Wkrótce nastąpi przełom ! Rewolucyjne akumulatory litowo-siarkowe coraz bliżej.
Stellantis inwestuje w amerykańską firmę, która dzięki zastosowaniu trójwymiarowego grafenu zdaje się rozwiązywać jedyny poważny problem akumulatorów litowo-siarkowych.
Stellantis zainwestował w firmę Lyten, firmę z Doliny Krzemowej, która jest pionierem w wykorzystaniu przestrajalnego trójwymiarowego grafenu. Wiadomość przekazał sam włosko-francuski producent, który przewidział wspólny rozwój akumulatorów litowo-siarkowych do pojazdów elektrycznych . Inwestycja odbyła się pod egidą funduszu venture capital Stellantis Ventures.
Bardzo wysoka gęstość energii i niskie koszty mogą zrewolucjonizować świat elektryczności
Baterie litowo-siarkowe wykorzystują, jak sama nazwa wskazuje, siarkę jako materiał katodowy. Siarka jest nie tylko jednym z najpowszechniejszych pierwiastków na Ziemi, przez co jest bardzo tania, ale ma również pojemność właściwą nawet dziesięciokrotnie wyższą niż zwykłe katody stosowane w akumulatorach litowo-jonowych.
Przekłada się to na ogromny wzrost gęstości energii : teoretycznie bateria litowo-siarkowa może mieć gęstość energii 2500 Wh/kg. Bardzo wysoka wartość i wyjątkowy krok naprzód w dziedzinie mobilności elektrycznej, biorąc pod uwagę, że upraszczając, znacznie więcej prądu może dostać się do akumulatora tej samej wielkości. Wszystko na korzyść autonomii i lekkości.
Nowy przełom w dziedzinie akumulatorów litowo-siarkowych, technologii, która pięciokrotnie zwiększa autonomię samochodów
Ale lista korzyści związanych z tego typu akumulatorami na tym się nie kończy. Oprócz niskiego kosztu i bardzo dużej gęstości energii, akumulatory litowo-siarkowe nie zawierają niklu, kobaltu ani manganu . Przekłada się to na akumulatory o śladzie węglowym mniejszym niż 60% w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami.
Nieużywanie tych materiałów gwarantuje, że to, co jest potrzebne do budowy, będzie dostępne w Europie i Ameryce Północnej. Zmniejsza to zależność od innych regionów świata.
W obliczu tak wielu zalet istnieje jednak wada, która podważa wykorzystanie tej technologii. Baterie litowo-siarkowe, na skutek niepożądanego przedostawania się wielosiarczków litu z katody do anody, szybko „zużywają” materiał aktywny z elektrody.
Innymi słowy, wystarczy kilkadziesiąt cykli ładowania, aby akumulator litowo-siarkowy stał się bezużyteczny .
LG Energy Solutions pracuje nad stworzeniem baterii litowo-siarkowych. Wejście na rynek planowane jest na 2027 rok
Rozwiązanie Lytena: przestrajalny trójwymiarowy grafen, aby anulować efekt wahadłowy
I właśnie w tym miejscu do gry wkracza Lyten: zastosowanie przestrajanego trójwymiarowego grafenu może przeciwdziałać tzw . Można by zatem złagodzić jedyną realną wadę akumulatorów litowo-siarkowych i rozpocząć produkcję akumulatorów, które mogą okazać się rewolucyjne.
Next Tech Batteries i Directa Plus: amerykańskie akumulatory litowo-siarkowe ze szczyptą Włoch
„ Po niedawnej wizycie w Lyten wraz z naszym dyrektorem technicznym Nedem Curicem i naszym szefem Stellantis Ventures, Adamem Bazihem, byliśmy pod wrażeniem potencjału tej technologii w przyczynianiu się do czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności” — powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis .
„ Akumulatory litowo-siarkowe firmy Lyten mają potencjał, by stać się kluczowym składnikiem globalnego wprowadzania samochodów elektrycznych na rynek masowy” — dodał. emisji ” – podsumowuje notatka.
