Sony HDR-SR12E czy PANASONIC HDC-HS100 - Prosze o pomoc w wyborze!

fafrys

New member
Witam serdecznie. Przeczytałem wiele tematów na tym forum i cały czas mam dylemat nad wyborem "któregoś" z tych dwóch modeli Sony HDR-SR12E czy PANASONIC HDC-HS100. Bardzo proszę o subiektywne oceny, za i przeciw, plusy i minusy poszczególnych modeli. Jestem amatorem ale zależy mi przede wszystkim na dobrej jakości obrazu w dzień jak i nocą przy sztucznym świetle. Ponadto jakieś porównania jeżeli chodzi o dźwięk no i "nakierowanie mnie na właściwy tor" bo przyznaję że po przeczytaniu tylu postów mam mętlik w głowie!

Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady!!
 

vert0

New member
A mozna wiedziec dlaczego Canon? Tak poprostu, czy masz jakies sensowne argumenty?
Pytam sie, bo wlasnie mam dylemat pomiedzy sony SR12 a Canonem HG21.
 

vert0

New member
Dzieki za link do filmikow, wlasnie czegos takiego szukalem :)
Przy okazji, nie wiesz jak jest z dyskiem w Canonie hg21, mozna go w razie potrzeby odlaczyc/usunac i zgrywac na same karty (i czy jest jakis limit na max pojemnosc pamieci). Jak wiadomo z czasem pamieci beda tanie jak barszcz, (przez ten czas musze zadowolic sie dyskiem), a ze dysk zuzywa szybciej baterie, wiec warto sie bedzie w przyszlosci przesiasc na ten wlasnie nosnik.
PS. Wersja HF11 odpada, bo z tego co wiem, to nie ma wizjera.

(edit: wlasnie sie dowiedzialem , ze w Sony jest to mozliwe, jezeli w Canonie jest podobnie, czeka mnie baaardzo trudny wybor:???:)
 
Ostatnia edycja:

bemx2k

New member
vert0

w Canonach HG20/21 mozna ustawic tak zeby video
nagrywalo sie na karty , mozna ''latwo'' podmienic dysk .

a czemu Canon ??
Od jakichs 15-17 miesiecy wlasnie Canon prowadzi w wiekszosci rankingow ,poprzedni okres nalezal chyba do Panasa i Sony .

Limit pojemnosci kart to standard SDHC czyli obecnie 32GB
do owych 32GB na 100% obecne kamery z gniazdem SDHC
musza obsluzyc .
Gdzies czytalem ze maja ow standard rozszerzyc do 64GB
ale czy obecny sprzet bedzie ''widzial'' te karty to juz inna bajka .
Jesli mowa o kartach t niezaprzeczalna zaleta nowych Canonow
jest obsluga najtanszych kart na rynku czyli wlasnie SDHC
ktore to sa o polowe tansze od kart ktore stosuje
SONY w swoich kamerach .
 

fafrys

New member
Zapoznałem się jednak z tym wszystkim i mój wybór teraz oscyluje między Canonem HG21 a Sony HDR-SR12E (Panasonic HDC-HS100 jednak odstaje od konkurencji). Tych którzy testowali oba produkty bądź któryś z nich pojedynczo bardzo Proszę o wady i zalety, za i przeciw, w czym dany model radzi sobie lepiej a w czym gorzej od konkurenta. Bardzo prosze o subiektywne oceny!! Z góry bardzo ale to bardzo dziekuję!! Nie ukrywam ze zalezy mi na czasie - jeżeli chodzi o zakup!!
 

vert0

New member
Wg mnie Canon ma dosc duze nasycenie kolorow i przez to filmy, szczegolnie te a la wakacyjne, sa bardziej atrakcyjne (choc czasem wyglada to dosc sztucznie). Natomiast w Sony kolory sa bardziej naturalne (obraz ciemniejszy) i przez to robi sie dosc specyficzny klimat (mozna by rzec artystyczno-melancholyjny;)) Z tego co wyczytalem gdzie popadlo, to Canon lepiej sobie radzi przy gorszym oswietleniu, szybciej/lepiej lapie ostrosc i ma tansze pamieci, Sony natomiast podobno jest lepiej wykonane (solidniej), ma wiekszy wyswietlacz LCD o duzo wiekszej rozdzielczości niz Canon, nagrywa dzwiek 5.1, funkcja slow motion - reszta parametrow jest podobna (przynajmniej na papierze).
Najlepiej jak wejdziesz na ta stronke co podal Knob (vimeo.com) sam porownasz filmy, wtedy zdecydujesz co jest Ci blizsze. Parametry maja podobne, ceny rowniez, wiec chyba musi zadecydowac Twoja subiektywna ocena ;) Ja bylem za Sony (przywiazanie do marki), ale teraz mam powazne watpliowsci co wybrac:???:
 
Ostatnia edycja:

BelYaal

New member
To moze powiem czemu ja nie wybralem Canon-a... a dokladnie, przez doswiadczenie w foto, ktorego to sprzet posiadam wlasnie Canona... tylko ja tutaj postawilem bardziej na profesjonalny sprzet.. czyli .... drogi, natomaist gdy sie decyduje na tanszy, to canon strasznie przycina sprzet, dlatego nie chcac miec super duper profesjonalnej kamery, wybralem SONY.. co prawda nie ten model o ktory tu chodzi, ale 500.
Od razu powiem, ze CANON bedzie mial pewnie lepszy AF, ale wlasnie mialem obawy, ze jesli nie biore sprzetu z najwyzszej polki, ze bedzie to model za bardzo okrojony, a nie sadze aby CANON mial inna polityke i do kamer
Dodatkowo, jedno przewazylo jeszcze u mnie akurat na korzysc 500 SONY... znalazlem w sieci filmik z CANONA jak i SONY w ciemnym pomieszczeniu i tu SONY bilo CANONA calkowicie
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
Knob napisał:
Ja wybieralem kamere dla siebie od ponad miesiaca, przegladam rozne fora, czytalem recezje ogladalem recezje , przegladalem rozne filmiki na vimeo.com

A najbardziej przemawia do mnie to :http://www.camcorderinfo.com/ratings.php

No właśnie ja czytałem na wielu zachodnich forach sporo krytyki pod adresem camcorder.info. Mają skostniałe laboratoryjne podejście do testów i nie wszystko testują obiektywnie. Poza laboratorium jest jeszcze rzeczywisty świat i praktyczne doświadczenie. Dopiero komentarze użytkowinków posiadających kamery daje pełny obraz ich zalet i wad. Doświadczenie jakie ma się z kamerą w terenie i w ruchu, tam gdzie się najczęściej nagrywa, a nie w laboratorium.

Dla przykładu SONY XR500/XR520 ma tryb low light. Zgadza się, że ma w tym trybie ziarno, ale jest też bardzo czuła i łapie obraz w bardzo ciemnych warunkach. Canon też ma sporo ziarna w słabym świetle. To dlaczego nie porównali SONY XR500/XR520 w low light vs Canon czy Panasonic jeżeli chodzi o sprawdzenie maksymalnej czułości. SONY XR500/XR520 nie ma sobie równych w zakresie stabilizacji, a w camcorder.info specjalnie się tego nie podkreśla. Co z tego, że Panasonic i Canon dają możliwości większe ustawień ręcznych. To i tak amatorskie kamery i prawdziwi profesjonaliści ich nie kupią. A w SONY można polegać na automatyce i rezultat jest wyśmienity. Jak ja nagrywam dzieci i ujęcia są niepowtarzalne to nigdy nic nie nagram jak przez pół godziny będę dostrajał ustawienia manualne.

Czytałem też, iż Canon ma sztucznie wyostrzony obraz dokonany przetwarzaniem już w samej kamerze. Jeden z użytkowników na jednym forum zachodnim testował Canon HFs 10 oraz SONY XR500. Na telewizorze podkręcenie ostrości powodowało, iż obraz z Canona nie dał się ogrądać i powstawały zniekształcenia na krawędziach. Natomiast obraz z SONY można było ładnie wyostrzyć i dorównywał wtedy ostrością do Canona. Wszyscy stosują różne sztuczki, aby ich obraz na pierwszy rzut oka wydawał się najlepszy. Dopiero dogłębna analiza pozwała ocenić jakość kamery. A kamera to system wielu elementów jak ostrość, stabilizacja etc. Tylko jeden z tych parametrów podkręcony na najwyższy poziom nie zapewni idealnej kamery.

Wracając do camcorder.info to są wielbiciele Canona i Panasonica i nie do końca obiektywnie ocenili SONY.
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
Jeszcze odnośnie camcorder.info. U nich Panasonic HDC-HS300 dostał 268.43 punktów a SONY XR520 250.38 punktów. Natomiast inny portal testujący kamery dał SONY XR520 ocenę 85%, a Panasonic HDC-HS300 dostał jedynie 74%. Poniżej linki:

SONY XR520
http://www.infosyncworld.com/reviews/camcorders/sony-hdr-xr520v/10187.html

Panasonic HDC-HS300
http://www.infosyncworld.com/reviews/camcorders/panasonic-hdc-hs300/10147.html

A zatem nie można bazować na rankingu tylko jednego portalu. Poza tym jak camcorder.info mógł dać drugie miejsce kamerze Sanyo VPC-HD2000, która nie ma praktycznie żadnej stabilizacji. Widocznie dobrze wypadła w laboratorium, ale czy każdy z nas używa kamery tylko w laboratorium?

EDIT
W powyższym teście Panasonic HS300 wypada gorzej pod względem jakości obrazu nawet od zeszłorocznej SONY SR12 oraz Canon HG21. Generalnie podobno ten Panasonic to wielkie rozczarowanie, dlatego tak mało się o nim słyszy. A drogi jest jak jasna cholera.
 
Ostatnia edycja:
Do góry