Nie licz na to, że potraktują Ci to jako wadę i wymienią TV lub matrycę. Poniżej przywołam słowa technika z działu "komputery" sklepu Agito) (u mnie wystąpił problem w monitorze komputerowym marki IIYAMA - odesłałem im to g.... bo kupowałem przez internet. Myślą, że ludzie praw swoich nie znają. Nie baw się w serwisy i gwarancje!!! Jeśli masz możliwość, odeślij im sprzęt i kup w sklepie stacjonarnym - po uprzednim sprawdzeniu sprzętu.
"Opisuje Pan uszkodzenie jako wadę. Wnioskuję, że jest to tzw. uszkodzony subpiksel czyli punkcik świecący na zielono. Może Pan przesłać zdjęcie uszkodzenia celem potwierdzenia wady.
Jeżeli są to uszkodzone dwa subpiksele nie jest to wadą. Produkcja matryc LCD nie jest doskonała, dlatego też została ustalona norma ISO, która decyduje, kiedy producent musi nam wymienić monitor na nowy. Norma ta ma oznaczenie ISO 13406-2.
Każdy piksel na ekranie składa się z trzech składowych subpikseli w kolorach czerwonym, zielonym i niebieskim. Część z nich może ulec uszkodzeniu, a i tak monitor nie będzie podlegał wymianie gwarancyjnej. Typy błędów podzielone są na trzy grupy. Typ 1 to piksel całkowicie biały, typ 2 - całkowicie czarny, zaś typ 3 to subpiksel czerwony, zielony, niebieski lub jego brak."