Sharp 40LE830 test otwarty - pierwszy test na rynku.

Sharp 40LE830 - pierwszy test na rynku.

Usłyszałem hasło Sharp przyśpieszył .
Myślę - o coś będzie się działo.
Szczerze mówiąc nie bardzo zrozumiałem o co chodzi. Postanowiłem dopytać co to znaczy ? Z przecieków doszło do mnie że Sharp wprowadził
nowe bardzo szybkie matryce i stworzył nowe algorytmy.
Na co to ma wpływ i czy rzeczywiście coś daje - ano "zobaczym" .

Pierwsza prezentacja modeli serii LE 830 odbyła się na targach w Las Vegas. Niestety nie było nam dane sprawdzić ani potestować telewizorów.
CES 2011 - Sharp nowości LE 935
http://www.youtube.com/user/SharpEur.../3/LMoIZ2r4DHw

Telewizory nowych serii od wielkości 40" oparte są na matrycy Quattrona co można sprawdzić na dowolnym sklepie patrząc w lupkę jak poniżej z iluż to elementów składa się obecnie piksel ?
008_DSC_9601.jpg


Przypomnijmy co to jest quatron i dlaczego jest to ważne?
002_DSC_9616.jpg

telewizor na matrycy Quattron to telewizor oparty na matrycy gdzie piksel po raz pierwszy w historii rozwoju telewizorów lcd zbudowany jest z czterech kolorów. W systemie czterech kolorów dodano kolor żółty do tradycyjnego zestawu kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego (RGB plus Y). Wyraźnie rozszerzona w ten sposób reprodukcja żółci pozwala na uzyskanie naturalnych gradacji kolorów. W porównaniu z tradycyjnymi panelami składających się z 6,2 miliona punktów z 3 kolorami podstawowymi, nowa technologia z ponad 8 milionami punktów i używająca 4 kolorów podstawowych zapewnia większą precyzję oraz niespotykaną do tej pory ekspresję kolorów dzięki dodaniu barwy żółtej.
http://www.youtube.com/user/SharpEur...10/39nKnNODTDY

Dlaczego kolor żółty jest ważny ?
O to sposób akceptacji kolorów przez ludzkie oko :




Poniżej prezentujemy jak przedstawia się różnica budowy starego piksela :
Conventional RGB 6,220,000 sub-pixels (1,920 x 1,080 x 3)
img_quattron_technolory_01.gif

arrow_quattron_technolory_01.gif

New Quattron i nowego piksela.
8,294,4000 sub-pixels (1,920 x 1,080 x 4)
img_quattron_technolory_02.gif


http://www.youtube.com/watch?v=Fg0dpKvNYYU&feature=player_embedded#at=150
Proszę uważnie obejrzeć film bo zaprezentowane są najważniejsze różnice stanowiące o jakości nowych rozwiązań.

Dodanie koloru Y zmieniło, a raczej wytyczyło nowy zakres gamutu kolorów:
img_quattron_technolory_04.jpg


Głównym celem rozszerzenia bazy podstawowej kolorów piksela było poprawienie tych kolorów:
img_quattron_technolory_05.jpg


Obecnie panele Quattron oferują więcej niż przeciętny telewizor LED.
Nie tylko chodzi o kolory żółty ,złoty czy wrzosowy ale RGBY ma wpływ na rozszerzenie palety barw poza typowy wykres gamutu kolorów.
Zachowuje bogactwo naturalnej palety barw i poprawia jednocześnie dynamikę koloru co jest bardzo jest trudnym zadaniem. I to co na początku wydawało się sztuczką producenta funkcjonuje w nowym wymiarze na rynku i to z jakim wynikiem.


002_DSC_9594.jpg

System Quad Pixel nie jest jedynym usprawnieniem jakie pojawiają się w telewizorach SHARPA. Dodatkowym usprawnieniem jest konstrukcja matrycy, która pozwala na łatwiejszą aktywację podświetlenia, szybsze przepuszczenie światła przez filtry, dzięki czemu odczuwamy poprawę szybkości reakcji matrycy.
Dodatkowymi korzyściami są :
- zwiększenie jasności
- pogłębienie czerni poprzez szybsze i pełniejsze wygaszenie.

