Sony46X4500

krempla

Member
nie dałbym się oszukać, to na pewno!!!
Również mam zamiar uprzeć się na naprawę swojego modelu. Nie jestem kopistyczny, ale zrobię podobnie jak Ty. Poinformuję RPK, zażądam pisma od Sony w mojej sprawie i zobaczymy. Szczęście w nieszczęściu, że jak kupowałem iX-a to najtańszy był w sklepie autoryzowanym Sony, SOLPOL.
Mam cichą nadzieję, że będzie mi łatwiej rozmawiać z nimi. Doczytałem się, że u Ciebie i Twoją przygodą z z5500 była też opcja dopłaty za lepszy model. Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłaby oferta kdl55w905 i dodatkowa kasa do kwoty z FVAT za X-a, czyli jakieś ok 4000zł. to byłaby bajka, ale z bajkami to różnie bywa, tym bardziej jak ich autorem jest taki producent jak SONY. To jet klu tej historii.
pzdr
 
D

Deleted member 121090

Guest
No wiesz....
Twoja postawa i Twoje oczekiwania w tej sytuacji nie będą raczej miały nic do rzeczy. Niestety. To będzie decyzja Sony. Przynajmniej u mnie tak było.
Wysłali mi decyzję niezgodną z warunkami gwarancji i nie miałem nic do powiedzenia. Wskazywanie punktów które złamali nic nie dawało. Nawet nikt nie był uprzejmy się do moich zapytań odnieść.
U mnie nie było żadnej opcji dopłaty do innego modelu. Nie wiem skąd to wziąłeś:)
Tylko w rozmowie telefonicznej sprzedawca stwierdził, że Sony nie chce mi dać równorzędnego modelu bo teraz kosztuje więcej niż ja płaciłem za mój TV w promocji. To gdzie kupowałeś chyba nie ma żadnego znaczenia. Jak korzystasz z zapisów gwarancji to sprawę załatwiasz z Sony Europe. Nie ze sprzedawcą.
Co do Sony, to akurat to, że z nimi sprawę załatwiasz, to w Twoim przypadku problem. W przypadku każdej innej dużej firmy, w razie wątpliwości miałbyś nasz sąd do pomocy. U tu akurat nie masz. I Sony o tym wie:)
 

krempla

Member
witam serdecznie.
właśnie dzwoniła do mnie Pani Zuzia z Sony Polska.
Proponują KDL46W905.
Powołałem się na pkt. 2.6 gwarancji extra mówiący o zbliżonej wartości zamienionego sprzętu. pani oświadczyła mi, że wartość mojego X4500 teraz to poniżej 2000zł. i ten, który mi proponuje jest wart ponad 5000zł. Ręce mi opadły, bo moja interpretacja jest taka, że to wartość zakupu z FVAT powinna tutaj decydować. Na moje pytanie, że następcą X4500 jest X9005 i taki mi się należy, Pani od razu powiedziała żebym zapomniał. Swoją drogą, elokwencja jak cholera.
Jestem zdruzgotany interpretacją przepisów o wartości sprzętu, choć nie ma tam powiedziane nic o tym, czy jest to wartość w dniu zakupu, czy obecnie. Zasugerowałem, że byłbym w stanie się zgodzic na KDL55w905. Natomiast, jeśli się uprę to będę czekał miesiąc lub dwa na naprawę swojego iX-a.
Napiszcie, co o tym sądzicie.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie ,

Moim skromnym zdaniem firma Sony na razie pokazała swoją "nieprzyjemną" dla klienta stronę .
Jeżeli należysz do ludzi cierpliwych , nie dających się łatwo wyprowadzić z równowagi , to zwróciłbym
się do firmy Sony pisemnie o to , aby na czas naprawy telewizora zaoferowali i dostarczyli do miejsca zamieszkania , telewizor
"zastępczy" w podobnej wielkości przekątnej ekranu i o dobrej jakości obrazu w pełni sprawny .
A czy naprawa potrwa miesiąc czy dwa no to trudno . Zawsze mogą stwierdzić , że musieli czekać
na sprowadzenie danego podzespołu elektronicznego .
Może trzeba spróbować skontaktować się jeszcze raz z firmą Sony , a nuż natrafi się na bardziej życzliwego przedstawiciela firmy Sony , niż p.Zuzia . Ja preferowałbym jednak pisemny kontakt ,
a później dopiero telefoniczny . Sony może , ale nie musi się zgodzić na Twoje warunki , niestety taka jest prawda , a że jest "w kryzysie" to można sobie dopowiedzieć resztę . Ale skoro mogą naprawić , to niech naprawiają .



Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

krempla

Member
tak accu, jestem i będę cierpliwy. Nie wyprowadzą mnie z równowagi.
Telewizor zastępczy otrzymałem. nie jest to jakiś gigant technologiczny, ale oglądać się da.
Poczekam jeszcze m-c. potem napiszę pismo do Sony, będę również zgłaszał się z prośbą do specjalistycznych magazynów prasowych z prośbą o pomoc.
Nie napisałem tego we wcześniejszym poście. Sony ma zadzwonić jeszcze raz jutro. Czekam więc na telefon i zobaczymy.
 
D

Deleted member 121090

Guest
krempla.
Tego można się było spodziewać.
Co do równorzędnej wartości to tak żenującej wypowiedzi p.Zuzi nawet nie da się komentować.
Udaj się do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. Niech skrobnie im swoją interpretację. Na 100% będzie na Twoją korzyść. Oczywiste jest, ze należy brać pod uwagę wartość TV nowego.
Jak napisałem Ci już wcześniej. Napisz do nich pismo. Opisz parametry techniczne którymi się kierowałeś przy zakupie X4500. FullLed, dźwięk np. I niech Ci spróbują zaproponować podobne:)
Jest natomiast światełko w tunelu, bo już zaproponowali Ci model wyższy i chyba większą przekątną.
Nie ustępuj. To nie Ty dałeś ciała tylko ich TV za który zapłaciłeś dużo pieniędzy, a który okazał się bublem. Ten Twój też miał znaczek ecolabel?
 

tdx

New member
Bez reklam
krempla daj do pieca że oled by Cię interesował :D zobaczysz w jaki popłoch wpadną...
Pamiętaj że w negocjacjach najważniejsze jesz spotkać się po środku jeśli faktycznie jesteś przekonany że należy Ci się większy W9 to zacznij wyżej...

I pisze to całkiem poważnie
 
D

Deleted member 121090

Guest
krempla
Zadzwoniłem do Pani Rzecznim Praw Konsumenta z Cieszyna. Jej zdaniem oczywiście Sony powinno brać pod uwagę wartość TV jaką Ty płaciłeś. Zażądaj odpowiedzi na piśmie i jak będzie niezgodna z gwarancją to wyślij im odpowiedź. Ja w dalszym ciągu nie będą chcieli zrealizować zapisów gwarancji, to UOKiK chętnie zajmie się Twoim przypadkiem.
 

krempla

Member
Myślę że jeśli w gwarancji jest napisane " na taki sam model ..." to mówimy o wartości w momencie kupna. Porządna firma jeśli już nie dysponuje częściami albo takim samym nowym telewizorem, powinna chyba zaproponować ten za 14 000 z dopłatą z mojej strony 2 760.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Sony nie powinno Ci proponować żadnej dopłaty. Powinni trzymać się ściśle zapisów gwarancji. Tam jest jasno napisane do czego się zobowiązali.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Wątek na konkurencyjnym forum niestety pokazuje tylko stronniczość tegoż sonyfilnego tworu. Zresztą wątek kolegi krempla idzie w tym samym kierunku. Prędzej czy później wyląduje tak jak i mój w śmietniku.
Na tym forum mój temat mimo, że też już zamknięty, bo niewygodny, jednak zgromadził o wiele żywszą dyskusję.
 
D

Deleted member 121090

Guest
wyobraźcie sobie, że olali mnie i nie zadzwonili. SONY corp. Japan popełniłoby sepuku:)
Wydaje Ci się.
Ja też tak myślałem. Byłem stałym klientem i kupowałem tylko Sony. Nawet baterie do pilota:)
Nawet mój nick pochodzi o symbolu pierwszego solidnego TV jaki sobie kupiłem i mam zresztą do tej pory w jadalni. Sony Wega KV-32HQ150. Też topowy ale CRT.
Jak mnie Sony potraktowało niezgodnie z gwarancją to nawet napisałem o tym do siedziby Sony Japan. Myślałem że to tylko nasz polski oddział ma taką ,, wysoką'' jakość obsługi klienta i po mojej interwencji coś się zmieni. Jeszcze wtedy cały czas nie była mi obojętna ta marka. Czułem się z nią związany.
I co? I nawet nikt nie odpisał. Mają nas gdzieś.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Moim , skromnym zdaniem , jeżeli firma Sony zaproponowałaby telewizor 55W905A , to byłby to
swego rodzaju kompromis:| , który należałoby wziąć pod uwagę .
Wyższy model 55X9005 moim , subiektywnym zdaniem , nie zaproponuje firma Sony .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Czy Twoim zdaniem gwarancja, którą dała firma Sony w momencie zakupu TV, mówi o konieczności zawierania jakichś kompromisów w razie jak TV na gwarancji padnie?
W którym punkcie?
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

W żadnym punkcie nie mówi .
Ale znam trochę realia życiowe w naszym kraju.
Powinny sprawy reklamacyjne załatwiane być jak np.w Niemczech , gdzie klient traktowany jest tak jak powinien ,
bo danej firmie zależy na dobrej opinii i zrobi wszystko , aby zadowolić klienta .
W Polsce niestety to jeszcze potrwa , tak sądzę . To oczywiście jest mój subiektywny pogląd .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
D

Deleted member 121090

Guest
Więc z całym szacunkiem ale Twój pogląd o kompromisie nie ma tutaj nic do rzeczy.
Ważne i istotne są tylko zapisy gwarancji. I obie strony nie tylko powinny ale w świetle prawa MUSZĄ się ich trzymać. Temat jest o gwarancji pięcioletniej Sony a nie naszych o nim wyobrażeniach.
No to piszmy o tym jakie one są i jak je w razie wpadki Sony realizuje.
Bo to jest istotne dla nowych potencjalnych klientów no i oczywiście dla kolegi krempla, który nie chce od nich nic zadzwyczajnego. Chce tylko żeby zrobili teraz to co mu obiecali pięć lat temu.
Oczekuje tylko dotrzymania obietnicy. Przesadza?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry