Zaniki sygnału na kablówce

Pomruk

New member
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Mam problem, który z pomocą forumowiczów może dać się rozwiązać. Chodzi o zaniki sygnału (UPC) tak na sygnale cyfrowym jak i cyfrowym HD. Nieraz co kilka sekund znika obraz i pojawia się napis "brak sygnału". Podejrzewam, że dzieje się to w takich momentach, kiedy ktoś zalogowany w Internecie ściąga coś większego i dławi się przesył sygnału TV. To jest wkurzające zwłaszcza wtedy, kiedy się ogląda film obcojęzyczny z wybraną opcją polską. Po każdym zaniku odbiornik TV sam przestawia się na wersję oryginalną i trzeba pilotem przestawiać na powrót na polską (nieraz co kilkanaście sekund, nieraz na szczęście dużo rzadziej).
Od czasu do czasu z oferty znikają wszystkie kanały HD i pojawiają się na drugi - trzeci dzień. Co jest grane? Ktoś może wie i może mi coś doradzić? Z góry dziękuję za wszystkie sugestie w tym temacie. Pozdrawiam.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Mam problem, który z pomocą forumowiczów może dać się rozwiązać. Chodzi o zaniki sygnału (UPC) tak na sygnale cyfrowym jak i cyfrowym HD. Nieraz co kilka sekund znika obraz i pojawia się napis "brak sygnału". Podejrzewam, że dzieje się to w takich momentach, kiedy ktoś zalogowany w Internecie ściąga coś większego i dławi się przesył sygnału TV. To jest wkurzające zwłaszcza wtedy, kiedy się ogląda film obcojęzyczny z wybraną opcją polską. Po każdym zaniku odbiornik TV sam przestawia się na wersję oryginalną i trzeba pilotem przestawiać na powrót na polską (nieraz co kilkanaście sekund, nieraz na szczęście dużo rzadziej).
Od czasu do czasu z oferty znikają wszystkie kanały HD i pojawiają się na drugi - trzeci dzień. Co jest grane? Ktoś może wie i może mi coś doradzić? Z góry dziękuję za wszystkie sugestie w tym temacie. Pozdrawiam.

A co na to konsultant w UPC ?
 

Pomruk

New member
A co na to konsultant w UPC ?
Konsultant się zjawił i chciał mi rozszerzyć pakiet, bo tak to działa. Sprawy bylejakości usługi ich mało obchodzą. Pogoniłem go.
Myślałem, że może mam do niczego TV, albo jest czuły na zakłócenia z sieci energetycznej. Czy inni mają takie same problemy? A co jest w przypadku brania sygnału z powietrza? Też tak jest?
Niestety nie mogę wystawić anteny, a bez tego nie odbiorę. Jestem zdany na łaskę i niełaskę dostawcy pośredniego, np. UPC.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Sygnał z kablówki odbierasz przez dekoder zewnętrzny od UPC po HDMI do TV czy bezpośrednio przez DVB-C w TV ? Zanik sygnału to przeważnie problem ze słabym okablowaniem. Jeśli masz dekoder to go wyłącz całkowicie z prądu na kilka minut i załącz ponownie niech się zresetuje i pobierze listę kanałów od nowa, a przede wszystkim sprawdź kable, wtyczki itp. Poruszaj tymi kablami i sprawdź czy coś się nie dzieje. Intensywne korzystanie z internetu raczej nie powinno mieć wpływu na płynność w TV. I nie daj się zbyć gościom z UPC. Monituj i wymagaj bo w końcu ty za to płacisz.
 

Pomruk

New member
Żadnych zewnętrznych urządzeń nie ma. W TVset jest wszystko (DVBC, itd). Poziom sygnału pokazuje stale 10, a jakość sygnału skacze. Gdyby coś było z okablowaniem, to poziom sygnału nie byłby na max, ale też by się wahał. Czyż nie? A może zmienić dostawcę? Tylko do domu nie dochodzą inne kable. Może byłoby możliwe przez telefonię komórkową? Są takie możliwości przez powietrze?
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Żadnych zewnętrznych urządzeń nie ma. W TVset jest wszystko (DVBC, itd). Poziom sygnału pokazuje stale 10, a jakość sygnału skacze. Gdyby coś było z okablowaniem, to poziom sygnału nie byłby na max, ale też by się wahał. Czyż nie? A może zmienić dostawcę? Tylko do domu nie dochodzą inne kable. Może byłoby możliwe przez telefonię komórkową? Są takie możliwości przez powietrze?

Problem z jakością okablowania i zanikiem sygnału nie musi być u ciebie w domu, ale w tzw części wspólnej. Popytaj sąsiadów czy nie mają podobnie. Może problem jest w twoim tv ? Czy szkodzi ci sprawdzić okablowanie w domu własnoręcznie ? Będziesz miał pewność. Jak to dawniej mówiono....kontrola najlepszą formą zaufania.
 

Pomruk

New member
Ja nawet nie wiem, gdzie jest ta skrzynia zbiorcza w części wspólnej i czy mogę (jeśli ją znajdę) w niej grzebać? A jak w niej jest to połączone? Każde mieszkanie ma swoje osobne odejście czy to jest jakoś do kupy połączone? Dałbym radę wykapować, co jest co? I co idzie do mojego mieszkania? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Ja nawet nie wiem, gdzie jest ta skrzynia zbiorcza w części wspólnej i czy mogę (jeśli ją znajdę) w niej grzebać? A jak w niej jest to połączone? Każde mieszkanie ma swoje osobne odejście czy to jest jakoś do kupy połączone? Dałbym radę wykapować, co jest co? I co idzie do mojego mieszkania? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

Do części wspólnej nie masz dostępu i nawet nie próbuj. Popytaj sąsiadów i sprawdź u siebie. Jak nic nie znajdziesz to monituj bo nic innego ci nie pozostaje.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
No, to tyle wiem, co na początku. Czyli nic nie wiem.

Albo przyłącza albo kable albo wtyczki i gniazda albo sposób przesyłu przez dostawcę albo tv. Innych przyczyn raczej nie ma. Co jeszcze chciałbyś wiedzieć ? Bez fizycznego sprawdzenia i wykluczania metodą prób i błędów prawdopodobnych przyczyn nic nie ustalisz. Zrób to co sam jesteś w stanie sprawdzić, a jak to nie da efektu no to wiadomo.....telefon do UPC. Płacisz wymagasz.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Jeszcze jedna kwestia, która mi umknęła. Pisałeś o znikaniu i pojawianiu się kanałów z oferty. Czy twój TV ustawiony jest na automatyczne wyszukiwanie i dodawanie nowych kanałów ? Czy kiedykolwiek miałeś info o znalezieniu nowych kanałów ? Kanały same z siebie nie powinny ani znikać, ani się pojawiać. Jeżeli na powyższe 2 pytania odpowiedź jest NIE to może oznaczać, że coś w twoim tv jest nie tak. Sprawdź w opcjach strojenia DVB-C. Może reset tv do ustawień fabrycznych i nowe szukanie kanałów coś pomoże.
 
Do góry