System Tizen TV Samsunga ma trzech pierwszych chętnych.

Podobnie jak webOS firmy LG, system operacyjny Tizen firmy Samsung można teraz znaleźć w telewizorach Smart TV innych marek w Australii, Nowej Zelandii i Europie. W szczególności Akai, Bauhn i Linsar.
Jak wynika z raportu ChannelNews, Samsung zawarł umowę z Tempo, aby zintegrować Tizen z aplikacjami dla popularnych serwisów streamingowych w trzech markach telewizyjnych .
- „Ciężko pracowaliśmy z Samsungiem przez kilka miesięcy, aby zabezpieczyć tę umowę i jesteśmy przekonani, że zarówno Samsung, jak i my odniesiemy znaczne korzyści” – powiedział rzecznik Tempo.
Początkowo 65-calowy telewizor LCD Bauhn 4K z Tizen trafi do sprzedaży w sklepach Aldi w kilku krajach (w Australii wyceniony na 699 AUD), natomiast telewizory Linsar z Tizen będą sprzedawane przez The Good Guys, a telewizory Akai z Tizen przez Harveya Normana. Telewizory mają początkowo pojawić się w Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Hiszpanii.
Tizen zasila telewizory Samsung Smart TV od 2015 roku. Co roku pojawia się nowa wersja Tizen w nowej ofercie telewizorów Samsunga, ale firma nie wprowadza nowych generacji Tizen do istniejących telewizorów.
https://www.flatpanelshd.com/pictures/bauhntizen.jpg
Telewizory wydają się być również wyposażone w pilota Samsunga. Zdjęcie: Aldi
Platforma telewizyjna, platforma reklamowa
Podobnie jak LG, które zarejestrowało ponad 20 marek, aby korzystać z webOS , a planuje dodać ponad 200 , Samsung również nie oferuje swoim partnerom najnowszej wersji Tizen. Telewizory są przedstawiane ze starą wersją Tizen (2021) z dolnym paskiem.Akai, Bauhn i Linsar nie są zbyt twardymi ciosami, a zarówno LG, jak i Samsung spóźniają się na stronę licencyjną, podczas gdy Google udało się zarejestrować niektóre z największych marek telewizyjnych, aby korzystać z Android TV i Google TV, w tym Sony, Philips i TCL. Roku współpracuje z TCL.
Oprócz poszerzenia zasięgu swoich systemów operacyjnych dla telewizorów, LG i Samsung mogą zaoferować swoim partnerom dostęp do własnej bezpłatnej usługi przesyłania strumieniowego z reklamami (na przykład Samsung TV Plus), aby wyświetlać reklamy wideo większej liczbie widzów. Jest to część ich planów, aby przekształcić telewizory Smart TV w platformy, które mogą generować przychody po sprzedaży telewizora.
- Źródło: ChannelNews, flatpanelshd