t5 i yamaha rx-v773

grzela8

New member
moze ktos napisac jak powinno wygladac ustawienie odciecia i fazy? wytlumaczyc mi czy majac fabrycznie w rx-v773 odciecie na 80hz to jak powinienem miec ustawione na T5.czy sa jakies preferowane ustawienia, czy jest to tylko kwestia gustu? po co ustawiac odciecie na ampli i subie osobno?
Druga sprwa to sluchajac muzyki stereo korzystam z kabelka ktory byl w komplecie i czy powinienem w ampli w ustawieniach ustawic sub na NONE ,a do filmow (5.1) na USED? i wtedy do filmow pojdzie dzwiek przez RCA.
Pozatym skoro sa dwa pokretla glosnosci i zapomne sciszyc jedno z nich majac w ustawieniach wlaczony subwoofer, to co sie stanie z dzwiekiem? skoro dzwiek bedzie szedl kabelkiem podlaczonym pod fronty i kabelkiem RCA.
No i co z ta faza, czy trzeba przelaczac w przeciw faze do filmow by byl leprzy podzwiek i dluzszy nie kontrolowany bas, czy to jakas bzdura?
jak Wy macie poustawiane u siebie?
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Niedawno sam nabyłem tego suba i też mnie nurtowało kilka pytań. Suby te dedykowane są również do systemów stareo i o ile podłączenie pod wysokopoziomowe ma sens w przypadku wzmaka, o tyle w przypadku KD to jest trochę sprzeczne. REL zaleca ustawienie frontów na Full i za pomocą crossovera na subie zgranie z kolumnami. Natomiast w KD zaleca się odcięcie w ampli kolumn na 80Hz i ustawienie dla LFE sztywno 120Hz. Przecież w ampli też możemy ustawić żeby sub grał również z kolumnami ( Main+ sub, Double bas itp) Ogolnie do kina dajesz na subie crossover na max., kolumny odcinasz na 80Hz i LFE na 120Hz. W przypadku stereo kolumny frontowe na full i ustawiasz odcięcie na subie, w zależności od jakiego pasma kolumny już grają mało efektywnie i po prostu żeby bas ze suba był przedłużeniem pasma z kolumn, a nie wybijał się przed nie czy zagłuszał. Więc w przypadku ampli KD za każdym razem jak byś oglądał film czy słuchał stereo, by trzeba bylo zmieniać ustawienia. Teoretycznie można podpiąć pod LFE i pod głośniki i ustawić kolumny na Full Band, tylko czy to będzie znacząca różnica w basie niż podpięcie pod LFE jednym kablem i ustawienie Double Bass? Nie powiem bo nie testowałem. Kanał LFE jest specjalnie dedykowany w filmach dla suba, więc jeżeli nie masz materiału dla tego kanału, to nic tam nie zagra. Zresztą REL niby też zaleca podpięcie pod LFE + wysokopoziomowo, więc może to współgrać. Pierwsze słyszę żeby załączać specjalnie przeciwfazę. Właśnie właściwe ustawienie fazy powoduje że bas jest mocniejszy i głębszy, i taką należy ustawić. Ja w RELU nie słyszałem jakiś szczególnych różnic przy przełączaniu fazy, w poprzednim subie była ta różnica zauważalna. Dlaczego piszesz że w ampli masz fabryczne ustawienie na 80Hz dla LFE?, przecież wartości te możesz zmienić. Prawidłowo powinny być na 120Hz, chociaż ja w poprzednim subie też miałem na 80Hz. Po prostu wtedy grał mi lepiej.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

grzela8

New member
bede musial przeanalizowac twoja odpowiedz. u mnie w ustawieniach jest extra bas pewnie to to samo co u ciebie dubel bas.. w jednym sie mylisz jesli mam material stereo i podlaczone kabelkiem rca to wyjscie LFE tez daje sygnal przy zalozeniu ze subwoofer jest na ON. rozumie ze twoje ustawienie to we wzmaku max HZ , a w T5 ? jak ci przypasowalo z tymi rothami?
 