Mając na matrycy kolor Y łatwiejsze jest przedostawanie się światła :
img_low_power_01.gif


daje to możliwość znacznej oszczędności energii.
img_low_power_02.jpg

Nowa X-gen matryca Sharpa w panelach LED z technologią Quad Quattron coraz bardziej imponuje jakością, możliwościami i małym poborem energii.( ECOLABEL - Oznakowanie Ekologiczne UE)

Nowy model odbiega wyglądem od poprzednika. I jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku.
001_P1250083.JPG

Już matowa matryca świadczy że mamy do czynienia z innym telewizorem

004_P1250087.JPG

Podstawka jest obrotowa i nie rysująca się.

007_P1250091.JPG

Kolor też extra bo nie widać uciążliwego kurzu.

008_P1250092.JPG

Wykończenie trochę inne niż w poprzednich modelach.

010_P1250095.JPG

Wszystko dobrze dopasowane

011_P1250096.JPG

i zapewne jak poprzedniej serii obwoluta tu srebrna będzie występować też w różnych kolorach.

013_P1250098.JPG


Chodzi oczywiście o kolor ramki .

014_P1250099.JPG

Zgodnie z tendencją model odchudzony i to wyraźnie.

015_P1250101.JPG


016_P1250103.JPG

Ważne teraz dla użytkowników aby był multimedialny .

017_P1250105.JPG

I ma już imponującą liczbę złącz.

018_P1250107.JPG

Słot na kartę SD
Output audio
USB

020_P1250111.JPG

HDMI x 4

021_P1250113.JPG

slot CI
Obok ciekawa informacja - otóż producent informuje jakiej grubości muszą być końcówki złącz HDMI

022_P1250114.JPG
RS-232C
PC
Eurozłącze
Component
Compozyt

001_P1250117.JPG

USB x 2 (plus jedno z boku)
Dongl (czyli adapter wifi )
Ethernet
wejście Sat
wejście na antenę
digital audio output
Wejście audio dla złącza hdmi lub PC

002_P1250119.JPG

jeszcze raz rzut z dołu.

004_P1250121.JPG

Model made in Japan pobierający max 110W

005_P1250123.JPG


006_P1250124.JPG

Kabel zasilający wmontowany na stałe.

007_P1250125.JPG

Tak prezentuje się od tyłu LE 830

008_P1250126.JPG


009_P1250128.JPG


010_P1250129.JPG

Uchwyt 30 x 30 cm

011_P1250132.JPG

Pilot który już znamy , aczkolwiek znajdują się nowe przyciski
obsługujące 3D

012_P1250133.JPG

A podczas obsługi 3D ważne będą do obsługi również kolorowe przyciski, kiedyś obsługujące tylko telegazetę.

014_P1250139.JPG

Trzeba dodać , choć w tym ujęciu jeszcze nie widać

015_P1250140.JPG

To rama jest połowę mniejsza niż w serii LE 820

017_P1250144.JPG

Manualna obsługa bez zmian czyli prawa dolna część ekranu.

018_P1250146.JPG

No i przechodzimy do ekranu. Tu jest czarny włączony jednolity obraz

020_P1250148.JPG

Jeśli ktoś rozjaśni swój ekran to może dostrzeże jaśniejsze fragmenty. Ale nowe dyfuzory sprawdzają się. Pokazują wręcz swoją klasę.
Mamy więc nadzieję że również w modelach konkurencji wymiana dyfuzorów spowoduje podobne podświetlenie.

Sprawdzimy teraz pobór energii , czyli to o co pytał jeden z użytkowników
- dlaczego Sharp w Japonii ma udział w rynku 55%
Sharp z 55% jest liderem w udziale w rynku telewizorów LCD.
021_P1250151.JPG

przy podświetleniu Auto

022_P1250154.JPG

Standard

023_P1250155.JPG

Film

001_P1250156.JPG

gra

002_P1250157.JPG

PC

003_P1250158.JPG

Użytkownik

004_P1250159.JPG

Dynamiczny

005_P1250160.JPG

I maksymalny - dynamiczny ustalony

006_P1250161.JPG

Telewizor wyposażony jest w Wi Fi

007_P1250162.JPG

Zalogowaliśmy się więc do internetu

008_P1250164.JPG

Proces przebiega bardzo prosto

009_P1250165.JPG

I każdy nawet bez instrukcji prowadzony jest

010_P1250166.JPG

informacją ekranową

011_P1250168.JPG

trwa to naprawdę szybko.

012_P1250169.JPG

I Już możemy korzystać z widgetów

014_P1250172.JPG

A po przez system (współpraca z Philipsem) NetTV można wybierać dowolną stronę internetową.
020_P1250179.JPG



Usługa Philips Net TV w technologii Wi-Fi zapewniająca dostęp do usług internetowych za pomocą telewizora

F400015454-FMB-global-001


Korzystaj z bogatej oferty usług Net TV i oglądaj filmy, zdjęcia, serwisy informacyjne oraz inną zawartość internetową bezpośrednio na ekranie telewizora. Wystarczy podłączyć kino domowe do sieci domowej za pomocą łącza Ethernet, a następnie wybrać żądaną zawartość przy pomocy pilota zdalnego sterowania. Menu Philips zapewnia dostęp do popularnych usług Net TV dopasowanych do ekranu Twojego odbiornika, a dzięki sieci komputerowej z certyfikatem DLNA możliwe jest oglądanie filmów i obrazów znajdujących się w komputerze przy użyciu pilota zdalnego sterowania.

015_P1250173.JPG

Wczytaliśmy szybko www.wp.pl - działa bez problemu .

016_P1250175.JPG

Jest w czym wybierać

017_P1250176.JPG


018_P1250177.JPG

Ale jak chciałem obejrzeć akurat bajki - to u nas ten serwis ma działać wkrótce.

019_P1250178.JPG

Ale sprawdziliśmy inne i działają sprawnie

022_P1250182.JPG

Sprawdziliśmy ja działają urządzenia po USB

023_P1250183.JPG

najpierw filmy mkv

001_P1250198.JPG


002_P1250200.JPG

Jak widać żadnych kłopotów

003_P1250204.JPG

Żadnych zacięć czy bujania

005_P1250206.JPG

006_P1250207.JPG


Dalej zdjęcia i też bez niespodzianek.
007_P1250208.JPG

Sprawdziliśmy możliwości sterowania programów na USB

008_P1250209.JPG


010_P1250212.JPG

Jak widać sporo opcji

Przy tej okazji ponieważ telewizor ma możliwość konwersji 2D do 3D zachciało nam się obejrzeć Top Gear w 3D
014_P1250216.JPG

i tu bardzo miłe zaskoczenie.

015_P1250217.JPG

Dobra jakość sygnał pozwoliła mi obejrzeć dobre widowisko w 3D

016_P1250218.JPG

I o ile nie jestem wielbicielem tej technologii to trzeba powiedzieć - szapoba !!!

011_P1250213.JPG

Następnie pociągnęliśmy obraz z Hawaii

012_P1250214.JPG

I też jednym przyciskiem z pilota (3D) wybiera się format 3D

013_P1250215.JPG

i jaka zapowiadałem wcześniej przyciski na pilocie które kiedyś służyły do obsługi telegazety, dziś służą do obsługi 3D. Ja widać na menu 3D można nawet zwiększać efekt głębi 3D.

002_P1250220.JPG

Lista kanałów jest zawsze otwarta.

003_P1250221.JPG

tyle że przechodzi przez 2D

005_P1250224.JPG

Wybór formatu i wracamy do 3D Top Gear

006_P1250225.JPG

Efekt jak na konwersję rewelacja. Nagle studio z uczestnikami programu uzyskało niesamowitą głębię.

007_P1250227.JPG

Nagle hala zamilkła przestał działać głos . Ponieważ testowałem w ciemni - nie zauważyłem że wcisnąłem po ciemku niechcąco przycisk Mute.
Ale jak się wyświetlił na ekranie - odetchnąłem.
Głos działał dalej.

Czas na testy czerni i płynności.
Wracamy więc na ziemię i do 2D.
009_P1250229.JPG


010_P1250232.JPG

Jeszcze raz można podkreślić to co już wyżej napisałem że przy nowych dyfuzorach ( podobnie jak w klasie modelu LE 925 )
Sharp 46le925 Ouatron czyli pierwszy telewizor Sharpa 3D - test otwarty
012_P1200921.JPG

"Sharp 46LE925 - topowy model Sharpa.
Mimo podświetlenia Edge Led , podświetlenie ekranu dzięki nowym dyfuzorom jest równomierne a czerń bardzo dobra."

I wracamy do sprawy którą napisałem na wstępie. Do szybkości matryc Sharpa.
011_P1250235.JPG


012_P1250236.JPG

Najpierw szybko ustawiany piksel w piksel aby był widoczny pełen ekran.

013_P1250237.JPG

I pełna rozkosz obraz płynie bez zająknięcia.

014_P1250275.JPG

to od razu sprawdzamy płynność pionową - i znów super

015_P1250277.JPG

To jeszcze w akcji przy końcowej linii wjazdu gdzie większość telewizorów lcd i plazmowych ma kłopoty, a tu po prostu super

016_P1250278.JPG


017_P1250282.JPG

Największe wrażenie jedna zrobił test Monstera.
Taką płynność widziałem po raz pierwszy. Ani plazma Pioneera ani Panasonica ani LCD Toshiby SV 685 czegoś takiego nie było.

014_P1250238.JPG

Ilość szczegółów dzięki większej przepustowości światła znakomita.
Telewizor potrafi przekazać nawet bardzo subtelne różnice.

015_P1250241.JPG

Przy okazji jeszcze raz skorzystałem z konwersji aby zobaczyć jak testy 2D będą przebiegać w 3D

016_P1250242.JPG

I muszę przyznać że jeśli drugi plan się gubi nie powstają duszki czy lepiej rozmycia albo są nie wielkie to można znaleźć radość głębi w 3D

Ale koniec zabawy
022_P1250251.JPG

Obraz w 2D z pełną kolorystyką

023_P1250254.JPG

Dobre palety szarości
__________
001_P1250256.JPG

Czerń i ostrość dla przypomnienia.

002_P1250257.JPG

Czas na usuwanie przeplotów. Tu trzeba jeszcze trochę popracować przy usuwaniu

005_P1250262.JPG

ale tłumienie szumów jest już ok

007_P1250264.JPG


008_P1250265.JPG


009_P1250269.JPG

tu widać lekkie drgania ale w granicach tolerancji

010_P1250270.JPG

tu również

011_P1250271.JPG


012_P1250272.JPG

I tu jeszcze jedno potwierdzenie aby nie wyciągać przypadkowych wniosków.

021_P1250288.JPG

Jest jeszcze jedna rzecz która chyba po raz pierwszy wystąpiła na tkim poziomie. Głęboki kolor czerwony i niebieski - ostatni taki poziom widziałem tylko w plazmach Pioneera.Coś porywającego.

023_P1250291.JPG
współpraca z komputerem bez zastrzeżeń.

003_P1250294.JPG

Pełna czytelność czcionki.

Jak w dobrym serialu wracamy do wątku głównego czyli..........
"Przyśpieszenia" Sharpa. Na ile nowe algorytmy mające wpływ na rewelacyjną płynność obrazu będą miały wpływ na Input Lag ?
003_P1250309.JPG


004_P1250313.JPG

Opóźnienie sięga 40 ms

006_P1250315.JPG


007_P1250316.JPG


008_P1250322.JPG

w trybie dynamicznym 80ms

009_P1250324.JPG

w innych trybach 50 ms

012_P1250331.JPG

najgorzej w dynamicznym ustalonym 110 ms

014_P1250335.JPG

Jeśli już sprawdziliśmy Input Lag to sprawdźmy jaki ma faktyczny wpływ na szybkie gry

016_P1250337.JPG

Korzystamy z Xboxa

017_P1250339.JPG


018_P1250343.JPG

No cóż ,nie ma żadnych smużeń a gra jest prawdziwą przyjemnością

019_P1250344.JPG

i to z pełną paletą barw

021_P1250346.JPG

Szybkość nie ma znaczenia - jest czad !

022_P1250347.JPG


023_P1250348.JPG

Ujęcia monochromatyczne jak w starym albumie. Ale przy szarościach jak pamiętały stare modele potrafiły zostawiać niezłą poświatę. Tu naprawdę extra.

001_P1250349.JPG

I w kolorze .

Czas na SD.
004_P1250355.JPG

Najpierw język

005_P1250357.JPG

Rodzaj usługi - u na z powietrza jeszcze analog.

006_P1250360.JPG

I proszę bardzo. Świetne skalowanie i dodatkowa sprawa.

007_P1250363.JPG

To jest pierwszy lcd Sharpa który prawie nie ma kątów bocznych.

008_P1250364.JPG

Jedyny problem to dostępność - bo jak się okazuje fabryki Sharpa ucierpiały jednak w trzęsieniu ziemi które nie dawno nawiedziło Japonię.
Ważny problem też to bark komponentów - np.filtrów polaryzacyjnych pochodzących od kooperantów. Opóźnienia ocenia się na dwa miesiące.

Wady :
wymaga długiej kalibracji obrazu
duże wymagania w kalibracji obrazu
bas z użyciem suba mógłby być głębszy
słabe usuwanie przeplotu


Zalety:
mały pobór energii
dobre skalowanie w SD
extra współpraca przy sygnale blu raya
rewelacyjne przejścia tonalne
dobre wyposażenie multimedialne
dobra współpraca z komputerem
mały input lag do gier
znakomita płynność
genialna głęboka czerwień
super głęboki kolor niebieski
bardzo dobre zastosowane materiały
największa jasność w 3D
bardzo dobra konwersja 2D do 3D
znakomita szeroka paleta barw
mimo edge led - równe podświetlenie matrycy
bardzo małe kąty boczne

Punkty - do 1 do 10 w każdej pozycji.

1.Płynność SD - 8 pkt
2.Kąty boczne - 8 pkt
3.Czerń - 9 pkt
4.Konwersja 2D-3D - 9 pkt
5.Kolory - 9 pkt
6.Pobór energii - 10 pkt
7.Obsługa - 9 pkt
8.Dźwięk - 7 pkt
9.Wyposażenie - 8 pkt
10.Cena do jakości - 10 pkt

Razem = 87 pkt na 100 możliwych.
 
Ostatnia edycja:
Nie wiem, z których końcówek EURO wychodzi dźwięk w kablu EURO=>RCA, który mam, ale w każdym razie z wewnętrznych tunerów i internetu dźwięk jest na złączu EURO jak byk.
Szkoda, że nie da się nigdzie ustawić, żeby poziom tego dźwięku był regulowany z pilota tv.

Nieprawda opc zmniejsza podświetlanie w nocy a na mniejszym podświetlaniu clouding jest mniejszy - nie wystarczy tylko ją włączyć ale także ustawić zakres. Jak nie ustawiłeś zakresu to nic nie zobaczysz. Chyba że masz bardzo duży clouding wtedy zgłóś to do serwisu - ja wysłałem zdjęcia uznali że jest w normie. U mnie w nocy clouding niewidoczny trzeba sie dobrze wpatrywać aby go zobaczyć i tło musi być całe czarne a w dzień i tak go nie widać nawet na dużym podswietlaniu.
Ważne, żeby był ustawiony duży zakres OPC (np. min. -16 do maks. +16), inaczej oczywiście żadnego działania nie zobaczymy.


PS. Czy koś z Was wie może, jak wyłączyć sortowanie alfabetyczne kanałów przy wyszukiwaniu dodatkowym albo ręcznym?
 
Ostatnia edycja:
Witam, może w sprawie tego cloudingu zwrócić się oficjalnie do sharpa ? Skoro wszyscy praktycznie to widzą może wspólnie wypadałoby zwrócić im uwagę na problem ? Skoro to wina grzania się zasilacza to powinni coś zaradzić.
 
Witam
Ja podłączyłem dźwięk przez Scart i z drugiej str. chinche kabel miałem kupiony wcześniej.I muszę powiedzieć że działa ale dźwięk jest z prog.1 gdy przełączę na np drugi pr. TV to dźwięk dalej jest z jedynki,tak się dzieje gdy jest podłączony dekoder kablówki UPC i za jego pomocą zmieniam programy.Po odłączeniu dekodera "dźwięk idzie za programami" ale z opóźnieniem w stosunku do wzmacniacza.Podłączyłem dekoder UPC przez chinche do wzmacniacza i teraz działa,ale trzeba dźwięk wyciszać w TV bo jest opóźniony.To tyle z mojej strony.Dodam jeszcze że dekoder UPC jest podłączony do tv przez HDMI.
Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:
Ustawienia kalibracyjne

Poniżej kolejne ustawienia kalibracyjne:

Tryb AV: STANDARDOWY
OPC: włączone
Podświetlenie: +16 (nie ma znaczenia z racji włączonego OPC)
Kontrast: +35
Jasność: -8
Kolor: -8
Barwa: -5
Ostrość: +1
CMS – Odcień: R0 Y-5 G0 C-5 B-19 M+1
CMS – Nasycenie: R0 Y-16 G+10 C-10 B-25 M-10
CMS – Wartość: R-6 Y0 G+30 C+20 B+25 M0
Temp. kolorów: średnia
Scanning backlight 200: wysoka
Sub pixel control: włączony
Regulacja gamma: 0
Tryb filmu: wyłączony
Aktywny kontrast: wyłączony
DNR: wyłączony
Monochromatyczne: wyłączony
Zakres OPC: Maks: +16 Min: -13

Obraz ostrzejszy i bardziej kontrastowy niż w trybie FILM. Przy niektórych programach nienaturalny kolor skóry (za mało żóltego, zbyt dużo czerwieni). Bardzo widoczne np. na Faktach w TVN, sygnał DVB-T. Natomiast przy pozostałych jest ok.


Tryb AV: FILM
OPC: włączone
Podświetlenie: +16 (nie ma znaczenia z racji włączonego OPC)
Kontrast: +35
Jasność: 0
Kolor: 0
Barwa: 0
Ostrość: +1
CMS – Odcień: R0 Y0 G0 C0 B0 M0
CMS – Nasycenie: R0 Y0 G0 C0 B-8 M0
CMS – Wartość: R0 Y0 G0 C0 B-10 M0
Zakres gamy kolorów: standardowo
Temp. kolorów: średnia
Scanning backlight 200: wysoka
Sub pixel control: włączony
Regulacja gamma: +1
Tryb filmu: wyłączony
Aktywny kontrast: wyłączony
DNR: wyłączony
Monochromatyczne: wyłączony
Zakres OPC: Maks: +16 Min: -10

Obraz bardziej „mydlany” niż w trybie STANDARDOWY – mniej kontarstowy i ostry. W niektórych programach żółty i zielony zbyt intensywny. Ogólnie kolory cieplejsze niż w STANDARDOWYM.
 
Ja używam takich:
Tryb AV: STANDARDOWY
OPC: wył.
Podświetlenie: 0
Kontrast: +35
Jasność: 0
Kolor: 0
Barwa: 0
Ostrość: +1
CMS – Odcień: R0 Y0 G0 C-5 B-19 M+1
CMS – Nasycenie: R-10 Y-15 G-11 C-10 B-20 M-10
CMS – Wartość: R-6 Y-6 G0 C+15 B+25 M0
Temp. kolorów: niska
Wzmoc:wszystkie na 0 tylko G(WYS). -4
Scanning backlight 200: wysoka
Sub pixel control: włączony
Regulacja gamma: 0
Tryb filmu: wyłączony
Aktywny kontrast: wyłączony
DNR: wyłączony
Monochromatyczne: wyłączony
Zakres OPC: bez znaczenia

Tryb AV: FILM
OPC: wył.
Podświetlenie: +16
Kontrast: +35
Jasność: +1
Kolor: +3
Barwa: -2
Ostrość: +3
CMS – Odcień: R0 Y+4 G-5 C+2 B-10 M+2
CMS – Nasycenie: R+2 Y-2 G-2 C0 B-2 M0
CMS – Wartość: R+2 Y+1 G+10 C+4 B+3 M0
Zakres gamy kolorów: standardowo
Temp. kolorów: niska
Wzmocnienia:
R(NIS)+11,G(NIS)+6,B(NIS)+13,R(WYS)-2,G(WYS)-7,B(WYS)0
Scanning backlight 200: wysoka
Sub pixel control: włączony
Regulacja gamma: +1
Tryb filmu: wyłączony
Aktywny kontrast: wyłączony
DNR: wyłączony
Monochromatyczne: wyłączony
Zakres OPC: Maks: BEZ ZNACZENIA
Wszystkie te ustawienia są na kanałach HD oraz filmach z BD ,korzystam z wbudowanego tunera dvb-c,dodatkowo na niektórych programach zmieniam na użytkownika:
Tryb AV: UZYTKOWNIK
OPC: wył.
Podświetlenie: 0
Kontrast: +35
Jasność: -1
Kolor: +1
Barwa: 0
Ostrość: +2
CMS – Odcień: wszystkie na 0
CMS – Nasycenie: R-2 Y-3 G-4 C-5B-5 M-0
CMS – Wartość: wszystkie na 0
Temp. kolorów: średnio wyskoka
Wzmoc:wszystkie na 0
Scanning backlight 200: wysoka
Sub pixel control: włączony
Regulacja gamma: 0
Tryb filmu: wyłączony
Aktywny kontrast: wyłączony
DNR: automat.
Monochromatyczne: wyłączony
Zakres OPC: bez znaczenia

