Wziąłem na próbę 55C715 i po dwóch dniach testów:
- smużenia w filmach nie widzę, ale też nie bardzo jak mam sprawdzić sport. TVP Sport z naziemnej raczej się nie nadaje do opiniowania.
- Filmy na YT 4K UHD HDR 60 fps (np Marocco, Costa Rica) - tną. Tak jak ktoś wcześniej napisał, przycinają i nie dają się obejrzeć. Wygląda to tak, jakby procesor sobie nie radził. Czasami jest tak, że zaczyna się ładnie, płynnie i przez te kilka sekund jest wow, po czym YT się zawiesza, pojawia kółko ładowania, film startuje i już tnie. Jest też trochę filmów na YT które niby w tej samej jakości nie tną.
- Android jak android - działa. Ani szybko ani wolno, porównując do mi boxa - szybciej.
- Jakość obrazu - przyznam się, że nie miałem kalibracji bo TV z mediaexpert wzięty na test, nie od Kikiego. Ale nawet w trybie film IMHO jest bardzo ładnie, kilka razy ten efekt wow faktycznie był. Ale to trzeba szukać jakiś dobrych filmów, w których to widać. Mówię głównie o kolorach i płynności, czerń nie powala... HDR wcale. I na serio trzeba siedzieć centralnie na wprost, nawet pół metra w bok dość mocno zniekształca obraz i czerń się robi bardziej... popielata/posrebrzana. W ciemnym pomieszczeniu, przy wyłączonych światłach widać jaśniejsze plamy w narożnikach telewizora. Ale gdy światła są włączone, albo w dzień tego nie widać.
- Nie udało mi się podłączyć soundbara od Samsunga po HDMI Arc. Nie wiem jak to rozwiązać, TV go widzi, soundbar widzi TV bo reaguje na zmianę głośności albo włączenie TV ale nie gra.... czyli zmieniając głośność na TV, zmienia mi się też wartość na soundbarze, ale gra nadal z TV.
Generalnie mi się wydaję że za tą cenę (ok 2200zł) to jest zajebisty TV. Do takiego prostego oglądania Netflixa, czy YT, czy HBO. Szkoda że nie działają te 4K UHD HDR 60 fps, bo nie ma się jak przed sąsiadami pochwalić nowym TV, a przy pozostałych filmach aż takiego wrażenia. Obraz jest świetny, po kalibracji myślę że może być zajebisty. Jeśli tylko rozwiążę problem z soundbarem to mocno się zastanowię czy go kupić. Aha i co zauważyłem: bardzo jest mało materiałów w 4K HDR.... właściwie tylko Netflix i YT. Horizon GO i Canal+ to max full HD. Ponoć Prime to obsluguje, ale nie mam abo. Ze względu na subskrypcję Canal+ nie mam dostępu do HBO GO, żeby to sprawdzić.