Sony - Różne działy różne straty.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Sony - Różne działy różne straty.

Nie jest to dobra wiadomość od zarządu firmy Sony Mobile Communications. Sony spodziewa się czterokrotnie większej straty niż rok temu.
Przyczyną są smartfony średniej klasy.

Oczekiwana kwota straty to 1,3 mld euro. Zarząd Sony będzie zmuszony do podjęcia drastycznych środków w celu rozwiązania problemu.
Problem jest powszechny i wiele firm zdaje sobie sprawę, że ... niska i średnia klasa są stracone.
Sony myśli skupić się na kategorii High-End, jak również dokona zmiany swojej obecności na niektórych rynkach.
fullhd
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Też jestem zdziwiony ale patrząc na ulice to jednak widać że ludzie lubią mieć dobre smartfony (bez względu ile z niego wykorzystują), do tego dobre firmy kupują wyłącznie smartfony górna półka..
 

collider

New member
Bez reklam
Ja odbieram to inaczej. To nie chodzi o to, ze ludzie wybieraja hi-end a o to, ze w niskiej i sredniej polce jest w tej chwili tak duza konkurencja, ze Sony zwyczajnie ja przegrywa. Nie kusi klientow ani cenami ani innowacjami. Sa nijacy w tych segmentach.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Otóż to.
Tylko jednocześnie, moim zdaniem, nie mają za wiele do zaoferowania w górnej półce.
Jeśli w gwarancji mają zapis, że nie muszą do naprawy swoich produktów używać nowych części zamiennych, no to wybaczcie, ale do hi-endu nie tędy droga.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja odbieram to inaczej. To nie chodzi o to, ze ludzie wybieraja hi-end a o to, ze w niskiej i sredniej polce jest w tej chwili tak duza konkurencja, ze Sony zwyczajnie ja przegrywa. Nie kusi klientow ani cenami ani innowacjami. Sa nijacy w tych segmentach.

Dokładnei kiedys mieli więcej modeli , a teraz jest tego malo . Seria Z sa to fajne tefony ale tez nie każdy może sobie pozwolić - choć osobiście mnie tefony nie kręcą jakoś specjalnie ..
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Kiedyś Sony miało fajne telefony, jeszcze przed SonyEricsson.
Pamiętam taki jeden z pokrętłem z boku, świetna sprawa.
Sony dużo fajnej roboty zrobiło naście lat temu, szkoda że dziś tak to wygląda.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Uważam że Sony się stara.
Mają ładne produkty , niektóre bardzo ładne - ale światem rządzi marketing i tu Sony było mistrzem ale było.

Nie nadążają za zmianami na świecie.
Są słabi...ale zadufani w sobie. Kiedyś to wystarczało, kiedyś ....
 
D

Deleted member 121090

Guest
Pamiętacie jak 20 lat już temu wchodziła na nasz rynek marka Gold Star?
Jaka to wtedy była nędza, jaka przepaść dzieliła ich wtedy od produktów Sony?
I po dwudziestu latach firma z takimi tradycjami, z takim potencjałem, tak innowacyjna z takim prestiżem, dała się przegonić obecnemu LG.
Przecież ludzie którzy w Sony odpowiadali za taką degradację marki i ich obecny stan finansowy, powinni już dawno temu zostać zastąpieni przez osoby które będą umiały i potrafiły dotrzymać kroku konkurencji.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Od dawna piszę to co Ty.
Moim zdaniem to właśnie zapatrzenie w siebie, brak krytycyzmu w tej firmie doprowadził ją do obecnej sytuacji. Niestety.
A na rynku zadowolenie klienta a nie kadry kierowniczej, jest podstawą sukcesu.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Pamiętacie jak 20 lat już temu wchodziła na nasz rynek marka Gold Star?
Jaka to wtedy była nędza, jaka przepaść dzieliła ich wtedy od produktów Sony?
I po dwudziestu latach firma z takimi tradycjami, z takim potencjałem, tak innowacyjna z takim prestiżem, dała się przegonić obecnemu LG.
Przecież ludzie którzy w Sony odpowiadali za taką degradację marki i ich obecny stan finansowy, powinni już dawno temu zostać zastąpieni przez osoby które będą umiały i potrafiły dotrzymać kroku konkurencji.

Też już o tym pisałem ;)
Kiedyś obciachem było mieć sprzęt GoldStar'a, a obecnie produkty LG są już najwyższej jakości.
Tylko patrzeć jak zrobią porządny sprzęt audio, który konkurował będzie z najlepszymi markami ;)
 
D

Deleted member 121090

Guest
Bo to pierwszy krok do tego żeby zaczęło się dziać źle w firmie..
Tam się źle dzieje w dalszym ciągu i nikt z kierownictwa zdaje się tego nie dostrzegać.
Wystarczy poczytać o perypetiach naszych kolegów forumowiczów z realizacją zapisów gwarancyjnych.
Zadowolenie klienta w dalszym ciągu nikogo nie obchodzi.
A ono jest najważniejsze.
Przecież jak 20 lat temu GoldStar startował u nas, to Sony było co najmniej dwukrotnie droższe za porównywalny produkt. I nikomu to nie przeszkadzało. Wręcz przeciwnie. Kupowało się prestiż i jakość.
I one wtedy były faktem.
A teraz?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tam się źle dzieje w dalszym ciągu i nikt z kierownictwa zdaje się tego nie dostrzegać.
Wystarczy poczytać o perypetiach naszych kolegów forumowiczów z realizacją zapisów gwarancyjnych.
Zadowolenie klienta w dalszym ciągu nikogo nie obchodzi.
A ono jest najważniejsze.
Przecież jak 20 lat temu GoldStar startował u nas, to Sony było co najmniej dwukrotnie droższe za porównywalny produkt. I nikomu to nie przeszkadzało. Wręcz przeciwnie. Kupowało się prestiż i jakość.
I one wtedy były faktem.
A teraz?

Mówisz o czterach osobach - faktycznie perypetie na skalę światową normalnie zagłada - koniec świata będzie bo 4 osoby miały problem...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Oczywiście, masz rację. Wszyscy są zadowoleni, nikt na Sony nie narzeka, normalnie przykład kwitnącej firmy.
A wyniki finansowe są sfałszowane.
A zapis w gwarancji, że nie muszą używać do naprawy nowych części, to klienci wyprosili i Sony się ugięło. Wszystko dla dobra klienta.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Teraz klienci głosują portfelem, szczególnie jak widzą że konkurencja ma to samo, tyle że kilka/dziesiąt procent taniej.
Tu jest głownie pies pogrzebany.
Pare lat temu wiele firm dotknął kryzys, w konsekwencji także zwyczajnych obywateli. Wierni użytkownicy tej marki z bólem szukali oszczędności, a że marketing i polityka cenowa Sony przespała ten moment, to dziś mamy co mamy.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Z tym portfelem to nie tak do końca.
Owszem, jak mamy porównywalny jakościowo produkt, to liczy się cena.
Ale dopóki mamy produkt dużo lepszy od konkurencji, to cena już tak istotna nie jest. Może być wyższa.
Jednak chcąc mieć markę prestiżową, to trzeba ten prestiż w postaci jakości, innowacyjności i lepszej obsługi klienta zapewnić.
 
Do góry