- Testujący pisał o jakichś różnicach w sofcie, więc ja myślę, że te oznaczenia są tylko po to by zainstalować odpowiedie oprogramowanie, które będzie działało z zamontowanymi konponentami. Podejżewam, że w normalnej eksploatacji nie mając obok siebie telewizorów z różnych podgróp różnicy nie widć.
P.S.
Ja zakupiłem 55uf8557 za 5429, już widziałem za 5199+smartfon gratis :x , a 55uf8517 za 4990.
 

wenclu1

New member
Inny problem dotyczący odtwarzania 3D w LG 49UF8507.

Jeśli to Was zainteresuje, to zauważyłem kilka problemów występujących w modelu 49UF8507 (chyba nie tylko w moim egzemplarzu).

1.Występuje bardzo duży cross talk obrazu przy odtw. filmów 3D – widoczne rozdzielenie obrazu dla lewego i prawego oka. Poświata (rozdwojenie obrazu) obejmuje 1/3 obrazu od lewej strony ekranu w kierunku jego środka. Wspomnianą wadę potwierdził również test na obrazie testowym przeznaczonym do sprawdzania cross talk-u (jeśli będzie potrzeba to odnajdę i podam link do niego na youtube) - test zrobiłem i porównałem na innych telewizorachi LG 3D, które posiadam.

Zauważyłem, że zjawisko znika jeśli odchyli się telewizor w pionie (góra telewizora odchylona o około 45 stopni do tyłu - pokazałem to osobiście serwisowi LG). Przy pionowym ustawieniu ekranu TV nie da się oglądać obrazu 3D.

2. Brak trybu automatycznego rozpoznania rodzaju materiału 3D ( SBS, OU). Dostępny jest w ustawieniach tylko tryb "RĘCZNY" przy braku możliwości zmiany na "AUTOMATYCZNIE".

3. Brak możliwości regulacji głębi 3D dla obrazu 3D (nie jest aktywna regulacja).

4. Brak możliwości zmiany ustawień "TRUMOTION" - nie jest dostępna ta funkcja w Opcjach obrazu tj. "Obraz/Ustawienia trybu obrazu/" (w telewizorze 65" tego typu, ta funkcja występuje) - obraz klatkuje.

Oczywiście odpowiedź serwisu brzmi: " Zjawisko cross talk z różnym natężeniem występuje w telewizorach 3D i nie jest to ich usterka. Uznajemy, że TV jest sprawny".

Jeśli może ktoś sprawdzić i potwierdzić, czy powyższy problem występuje w innych egzemplarzach tego modelu to proszę o odpowiedź. Telewizor kupiłem 02.06.2015 zamawiając przez internet i nie wiem, czy mogę go jeszcze zwrócić sprzedawcy i czy powyższe usterki kwalifikują go do zwrotu?
 
Ostatnia edycja:

WPPP

Member
Niestety, ale ja po oddaniu jednego UF77 zamówiłem kolejny egzemplarz (z inną podstawką) i w tym sklepie sprawdzany TV również posiadał dokładnie takie same zjawisko powidoków! Dlatego nie zdecydowałem się na dokonanie zakupu.
Na własne więc oczy, samodzielnie to sprawdzając, widziałem już trzy nowe UF77 z tymi powidokami. I to nie jest to, o czym piszesz sqby. Można powiedzieć, że Ty piszesz, a w zasadzie przepisałeś z instrukcji, o zupełnie innych powidokach. To nie jest to samo! Chyba widzisz różnicę między godziną lub dwoma a 20-30 sekundami, w czasie których powstają powidoki w sytuacji zatrzymanego obrazu lub wyświetlanych stałych jego elementów?
FRIX1988, czy na pewno sprawdziłem swój TV we właściwy sposób pod kątem tych powidoków, bo ja zaczynam myśleć, że wszystkie matryce tegorocznych Smart TV takie są (być może inaczej się sprawa ma z serią 8, która może mieć fizyczne 200 hz). W każdym bądź razie, jeśli chodzi o UF77, to na 3 sprawdzone przeze mnie TV wszystkie 3 mają anormalne powidoki, których absolutnie nie można uznać za standardową cechę TV LCD.
Bardzo szkoda, bo ja jestem teraz w sytuacji, że nie mam co kupić, bo TV z innym system operacyjnym niż webOS 2.0 jest kupowaniem produktu, z którego nie będę wstanie się cieszyć.
 

vigoo

Banned
Jakby komuś było mało tej mnogości modeli LG, w polskich sklepach pojawił się LG LED 49UF8579. Wygląda nieźle. Panel IPS. Cena atrakcyjna. Odświeżanie? - nie wiem...
 

Pigway

New member
Nie wiem jak z modelem UF8557, ale UF8507, UF8527 oraz UF850V to na 100% 60Hz. Jednym z dowodów jest chociażby brak rozpoznawalnego u LG "Trumotion" na co wskazuje dokładny test serii na konkurencyjnym forum.

Do 6000 zł pozostaje tylko zakup Sony 55X8509C, ale średnią ocen na Ceneo oraz Skąpcu nie zachęca.

Pozostaje zwiększyć budżet i zainteresować się świetnym FullHD Sony 65W855C lub 4k Phillipsem 55PUS7600, po prostu nie ma nic innego.
 

vigoo

Banned
Ten Philips, to też nie taki ideał, jak został przedstawiony w teście. Użytkownicy borykają się z mniejszymi i większymi problemami, jak w każdej innej marce.

