Niby zadowoleni, ale widze, ze tez narzekasz na szczegóły.
Powiem szczerze, ze na standardowym jest jeszcze gorzej, jesli chodzi o beż, ale na szczescie połapalem sie w czym rzecz.
Chodzi o temperature średnią - daje ona ten własnie beż, jak dam na średnio-niską, to beż znika, ale pojawia się troche czerwieni.
Czerwień mozna podregulować ręcznie za pomocą GAIN.
Dałem wstępnie G na +8, B na +10, R gdzieś na -1..-2 dla High i dla Low.
Jest znacznie lepiej, ale gradacja jest wciąż spieprzona
Gdzie tą słabą gradacje widać? No wlasnie wszedzie tam, gdzie jset ciemno z kamerą, czyli np. ujęcia we wnętrzu, np. w pokoju, gdzie swiatło kręconego materiału jest niedostateczne.
Widać ewidentnie, że tam gdzie ma być biel (np. biała ściana czy sufit, albo lodowka w kuchni), wpadało w ten beż, teraz tego beżu nie ma, ale wciąż barwy są słabo odseparowane bo ciągle wpada jakaś poświata - tak jakby LCD miał pokazywać dobrze, ale z tyłu go podświetla jakiś kolor.
Słyszałem, że ogolnie podświetlanie LED wprowadza taki fałsz w gradacjach, ponieważ światło LED emituje bardzo wąskie pasemka widmowe widoczne na spektroskopie, więc owe LED nie uzupełnia należycie całego pasma od podczerwieni do ultrafioletu.
Idąc dalej, jechałem wlasnie na ustawieniach Twoich nieco zmodyfikowanych ustawieniach film (coś robiłem z czerwienia, chyba przesunalem ją na żółć i tę żółć dodatkowo osłabilem) i na 10-punktowych ustawieniach balansu bieli od Assasina wychodzi całkiem OK, choć do ideału wciaż daleko
Kalibrator w tych 10-punktowych widać, ze dla 1-go punktu bardzo zroznicował balans, bo wlasnie w najciemniejszych scenach TV sobie najgorzej radzi. Może trzeba teraz zostawic CMS, a zająć się balansem bieli z kazdym z 10 punktów.
Albo olać już sprawę i kupić tą cholerną plazmę. Poświcić kilka browarkow, zeby móc odlozyć pozniej na rachunki za prąd
