To będzie rewolucja a nie ewolucja. Czyli czym Sony chce zaskoczyć konkurencję poprzez PlayStation 5 ?
Następna konsola PlayStation będzie obsługiwała rozdzielczość 8K, dźwięk 3D i technologię śledzenia promieni. Będzie również wyposażona w dużo szybszą pamięć SSD i będzie kompatybilny wstecz z PS4 - wynika z wywiadu z architektem systemu PlayStation Markiem Cernym w Wired.
Rewolucja, nie ewolucja
W niespodziewanym wywiadzie, który zdawał się zbiegać w czasie z nowym, pozbawionym dysków Xbox One Microsoftu, architekt Sony PlayStation, Mark Cerny, ujawnił pierwsze szczegóły sprzętowe i specyfikacje dla „konsoli następnej generacji”, prawdopodobnie o nazwie PlayStation 5.
Wyjaśnia, że Sony postrzega PlayStation 5 jako rewolucję, a nie ewolucję w PlayStation 4 i 4 Pro. Nadal będzie oparty na sprzęcie PC, w szczególności na grafice AMD Ryzen (7nm Zen 2) i Radeon Navi, ale będzie znacznie szybszy i zdolny głównie dzięki przełączeniu z konwencjonalnego dysku twardego na dysk SSD i obsłudze śledzenie promieni. Ponieważ jest oparty na tej samej architekturze sprzętowej, będzie również kompatybilny wstecz z grami PlayStation 4.
- „Aby zademonstrować, Cerny zademonstrował PS4 Pro grając w Spider-Mana, wersję 2014 PS4, nad którą pracował obok Insomniac Games ... „To, co zajmowało 15 sekund, zajmuje teraz mniej niż jedna, a dokładnie 0,8 sekundy.
Jeśli chodzi o śledzenie promieni, jest to technologia, która może modelować podróż światła w środowisku wirtualnym, aby efekty świetlne były bardziej złożone i realistyczne. Śledzenie Ray jest obsługiwane na komputerach od pewnego czasu, ale nigdy na konsoli do gier. Cerny wyjaśnia, że śledzenie promieni można również wykorzystać do modelowania podróży dźwięku, aby uczynić dźwięk bardziej wciągającym.
- „Jeśli chciałbyś uruchomić testy, aby sprawdzić, czy gracz słyszy pewne źródła dźwięku lub czy wrogowie słyszą kroki graczy, śledzenie promieni jest przydatne” - wyjaśnił Mark Cerny.
Cerny potwierdził, że PlayStation 5 będzie obsługiwał dźwięk 3D, ale nie wspomniał ani o Dolby Atmos, ani DTS: X. Możliwe, że będzie on oparty na własnym formacie audio Sony.
PS5 będzie również wyposażony w napęd dysków.
Wesprze także 8K
PlayStation 5 obsługuje także grafikę 8K, ale Cerny nie podał dalszych szczegółów. Oznacza to jednak, że będzie on wyposażony w HDMI 2.1 i jest całkowicie możliwe, że będzie on również wyposażony w technologię zmiennego odświeżania, która umożliwi wykonywanie gier 8K - ale to spekulacja.
Sony nie skomentowało swoich planów dotyczących oprogramowania, usług ani PSVR. PlayStation 5 zostanie oficjalnie zaprezentowany w późniejszym terminie.
Plotki sugerują, że Sony planuje uruchomienie w 2020 roku.
Flatpanelshd
Następna konsola PlayStation będzie obsługiwała rozdzielczość 8K, dźwięk 3D i technologię śledzenia promieni. Będzie również wyposażona w dużo szybszą pamięć SSD i będzie kompatybilny wstecz z PS4 - wynika z wywiadu z architektem systemu PlayStation Markiem Cernym w Wired.
Rewolucja, nie ewolucja
W niespodziewanym wywiadzie, który zdawał się zbiegać w czasie z nowym, pozbawionym dysków Xbox One Microsoftu, architekt Sony PlayStation, Mark Cerny, ujawnił pierwsze szczegóły sprzętowe i specyfikacje dla „konsoli następnej generacji”, prawdopodobnie o nazwie PlayStation 5.
Wyjaśnia, że Sony postrzega PlayStation 5 jako rewolucję, a nie ewolucję w PlayStation 4 i 4 Pro. Nadal będzie oparty na sprzęcie PC, w szczególności na grafice AMD Ryzen (7nm Zen 2) i Radeon Navi, ale będzie znacznie szybszy i zdolny głównie dzięki przełączeniu z konwencjonalnego dysku twardego na dysk SSD i obsłudze śledzenie promieni. Ponieważ jest oparty na tej samej architekturze sprzętowej, będzie również kompatybilny wstecz z grami PlayStation 4.
- „Aby zademonstrować, Cerny zademonstrował PS4 Pro grając w Spider-Mana, wersję 2014 PS4, nad którą pracował obok Insomniac Games ... „To, co zajmowało 15 sekund, zajmuje teraz mniej niż jedna, a dokładnie 0,8 sekundy.
Jeśli chodzi o śledzenie promieni, jest to technologia, która może modelować podróż światła w środowisku wirtualnym, aby efekty świetlne były bardziej złożone i realistyczne. Śledzenie Ray jest obsługiwane na komputerach od pewnego czasu, ale nigdy na konsoli do gier. Cerny wyjaśnia, że śledzenie promieni można również wykorzystać do modelowania podróży dźwięku, aby uczynić dźwięk bardziej wciągającym.
- „Jeśli chciałbyś uruchomić testy, aby sprawdzić, czy gracz słyszy pewne źródła dźwięku lub czy wrogowie słyszą kroki graczy, śledzenie promieni jest przydatne” - wyjaśnił Mark Cerny.
Cerny potwierdził, że PlayStation 5 będzie obsługiwał dźwięk 3D, ale nie wspomniał ani o Dolby Atmos, ani DTS: X. Możliwe, że będzie on oparty na własnym formacie audio Sony.
PS5 będzie również wyposażony w napęd dysków.
Wesprze także 8K
PlayStation 5 obsługuje także grafikę 8K, ale Cerny nie podał dalszych szczegółów. Oznacza to jednak, że będzie on wyposażony w HDMI 2.1 i jest całkowicie możliwe, że będzie on również wyposażony w technologię zmiennego odświeżania, która umożliwi wykonywanie gier 8K - ale to spekulacja.
Sony nie skomentowało swoich planów dotyczących oprogramowania, usług ani PSVR. PlayStation 5 zostanie oficjalnie zaprezentowany w późniejszym terminie.
Plotki sugerują, że Sony planuje uruchomienie w 2020 roku.
Flatpanelshd
Ostatnia edycja: