Oto co cyfra wysłała:
Szanowny Panie,
w związku z przesłanym zgłoszeniem proszę sprawdzić zgodność odbiornika TV ze standardem HDR (HLG). W celu sprawdzenia czy odbiornik TV obsługuje powyższy standard, proszę wejść w menu USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> ŁĄCZE HDMI. Jeżeli odbiornik TV obsługuje HDR HLG w dolnej części ekranu, w punkcie Akceptowane EOTF, wyświetli się HLG.
1. Obsługuje HDR HLG ? jakość dalej niewłaściwa.
Obraz może wyświetlać się nieprawidłowo, w przypadku nieodpowiedniego kabla HDMI. Proszę sprawdzić jakim kablem HDMI jest podłączony dekoder z telewizorem, dekoder 4K UltraBOX+ musi być połączony z telewizorem za pomocą kabla HDMI 2.0b, umożliwiającego przenoszenie danych z prędkością 18 Gb/s (Premium High Speed HDMI). Złącze HDMI w telewizorze powinno spełniać standardy HDMI 2.0b (telewizory posiadają na ogół tylko jedno takie wejście, można je sprawdzić w instrukcji obsługi TV).
Gorszej jakości kabel może nie wystarczyć do odtwarzania treści HDR w optymalnej jakości kolorów i dynamiki, pomimo tego, że wcześniej za jego pomocą odtwarzano treści 4K. W przypadku odpowiedniego przewodu i złącza HDMI 2.0b proszę sprawdzić w menu USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> ŁĄCZE HDMI, czy w pozycji Akceptowanych EOTF znajduje się HLG, oraz czy w punkcie Zastosowano EOTF widnieje SDR lub inna wartość. Oznacza to błędne ustawienia w menu telewizora, proszę o kontakt z infolinią producenta telewizora w celu weryfikacji ustawień.
2. Nie obsługuje HLG.
Jeśli telewizor nie obsługuje standardu HLG sygnał będzie się wyświetlał bez HDR. Jeśli jest inaczej proszę upewnić się, że w menu dekodera wybrana jest rozdzielczość 2160p, za pomocą menu USTAWIENIA -> USTAWIENIA TELEWIZORA -> USTAWIENIA HD.
W przypadku ustawionej rozdzielczości 2160p, proszę o kontakt z infolinią producenta telewizora w celu:
- sprawdzenia czy telewizor posiada najnowszą wersję oprogramowania. Jeśli dostępna jest nowa wersja zalecamy aktualizacje poprzez podłączenie Internetu do telewizora lub skorzystanie z nośnika danych USB z nowym oprogramowaniem.
- zmiany ustawień HDMI. W zależności od producenta TV w menu dekodera proszę wybrać: ?Ulepszony format?, ?Rozszerzony format?, 4:2:2 zamiast 4:2:0 (w Sony), Deep Color (w LG), UHD Color (w Samsung) itp. Przełoży się to na lepszą jakość obrazu, pod warunkiem, że telewizor wspiera opisywany format.
- wyłączenia trybu HDR+, na kanale CANAL+ 4K Ultra HD i innych materiałach nadawanych w HDR. W przypadku gdy program nadawany jest w HDR HLG, a w telewizorze wybrana jest opcja typu HDR+ obraz może być zbyt kontrastowy. Tryb HDR+ to sztuczne upiększanie obrazu. W telewizorach innych marek może być nazywany inaczej.
W przypadku braku możliwości zmiany na rozdzielczość 2160p, oznacza to, że zastosowany kabel HDMI, telewizor lub gniazdo w które wpięty jest kabel HDMI nie spełniają wymagań do transmisji sygnału w 4K.
W przypadku ponownego kontaktu proszę nie usuwać treści poprzednich wiadomości. Zachowanie pełnej korespondencji przyspieszy analizę zgłoszenia.
Zachęcamy do korzystania z naszej strony internetowej
https://pl.canalplus.com/pomoc . Znajdziesz tam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące Twojej umowy, stanu płatności czy obsługi dekodera.
Wszystko była tak sprawdzane a oni dalej swoje
