Tak jak się spodziewałem:
"[...] uprzejmie informujemy, że zmuszeni jesteśmy odmówić załatwienia reklamacji zgodnie z Pana żądaniem, tzn. poprzez wymianę na wolny od wad.
Jest to niemożliwe z uwagi na fakt iż wiązałoby się z koniecznością poniesienia nadmiernych kosztów.
Wobec powyższych okoliczności, uprzejmie informujemy, że zgodnie z przepisem art. 560 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. 2014, poz. 121 ze zmianami),
możemy doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową w drodze jego naprawy."
Biedny producent/sklep musiałby ponieść "nadmierne koszty"
Wygląda na to, że matryca zostanie po raz kolejny łaskawie wyczyszczona, a więc problem znowu powróci (pewnie już po upływie czasu gwarancji/2 lat od momentu zakupu).
Jest nauczka na przyszłość, żeby nigdy więcej nie kupować produktów tej "firmy".