Soundbar TCL Ray Danz TS9030 z Dolby Atmos.

Status
Zamknięty.

Krzysiolekzg

New member
A to nie zależy od źródła dźwięku. U mnie na Netlixie jest soczysty bas przy minimalnej głośności, gdy oglądam tv jakby w ogóle go nie było. A gdy puszczam film z usb to czasem (pierdzi, buczy) jak u ciebie.
 

Kula666

New member
U mnie nawet po aktualizacji samoczynnej, bas był mocno z przodu, ale nie pierdział. Geberalnie brzmienie było ok, więc na Twoim miejscu bym to reklamował. Widzę tcl totalnie nie radzi sobie z firmwarem, bo każdy ma jakiś inny problem nawet na tym samym sofcie. U mnie BT nie działał + problemy z atmosem i dźwiękiem przestrzennym tudzież środkowym driverem. Zaczynam się martwić tym zakupem. :/
 

Daawid

New member
Cześć, u mnie sytuacja była identyczna jak u kolegi djkynek.
Sprzęt kupiony w neonecie, BT działał, ale Google Home nie wyszukiwał urządzenia. Samodzielna instalacja softu ze strony TCL zepsuła także BT.
Soundbar zgłosiłem na reklamację do neonetu 24.11 i wrócił do mnie 04.01, także błysk ciupagi to to nie był.
Po drodze także identycznie jak u kolegi - maile z neonetu przeczące sobie. Jeden, że urządzenie jest po oględzinach autoryzowanego serwisu i że mam czekać na odesłanie go do mnie. Po tygodniu kolejny, że sprzęt jest już gotowy do wysyłki do serwisu na oględziny (hmm a to nie odbyło się tydzień temu?). Po kolejnym tygodniu, że już właśnie wysłali do serwisu (wow!).
Koniec końców wrócił do mnie w kartonie wyglądającym jakby trenował na nim Gołota, ale na szczęście sprzęt był bez uszkodzeń.
Notatka na dołączonym zgłoszeniu serwisowym - 'rutynowa aktualizacja oprogramowania'.
BT działa, Google Home znajduje urządzenie (ale raczej z niego nie korzystam, więc go nie konfigurowałem w obawie przed samoczynną aktualizacją i ponownym pobraniem jakiegoś złego softu).
Aktualna wersja jaka jest wgrana to EU086 A0118 HV011 D0204 (różni się tylko końcówka od tej, którą sprzęt wyświetlał po wygraniu ze strony TCL. Tamta miała koniec D0105).

Może mi się wydaje, ale mam wrażenie, że teraz subwoofer gra gorzej. Być może nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, ale teraz zamiast miłego dla ucha w miarę czystego basu słychać burczenie/pierdzenie (przepraszam za słowo) jak w systemie audio ze starego tuningowanego malucha (nawet gdy poziom basu jest na 0 i muzyka nie gra głośno).
Nie wiem czy soft może mieć na to wpływ, może z tęsknoty za soundbarem w myślach wyidealizowałem jego brzmienie i po włączeniu sprowadził mnie na ziemię...?
Zwróćcie proszę na to uwagę inni posiadacze i dajcie znać czy ten bas już tak ma, czy znów trzeba go reklamować...
Pozdrawiam:)


Ja mam wersję "EU87 A0118 HV012", którą soundbar pobrał sobie z internetu i wszystko śmiga jak należy, muzyka z YT gra dobrze bass jest ok, Netflix filmy w formacie dolby - jest bajecznie, muzyka z pendrive czy filmy również, konsola - dźwięk super, a przy tv naziemnej czyli PCM stereo jest też ok ;) oczywiście cały czas bass mam na -4 lub -5 bo za bardzo się ten bass panoszy po pokoju ;D
 

Krzysiolekzg

New member
Ja mam wersję "EU87 A0118 HV012", którą soundbar pobrał sobie z internetu i wszystko śmiga jak należy, muzyka z YT gra dobrze bass jest ok, Netflix filmy w formacie dolby - jest bajecznie, muzyka z pendrive czy filmy również, konsola - dźwięk super, a przy tv naziemnej czyli PCM stereo jest też ok ;) oczywiście cały czas bass mam na -4 lub -5 bo za bardzo się ten bass panoszy po pokoju ;D

Na konsoli nie masz laga dźwięku? U mnie jest lekko spóźniony i nie mam pojęcia jak to zniwelować. Jak zrobić aby soundbar pobrał amutomatycznie nowszą wersję softu. U mnie jest EU86 A0118 HV012. Dodam że mam go podłączonego do wifi przez google home.
 

djkynek

New member
Odebrałem przesyłkę. "Autoryzowanym" serwisem była firma MIK z Radomia. Wgrali nowy soft i wszystko ruszyło. Ale tu sie zaczynają schody. Szmaciarze z Radomia podmienili mi subwoofer. Po wyjęciu z pudełka - uwaga - głośnik wisiał na kablu. Wygląda, jakby go ktoś wyrwał. Nie stało się to w transporcie, bo w kartonie nigdzie nie było wkrętów. Dodatkowo jeden z rogów ubity. Jedna z nożek sie rusza - niedokręcona. Dokręcić sie nie da bo wkręt juz sie w koło obraca. Gumki na nóżkach brudne od spodu jakby stały w chlewie, a nie w domu. Myślałem, ze TCL ma swój własny serwis, a oni zlecają jakims sukinsynom z Radomia. Widocznie ktoś znajomy pracownika dostał moją nówkę z jeszcze nie odklejoną folią ochronną z loga TCL. Nie wiem czy to decyzja Neonetu o skierowaniu do tego gównoserwisu, czy trafia tam sprzęt z całej Polski. Paczke odebrała żona, z resztą nawet jakbym ja był, to by kurier z pewnością nie chciał czekac, aż rozpakuje belke. Trwa to dobre 5 minut. Zostałem z "prezentem" od superserwisu złodziei MIK Radom.
 

Kula666

New member
Ostro Panie. Ja bym nie puścił tego. Ciśnij neonet na wymianę sprzętu. Jeśli masz pudło całe, to przecież się sub nie zdekompresował sam, nie? :/
 

BartoszK

New member
Z tyłu subwoofera jest naklejka z numerem seryjnym, taka sama naklejka z numerem jest na spodzie belki. Jeśli numery się różnią, to od razu masz dowód na podmianę.
Ciężko byłoby ją odkleić bez widocznych śladów zniszczenia, więc jeśli są te same, to po prostu dziady zniszczyły ten, który im wysłałeś.
 

Daawid

New member
Na konsoli nie masz laga dźwięku? U mnie jest lekko spóźniony i nie mam pojęcia jak to zniwelować. Jak zrobić aby soundbar pobrał amutomatycznie nowszą wersję softu. U mnie jest EU86 A0118 HV012. Dodam że mam go podłączonego do wifi przez google home.
Lag miałem dźwięku jak w TV miałem ustawienie dźwięku na auto, teraz mam Dostęp czyli passtrough i jest ok, czasami mi się zdaję, że może delikatnie coś tam się spóźnia, ale to ponoć zawsze coś będzie minimalnie, bo dźwięk musi zostać przetworzony.

Ja mam soundbar podpięty pod WIFI i pewnego razu wyskoczyła aktualizcja.
 

Krzysiolekzg

New member
Lag miałem dźwięku jak w TV miałem ustawienie dźwięku na auto, teraz mam Dostęp czyli passtrough i jest ok, czasami mi się zdaję, że może delikatnie coś tam się spóźnia, ale to ponoć zawsze coś będzie minimalnie, bo dźwięk musi zostać przetworzony.

Ja mam soundbar podpięty pod WIFI i pewnego razu wyskoczyła aktualizcja.

Dzięki wielkie. Ustawienie na passtrough pomogło 😁
 

swiniosz

New member
witam,
pisałem wcześniej nt. braku wifi bt po aktualizacji. Dzisiaj wrociło z reklamacji. Podobno aktualizacja oprogramowania. Żadnego kwita nie dali z naprawy. Ale działa.
 