źródło: Stellantis , dday
Stellantis inwestuje w amerykańską firmę, która dzięki zastosowaniu trójwymiarowego grafenu zdaje się rozwiązywać jedyny poważny problem akumulatorów litowo-siarkowych.
Stellantis zainwestował w firmę Lyten, firmę z Doliny Krzemowej, która jest pionierem w wykorzystaniu przestrajalnego trójwymiarowego grafenu. Wiadomość przekazał sam włosko-francuski producent, który przewidział wspólny rozwój akumulatorów litowo-siarkowych do pojazdów elektrycznych . Inwestycja odbyła się pod egidą funduszu venture capital Stellantis Ventures.
Bardzo wysoka gęstość energii i niskie koszty mogą zrewolucjonizować świat elektryczności
Baterie litowo-siarkowe wykorzystują, jak sama nazwa wskazuje, siarkę jako materiał katodowy. Siarka jest nie tylko jednym z najpowszechniejszych pierwiastków na Ziemi, przez co jest bardzo tania, ale ma również pojemność właściwą nawet dziesięciokrotnie wyższą niż zwykłe katody stosowane w akumulatorach litowo-jonowych.
Przekłada się to na ogromny wzrost gęstości energii : teoretycznie bateria litowo-siarkowa może mieć gęstość energii 2500 Wh/kg. Bardzo wysoka wartość i wyjątkowy krok naprzód w dziedzinie mobilności elektrycznej, biorąc pod uwagę, że upraszczając, znacznie więcej prądu może dostać się do akumulatora tej samej wielkości. Wszystko na korzyść autonomii i lekkości.
Nowy przełom w dziedzinie akumulatorów litowo-siarkowych, technologii, która pięciokrotnie zwiększa autonomię samochodów
Ale lista korzyści związanych z tego typu akumulatorami na tym się nie kończy. Oprócz niskiego kosztu i bardzo dużej gęstości energii, akumulatory litowo-siarkowe nie zawierają niklu, kobaltu ani manganu . Przekłada się to na akumulatory o śladzie węglowym mniejszym niż 60% w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami.
Nieużywanie tych materiałów gwarantuje, że to, co jest potrzebne do budowy, będzie dostępne w Europie i Ameryce Północnej. Zmniejsza to zależność od innych regionów świata.
W obliczu tak wielu zalet istnieje jednak wada, która podważa wykorzystanie tej technologii. Baterie litowo-siarkowe, na skutek niepożądanego przedostawania się wielosiarczków litu z katody do anody, szybko „zużywają” materiał aktywny z elektrody.
Innymi słowy, wystarczy kilkadziesiąt cykli ładowania, aby akumulator litowo-siarkowy stał się bezużyteczny .
LG Energy Solutions pracuje nad stworzeniem baterii litowo-siarkowych. Wejście na rynek planowane jest na 2027 rok
Rozwiązanie Lytena: przestrajalny trójwymiarowy grafen, aby anulować efekt wahadłowy
I właśnie w tym miejscu do gry wkracza Lyten: zastosowanie przestrajanego trójwymiarowego grafenu może przeciwdziałać tzw . Można by zatem złagodzić jedyną realną wadę akumulatorów litowo-siarkowych i rozpocząć produkcję akumulatorów, które mogą okazać się rewolucyjne.
Next Tech Batteries i Directa Plus: amerykańskie akumulatory litowo-siarkowe ze szczyptą Włoch
„ Po niedawnej wizycie w Lyten wraz z naszym dyrektorem technicznym Nedem Curicem i naszym szefem Stellantis Ventures, Adamem Bazihem, byliśmy pod wrażeniem potencjału tej technologii w przyczynianiu się do czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności” — powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis .
„ Akumulatory litowo-siarkowe firmy Lyten mają potencjał, by stać się kluczowym składnikiem globalnego wprowadzania samochodów elektrycznych na rynek masowy” — dodał. emisji ” – podsumowuje notatka.
źródło: Stellantis , dday