Ostatnia edycja:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Jeżeli mam podłączone pod LFE kablem RCA to sub też mi gra pod warunkiem że mam ustawione odcięcie na kolumnach lub załączoną opcje Double bas ( w różnych ampli różnie się to nazywa). Jeżeli mam suba na ON, kolumny na Full Band a Double bas na OFF, to sub wtedy nie gra. W Yamaszce było chyba ustawienie Main, Subwoofer i Both, musisz pokombinować. Z Roth'ami zgrał się bdb. Podejrzewam że REL z większością kolumn dobrze się zgra. Z tymi Hz w kinie to odwrotnie. Pokrętło na subie ustawiasz na max., a w ampli dla LFE ustawiasz na 120Hz, kolumny na 80Hz. Praktycznie subem steruje amplituner. Przed kalibracją dajesz tylko suba crossover na max., głośność na 10 - 12 godz. i załączasz autokalibrację, później ewentualnie drobne poprawki i powinno grać. Jedynie co ustawiasz po kalibracji to fazę. Podgłaszać/ściszać suba możesz w samym amplitunerze.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

grzela8

New member
we frontach full band czyli calkowite pasmo u mnie to jest jako LARGE. dzieki za wyjasnienie kalibracji,nad ktora sie wlasnie zastanawialem. tylko ze gdzies tu na forum przeczytalem ze taka kalibracja potrafi wyciszyc kolumny. nie lepiej ustawic DISTANCE uzywajac miarki. tak podobno niektorzy robia. jest tez ustawienie glosnosci LEVEL dla danej kolumny ale ustawiajac dystans ampli sam podglosni odpowwiednie kolumny front/efekty(musze sprawdzic)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
U mnie ampli idealnie poustawiał odleglości, z wyjątkiem suba. Ja głośność mam w pobliżu 0, ale myślę że po kalibracji jak byś podniósł głośność o parę dB, ale adekwatnie do róznic między kolumnami, to nic by się nie stało. Ja ręcznie odległości bym nie ustawiał, bo tu nie chodzi o samą odległość w metrach, ale o akustykę, odbicia fal, szybkość docierania dźwięku do uszu słuchacza. Tak jak pisałem, u mnie Audyssey spisuje się świetnie. Jedynie co po kalibracji muszę przestawić to fronty na 80Hz, bo mi ustawia na 40Hz, i załączenie podbić typu Dynamic EQ/Vol.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

grzela8

New member
jeszcze tylko stolu z krzeslami mi brakuje i wtedy zapuszcze ta kalibracje, oby nie wyciszylo mi bo co wtedy?
puki co posluchalem twojej rady i do kina ustawilem na subie HZ na max i masz racje ampli steruje subem nic nie dudni.Wiec kabelek wysokopoziomowy(oryginalny) wnioskuje ze tylko do stereo. A jakby tu tak wykombinowac w 5.1 odciąc HZ na subie do tych 120hz i wykorzystac dwa podlaczenia- rca i oryginalnym kablem. by wspomoc fronty w nizszym pasmie. oczywiscie ustawienie glosnosci w podlaczeniu wysokopoziomowym byloby odpowiednio sciszone w stosunku do RCA.
Ciekawe czy mozna tak czy bzdury pisze?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Tylko właśnie co zaleca REL a ustawienia pod KD się nie pokrywają. Do kina odcinasz kolumny na 80Hz, więc to co powyżej powinny grać kolumny a to co poniżej sub. Tylko jak podłączysz również wysokopoziomowo, to te odcięcia nic nie dadzą, bo to co otrzymują kolumny otrzyma także sub, chyba żebyś odciął wtedy na subie też na 80Hz. Tylko wtedy dla mnie to jest takie dublowanie podłączeń, bo jak wspomniałem tylko przy podłączeniu pod LFE i ustawieniu w ampli na Both czy Double Bass na subie też można uzyskać bas na równi z kolumnami. Sam nie do końca testowalem oba podłączenia jednocześnie, ale tak na logiczne myslenie jest to zbędne. W stareo najlepiej jak fronty grają na Full Band, ale do kina najlepiej jest odciąć na 80Hz. Dla mnie ma to większy sens w przypadku jak posiadamy wzmak stereo, wtedy wysokopoziomowo do wzmaka a pod LFE do ampli, i wtedy nic nam nie koliduje bo mamy 2 osobne zestawy audio. Zresztą ,jak dla mnie osobiście to słuchanie stereo ze subem to lekka profanacja:)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry