Sony HX750 płynność obrazu

Whiplash

New member
Bez reklam
Nikt sie nie wypowie czy u niego tez wystepuja takie chwilowe przyciecia obrazu w trybie filmu automat1? Tak ma byc czy cos jest nie tak ?
 

Whiplash

New member
Bez reklam
No to u mnie jakies tam lekkie zerwania plynnosci wystepuja na trybie filmu automat 1 ale tylko na N. DVD/Blu ray jest idealnie..

Wogole dziwna sytuacja bo np. ogladam film VOD no i tnie, zmieniam kabel na High speed 1080p wlaczam film odnowa jest idealnie. Wracam do starego kabla (jakas HAMA za 30zl) i tez jest idealnie. Znowu zmieniam na High speed i tym razem czasem cos przytnie.. Wydaje mi sie N jest winna temu, moze turbo wysyla jaki blad w obrazie czy cos i dlatego TV sie wtedy gubi i zrywa plynnosc..

Testowalem DVD pare filmow, Blu ray to samo jest idealnie nie ma sie do czego przyczepic.
 

Whiplash

New member
Bez reklam
Bylem w sklepie przetestowac inna 750 ws. plynnosci i jest to samo czyli ten typ tak ma. Tryb filmu automat 1, motion flow standard, czasem potrafi delikatnie przyhaczyc obraz, na natywnym 1080p 24p (bond na blu ray) wydaje sie ze nie ma tego problemu.

HX850 z tego co zauwazylem nie haczy nigdy albo poprostu nie mialem szczescia zobaczyc momentu w ktorym to ma miejsce.

Zaznaczam ze hx750 potrafi przyhaczyc obraz tylko w trybie filmu automat 1, gdzie procesor sztucznie zwieksza plynnosc w stosunku do oryginalu. Byc moze w niektorych momentach nie wyrabia na obliczeniach i wtedy przytnie.
 

Whiplash

New member
Bez reklam
Oto opis jednej z funkcji TV sony. Panowie co to znaczy po naszemu?

"wyświetla zawartość filmową z wyglądem zbliżonym do oryginalnego przez zastosowanie procesów charakterystycznych dla filmów."

Czyli powoduje efekt prawdziwego kina 24p ze zwyklego sygnalu np 25 klatek ?
 

sandy123

New member
Tv wróciłem do mnie z serwisu, usterka przez technika nie została stwierdzona. Pozostaje mi jedynie wymiana w sklepie na nowy i z tym mogę mieć jednak problem. Obraz u mnie nie jest płynny zarówno w trybie filmu Automat 1 jak i Automat 2 oraz z wyłączoną funkcją. Oprócz tego tv gorzej skaluje, pojawiają się artefakty, obraz jest za jasny czego wcześniej nie było. Obraz był w dobrej jakości, przed wymianą płyty głównej w serwisie Adder, natomiast serwis Pram umywa ręce i nie widzi problemu. Wychodzi na to, że wyrzuciłem pieniądze w błoto, a serwis zamiast rozwiązać problem pogorszył sytuacje. Ostatnią szansą jest wymiana tv z tytułu niezgodności towaru z umową u sprzedawcy. Chciałbym wszystkich chcących kupić ten model przestrzec aby go dokładnie sprawdzili czy nie ma takich wad jak mój, może okazać się, że też będziecie mieli pecha tak jak ja. Bo szkoda marnować ciężko zarobione pieniądze na produkt, który nie spełni waszych oczekiwań. Napisałem jeszcze do supportu Sony, opisując całą sytuację, zobaczymy co mi odpowiedzą. Muszę na dniach zawieźć tv i pismo do Sony Centre, gdzie kupiłem tv. Mają 14 dni na podjęcie decyzji. Ktoś może pisał takie pismo i ma wzór ? Chodzi mi o podstawę prawną. Znalazłem oczywiście jakieś wzór w necie, jednak nie wiem czy jest on poprawny a chciałbym, żeby nie było się do czego przyczepić.

Pozdrawiam
sandy123
 
Ostatnia edycja:

Whiplash

New member
Bez reklam
No to albo masz rzeczywiscie mega pech i trafil Ci sie wadliwy egzemplarz albo szukasz idealu plynnosci obrazu.. Ciezko tak na odleglosc cos powiedziec, moi znajomi maja plazmy z gornych polek i tez mi mowili ze czasem cos tam przytnie, ja bylem sprawdzic w sklepie jak dzialaja inne 750 i na trybie filmu automat1 kazda w niektorych momentach haczyla ale wydaje mi sie ze to wlasnie przez ta sztucznie wymuszona plynnosc, bo w innych trybach obraz jest mega plynny i nie moge mu nic zarzucic.

Ja ogladam telewizje z motionflow na ustawieniu standard i czy to mecz,wyscigi czy film jest super plynny obraz.

