m.grewert
A więc na moim monitorze 27" widzę różnice jeżeli chodzi o te 2 fotki(fotka mogła by być ciut bardziej selektywna)
Zrobię zdjęcie z projektora-nie dziś
Kompresja musi być użyta przy zgrywaniu z oryginału na blu ray
Najlepszym prostym przykładem jest you tube
obraz 1080hd na monitorze w średnim okienku na całym ekranie 27" na plazmie 60" ,lcd 80"i na ekranie 130" rzut z projektora
informacja o kolorze i innych składowych siada.
----------------------------------------------
"Na każdym dobrze zrobionym filmie, nawet na tych starych, chyba, że widać, że film jest stylizowany"
Na przestrzeni 35% jakim jest rec 709 nie wierzę i gdzie jedna klatka filmu BR waży 2mega
----------------------------------------------------
"Film Samsara będzie wyglądał tak jak został nagrany kamerą a następnie poddany obróbce cyfrowej. Na wygląd będzie składało się wszystko co przeszedł po drodze"
Poddany obróbce cyfrowej
I wszytko co przeszło po drodze-to tylko zabiegi kosmetyczne nie czepiajmy się
Jedna klatka 70mm to prawie to samo co 1 klatka blu ray- chyba coś odkryliście dzisiaj
Jednym słowem mamy na blu rayu oryginał -przepraszam prawie !!
Czyli tak jak chciał
autor wraz z
- pionem reżyserskim
- pionem operatorskim
- pionem produkcyjnym
- pionem scenograficznym
------------------------------------------------------
"Nie można przecież oczekiwać, że każda wizja reżysera będzie nam się podobać, no ale to równie dobrze możemy iść do galerii sztuki i przemalowywac wszystkie obrazy, które nam sie nie spodobają"
mój cytat do galerii odnosił sie do tego stwierdzenia pow.
Niestety rec 709 trzeba poprawiać pędzelkiem ponieważ nie jest to galeria sztuki
(przestańcie brać te jabłka sfermentowane !!)
-------------------------------------------------------
Podkreślę TV full hd 27" ma ok 70dpi , a im więcej tym ...?
to było pytanie z wieloma wątkami
Opowiedzieliście swoim wątkiem ,a mi chodziło o to, że im więcej cali tym dpi spada ale jest istotniejsze przy foto jak sa 100%cropy
mam nadzieję. iż ten rec 2020 wprowadzą wraz z 4k lub lepiej-na to czekam.
--------------------------------------------------------
"Kolego co ty teraz wymyśliłeś? Jaka kalibracja pod film? Filmy są od kilkunastu lat tworzone na monitorach skalibrowanych wg. Rec 709 (HD), a od kilkudziesięciu lat pod Rec. 601 (SD)..."
Filmy na blu ray są różnej jakości -niestety-bynajmniej ja to widzę i norma rec 709 nie pomaga,
może mają beznadziejnie skalibrowane monitory ,może są nawaleni-nie mam pojęcia- dwa razy byłem na planie, raczej jest wesoło
Jest jeszcze jedną sprawę ,jakość samego blu ray+kabel+hdmi(długość) to też wpływa na obraz
--------------------------------------------------------------------
"Szeroki temat to uzyskanie tego samego w druku co na wyświetlaczu, bo tu właśnie zachodzi konwersja przestrzeni barw, wchodzą w grę warunki oświetleniowe, bo wydruki świecą światłem odbitym a nie samoistnym. To pociąga za sobą adaptację chromatyczną, metameryzm i inne ciężkie zagadnienia. Skalibrowanie wyświetlacza by świecił wiernie to przy tym "pikuś", nie wiem czemu twierdzisz, że jest odwrotnie."
To fakt tu się napociłem(jeżeli chodzi o fotografię) ,że by spiąć to wszystko.
W fotografii mam cały czas takie same światło ,aparat który robi rawy czyli "autora ja zdjęcia" itd
Kalibruję monitor na 120cd ,tu mam największą liniowość koloru
A film jak puszczam np
skyfall- który jest średni i pocięty a la teledysk ,każda scena podświetlona ,każde drzewko świeci ostre sceny jak polsilver
a po nim oglądam alien 1 albo na MGM Agresja(Sean Connery)sceny w lesie itd
Kalibracja idzie w odstawkę , nic się nie zgadza sceny w lesie to trzeba podkręcać musze zastopować i ustawić pod ten flim
------------------------------------------------------------------------
pisałem w l.mnogiej ponieważ mam wrażenie ,że nie pisze z jedną osobą
dygresja