Krzysiolekzg

New member
Niestety u mnie ta kombinacja nie działa. Przełącza na HDMI1.

Aby sprawdzić zainstalowaną wersję oprogramowania:
 Przełącz soundbar w tryb czuwania (naciśnij przycisk zasilania na pilocie SB)
 Naciśnij następującą sekwencję klawiszy na pilocie listwy dźwiękowej:
 przycisk Dalej >>| przycisk wstecz |<< przycisk zmniejszania głośności -
 Teraz pasek dźwiękowy pokaże numer wersji oprogramowania, a następnie informacje o
poszczególne komponenty oprogramowania.
 

Kula666

New member
Mały update mojej sytuacji, może komuś się info przyda.

Więc usterka, która objawiała się brakiem działania środkowego głośnika i złego dekodowania Dolby Atmos i Dolby Digital została potwierdzona przez serwis. Z racji tego, że rtv euro nie kwapi się z odpisywaniem na moje zapytania, sam skontaktowałem się z autoryzowanym serwisem i mailowo potwierdzili usterkę oraz dali info, że czekają na odpowiedź sklepu co dalej ze sprzętem.

Czyli do listy usterek sprzętu poza firmwarem dochodzi jeszcze temat opisany przeze mnie :)
 

Czechuxx

New member
Aby sprawdzić zainstalowaną wersję oprogramowania:
 Przełącz soundbar w tryb czuwania (naciśnij przycisk zasilania na pilocie SB)
 Naciśnij następującą sekwencję klawiszy na pilocie listwy dźwiękowej:
 przycisk Dalej >>| przycisk wstecz |<< przycisk zmniejszania głośności -
 Teraz pasek dźwiękowy pokaże numer wersji oprogramowania, a następnie informacje o
poszczególne komponenty oprogramowania.

Nic z tego...
 

Kula666

New member
Ok, wrócił z serwisu.
Z racji opinii o serwisie kolegi powyżej, chciałem rozpakować przy pracowniku rtv euro, gdzie kupiłem sprzęt. Belka i subwoofer był zakurzony jak ze stodoły, jakieś tłuste paluchy poodbijane na subie. Kable wrzucone do środka na odpierdol, karton porozrywany (podczas rozpakowania na bank). Sprzęt natomiast po wyczyszczeniu przez pracownika ok.

I tak, głośnik centralny zaczął działać. Wczoraj na szybko podpiąłem do Netflixa i Atmos jest wykrywany, wszystko słyszalne jak trzeba. Odnoszę wrażenie, że centralny głośnik i dialogi są zbyt mocno z przodu w stosunku do efektów, ale może tylko trafiłem takie momenty podczas odpalania Wiedźmina. A może to wina firmware'u.
Generalnie działa. Jak, to się okaże jak potestuję.
 

Daawid

New member
Ok, wrócił z serwisu.
Z racji opinii o serwisie kolegi powyżej, chciałem rozpakować przy pracowniku rtv euro, gdzie kupiłem sprzęt. Belka i subwoofer był zakurzony jak ze stodoły, jakieś tłuste paluchy poodbijane na subie. Kable wrzucone do środka na odpierdol, karton porozrywany (podczas rozpakowania na bank). Sprzęt natomiast po wyczyszczeniu przez pracownika ok.

I tak, głośnik centralny zaczął działać. Wczoraj na szybko podpiąłem do Netflixa i Atmos jest wykrywany, wszystko słyszalne jak trzeba. Odnoszę wrażenie, że centralny głośnik i dialogi są zbyt mocno z przodu w stosunku do efektów, ale może tylko trafiłem takie momenty podczas odpalania Wiedźmina. A może to wina firmware'u.
Generalnie działa. Jak, to się okaże jak potestuję.

Do Jakiego tv podpięty soundbar ?
 
Status
Zamknięty.
Do góry