Z wymiana mozesz miec klopot z tego wzgledu ze serwis orzekl ze jest wszystko ok. Idz do sony center i nie mow nic o serwisowaniu tylko ze po zapoznaniu sie z TV zauwazyles ze obraz sie tnie i chcesz wymiany towaru na nowy z powodu nie zgodnosci z umowa. Zabierz TV do sklepu i pokaz jak jest u ciebie a jak jest na innych egzemplarzach.
 

eM!

New member
...ja bylem sprawdzic w sklepie jak dzialaja inne 750 i na trybie filmu automat1 kazda w niektorych momentach haczyla ale wydaje mi sie ze to wlasnie przez ta sztucznie wymuszona plynnosc, bo w innych trybach obraz jest mega plynny i nie moge mu nic zarzucic.

Dobrym rozwiązaniem jest sprawdzenie na jednym materiale nagranym na tym samym nośniku (np pendrive) kilku tych samych TV w sklepach oraz swoim w domu.
Najlepiej używać standardowych ustawień, które będzie można ustawić w sklepie i w domu dla porównania obrazu.
Polecam mieć ze sobą dwa lub więcej filmików w różnych rozdzielczościach aby sprawdzić, czy przy którymś ten efekt jest bardziej nasilony.
 

Whiplash

New member
Bez reklam
Oczywiscie zabralem ze soba plyte z filmem na ktorym u mnie w domu zauwazylem te klatokowania i w sklepie na identycznych ustawieniach jak w domu bylo tak samo.

Temat jest rozwiazany, to tryb filmu (automat1) ktory podkreca plynnosc ruchu do granicy nienaturalnosci psuje caly efekt. Obraz z wlaczonym trybem jest plynny az nienaturalnie, to nie jest nawet efekt teatru, a do tego obraz zaczyna "plynac" i czasem poprostu precesor czy cos innego sie potrafi wysypac.

Do ogladania wystarcza sam Motionflow ktory poprawia plynnosc ruchu, ew mozna wlaczyc tryb filmu na automat2 wtedy ruch staje sie bardziej delikatny i przypomina film nagrany z predkoscia 24p.

Takie sa moje odczucia.
 

sandy123

New member
Tv został oddany do sprzedawcy z tytułu reklamacji.Trzymali tv dwa tygodnie i go nie wymienili. Nawet nie sprawdzili czy jest sprawczy czy nie! Nie został nawet włączony, tylko spakowany w pudełko i sobie tak przeleżał dwa tygodnie. Czy tak powinno wyglądać postępowanie reklamacyjne? Nie sądzę, dla mnie to po prostu żenada. Sklep to Sony Center na ulicy Okopowej w Warszawie a dokładnie jego właścicielem jest Matrix Media S.C. z Poznania. Wychodzi na to, że utopiłem pieniądze na bubel a nie telewizor. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? Może Rzecznik Praw Konsumenta ?
 
Ostatnia edycja:

sandy123

New member
Support Sony odpisał mi, że podtrzymuje decyzje serwisu. A ja podtrzymuje opinię, że to mój ostatni produkt Sony, z takim podejściem do klienta dawno się nie spotkałem. Klient jest panem sytuacji do chwili zakupu, później mają nas gdzieś. W zasadzie mógłbym sprzedać mój tv i kupić inny tylko, że ja nie sprzedam komuś bubla w przeciwieństwie do Sony. Żałuje, że w ogóle wysłałem tv do serwisu Adder, bo przynajmniej miałbym obraz w dobrej jakości.
 
Ostatnia edycja:

eM!

New member
Tv został oddany do sprzedawcy z tytułu reklamacji.Trzymali tv dwa tygodnie i go nie wymienili. Nawet nie sprawdzili czy jest sprawczy czy nie! Nie został nawet włączony, tylko spakowany w pudełko i sobie tak przeleżał dwa tygodnie.

Przez 2 tygodnie muszą rozpatrzyć się czy naprawiają czy wymieniają na nowy - w tym terminie muszą dać Ci odpowiedź co robią. U Ciebie powinna być naprawa z tego co kojarzę sprawę. W jaki sposób sprawdzasz to, że TV nie został włączony ani w żaden inny sposób naprawiony? Jeśli masz dowody - polecam udać się do rzecznika praw konsumenta.


Czy tak powinno wyglądać postępowanie reklamacyjne? Nie sądzę, dla mnie to po prostu żenada. Sklep to Sony Center na ulicy Okopowej w Warszawie a dokładnie jego właścicielem jest Matrix Media S.C. z Poznania.
Wychodzi na to, że utopiłem pieniądze na bubel a nie telewizor. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? Może Rzecznik Praw Konsumenta ?

Zdecydowanie TAK, polecam skierować sprawę do rzecznika praw konsumenta. Przedstaw mu dowody takie jak maile, ilość włączeń przed oddaniem do serwisu i po powrocie TV.
Nie dziwię Ci się, że się wkurzyłeś, bo w końcu ten TV nie kosztuje 100zł tylko trochę więcej.
Sprawdź również to w jaki sposób sprzedawca przekazał sprawę do serwisu. Masz jakieś wpisy w karcie gwarancyjnej?
 

sandy123

New member
eM!-Tak wiem trochę nietrafnie napisałem. Oczywiście dwa tygodnie mają na rozpatrzenie sprawy i podjęcie decyzji o dalszych działaniach, tylko ja wybrałem dochodzenie swoich praw na podstawie trybu niezgodności towaru z umową, a nie z gwarancji zaznaczyłem również, że chce wymiany na nowy, wolny od wad. Jeśli chodzi o naprawę, to i tak wysłaliby tv do serwisu, który już dwukrotnie mnie zawiódł, więc uznałem to za bezcelowe działanie.

Kierownik sklepu oznajmił mi, że tv nie testowali w sklepie tylko spakowali w pudełko i to wszystko. Sam chyba był trochę zdziwiony, że nie zostanie wymieniony. Tłumaczył się tym, że dla nich najważniejsza jest opinia serwisu. Czyli sytuacja wygląda tak, że wzięli mój tv bo musieli zgodnie z prawem, ale żadnej procedury wyjaśniającej nie przeprowadzili. Nie testowali tv, po prostu nic nie zrobili, oprócz bezcelowego trzymania tv dwa tygodnie.

Prawdopodobnie udam się do rzecznika praw konsumenta. Jeśli chodzi o liczbę włączeń, czas pracy mogę to sprawdzić w menu serwisowym, ale czy nie wiąże się to z utratą gwarancji ? Nie mam żadnych wpisów w kartę gwarancyjną , jedyne co posiadam to protokół naprawy z serwisu Pram bo z Addera nie otrzymałem nic, co jest bardzo dziwną sytuacją.
 

eM!

New member
Był poruszany ten temat na forum i podobno nie traci się gwarancji w wypadku wejścia w tryb serwisowy i jak tylko patrzysz na godziny przepracowane i liczbę włączeń. Zaznaczam PODOBNO nie.
Napisz dla bezpieczeństwa maila do Sony z tym pytaniem. Będziesz miał odp na piśmie.
Nie polecam ogółem wchodzić w tryb serwisowy, bo możesz niechcący coś przestawić a wtedy uszkodzisz TV i w 100% tracisz gwarancję.

Napisz jeszcze jak nazywał się serwis, który przyjmował TV, bo na różnych forach od różnych ludzi słyszy się ciągle jedną nazwę.
 

matiss88

New member
Czyli na kilka osób które posiadją ten tv i wypowiadały się tutaj , u jednej wystąpił wadliwy egzemplarz ( dodatkowo źle zserwisowany ) ,a u reszty wszystko śmiga ? Szczerze to szukam tv od kilku tygodni i w klasie sredniej wyższej nie znalazłem ( na forach , ceneo itp) praktycznie ani jednego modelu na którym nie ma jakiegoś ,ścinania , blue czegośtam , plamek itp itd. Jak ja ma kupić tv ..jeszcze dodatkowo przez internet ..czy jedynym rozwiązaniem jest pójście do sklepu z kilkoma materiałami konsolą , podłączeniem SD i wybranie dokłądnie tego egzemplarz co się chce i dorzucenie te kilka stówek więcej ?
 

Yatzeque

New member
No ja tez posiadam TV od jakichś 10 dni.
jak na razie wszystko OK, chociaż jak rozumiem problemem jest to czym jest dla jednego a czym dla drugiego płynność a czym zawieszanie.
Wg mnie idealny płynny obraz o jakim tu wspominamy mógłby byc przy rozdzielczości 10000Hz i w sytuacji, gdyby filmy były nagrywane z ilością klatek rzędu 100 kl/sek...
myślę, że nie ma idealnego tv i tyle. Sam szukałem tv długo i kupiłem 46HX751. miałem kupić w Sony Centre, ale z nieba spadła promocja w MM "bez VAT" i zamiast 4600-4800 dałem 3730 zł...
TV jest OK - w sumie nie minęły jeszcze 2 tygodnie, więc dalej mam mozliwość wymiany, gdyby mi nie pasił, ale nie dostrzegłem do tej pory wad.
Czasem (powiedzmy raz na gdzinę) obraz lekko przytnie - tzn. obraz nie zatrzymuje się tylko na niewielkiej części pojawią się większe kratki, jakby obraz nie wyrabiał. Nie wiem z czego to może wynikać - oglądam TV naziemną cyfrową. Obraz jeśli chodzi o rozdzielczość, jakość (poza w/w uwagą) jest bardzo dobry.
 

mariusz67

Member
Bez reklam
Czyli cos sie dzieje jak sie obraz przycina .To teraz te telewizory to maja same wady ukryte a tu sie pisze ze jest cacy tylko cos go boli .
 
Do góry