TV lcd, nowy- uszkodzony, nie chcą naprawić

krzysiex

New member
Witam serdecznie, poniżej postaram się opisać dokładnie swój problem zw. z nowokupionym TV lcd sony 40ex500.

W zeszłym tygodniu zakupiłem nowy TV LCD przez sklep internetowy. Mimo moich próśb aby przesyłka dotarła do mnie dziś, czyli w piątek to kurier przyjechał we wtorek, na skutek czego TV odebrała ciocia.

Dopiero dziś byłem u cioci i rozpakowałem TV, zarówno karton i TV w stanie idealnym, bez żadnych obić uszkodzen itd. Niestety po podłączeniu TV okazało się ze prawdopodobnie jest uszkodzona matryca, ponieważ obraz jest niebieski z pionowymi paskami w kilku kolorach oraz od góry jakby trochę rozlany.

Po zadzwonieniu do sklepu internetowej uzyskalem odpowiedz ze najlepiej jak zadzwonie do producenta TV i zglosze usterke. Tak zrobilem, po czym zadzwoniono do mnie autoryzowanego pkt serwisowego i stwierdzono po opisie usterki ze najprawdopodobniej to bedzie uszkodzenie mechaniczne nie podlegajace gwarancji, ale na 100%stwierdzą to po sprawdzeniu sprzętu. Pani z pjt autoryzowego wydawala sie niewzruszona moim tlumaczeniem ze jak moze to byc uszkodzenie mechaniczne skoro zarowno tv jak i karton sa w stanie idealnym.

Zadzwonilem do firmy kurierskiej ale tam mi powiedziano, ze jezeli karton i TV nie ma sladow zadnych uszkodzen to oni nie moga sporzadzis zadnego protokolu uszkodzenia bo towar nie byl mechanicznie w transporcie uszkodzony a to ze nie dziala ekran to juz nie uiich sprawa tylko sprawa reklamacji do producenta.

W zwiazku z powyzszym pbardzo prosze o podpowiedz, czty serwis moze mi odmowic naprawy mimo ze tv nie ma absolutnie zadnych sladow uszkodzen. Przeciez kupując TV nie mam obowiązku a nawet prawa przed zakupem go podlaczenia, a nie mam tez rengenu w oczach aby wiedziec czy jest sprawny technicznie.

Prosze o podpowiedz czy sa jakies przepisy regulujace ta kwestie abym mogl je przytoczyc w korespondencji z producentem. Czy jest jaka prawna definicja uszkodzenia mechaniczneg?
 

kapsell

New member
Bez reklam
1. jesli kupiles w sklepie internetowny to mozesz odeslac w ciagu kilku (chyba 10) dni bez zadnych konsekwencji. Wyglada na to ze sklep nie sprawdzil i przyslal ci wadliwy tv.
2. Serwis w takim przypadku MUSI reagowac!

Ja bym wybral pkt 1
 

JackS.

New member
Bez reklam
Daj trochę więcej informacji: w jakim sklepie kupiłeś, z jakiego jesteś miasta, i jakieś fotki jak wygląda włączony TV, a jak zgaszony. Czy faktycznie nie widać na nim żadnych śladów mechanicznych uszkodzeń?

Też polecałbym ci wysłanie do sklepu listu poleconego z informacją, że odstępujesz od umowy na podstawie [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]art. 7 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Aby takie odstąpienie było skuteczne musi być wysłane najpóźniej dziesiątego dnia licząc od daty, gdy kurier dostarczył telewizor.
[/FONT]
 
Ostatnia edycja:

MAdam

New member
Nie pozwolą mu odstąpić od umowy, ponieważ warunkiem jest sprawny sprzęt. Taki sklep odbierze ten tv serwisant włączy i powie, że uszkodzony mechanicznie i nie zwrócą pieniędzy. Jeśli to porządny sklep i masz od razu nie sprawny tv, a nie ma śladów uszkodzeń to migiem powinni Ci przysłać nowy
 

krzysiex

New member
TV nie ma ABSOLUTNIE żadnych sladów mechanicznych jak jest wylaczony. Fotki wlaczonego po poludniu przesle.

Dziekuje bardzo za odpowiedzi, ale kazda z nich jest troche rozbierzna.

Wiem ze mam 10 dni na oddanie bez podania przyczyny, ale sprzet musi byc sprawny, wiec to chyba iodpada.

Gdfzies wyczytalem ze jezeli w przeciagu 6 miesiecy odstapie od umowy na podstawie niezgodnosci towaru z umowa (sprzet ma usterke) to taka usterke uznaje sie ze jest domniemywanie ze byla ona fabryczna i przyslguje mi prawo naprawy, wymiany na nowy lub zwrotu pieniedzy. Nie wiem czy na 100% rtak jest i czy jezeli serwis stwierdzi ze to uszkodzenie mechaniczne to czy tez wtedy dzialaja te przepisy.

Dodatkowa kwestia ktora mnie nurtuje to pytanie czy jezeli sprzet nie ma absolutnie zadnych uszkodzen fizycznych - mechanicznych, to serwis moze odmowic naprawy ze wzgledu ze jest to uszkodzenie mechaniczne.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
sprawa nie jet prosta.
Ale załatwienia głównie przez sklep.
Taka wada powstaje wówczas gdy telewizor w kartonie się przewróci.
Uszkodzeń zewnętrznych nie widać - a uszkodzenia wewnętrzne są wartosci nowego telewizora.
Twoje żądania są zasadne do sklepu.

1. Miałeś obowiązek przy kurierze sprawdzić czy telewizor w środku jest cały. Nie sprawdziłeś - ale tu nie ma problemy bo na telewizorze nie ma śladów uszkodzeń fizycznych.
2. Kurier nie pozwala na podłączanie telewizora nawet gdybyś był .
Więc i tu nie ma problemu. Bo telewizor musi być sprawny.
3. Zwracasz do sklepu telewizor w ciągu ustawowej daty . Bo ten telewizor jest nie sprawny . Wyjąłeś i nie gra . To wystarczający powód. I zakładasz że taki wysłał Ci sklep - jego problem że nie sprawdził.
4. To ze oddałeś do serwisu trochę komplikuje sprawę bo wydłuża czas.
5. Ale z w/w powodów wg. mnie masz prawo na nowy telewizor .

Mieliśmy podobną sytuację z Sharpem , Sharp bez słowa wymienił telewizor na nowy. Myślę że Sony też sklepowi nie będzie robił żadnych problemów.
 

JackS.

New member
Bez reklam
Wiem ze mam 10 dni na oddanie bez podania przyczyny, ale sprzet musi byc sprawny, wiec to chyba iodpada.
W ustawie nie ma nic o tym, że sprzęt ma być sprawny. Ma być "w stanie niezmienionym" w stosunku do tego w jakim go otrzymałeś. Jedyne zmiany jakie możesz w nim wykonać, to te, które są konieczne "w granicach zwykłego zarządu".

Nie może być tak, aby to, że firma przysłała ci niesprawny sprzęt pozbawiało cię ustawowego prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Pamiętaj aby nie przegapić 10 dniowego terminu wysłania pisma o odstąpieniu.
 
Ostatnia edycja:

krzysiex

New member
Tv nie jest jeszcze w wserwisie, narazie tylko jest to zgloszone. Rozumiem ze najlepiej jak anuluje zgloszenie i przesle tv spowrotem we wtorek do sklepu, to bedzie lacznie 7 dni po otrzymaniu.
 

krzysiex

New member
Po zglebieniu wiedzy wydaje mi się że już wszystko wiem na ten temat:)

Federacja Konsumentów - poznaj swoje prawa

czyli mam tak naprawde trzy rozwiazania:
1. Skorzystanie z gwarancji: najmniej korzystna opcja, ponieważ mogą uznać że to uszkodzenie mechaniczne i zostanę z ręką w nocniku.

2. Skorzystanie z prawa zwrotu bez podania przyczyny po 10 dniach od zakupu, ze względu na zawarcie umowy na odległość: lepsza opcja, ale nie jestem pewien czy to by tak słodko wszystko wyglądało jeżeli sprzęt jest niesprawny

3. Skorzystanie z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176): najlepsza moim zdaniem opcja, ponieważ zwracam do sklepu niekoniecznie w przeciągu tych 10 dni tv powolując się na tą ustawę i stwierdzając, że towar jest niezgodny z umową- wadliwy, wcześniej wysyłając stosowne pismo z roszczeniem wymniany tv na nowy.
 

JackS.

New member
Bez reklam
i przesle tv spowrotem we wtorek do sklepu, to bedzie lacznie 7 dni po otrzymaniu.
Telewizora nigdzie nie przesyłaj. Aby skutecznie odstąpić od umowy masz w terminie do 10 dni od otrzymania towaru wysłać listem poleconym pismo z informacją, że odstępujesz od umowy. Pismo, nie telewizor. Sposób i termin zwrotu telewizora ustalisz ze sklepem później. Wiele sklepów internetowych daje dość długie terminy (od 2 tygodni do miesiąca od momentu otrzymania pisma od rezygnacji z umowy) na odesłanie sprzętu. Robią tak, bo często klient w międzyczasie się rozmyśla i zostawia sobie sprzęt, który chciał zwrócić.
 
Do góry