Producenci telewizorów zrezygnują z systemu 3D jako z systemu napędowego fali zakupowej. Przemysł telewizyjny przyjął porażkę 3D jako masowość produktu, nawet jak zestawy stają się wszechobecne.
To nie było tak dawno temu. Sądzono że 3D będzie zbawicielem branży telewizyjnej. W 2010 roku, kiedy to standard 3D na płytach Blu-ray był tworzony, wiele osób wzięło go jako zbawienie dla rozwoju zainteresowania i wzrostu sprzedaży telewizorów. I tak na początku było.
W połączeniu z sukcesem komercyjnym 3D filmu Avatar wydawało się że kierunek jest tylko jeden.
Obecne badania co prawda na rynkach rozwijających się w dalszym pokazują wzrosty ale na rynkach rozwiniętych już odnotowuje się spadki.
Na targach CES nie można było zrobić kroku bez potknięcia o telewizory 3D. Ale ostatnio czuć jakby zepsuty oddech . Jesteśmy w środku sezonu telewizorów a użytkownicy pytają się co raz bardziej o jakość telewizorów i wyposażenie.
Badania prowadzone przez niezależne instytuty badawcze pokazują że systemy 3D w rankingu zapotrzebowania użytkowników mieszczę się na samym końcu.
Każdy producent chce rozmawiać o usługach strumieniowych, aplikacjach lub niektórych dziwacznych nowych funkcji kontrolnych.
Miesiąc miodowy na 3D już minął.
Czy na dobre zakończył się romans z 3D ?
Owe filmy 3D na Blu-rayu są słabe. Większość nowych wersji 3D została skierowana do dzieci lub młodzieży, a oni nie kupują telewizorów. Kinowa wersja Titanica 3D to kolejne duże ziewanie ?
A 3D to co raz częściej po prostu odgrzewane są stare kotlety. A nowości z rozmachem jak nie było tak nie ma.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy nie doszło też do znacznego wzrostu ilości materiałów 3D oferowanych w sieciach kablowych. Oczywiście istnieją VODy, ale to wszystko i tak jest bardzo mało .
Dokonuje się też poprawy konwersji 2D do 3D. Ale nie słychać zachwytów użytkowników poza
jęknięciem od czasu do czasu.
Więc nasuwa się z powrotem pytanie : czy producenci zrezygnowali z 3D?
I tak i nie.
Tak, bo nie jest już duże popychanie wyłącznie machiny marketingowej 3D a funkcja 3D nie jest najważniejszą sprawą dla tych którzy chcą kupić nowy telewizor.
Bardzo łatwo to sprawdzić w odpowiedziach naszych użytkowników forum przy odpowiedziach na pytania z ankiety.
Nie, bo jak pokazują dane statystyczne wszyscy producenci nadal i to co raz więcej produkują modeli telewizorów 3D . Będą one tak wymagane jak kolejne złącze HDMI w telewizorze .
Lub po prostu nich będzie !
Ale co teraz wg Was może się stać kolejnym kołem napędowym fali zakupów ?
Czyżby Siri TV?
Electronic House
![Give_up_3D_group_sm.jpg](http://www.electronichouse.com/images/uploads/Give_up_3D_group_sm.jpg)
To nie było tak dawno temu. Sądzono że 3D będzie zbawicielem branży telewizyjnej. W 2010 roku, kiedy to standard 3D na płytach Blu-ray był tworzony, wiele osób wzięło go jako zbawienie dla rozwoju zainteresowania i wzrostu sprzedaży telewizorów. I tak na początku było.
W połączeniu z sukcesem komercyjnym 3D filmu Avatar wydawało się że kierunek jest tylko jeden.
Obecne badania co prawda na rynkach rozwijających się w dalszym pokazują wzrosty ale na rynkach rozwiniętych już odnotowuje się spadki.
Na targach CES nie można było zrobić kroku bez potknięcia o telewizory 3D. Ale ostatnio czuć jakby zepsuty oddech . Jesteśmy w środku sezonu telewizorów a użytkownicy pytają się co raz bardziej o jakość telewizorów i wyposażenie.
Badania prowadzone przez niezależne instytuty badawcze pokazują że systemy 3D w rankingu zapotrzebowania użytkowników mieszczę się na samym końcu.
Każdy producent chce rozmawiać o usługach strumieniowych, aplikacjach lub niektórych dziwacznych nowych funkcji kontrolnych.
Miesiąc miodowy na 3D już minął.
Czy na dobre zakończył się romans z 3D ?
Owe filmy 3D na Blu-rayu są słabe. Większość nowych wersji 3D została skierowana do dzieci lub młodzieży, a oni nie kupują telewizorów. Kinowa wersja Titanica 3D to kolejne duże ziewanie ?
A 3D to co raz częściej po prostu odgrzewane są stare kotlety. A nowości z rozmachem jak nie było tak nie ma.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy nie doszło też do znacznego wzrostu ilości materiałów 3D oferowanych w sieciach kablowych. Oczywiście istnieją VODy, ale to wszystko i tak jest bardzo mało .
Dokonuje się też poprawy konwersji 2D do 3D. Ale nie słychać zachwytów użytkowników poza
jęknięciem od czasu do czasu.
Więc nasuwa się z powrotem pytanie : czy producenci zrezygnowali z 3D?
I tak i nie.
Tak, bo nie jest już duże popychanie wyłącznie machiny marketingowej 3D a funkcja 3D nie jest najważniejszą sprawą dla tych którzy chcą kupić nowy telewizor.
Bardzo łatwo to sprawdzić w odpowiedziach naszych użytkowników forum przy odpowiedziach na pytania z ankiety.
Nie, bo jak pokazują dane statystyczne wszyscy producenci nadal i to co raz więcej produkują modeli telewizorów 3D . Będą one tak wymagane jak kolejne złącze HDMI w telewizorze .
Lub po prostu nich będzie !
Ale co teraz wg Was może się stać kolejnym kołem napędowym fali zakupów ?
Czyżby Siri TV?
Electronic House
Ostatnia edycja: