TV LG Seria LA690S – 55/47/42” - wszystko o serii 2013

KOWALszefu

New member
Temp78 na chyba mi nie powiesz ze 30 Mbps nie pociągnie YouTube. Aplikacja jest spierdzielona i tyle. Nie mieszaj ludziom w głowie i nie porównuj LTE który chodzi zależnie od pogody i lokalizacji do Internetu z kabla, który zapewnia stałą prędkość dl/ul.

Wojtek690 dobrze napisał. Na początku się tnie. Bo tak właśnie jest. Później jak zaskoczy to działa. Ale nie łącze jest problemem tylko aplikacja.

Wysłane z mojego Galaxy S5 Duos przy użyciu Tapatalka
 

temp78

New member
No popatrz, to mi chyba za lojalność (mam też LG G2 i G3) producent dał niespartoloną wersję aplikacji i nigdy nic mi się nie tnie! Masz na to jakieś mądre wytłumaczenie...? Nie chcesz sprawdzać na innym łączu to nie sprawdzaj - mi nie raz się zdarza, że gdzieś u ludzi na jakichś całkiem dobrych "na papierze" łączach streamingi przycinają, a jak się połączę przez tethering w LTE, to wszystko śmiga. Napisałem zresztą wyraźnie, że warunkiem jest dobry zasięg operatora. Mam włączoną strefę T-Mobile w TVN Player i ostatnio jadąc pociągiem oglądałem sobie na tablecie TVN24 live - wszystko płynnie. Nie chcecie szukać rozwiązania, to nie szukajcie.
 

Pasjolka

New member
Pomocy!!! Użytkuję model 47LA690S na sygnale UPC od 1,5 roku i do niedawna byłam zachwycona obrazem jaki w tym tandemie wyświetlał się na ekranie. Pewnego dnia obraz się popsuł, przy tych samych ustawieniach nawet na kanałach HBO HD, stał się ciemny, nieostry, niekontrastowy jakby zamglony, „płaski" bez przejrzystości, zginęły szczegóły nie tylko drugiego planu, z rozmytym wyblakłym niezróżnicowanym kolorem, pojawiły się jakieś smużki i odbicia wokół napisów. Filmy są albo żółto-zielone, albo szaro-niebieskie, albo czerwono-brązowe. Próby podciągnięcia parametrów tylko pogarszają sytuację. Technik z UPC stwierdził, że sygnał (sprawdzony tylko na końcu kabla) jest OK, chciał zamienić dekoder na inny, oczywiście z odzysku, ale ten okazał się jeszcze gorszy, bo nawet jego menu było niewyraźnei co najgorsze obraz mu się podobał (sic!). Zamierzam jeszcze powalczyć z UPC, choć wiem, że to będą straszne przejścia. Ale może jednak to awaria telewizora i trzeba wołać serwis. Czy wyżej opisane objawy sugerują winę po stronie sieci czy LG?
 

RHJG

New member
Bez reklam
Witam podłącz do innego źródła TV.Do USB np.pena,dysk nagrane fotki i będziesz wiedziała? Jak nic nie kombinowałaś,aktualizowałaś to stawiam na Dekoder UPC...jak nie to serwis.
 

Pasjolka

New member
Witam podłącz do innego źródła TV.Do USB np.pena,dysk nagrane fotki i będziesz wiedziała? Jak nic nie kombinowałaś,aktualizowałaś to stawiam na Dekoder UPC...jak nie to serwis.
Sprawdzałam na blu-rayu i mam wrażenie, że obraz jest deczko ciemniejszy, zwłaszcza w ciemnych scenach, ale już jestem tak zakręcona od tych prób i sprawdzań, że sama nie wiem. W swoim 40-letnim doświadczeniu telewizyjnym nigdy nie miałam awarii, więc jeszcze jedno pytanie - czy serwisant Lg przyjedzie do tv czy tv musi się pofatygować do serwisu?
 

temp78

New member
W przypadku mojego poprzedniego LG, w którym zjarał się zasilacz, technik przyjechał do domu i zabrał TV ze sobą, a potem go przywiózł.
 

koper90

New member
Co do działania aplikacji trzeba zrozumieć że internet w Tv to nie to samo co internet w telefonie czy komputerze. Tv nie łączy się bezpośrednio z dostawcą usługi a łączy się najpierw z serwerami LG a dopiero później z dostawcą , dlatego też wszystko zależy od łącza i obciążenia serwerów LG , jednym będzie działało lepiej drugim gorzej i raczej problem ciężki do wyeliminowania.
Co do problemu z obrazem to też polecam sprawdzić na innym źródle sygnału, ale problem raczej w dekoderze . Co do serwisu to po zgłoszeniu na infolinie serwis przyjeżdża i jeżeli jakiś ewidentny problem po stronie tv to stara się naprawić na miejscu a jak nie bądź nie ma części to zabierają do serwisu.
 

kilazz

New member
Witam,
przesiadlem sie z ogolnie niezlego Samsunga 55HU6900 na LG 55LA690S i mam pytanie, czy do tego telewizora mozna podlaczyc normalnego pilota zamiast magic? Probowalem uniwersalnym pilotem na android z mojej komorki z irda LG G2 mini (dziala na tv samsung, sony) ale nie chce mi dzialac z tym LG..
 

