Samsung UE40ES7000 "BŁĄD CI+ CAM 11" Cyfrowy Polsat+

woody28

New member
Witam,

TV Samsung UE40ES7000
Oryginalny moduł CAM Cyfrowego Polsatu CI+ (PKid:177....)+karta Cyfrowego Polsatu

Kilka dni temu włączyłem telewizorek jak zawsze i po chwili moim oczom ukazał się komunikat "BŁĄD CI+ CAM 11; Skontaktuj się z dostawcą usługi"- ten komunikat dostaję przy włączeniu telewizorka, na telewizji naziemnej natomiast, "Uwierzytelnianie urządzenia odbiorczego..." tu skala, która dochodzi do 90% i z powrotem zaczyna od zera i tak bez końca.
Reset: karty, modułu, TV ten wykonywany przez opcje menu tv i ten wykonywany przez menu serwisowe nie pomogło. Kontakt z BOK Cyfrowego Polsatu i sugestia od nich, "wymienić moduł wraz z kartą". Poszedłem wymieniłem CAM z kartą, ale niestety nie pomogło, dalej jest ten sam błąd. Kolejna myśl, padło coś w telewizorku, wiec go pod pachę i do serwisu Samsunga.
Tam chłopaki sprawdzili TV na swoim module CAM, tyle że na NC+ działa i jest wszystko OK.
Dodam, że wcześniej TV działał z modułem bez problemu przez ponad 2 lata.
Soft TV na 100% nie był aktualizowany w ostatnich 4 miesiącach.(jest najnowszy z dostępnych ...2020)
Kolejny kontakt z BOK CYfrowego Polsatu - wymienić jeszcze raz moduł i kartę(są dwie wersję kart CI - chodź te podobno już wycofane i CI+- mam i miałem tą). Posłuchałem i wymieniłem nawet jeszcze dwukrotnie. Niestety nie pomogło.
Po przegrzebaniu różnego rodzaju forum zacząłem sprawdzać TV sam. Tj.
Mam sygnał z telewizji naziemnej - działa OK
Sygnał z talerza/satelity jest.
Kanały satelitarne - wyszukuje mi poprawnie.
Kanały niekodowane FTA - mogę oglądać bez problemu.
Kanały kodowane - komunikat "kanał zakodowany"
Gdy wchodzę w menu "wspólny interfejs CI" tam w menu i wybieram "Informacje o mudule CAM": ładnie mi listuje wszystkie dane modułu,typu: nr.seryjny, model,....
ale jak już chcę uzyskać "informacje o karcie:- tam już mi nie listuje/wyświetla żadnych danych, za wyjątkiem ostatniej pozycji "Status karty: EXTRACTED"
Karta włożona w moduł poprawnie, cip karty, przemywany spirutusem- tak na wszelki wypadek jak by styki były zaśniedziałe.
Sprawdzone wejście modułu CAM, pod kątem czy nie ma powyginanych nóżek w tz. adapterze(element gdzie wkłada się moduł CAM w TV)
Wygląda na to że moduł CAM nie czyta karty.
Ale chyba nie możliwe, że nowe moduły i katy wydawane w Cyfrowym Polsacie są walnięte?
Zostało mi jeszcze sprawdzić moduł z kartą w innym urządzeniu, ale tu mam problem bo już w trzech punktach byłem CP i nigdzie nie mają odbiornika(dekoderu lub tv) z wejściem CAM.

:blagam: Pomocy

Wszelkie konstruktywne uwagi, mile widziane.
Może ktoś mi pomóc sprawdzić moduł CAM z kartą? - miejscowość LUBLIN
 
Ostatnia edycja:

woody28

New member
Jesli chodzi ci o opcje przy przeszukiwaniu kanalow, to Nie nie mam tej opcji. Mam tylko NC+, TnT i satelitarne. Ale to nie jest zależne, ponieważ wybranie w/w opcji z tego co się orientuje służy do ułożenia wyszukanych kanałów wg.listy operatora. Ją sam ją sobie układami za pomocą super programiku czSCMedytor, dedykowanego pod TV marki Samsung. Z reszta TV i moduł działał przez 2 lata bez problemu.
 

jędrzejj 1957

Active member
Bez reklam
Skoro wymieniłeś Moduł i dalej ; kicha ; to winny pozostaje TV :-( Miałem podobnie z Philem na 6007 działał bez problemów , ale na 7500 najpierw wywalało jakiś błąd nie pamiętam jaki dokładnie , a po pewnym czasie uwalił płytę główną . Serwis Phila wymienił ( dwa razy ) bez problemu płytę i potwierdził że wina leży po stronie TV i pracują nad zmianami w oprogramowaniu.
 

zzabek

Member
Jesli chodzi ci o opcje przy przeszukiwaniu kanalow, to Nie nie mam tej opcji. Mam tylko NC+, TnT i satelitarne. Ale to nie jest zależne, ponieważ wybranie w/w opcji z tego co się orientuje służy do ułożenia wyszukanych kanałów wg.listy operatora. Ją sam ją sobie układami za pomocą super programiku czSCMedytor, dedykowanego pod TV marki Samsung. Z reszta TV i moduł działał przez 2 lata bez problemu.
Ustaw na kanale Polsat Food HD i zadzwoń do polsatu niech puszczą uprawienia do karty.
 

woody28

New member
Dziś sprawdze modul i ten adaprer na innym telewizorku.
Na forum CP piszą że to wina sterowników w module. Kilka osób potwierdziło taki sam problem na różnych odbiornikach, dekoderach i telewizorach innych marek niż Samsung.
Fakt faktem że sytuacja dziwna bo soft w module podobno nie aktualizowany od kilkunastu miesięcy.

@zzabek listę pobieralem i uprawnienia piszczałek sam przez ICO oraz przez infolinie.
Nie pomogło.
 

woody28

New member
Jestem po testach.
moduł i karta na tv Samsungach nowszych niż mój, działa bez problemu, na dekoderze ariva również.
Z tego mogę wnioskować że CP zaktualizowało programowo moduł(nowy soft), który nie jest kompatybilny z moim modelem telewizorka.
Słaboooo :-(

ale...
Żona się przyznała, że przed tym jak wystąpił błąd, córka bawiła się pilotem włączając i wyłączając TV.
To podsunęło mi może naciąganą hipotezę, że jakiś stos danych coś w stylu pamięci rom, jest gdzieś przepełniony i nie ma miejsca na nowe dane pobierane przez moduł. (Przy pierwszym uruchomieniu TV, czy dekodera z nowym modułem, dość długo się uwierzytelnia - podejrzewał że gdzieś zapisuje w pamięci podstawowe dane o tym urządzeniu, każde kolejne uruchomienie odbiornika z modułem jest dość szybkie) Dlatego nie chce się uwierzytelnić.
Jak myślicie jest to możliwe???Czy fantazja mnie już ponosi?
 

zzabek

Member
Jestem po testach.
moduł i karta na tv Samsungach nowszych niż mój, działa bez problemu, na dekoderze ariva również.
Z tego mogę wnioskować że CP zaktualizowało programowo moduł(nowy soft), który nie jest kompatybilny z moim modelem telewizorka.
Słaboooo :-(

ale...
Żona się przyznała, że przed tym jak wystąpił błąd, córka bawiła się pilotem włączając i wyłączając TV.
To podsunęło mi może naciąganą hipotezę, że jakiś stos danych coś w stylu pamięci rom, jest gdzieś przepełniony i nie ma miejsca na nowe dane pobierane przez moduł. (Przy pierwszym uruchomieniu TV, czy dekodera z nowym modułem, dość długo się uwierzytelnia - podejrzewał że gdzieś zapisuje w pamięci podstawowe dane o tym urządzeniu, każde kolejne uruchomienie odbiornika z modułem jest dość szybkie) Dlatego nie chce się uwierzytelnić.
Jak myślicie jest to możliwe???Czy fantazja mnie już ponosi?
Może masz źle lub uszkodzony adapter:
Adapter Common Interface Samsung - Szukaj w Google
 
Ostatnia edycja:

woody28

New member
Ten, adapter właśnie testowałem z nowszymi modelami TV i działa. Z reszta to bardzo prosta konstrukcja. Tam nie ma ani grama elektroniki.
 

zzabek

Member
Ten, adapter właśnie testowałem z nowszymi modelami TV i działa. Z reszta to bardzo prosta konstrukcja. Tam nie ma ani grama elektroniki.
Ja mam es8000 moduł NC+[es7000 jest to samo tylko bez kamery]
Porzyczyłem od sąsiada moduł polsatu i sprawdziłem czy są jakieś problemy, ale wszystko jest OK.
 

woody28

New member
Dzięki @zzabek za fatyge. Moduł jest na 100 % sprawny, to wina mojego TV.
Nową płyta główna "sygnałówka” do naszych modeli Samsung to wydatek rzędu 600-750 zł. Na pewno nie będę wymieniał płyty, szybciej kupie nowy tv.
PS. Moj model też ma kamerę. Różnice między naszymi TV to funkcję.
 

zzabek

Member
Dzięki @zzabek za fatyge. Moduł jest na 100 % sprawny, to wina mojego TV.
Nową płyta główna "sygnałówka” do naszych modeli Samsung to wydatek rzędu 600-750 zł. Na pewno nie będę wymieniał płyty, szybciej kupie nowy tv.
PS. Moj model też ma kamerę. Różnice między naszymi TV to funkcję.
Dla potwierdzenia pożyczyłbym od kogoś moduł z kartą jakiejś innej platformy i czy jest tak samo.
Ja mam nc+ z modułem aston 2.26.
 

woody28

New member
Na początku mówili że moduł jest do du... , później jak im powiedziałem że moduł jest sprawny i działa, to twierdzili że pewnie oprogramowanie na module się zmieniło i nie jest kompatybilne z tym modelem TV. Pokazali mi, że moduł NC+ działa poprawnie i to nie może być wina odbiornika, tylko modułu i karty.
 

jędrzejj 1957

Active member
Bez reklam
Trzeba było spytać dlaczego na innych modelach Samsunga działa ;) , mam zapisaną wersję oprogramowania swojego modułu i od 14 m-cy nie było żadnej aktualizacji . Panowie poszli na łatwiznę :(
 
Do góry