Telewizory SONY BRAVIA - z wadą fabryczna - uważajcie

HiTman

New member
Podaje za orginalnym zródłem
http://news.com.com/Sonys+flat+TVs+malfunction+due+to+software+glitch/2100-1041_3-6039284.html
Oprogramowanie telewizorów Bravia japońskiej firmy Sony, zarówno ciekłokrystalicznych jak i tzw. „tylnoprojekcyjnych”, posiada wadę, która uniemożliwiać ma wyłączenie telewizora po 1,2 tys. godzin używania. Zdarzyć się może też, że telewizor dzięki tej wadzie nie pozwoli się „wybudzić” z trybu czuwania.
Modele dotknięte problemem zostały sprzedane na wielu rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej, w Japonii i Chinach. Firma nie podała jak wiele kosztować będzie naprawa odkrytej wady telewizorów. Kłopot dotyczy około 10 proc. z 4,2 mln ekranów ciekłokrystalicznych i „tylnoprojekcyjnych”, które mają być wprowadzone na rynek do końca roku finansowego Sony, do marca tego roku. O ile w przypadku modeli odbierających sygnał cyfrowy możliwa jest modyfikacja oprogramowania „z powietrza”, w przypadku telewizorów pracujących z sygnałem analogowym, Sony będzie zmuszone wyekspediować do naprawy telewizora technika.

Niby problem niedotyczy nas Europejczyków ale jak to jest naprawde warto sprawdzić i mieć na uwadze. Ciekawe co na to polski dystrybutor?
 

subzer0

New member
Ciekawe, czytałem na niemieckim forum o problemie gostka, który nie mógł włączyć TV z pilota ze stanu standby, musiał wyłączać z sieci.
W jego przypadku był to TV tylnoprojekcyjny ale z serii, która na przełomie Października/Listopada weszła do sprzedaży w Europie. W życiu nie mógł przechodzić 1200 godz, ale kto wie może był to model sprowadzony ze stanów.
 

krytyk

New member
..dlatego Sony DE, wycofało z rynku serię A10, i wprowadzając A11 z DVBT
to co jest jeszcze w sklepach w DE to stany magazynowe, a sprzedaż A10 trwała raptem niecałe 3 m-ce do wprowadzenia A11..
ale Sony PL ma gdzieś Klientów, spzread się i wciśnie wszystko, celowo blokują wprowadzenie A11 na rynek PL, by pozbyć się A10
 

davemaster

New member
Oto SONY PL: mój znajomy kupił niedawno zestaw kina domowego, który wg sprzedawcy w Centrum Sony "bezproblemowo odtwarza Divx" ;-), po czym "okazałosię", że niestety bez napisów... Teraz trwa wojna o zwrot kasy, bo klyent cham się awanturuje, a przecież "najwyżej za miesiąc" będzie dostępny upgrade firmware'u i wszystko będzie ok...
Tutaj akurat wpaadło SONY, ale wielu sprzedawców traktuje nas jeszcze jak kiedyś koloniści z paciorkami traktowali Indian...
 

johanek

New member
Bzdura. KDL-e nie miały polskiego menu, oraz nie było polskich znaków w telegazecie. Sony.pl próbowało wprowadzić A11 na polski rynek i okresowo były na polskich półkach ale klienci kręcili nosami więc wycofali je za wczasu. Co do problemu podanego na wstępie, to z tego co wiem problem w Europie nie występuje. A co ma do tego polski dystrybutor? nie bardzo rozumię problem. Ma się wypowiadać o nieistniejących kłopotach? Czy może usuwać nieistniejące wady?
Wracając do KDL-i to sprawa powraca ponieważ nowe modele (wszystkie) posiadają tuner DVB-T w standardzie.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
witam
Davemaster - z oddaniem kasy - nie powinno być żadnych problemów.
jest to typowy przykład niezgodności produktu. Dwa pisma i sprawa załatwiona. Dziwie sie tylko podejściu sklepu do klienta.
 
Do góry