Zakup w USA, na co zwrócic uwagę.

Mistrz Koala

New member
Witam,

byćmoże będę maiał możliwośc zakupu kamery w USA i pytam sie na co zwrócić uwage przy takim zakupie aby kamera bez problemów dzialał a w Polsce. Zasilacz myslę ze jest uniwersalny 100-240V ale co z NTSC czy przy HD też to ma znaczenie?

Czy kamery na europę mają jakieś specjalne oznacznie?
Czy to "E" na końcu oznaczenia kamery oznacza ze jest to model na europę?
Czy w USA są dostępne modele na europę ?

Myślę o wymianie swojej HV-10 na HV-20 , czy jest w chwili obecnaj jakiś inny model konkurencyjny, lepszy niz HV-20 ($899) np JVC GZ-HD7 Evero ($1098 ) ?
Ma podobno 60GB HDD oraz 3CCD ?

Jakieś rady, sugestie ?
 

slimak

New member
Bez reklam
Prawie wszystkie telewizory i odtwarzacze w europie odtwarzają NTSC. Więc jak będziesz robił obróbkę materiału w NTSC i tak zapisywał to nic nie stracisz z jakości materiału.


Mistrz Koala napisał:
Czy to "E" na końcu oznaczenia kamery oznacza ze jest to model na europę?

Tak
Czy w USA są dostępne modele na europę ?

Tak
Myślę o wymianie swojej HV-10 na HV-20 , czy jest w chwili obecnaj jakiś inny model konkurencyjny, lepszy niz HV-20 ($899) np JVC GZ-HD7 Evero ($1098 ) ?
Ma podobno 60GB HDD oraz 3CCD ?

Jakieś rady, sugestie ?

Żeby Ci doradzić, najpierw musisz napisać, co nie podoba się w twojej starej kamerze.

Ślimak
 

Mistrz Koala

New member
Myślałem że może pojawiła się jakaś sensowna konkurencja do HV-20.

A co mi się nie podoba w HV-10 ? Parę rzeczy:
  • pionowy układ i trzymanie
  • słabiutki mikrofon (a reczej kiepskie jego rozwiązanie)
  • brak HDMI
Kamera JVC wydawała się ciekawa ze względu na HD, 3CCD oraz HDD, ale po przeczytaniu recenzji juz nie jestem taki nią zachwycony.
 
Ostatnia edycja:

slimak

New member
Bez reklam
Mistrz Koala napisał:
  • pionowy układ i trzymanie
  • słabiutki mikrofon (a reczej kiepskie jego rozwiązanie)
  • brak HDMI
Teoretycznie HV 20 nie będzie miał tych minusów, ale tylko z dodatkowym zewnętrznym mikrofonem. Bez zewnętrznego mikrofonu dźwięk HV 20 jest słabszy niż w HV 10, bardziej szumi i nagrywają się kliknięcia kursorów regulacji " < ^ v > ".
http://hv20.info/yopu/hv20aperturecontrol.mov

Ślimak


P.S.”Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia” :)
  • pionowy układ i trzymanie
Od 1997 roku kupuje tylko kamery „pionowe”. Bardziej naturalnie układa się mi przy nich nadgarstek.
  • słabiutki mikrofon (a raczej kiepskie jego rozwiązanie)
W małych kamerach mikrofon zawsze jest słaby. Rozwiązaniem byłby układ taki jak w np. sony fx1, ale takiej kamery nie można schować do kieszeni.
  • brak HDMI
Surowego materiału nie oglądam na TV. Zmontowany film oglądam na TV, ale puszczam go z komputera, bo na twardym dysku łatwiej przewijać nagrane nudy. :)
 

Mistrz Koala

New member
Ale w HV-20 jest gdzie ten dodatkowy, zewnetrzy mikrofon przyczepic, w HV-10 nawet nie ma na niego miejsca.

Co do pionowego trzymania to moze komus to pasuje, ale ja mam chyba za dużą dłoń, nie jestem w stanie zmienić zooma ani wcisnąć gucika REC/PAUSE bez poważnego poruszenia kamery - wpienia mnie to.
 

slimak

New member
Bez reklam
I dzięki temu producent musiał się bardziej postarać w HV10. ;-)
Tak jak pisałem „punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia” w moim przypadku dodatkowy mikrofon oznaczałby jeszcze jeden powód żeby kamery nie brać na wycieczkę.

.......

Też mam dużą rękę i w najnowszych kamerach paluchy zamiast na zoom trafiały od góry na mikrofon. W takim przypadku bardzo wygodnym rozwiązaniem jest włożenie tylko trzech palców w uchwyt. Ostatni najmniejszy palec wędruje pod kamerę i ją dodatkowo podtrzymuje od spodu.

Ślimak
http://slimak.republika.pl/hv10.htm
 

ma88ciek

New member
Mam pytanie czy przy zakupie kamery z dyskiem twardym też jest ważne aby była na rynek europejski. Wszędzie gdzie szukam w specyfikacjach nic nie piszą o formacie nagrywania. Więc jak to jest??
 

gajorro

New member
Jest jeszcze jedna rzecz, którą można się rozczarować po sprowadzeniu kamery pracującej w systemie NTSC - w przypadku filmowania przy oświetleniu żarówkami z włóknem wolframowym w wielu przypadkach będzie występować mniej lub bardziej irytujące miganie.

Wynika to z tego, że kamery NTSC maja zazwyczaj czasy ekspozycji dostosowane do częstotliwości prądu 60hz, przez co w przypadku prądu 50 hz otwarcie migawki nie następuje w momencie kiedy żarówka świeci tak samo jasno.

W moim canonie HV20 jedynym bezpiecznym czasem ekspozycji jest 1/100, który jednak dosyć kiepsko sprawuje sie przy slabym oswietleniu. Efekt migania dosc dobrze eliminuje takze przestawienie sie na tryb filmowy 24p, ale nie robi tego całkowicie.

W moim osobistym odczuciu, konwersja z NTSC do PAL nie jest wielkim problemem, chocby premiere elements radzi sobie z tym niezle. Zawsze jest to jednak troche wiecej czasu przeznaczonego na obrobke.

Gwarancja w przypadku canona jest nic nie warta, ale przeciez zawsze mozna pojechac za wielka wode jak sie zepsuje;)
 

aj.

New member
Efekt migania żarówki nagranej w NTSC raczej nie wynika z tego cytuje "że kamery NTSC maja zazwyczaj czasy ekspozycji dostosowane do częstotliwości prądu 60hz, przez co w przypadku prądu 50 hz otwarcie migawki nie następuje w momencie kiedy żarówka świeci tak samo jasno" ponieważ nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy migawką kamery a częstotliwością sieci. Myślę, że występuje tu szczególny typ zniekształcenia sygnału, zwany aliasingiem, wynikający z intermodulacji częstotliwości próbkowania obrazu i częstotliwości sieci. Przy dłuższych czasach otwarcia migawki może następować efekt tłumienia (filtracji) przez uśrednianie.
Wiele osób planując zakup kamery bierze pod uwagę import z USA. NTSC full HD 1920x1080 od PAL różni się tylko o 20% większą ilością klatek na sekundę w NTSC i jest to moim zdaniem zaleta w porównaniu do PAL, bo kamera lepiej odwzorowuje krótkotrwałe zjawiska, szybki ruch, sport. Jedyną wadą importu jaką widzę to brak gwarancji.
 

gajorro

New member
Nie musi być synchronizacji z siecią aby kamera "trafiała" za kazdym razem na ten sam obszar wykresu swiecenia zarowki. Z moich testow wynika, ze przy ekspozycji 1/100 kamera NTSC nie rejestruje migotania, a w Europie zarowki migaja wlasnie 100 razy na sekundę.

Natomiast przy 1/60, nastepuje pewne "rozjechanie", które moim zdaniem jest przyczyna migania, aczkolwiek glowy nie dam, ale nie wydaje mi sie zeby mialo to cos wspolnego z intermodulacją.

Swoja droga zastanawiam sie jak takie cos usunac w poscie, NLE niby maja jakas opecje flicker removal ale kiepsko to dziala dosyc.

Nie zmienia to faktu ze posiadam kamere sprowadzana z USA i na razie jestem bardzo zadowolony. Rzeczywiscie, juz 30 klatek/sek daje wieksze mozliwosci tworzenia slow motion dla ubogich:D
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
ma88ciek napisał:
Mam pytanie czy przy zakupie kamery z dyskiem twardym też jest ważne aby była na rynek europejski. Wszędzie gdzie szukam w specyfikacjach nic nie piszą o formacie nagrywania. Więc jak to jest??

nie ma znaczenia, przeciez format zapisu jest taki sam
 
Do góry