Tylko, że takie rzeczy mogą zdarzyć się w każdym TV. Czy Sony ma jakieś problemy w kwestii serwisu i ogólnie jakości TV?
Ma i to porządne problemy.
Jak ci się zepsuje telewizor to w zamian możesz dostać tylko tańszy i używany
Podejście do klienta po zakupie bardzo nieprzyjemne. W 2017 roku kupiony przeze mnie telewizor Sony 65XE9305 za kwotę około 13 tys zł zaczął pokazywać w dużej ilości martwe piksele. W 2019 roku przyjechał serwis. Telewizora nie da się naprawić, więc pozostaje wymiana na nowy. Propozycja Sony pod koniec 2019 roku to 65XF9005, który nie dość , że kosztuje 5 tysięcy i wypada gorzej od wspomnianego XE9305 to jeszcze pochodzi z odnowienia z 2400 przepracowaną ilością godzin matrycą. Telewizora nie przyjmuje. Sony Polska w żaden sposób nie reaguje, unika do dziś i nie odpowiada. Zaznaczę, że rownież odmawiała moich propozycji w dokładnej kolejności , która teraz przedstawię :
1. Wymiany telewizora na identyczny fabrycznie zapakowany.
2. Wymiany telewizora w tej samej cenie , lub z dopłata przeze mnie na lepszy.
3. Vouchera do Sony Centre.
Sony odmówiło wszystkich moich propozycji.
Pozostaje, więc sprawa Sądowa w celu odzyskania pełnej kwoty z faktury w celu zakończenia nieprofesjonalnego podejścia firmy do klienta.
Co mam na myśli , twierdząc , że firma Sony niepoważnie traktuje klienta . Najpierw odsyła klienta do sprzedawcy , który ten telewizor sprzedał. Jak się okazuję , sprzedawca odsyła z powrotem do firmy Sony , ponieważ , po złożeniu reklamacji gwarantowi to gwarant odpowiada za telewizor , a nie sprzedawca. W tej kwestii nie mogę tego podważyć, iż prawnie sprzedawca w tej chwili ma racje . Więc następuje powrót do firmy Sony , która odsyła klienta do gwaranta z Radomia . Kontaktując się cały czas gwarant zapewnia , że został przez firmę Sony zaakceptowany telewizor Sony 65XF9005 , który jest we wszelakich testach gorszy od wspomnianego 65XE9305, pomijając fakt , że jest używany i jego przepracowana ilość godzin to około 2400 godzin. Serwis sam przyznaje racje, że jest to nie fer , a jest to polityka Sony. Inne firmy z ich serwisu działają w następujący sposób , że jak nie posiadają tego samego modelu telewizora , a klientowi inny ( nowy , a nie używany o więcej niż połowę tańszy,który proponuje Sony) nie odpowiada to bez problemu zwracają pieniądze. Więc pozostaje kolejny powrót do Sony. Kontaktując się cały czas mailowo z Sony z ostrożności procesowej , by mieć dowód Sony cały czas odpowiada swoją ułożoną przygotowaną automatyczną formułką odsyłając w kółko do serwisu , który nic nie może zrobić :
Jak już informowaliśmy, z przyjemnością zapewniamy rozwiązanie objęte warunkami gwarancji, a odpowiednim rozwiązaniem w tym przypadku jest procedura AEP - naprawy poprzez wymianę,
zgodnie z komunikatem przekazanym na początku tego roku.
Jeśli interesuje Pana rozwiązanie gwarancyjne, uprzejmie prosimy o kontakt z autoryzowaną placówką serwisową.
Naprawę przez wymianę = wymiana na gorszy używany telewizor
Krótko mówić odsyłają do gwaranta , który z powrotem odeśle mnie do firmy Sony . Ponieważ naprawić się telewizora nie da. Identycznego nowego nie posiadają. A nowego w tej samej cenie Sony dać nie chce podtrzymując używkę z przepracowaną około 2400 ilością godzin.
Serwis wysyła do firmy Sony , a Sony odpowiada :
Szanowny Panie,
dziękuję za cierpliwość w oczekiwaniu na kontakt z firmą Sony.
Przykro nam z powodu doświadczonych przez Pana niedogodności.
Niestety nie mamy wpływu na decyzje podejmowane przez odrębny dział jakim jest dział reklamacji firmy Sony - decyzje te mają charakter wiążący i nie jest w naszej kompetencji ich zmiana bądź kwestionowanie
Korespondencja z Sony poza prawnikiem to około 67 stron a4 . Z serwisem 11. Jeżeli chodzi o serwis to w chwili , gdy odrazu zaczynałem temat podając numer seryjny telewizora to nigdy nie odpisali . Jednak gdy w końcu napisałem co się dzieję z moim telewizorem dostałem w końcu odpowiedz „ o jaki telewizor chodzi „