Sam szukam TV "idealnego" i dochodzę do wniosku, że taki nie istnieje. Niezależenie od tego ile bym kasy wpakował, to i tak będą problemy...
 

WPPP

Member
Panowie, ale przecież można o to wszystko zapytać infolinię LG zamiast prowadzić własne "śledztwa" i analizy na podstawie różnych szczątkowych danych (nie zawsze zgodnych z prawdą) znalezionych w internecie. Jasne, że i w oficjalnych źródłach mogą nam przekazać nie do końca prawdziwe informacje (z różnych powodów) oraz, że pewna część bardziej szczegółowych informacji nie jest specyfikowana, a więc tym samym niedostępna oficjalnie dla konsumentów, ale jednak dużo wyjaśnień i informacji można pozyskać w prosty sposób.
I tak też ja uczyniłem dzisiaj czatując z konsultantem LG w temacie TV UF85*, pytając konkretnie o różnice pomiędzy modelami UF850V, UF8507, UF8517, UF8557 oraz UF8579.

I oto czego się dowiedziałem (wklejam oryginalne odpowiedzi).

Wszystkie te modele, to seria UF85* więc specyfikacja sprzętowa jest taka sama. Różnią się tylko wyglądem, kolorem ramki/podstawy.

Przy czym modele UF8507, UF8517, UF8557 nie posiadają procesora URSA.
Modele z końcówką V lub 9 posiadają procesor URSA.
URSA odpowiada za funkcję TruMotion. Modele bez URSA nie mają tej opcji, nie można jej ustawiać.

Dodatkowo jeszcze jedna różnica. Modele powyżej UF850V, czyli 8507, 8557, 8517 i 8579 posiadają system głośnikowy zaprojektowany przez Harman Kardon.

8507 - podstawa Titan, 8517 - podstawa Gold. Także w kolorze tyłu się różni. 8507 - Frozen Titan, 8517 - Rose Gold.

UF64/67/68/77/83/84/85 posiadają takie same matryce. Inne matryce są w modelach UF69/80 ("słabsze") oraz w modelach UF94/95 ("mocniejsze").
Przy czym, seria 94/95 w Polsce raczej nie będzie dostępna.
Jeżeli chodzi o parametry, to są takie same. Jeżeli chodzi o fabrykę, to takich informacji nie posiadamy.


I teraz ode mnie. Otóż dowiedziałem się z zupełnie innego oraz nieoficjalnego źródła, że powidoki o których tyle napisałem są już dobrze znane w LG. Jest to ewidentna fuszerka matrycy . Przyczyna? Niemalże na pewno dostawca tych matryc produkuje je z takimi wadami. I raczej już tak zostanie do końca produkcji Smart TV z 2015 roku (ale to już jest bardziej spekulacja, domysł, na pewno nie informacja z pewnego źródła w LG). Być może (ale to kolejny domysł) ten dostawa wyleci z listy dostawców LG od przyszłorocznej linii TV. Jednakże to samo źródło (ale nie mogę stwierdzić, że ma rację) poinformowało mnie, że do TV 8 serii wchodzą inne matryce i one nie są skażone wadą powidoków. Podobno są one techniczne lepsze, chociaż infolinia poinformowała mnie (jest to powyżej wklejone), że parametry matryc są takie sama, ale przecież - moim amatorskim zdaniem - to nie musi oznaczać, że o ile faktycznie jest inny dostawca matryc do TV 8 serii, iż nie mają one lepszego technicznego i składnikowego wykonania.

Teraz mogliby się zacząć wypowiadać m.in. osoby, które posiadają już TV UF85* celem potwierdzenia, czy w swoich konkretnych wersjach (jak wyżej) posiadają oni w ustawieniach zaawansowanych funkcję TruMotion.

W dalszym też ciągu proszę wszystkich posiadaczy TV UF77* i UF85* o informacje, czy ich egzemplarze mają zjawisko anormalnych powidoków. To jest naprawdę niezwykle łatwe w rozpoznaniu.
Bo chyba do serii 7 włącznie są one albo w każdym TV UHD albo w dużej części.


Postscriptum
Pigway, no co Ty, nie ma już matryc 60hz w TV ze średniej/średnio-wyższej półki. Przynajmniej nie w LG, bo moja wiedza o innych producentach (którzy mnie mało interesują) jest niewielka, tzn. bardzo podstawowa.
 
Ostatnia edycja:

vigoo

Banned
Fajnie, że można zapytać. Fajnie, że podali nazwy kolorów dla podstawek. Ale jak zapytałem o naprawdę ważną rzecz (natywne odświeżanie), to usłyszałem, że takiej informacji nie mogą mi przekazać...
 

WPPP

Member
Fajnie, że można zapytać. Fajnie, że podali nazwy kolorów dla podstawek. Ale jak zapytałem o naprawdę ważną rzecz (natywne odświeżanie), to usłyszałem, że takiej informacji nie mogą mi przekazać...

Dokładnie tak jak piszesz. To jest jedna z informacji, którą LG tradycyjnie odmawia podawać. Innymi ważnymi informacjami, na które LG nakłada poufność to dane dotyczące procesora, grafiki, pamięci RAM, czyli po prostu nawet tych najważniejszych komponentów hardware. Na pytania o te rzeczy odpowiadają, że to nie ma znaczenia, bo nie wpływa na trwałość i jakość działania TV.
Faktem jest, że do zeszłego roku mieli powody do robienia z tych stosowanych podzespołów tajemnicę, bo były one bardzo marne, ale od obecnego roku zastosowane hardware w TV UHD jest już na dobrym poziomie, jak na Smart TV.
 
Do góry