Pasjolka

New member
Trochę to trwało, ale ostatecznie wiadomo, że to telewizor się popsuł. Miałam dwie wizyty serwisu. Przy pierwszej, po chwili certolenia, ot tak po prostu na oko, wymieniono matrycę, rzekomo na nową fabrycznie. Niestety dopiero po wyjściu serwisantów zorientowałam się, że zamienił stryjek siekierkę na kijek, żeby nie nazwać tego bardziej dosadnie. Pomijając koszmarny clouding, obraz nie tyko nie poprawił się, ale wręcz pogorszył, wszystko co czarne stało się niebieskie (od granatu po szafir), także na filmach z blu-raya. Sama zdiagnozowałam, że problem nie tkwił w matrycy. Najgorszy obraz jest z gniazda HDMI1, lepszy, bo bez intensywnie granatowych plam z HDMI2, choć nadal zamglony, nieostry i za ciemny. Przy drugiej wizycie serwisu przeżyłam po prostu szok, bo serwisant nie widział ewidentnej różnicy w obrazach z różnych gniazd HDMI. Centrum Lg poparło diagnozę serwisu i w ten sposób bez użycia jakichkolwiek narzędzi diagnostycznych (poza śrubokrętem i smartfonem) zostałam pozbawiona praw wynikających z gwarancji. Co może być przyczyną tego pogorszenia jakości obrazu? Czy ktoś miał takie doświadczenia? Co mam dalej robić? Procesować się z Lg? Zastanawiam się czy w tej sytuacji warto spróbować odpłatnej naprawy w innym serwisie, czy też może lepiej od razu kupić nowy tv?
 

neron3

New member
Spróbuj zmienić przewód HDMI na lepszy. U mnie było podobnie, obraz zależał jakim przewodem było podłączone źródło sygnału.
 

Pasjolka

New member
Wypróbowałam co prawda tylko dwa kable (czy oba naraz mogły się popsuć?), ale na obu jest nieostro, za ciemno i za mgłą (a przez 1,5 roku było doskonale), zmiana na gorsze nastąpiła skokowo, tzn. jednego dnia było jeszcze ok, drugiego bajka się skończyła. Poza tym zarówno z dekodera, jak i blue-raya po awarii jest różna jakość odbioru poprzez poszczególne gniazda HDMI, ale wszystkie dają obraz nieostry i zamglony. Tragicznie jest na najbardziej "wyeksploatowanym" HDMI1, gdzie czerń przybiera wszystkie odcienie niebieskości od granatu po szafir. Czy może te różnice są normą? Nigdy tego nie sprawdzałam, nie było potrzeby. Ile może kosztować ekspertyza techniczna, żeby ustalić co się popsuło i czy warto naprawiać. Z tej całej desperacji już chciałam iść do sklepu po OLEDa, ale ktoś mi poradził, że jeszcze nie czas na takie zakupy, bo żywotność oledowych matryc jest dyskusyjna. A jeśli nie OLED, to co teraz wybrać, bo już na pewno nie LG.
 

KOWALszefu

New member
Od siebie dodam, że niezależnie od źródła na każdym wejściu hdmi obraz mam o identycznych barwach i bez zniekształceń. Ten sam kabel i dodam, że nie z najwyższej półki. Dziwi mnie podejście serwisu LG w twoim przypadku. Odwołaj się, poproś o dodatkową ekspertyzę czy coś...

Wysłane z mojego Galaxy S5 Duos przy użyciu Tapatalka
 

Pasjolka

New member
Od siebie dodam, że niezależnie od źródła na każdym wejściu hdmi obraz mam o identycznych barwach i bez zniekształceń. Ten sam kabel i dodam, że nie z najwyższej półki. Dziwi mnie podejście serwisu LG w twoim przypadku. Odwołaj się, poproś o dodatkową ekspertyzę czy coś...

Serwis był dwa razy. Raz wymienili matrycę, nie prosiłam o to, więc można by sądzić, że zobaczyli w matrycy przyczynę. Otóż nie, czas pokazał, że nie matryca była winna, ot panowie serwisanci po prostu podmienili sobie swoją gorszą na moją lepszą. Za drugim razem serwisant zachował się jakby nie widział różnicy między białym a czarnym (jak się nauczę podpinać zdjęcia załączę). Sama nie rozumiem, dlaczego tak mnie nie lubią. Ale zostałam już spławiona przez centrum Lg, więc został mi Urząd Konsumenta, a potem sądy i tylko nie wiem czy starczy mi na to wszystko nerwów, dlatego rozważam odpłatną naprawę lub jeśli nie warto naprawiać po prostu kupno nowego tv. W obu przypadkach stoję przed ścianą: naprawa - gdzie rzetelnie podchodzą do klienta, kupno - jaki to ewentualnie miałby być model, żeby nie padł przed upływem gwarancji, a w razie kłopotów serwis uczciwie traktował klienta.
 
Do góry