Yamaha RX-V663 czy Denon 1909??

pao

New member
pejotpe napisał:
Popieram. Po co się dawać łoić polskiemu dystrybutorowi, który chce naprawdę wysokie marże? Ustawa konsumencka daje znacznie szersze uprawnienia niż dobrowolna gwarancja :D Ważne tylko by sprzedawca był sprawdzony, bo ceny zachodnie są dużo niższe ;)

Z tym łojeniem różnie bywa... Ja kupiłem 2 m-ce temu RX-V663 u Blackninji - zapłaciłem 1600pln - dziś najtańsza cena na ceneo to 1485pln.
A sprzęt jest z Audioklanu, po rejestracji na ich stronie mam 3 lata gwarancji (jedyny minus to kiepsko skserowana instrukcja obsługi w 2 częściach :???: ).
Wydaje mi się zatem, że chyba polski dystrybutor sam nie łoi aż takiej marży - swoje dokładają do tego także hurtownicy i detaliści (wystarczy przejść się choćby do MM i porównać ceny).
 

mare37

Banned
a tak naprawde mozna yamahe 663 kupic z 1600 z wysylka i gwarancja audioklanu u niektorych firm a u niektorych tylko gwarancja sklepu w tej samej cenie..wiec chyba zatracily sie roznice pomiedzy sklepami sprowadzajacymi od innych dystrybutorow i wcale nie jest to korzystne

a wracajac do dylematow yamaha czy denon czy cos innego to czy naprawde sa takie duze roznice zeby wydawac tyle kasy na sprzet? za chwile i tak stanieje
 

GOLUMN

Member
Jaki amplituner?

Witam wszystkich.Mam dylemat.Jaki amplituner wybrać?Yamaha RX-V663,RX-V863 czy DENON AVR-1909,AVR-2309?Mam na froncie kolumny TONSILA ALTUS 300 ,Centralny TONSIL FOCUS 100 ,a tył TONSIL FOCUS 70.Proszę o radę. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 

pejotpe

New member
Bez reklam
blackninja napisał:
Praktycznie to wydłużenie kilka razy każdej naprawy. Co w tym lepszego od gwarancji?
Tym, że jest zawarte w prawie i wystarczy np. nie dotrzymanie terminu odpowiedzi pisemnej na pytanie o usterkę przez sprzedawcę o choćby jeden dzień, by domagać się zwrotu pieniędzy. Gwarancja jest dobra, gdy producent zapewnia na przykład serwis w domu klienta, lub darmową wysyłkę sprzętu do serwisu (dla ciężkich sprzętów typu duży tv ma to znaczenie). Problem z gwarancją jest taki, że nie jest ustandaryzowana i każdy producent daje taką, jak mu wygodnie...
 

supczinskib

New member
blackninja napisał:
Co w tym lepszego od gwarancji?
Dla Ciebie jako sprzedawcy powolanie sie przez kupujacego na niezgodnosc towaru z umowa ma same wady, poniewaz odpowiedzialnosc ciazy wtedy na Tobie, a nie producencie. Dla klienta natomiast ma same zalety, wymienie tylko, ze zgodnie z ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz.1176 z pozniejszymi zmianami) jezeli przedmot umowy kupna sprzedazy ulegnie uszkodzeniu w przeciagu pol roku od zakupu taka usterke uwaza sie za istniejaca w chwili zakupu, ponadto w przepisach precyzyjnie okreslone sa okresy na wszystkie czynnosci zwiazane z reklamacja. Jezeli, ktorys nie zostanie spelniony rowna sie to natychmiasowemu zwrotowi gotowki, trzy naprawy takze rownaja sie zwrotowki gotowki lub wymianie na nowy wolny od wad przedmiot umowy. Natomiast gwarancje wygladaja roznie, jesli nie ma podanego okresu naprawy, przedmiot umowy kupna-sprzedazy moze byc naprawiany nawet kilka lat lub kilkaset razy jesli w gwarancji nie jest napisane ze po 5 naprawach nastepuje wymiana na nowy wolny od wad.

Z punktu widzenia klienta prawie zawsze warto powolywac sie na ustawe z dnia 27 lipca 2002 r. o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej.

Pozdrawiam.
 

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
Jesteście teoretykami.

Zauważcie, że nie piszę z pozycji "sprzedawca może wszystko", bo klienta trzeba szanować.

Naprawa gwarancjyna 14-21 dni , a nawet krócej. Minolta 1 dzień sam sprawdziłęm.

Naprawa z tytułu odstępstwa od umowy 14dni odpowiedź (plus poczta liczy się data stempla) + naprawa w "możliwie krótkim czasie".

Gdzie w tym praktyczne korzyści?

Drugie pozostaje najczęściej w stosunku do sprzedawców z allegro, dziwnych sklepów z niemieckim lub innego pochodzenia towarem. Wiadomo, że będą grali na zwłoke, chyba, że sami naprawią na zapleczu :)
 

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
Może jednak kogoś nauczy.

Kupujemy u normalnych dystrybutorów w rozsądnych cenach i w wypadku naprawy występujemy z gwarancji lub odstępstwa (co kto woli).
 

pejotpe

New member
Bez reklam
blackninja napisał:
Może jednak kogoś nauczy.

Kupujemy u normalnych dystrybutorów w rozsądnych cenach i w wypadku naprawy występujemy z gwarancji lub odstępstwa (co kto woli).
W przypadku wzmacniacza i CD - tak zrobiłem, bo bez ruszenia de z domu nie znalazłem niższej ceny (albo niższą tak z 10 PLN) od sklepu, który dawał gwarancję dystrybutora na Polskę. Ale w przypadku kolumn (Dali Ikon 6) - w sklepach "klasycznych" cena kształtowała się na poziomie 3,6-4kPLN za parę, na skąpcu najniższa była 3,2 kPLN za parę (plus przesyłka: ok 50PLN za 50kg paczkę), z czego część była "powystawowa". Na alledrogo (o dziwo) znalazłem firmę, której nie ma na skąpcu, a która sprowadza kolumny bezpośrednio od duńskiego dystrybutora i kupiłem za 2,7kPLN (plus 30PLN przesyłka)... Różnica całkiem spora, nieprawdaż? Dla klienta teoretycznym problemem może być brak polskiej instrukcji (była angielska i duńska) oraz gwarancji (albo inaczej: mógł sobie zrealizować gwarancję w Danii) - za to sklep dawał gwarancję door-to-door (teoretycznie może się zwinąć w każdej chwili, ale istnieje już kilka ładnych lat, więc można zaryzykować), a kolumny przyszły w czasie krótszym niż 20 godzin od momentu złożenia zamówienia... Dla mnie oszczędność rzędu 50-100PLN przy zakupach powyżej 3kPLN nie jest czynnikiem decydującym, ale 500-800 PLN już tak (zakładając odpowiedni poziom bezpieczeństwa zakupu - po przeczytaniu opinii na temat OM raczej bym tam nie kupił najmniejszej pierdółki)...

P.S.
A co dochodzenia swoich praw... Cóż - znajomy walczył z Centertelem o zwrot pieniędzy za wadliwy telefon (wartości 600PLN) przez dwa lata... Najpierw wygrał sprawę w sądzie, potem nie mógł się doczekać na odszkodowanie (bo rzeczona firma miała w de prawomocny wyrok sądu), to złożył skargę na opieszałe działanie komornika. Oczywiście zapłacił zabezpieczenie egzekucji komorniczej (1200PLN), o pozostałych kosztach nie wspomnę. Ale miał satysfakcję, jak zadzwoniono do niego z firmy C. w której błagano go, by wstrzymał egzekucję komorniczą (to nigdy nie wpływa dobrze na postrzeganie firmy) - oczywiście to on postawił wtedy warunki - także da się dojść w Polsce swoich praw (ale jakim kosztem)...
 
Ostatnia edycja:

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
Dali Ikon 6 w/g ceny detalicznej kosztują 3590. Co oznacza, że lepiej dołożyć 100-200 i mieć kolumny z polskimi papierami. Kwestia odpowiedniego sprzedawcy.

Co do Centertela długo to trwało ale się dało, w przypadku "innych" firm można zapomnieć.
 

supczinskib

New member
blackninja napisał:
Co oznacza, że lepiej dołożyć 100-200 i mieć kolumny z polskimi papierami.
To jest Twoje i tylko Twoje zdanie, poniewaz moim zdaniem nalezy kupic tam gdzie jest taniej i zarazem pewnie. Dla mnie nie ma roznicy, czy sprzedawca odesle towar do naprawy do Warszawy czy Berlina. To jest jakas paranoja z ta polska gwarancja, moj kolega mieszka w Berlinie, tez powinien miec polska gwarancje aby czuc sie pewnie ?. Ze Szczecina do Berlina jest blizej niz do Warszawy.

Mnie nie stac, aby wyjac z portfela 200 PLN podrzec i wrzucic do kosza, bo do tego sprowadza sie Twoja wypowiedz.
 
Ostatnia edycja:

pejotpe

New member
Bez reklam
blackninja napisał:
Dali Ikon 6 w/g ceny detalicznej kosztują 3590. Co oznacza, że lepiej dołożyć 100-200 i mieć kolumny z polskimi papierami. Kwestia odpowiedniego sprzedawcy.

Co do Centertela długo to trwało ale się dało, w przypadku "innych" firm można zapomnieć.

Nie znalazłem tańszej oferty na Ikony niż 3200 PLN (od polskiego dystrybutora), a 500 PLN to nie 100. Nie jestem aż takim patriotą aby dokładać 500 PLN (pieluchy na co najmniej dwa miesiące dla bobasa) za "polskie papiery" do duńskich kolumn, z których nie będę miał zysku (gwarancja jest opłacalna tylko, kiedy daje dodatkowe korzyści w porównaniu z ustawą - np. wizytę serwisu na drugi dzień). W przypadku Samsunga kupiłem model z polską gwarancją, bo Samsung nie honoruje gwarancji z inncyh krajów - w przypadku Panasonika zastanawiałbym się nad kupnem w DE (bo tam ceny Panasonika są niższe - w zależności od modelu, a sama firma daje gwarancję na Europę)... O dziwo w Stanach Dali ma ceny porównywalne jak w Europie (albo nawet i czasami wyższe)...

Co do Centertela - w przypadku każdej firmy, która jest wypłacalna, warto walczyć o swoje prawa. Gorzej z firmami "krzaczkami" - tutaj egzekucja komornicza mogłaby być utopieniem kasy na długi czas (w sumie długi nigdy się nie przeterminują o ile egzekucja komornicza jest wznawiana co bodajże 10 lat - trzeba tylko cierpliwości i pieniędzy). Swoją drogą to największe firmy najbardziej olewają klienta - bo im się po prostu opłaca przegrać 1 proces na 100 reklamacji - reszta klientów i tak by machnęła ręką na te 600PLN a nie toczyła batalię i wydawała na to kilka tauzenów PLN. Statystyka...
 
Ostatnia edycja:

franeek

New member
Więc jak z tym wyborem pomiędzy Yamaha 663 a Denon 1908

Czy jeśli chodzi o stereo jest tak duża róznica na korzyść Denona jak można czasami przeczytać - nie licząc opini że "stary wzmacniacz stereo za 100zł zagra lepiej niż ten wypucowany plastik"?
Ogłupieć mozna - co o tym myśłicie słyszał ktoś?
 
Do góry