Sony HDR-11 kontra Canon HF100

netty

New member
Prośba do posiadaczy ww kamer. Podajcie proszę argumenty za i przeciw tym kamerom zwłaszcza te wynikające z praktyki a nie z danych technicznych bo te znam.Trochę trudno mi się zdecydować, a 300-400 zł różnicy w cenie nie stanowi problemu jeśli zysk na jokości i wygodzie byłby istotny.

pozdrowienia,
 

T_G

New member
Canon HF100 - jedyne minusy to waski obiektyw - trzeba dokupic nasadke, konwerter itp, brak wizjera, mozna krecic tylko z ekranem, bez sensu rozwiazanie
 

Bartek21

New member
Canon - minusami są bateria (BP-809) która trzyma 1,5 godz. a czasami przydało by się więcej, więc warto rozważyć zakup dodatkowego akumulatora (BP-819), wspomniany wyżej brak wizjera to kwestia przyzwyczajenia. Co co wąskiego obiektywu to w większości e-sklepów dostaniesz filtry 37mm więc to nie problem. Gotowa do użycia waży 500g (z kartą i standardowym akumulatorem) więc jest bardzo lekka i mieści się praktycznie w każdej kieszeni. Bardzo dobrze radzi sobie w pomieszczeniach o słabym oświetleniu Oczywiście menu w kamerze i instrukcja wszytsko w naszym ojczystym języku więc szybko można załapać co się jak robi. Koszt karty 16GB SDHC to jakieś 250 zł, ale za to 4GB są po 70zł więc można stopniowo sobie zwiększać pojemność, poza tym pewnie do końca roku 16GB zejdzie poniżej 200zł. Ja osobiście wybrałem fh10 i nie muszę na razie się martwić kartami. Co do sony się nie wypowiadam bo miałem w ręku ją tylko w sklepie.
 

blant

New member
Mam Sony Hdr-sr11e. Kamerka oki. Obraz na duzym lcd robi wrazenie. Na plus mozna zaliczyc duzy dysk ~6h zapisu full hd a jesli nie lubimy dyskow to karty pamieci tez obsluguje z zapisem full hd wiec mozna wybrac. Gabarytowo nie jest moze malutka ale bardzo dobrze i pewnie lezy w dloni. Bateria w standarcie ok ~80min nagrywania. Na minus ale to musze dobrze przetestowac obraz w slabym oswietleniu (szum) oraz w gorszych warunkach oswietleniowych autofocus przy szybkich ruchac musi zlapac ostrosc (1-3sek).
 

kiconter

New member
A jak jest z jakością nagranego dżwięku w tych kamerach?Będę filmował występy swojej córki,która gra na skrzypcach,czasami będzie to gra w orkiestrze.
 

mobor

Banned
to zmień firmę... :)

Jestem ich partnerem handlowym. Szlag mnie trafia gdy widzę ceny w hurcie wyższe niż większosć ma w detalu...A jest tak w przypadku 99.88% asortymentu
Dlatego bardziej opłaca mi się kupować w sklepie niż u nich w hurcie :D
 

viValdi

New member
Bez reklam
@kiconter

ja też głównie nagrywam koncerty córki - fortepian.

Zwróć uwagę, czy wybrana kamera ma automatyczną regulację poziomu dzwięku i czy można ją wyłączyć. Moja HC3 ma automat ale nie można go wyłączyć. Powoduje to nienaturalne nagranie dzwięku. Duet piano/trąbka to makabra do nagrania. Także orkiestra czy big band. Automat cały czas "wachluje" poziomem dzwięku co jest strasznie denerwujące.
 

viValdi

New member
Bez reklam
No to może być lepsza propozycja - jeśli tylko nie wpada w przester zbyt łatwo.

Generalnie bardzo mało zwracamy uwagi na audio w kamerkach - obraz jest piękny ale co z dzwiękiem?
Ja już myślałem osobno na DATa nagrywać, ale potem te kłopoty z synchronizacją :twisted: . Chyba prędzej jednak zmienię kamerę.
 

kiconter

New member
Czy zewnętrzny mikrofon do canona HF10 to duża poprawa jakości dżwięku? Jaki ew.mikrofon kupić?Mam jeszcze pytanie,czy ma ktoś jakieś doświadczenie z nagrywarką Canon DVD Burner DW-100? Z opisu wynika,że może to być duże ułatwienie w zgrywaniu materiału na płytkę.
 

Bartek21

New member
Dodatkowy mikrofon który oferuje Canon to chyba pojemnościowy mikrofon kierunkowy, taki mikrofon może pomóc w lepszym "ominięciu" komentarzy widzów w pobliżu kamery. Natomiast czy jest lepszy to już trzeba by spojrzeć w specyfikację techniczną.
Jeżeli chodzi o profesjonalną jakość dźwięku czy coś zbliżonego to raczej należało by oddzielnie nagrywać dźwięk, bo o ile się nie mylę to dźwięk w kamerach jest kompresowany kodekami stratnymi, więc może się okazać, że super wypasiony mikrofon zda się psu na budę. :roll:
 

viValdi

New member
Bez reklam
To nawet nie chodzi o stratność kodeków audio czy komentarze widzów (w filharmonii ludzie wiedzą, że się nie komentuje w czasie występu i nie zawsze jak jest cisza to klaszczą ;-).

Problem jest z ogromną dynamiką muzyki klasycznej granej na koncertach w porównaniu do muzyki rozrywkowej.
Dynamika w połączeniu z atomatyką poziomu audio to dramat.

Mikrofon kierunkowy nie nadaje się do nagrań koncertów bo jest kierunkowy i mono; panoramy orkiestry nim nie zbierzesz - musi być nagranie stereo.
Ponieważ jesteśmy amatorami to odzielne nagrywanie dzwięku też nie jest praktyczne bo brakuje rąk do obsługi a omikrofonowanie jest równie kiepskie jak przy nagraniu kamerą. Zawodowcy daliby 2-3 mikrofony na piano, ze 4 na perkę, po jednym na dwie blachy, coś na dęte drewniane, z 10 na instrumenty smyczkowe no i coś na ambient. Dobrze nagrana orkiestra symfoniczna to ok. 100 mikrofonów.

I do tego nasza mała kamerka HD :)
 
Ostatnia edycja:

Sochanus

New member
Czytam sobie to forum i nie mogę się zdecydować sony HDR-CX11E czy canon hf10. Nie wiem jak z jakością obrazu bo przypuszczam ze dźwiek (5.1) jest lepszy w sony.

POMOCY jakie za i przeciw tym dwu kamerom ?

Bo jeśli za kamerą canona przemawiqaja jedynie karty SD to wybieram sony.

Ciekawi mnie:
która szybciej łapie focus
która ma lepszy obraz w kiepskim świetle
 

Misiektt

New member
A trochę poszukać :

Canon HF 10
www kropka camcorderinfo kropka com/content/Canon-Vixia-HF10-Camcorder-Review-34711.htm

Sony HDR12E
www kropka camcorderinfo kropka com/content/Sony-HDR-SR12-Camcorder-Review-34809.htm

Zamienić kropka nna odpowiedni znak, bo nie moge pisać linków

11 ma mniejszy dysk tylko więc w zasadzie to to samo co 12E

Sam czytałem te testy i konkluzja jest taka, że są najlepsze w swojej klasie i jednoznacznie nie można wskazać kto wygrywa :)

Ja sam kupiłem HF10 bo nie lubie dysków taśm i innych takich nośników a już powoli na rynku pojawiają się karty 32 GB czyli razem z wbudowanym 16 będzie możliwe uzyskanie 48 GB więc raczej wystarczy.

HF10 jest rewelacyjna, a moim zdanie wybór powinien być jedynie uzależniony od rodzaju nośnika danych, bo jakościowo są bardzo zbliżone.
 

mobor

Banned
przyszłosć to karty pamięci flash... i nic więcej
Usprawniając konstrukcje samych kart (oraz zmniejszając awaryjność i ilosć możliwych cykli R/W) - otrzymamy nośnik idealny.
W chwili gdy pojemności rzędu 64-128 GB staną się tanie jak dziś karty 1-2 GB - rynek kamer na HDD czy taśmy ostatecznie zniknie z pola widzenia :)
Dlaczego ? Po prostu - pamięć flash to baaardzo duże oszczednosci dla samego producenta kamery
 

Bartek21

New member
Czy hf10/100 obsłuży nośniki powyżej 16GB? bo Canon podaje, że można dołożyć 16GB, czy to ograniczenie tego sprzętu czy tylko wynik braku takich kart w czasie pisania instrukcji?
 

bemx2k

New member
Bartek21

Na 90% obsluzy firmowe karty SDHC 32GB ,bo tak byl ustalany standard tych kart .
Pewniakiem jak za rok zaczna sie rozpowszechniac karty 64GB to albo dodadza nowy standard albo zmienia specyfikacje obecnego .
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
HDR-CX11E czy canon hf10

no to jest akurat trudny wybor, z tego co czytalem to jednak sony lepiej nagrywa, jedni wezma canona inni sony, mi osobiscie bardziej podoba sie sony
 
Do góry