43PUS8818 - zniekształcony, metaliczny dźwięk

Chase

Member
Po 3 tygodniach używania nowego telewizora wystąpił problem z dźwiękiem. Obraz jest bez zarzutu, ale dźwięk jest zniekształcony, metaliczny, zacinający się. Niezależnie czy odtwarzam coś przez platformy streamingowe, czy oglądam telewizję. Restart fabryczny niestety nie pomógł. Na innym forum znalazłem temat z podobnym problemem, a rozwiązanie jest zaskakujące - odinstalować aplikację Skyshowtime (!), tylko, że na 8818 takiej aplikacji nie ma domyślnie zainstalowanej. Ktoś spotkał się z takim problemem? Ma jakiś pomysł co można sprawdzić?
 

Chase

Member
Wyskoczyła właśnie aktualizacja z poprawkami bezpieczeństwa z 6 października. Oby naprawiła powyższy problem (który na szczęście pojawia się teraz u mnie od czasu do czasu).
 

Chase

Member
Obecnie problem występuje tylko w aplikacji Netflix i to od czasu do czasu. Wyłączenie i włączenie tv doraźnie rozwiązuje problem.
 

Chase

Member
Po kolejnej aktualizacji z poprawkami bezpieczeństwa z grudnia 2023 roku, problem powrócił w nowej odsłonie. Dźwięk ze wszystkich platform streamingowych , jest kompletnie zniekształcony i nawet na najmniejszej głośności bardzo głośny (z głośników dobiega hałas jak ze studni z charczeniem). Na telewizji tego problemu nie ma. Zacząłem bawić się ustawieniami dźwięku i zmieniłem profil dźwięku z oryginalny na AI i.....na razie pomogło.
Nie wiem czy to przypadkiem nie mój egzemplarz ma coś z kartą dźwiękową, że takie problemy z dźwiękiem cały czas są, czy te aktualizacje po prostu muszą coś psuć. (tak jak wspominane wcześniej na tym forum ustawienia obrazu - punkty bieli WP, ale to akurat żaden problem)
 
Ostatnia edycja:

Saroy

New member
Odtwarzasz dźwięk na głośnikach telewizora? Masz ustawioną automatyczną głośność?
 

kysiek86

New member
Mam dokładnie to samo od jakiegos miesiąca. Losowe wlaczenie tv i głośny metaliczny dźwięk z echem. Trzeba parę razy wyłączy tv albo odciąć prąd wraca tv do normalności. Irytujące szczególnie kiedy dzieci śpią.
 

Chase

Member
Dokładnie, bardzo irytujące szczególnie gdy dziecko śpi. Muszę pamiętać, by po każdym uruchomieniu telewizora, ustawić najpierw dźwięk na 1, a oczywiście nie zawsze pamiętam i telewizor potrafi "ryknąć".....
U mnie pomaga wejście w ustawienia i zmiana dźwięku z "oryginalny" na "AI" albo odwrotnie (zmieniam w kółko).
@krysiek86
A masz tak też na telewizji czy w streamingu?
 

Saroy

New member
Dziwna sprawa. Niedawno była aktualizacja oprogramowania i na 43PUS8818 pozmieniało niektóre ustawienia, ale kilka chwil z pilotem i wszystko było jak wcześniej. Jednak na drugim telewizorze - 55PUS8818 - dźwięk stał się bardzo mechaniczny i przerywany. Dopiero restart urządzenia i zmiana dźwięku na AI i z powrotem na Oryginalny zadziałała. Byłem zaskoczony... Co oni tam pozmieniali w aktualizacji, że takie rzeczy dzieją się...
 

Chase

Member
W kółko zmieniam dźwięk z AI na oryginalny i odwrotnie gdy u mnie się pojawia problem głośnego metalicznego dźwięku. Irytujące. Mam nadzieję, że to poprawią w następnej aktualizacji. (albo zepsują kolejne rzeczy, a to dalej nie będzie naprawione).
 

mirmur1

Member
jaka macie wersje aktualizacji w 55PUS8818 ?
pokazuje mi, że jest dostępna, ale po waszych wpisach chyba nie będę aktualizował...dźwięk mam normalny...
 

maciekfox

New member
Mam ten sam problem 65pus8818, problem pojawił się po ostatniej aktualizacji. Da radę przywrócić poprzednią aktualizację bez przywracania ustawień fabrycznych? Najnowsza akt: Upgrade 1 - U2 2024/02/27, tpm231ww_r.001.237.223
 
Do góry