Jednak zauważyłem ,że nie do wszystkich programów oraz filmów są one uniwersalne zawsze jak coś trzeba to dostrajam,z drugiej strony każdemu pasuje co innego, więc życzę miłej zabawy
 
Ostatnia edycja:
Witam dopiero się zarejestrowałem ale jestem na bieząco. Posiadam od niedawna sharpa le830e 46 To co piszecie na temat "chmurek" to niestety prawda i dotyczy chyba wszystkich tv z krawędziowym podświetlaniem w moim są 2wie trochę mnie czasami spieniają ale bez przesady.Dobre ustawienia "kalibracja" sporo daje znaczy sa bardzo malo i zadko widoczne wiadomo tylko przy ciemnych scenach co i tak przy tej klasie moim zdaniem jest nie fajne.Poza tym telewizor przy dobrym sygnale potrafi bardzo ładnie zaświecić.Mam kilka filmow na bluray i obraz jak dla mnie jest zaje!Co prawda przesiadłem się z 5cio letniego lg ale sporo ostatnio porownywałem i wydaje mi się ze w tej klasie cenowej to nic lepszego się nie dostanie.Proponuję poszukać ustawień w necie ja nad swoimi caly czas pracuję jak dopracuję to podeślę POZDRO!
 
Kalibracja na kanałach HD
Tryb AV FILM
OPC -> Wł.
Podświetlenie -> STD
Kontrast +35
Jasność 0
Kolor -3
Barwa 0
Ostrość +3

C.M.S. Odcień
R 0
Y 0
G 0
C 0
B 0
M 0

C.M.S. Nasycenie
R 0
Y 0
G 0
C 0
B 0
M 0

C.M.S. Wartość
R 0
Y 0
G 0
C 0
B 0
M 0

Zakres gamy kolorów -> Standardowo
Temp. kolorów -> Średnia
Scanning 200 -> Wysokie
Sub Pixel -> Wł
Regulacja gamma -> Wył
Tryb filmu -> Wył
Aktywny kontrast -> Wł
DNR -> Wył
Monochrom -> Wył
Zakres OPC -> Maks. +5 / Min. -5
 
Tryb AV: Użytkownik
OPC: wył.
Podświetlenie: +16
Kontrast: +30
Jasność: -10
Kolor: 0
Barwa: -6
Ostrość: +3-----+2
CMS – Odcień: R0 Y-20 G+16 C.0 B.0 M+27
CMS – Nasycenie: R+15 Y-10 G.0 C-5 B-10 M.0
CMS – Wartość: R.0 Y+15 G.0 C+6 B+10 M.0
Temp. kolorów: Srednia
Scanning backlight 200: wysoka
Sub pixel control: włączony
Regulacja gamma: 0
Tryb filmu: jak kto woli czasem w filmach przyrodniczych,dokumentalnych.itp.można odpalić bo w filmach akcji wygląda jak by było nagrane kamerą od wujka żdziśka
Aktywny kontrast: wyłączony
DNR: wyłączony
 
PS. Czy koś z Was wie może, jak wyłączyć sortowanie alfabetyczne kanałów przy wyszukiwaniu dodatkowym albo ręcznym?

Jeżeli przy ostatnim normalnym wyszukiwaniu miałeś ustawione sortowanie alfabetyczne to kolejne dodatkowe lub ręczne posortuje też alfabetycznie. Nic lepszego do tej pory nie znalazłem. Sortowanie to tragedia na tym TV.
 
A może takie ustawienia komuś przypasują
Tryb AV: Użytkownik
OPC: wł.
Podświetlenie: +5
Kontrast: +30
Jasność: -9
Kolor: +2
Barwa: 0
Ostrość: +3
CMS – Odcień: R+3; Y-6; G-6; C+5; B-5; M+1
CMS – Nasycenie: R+3; Y-10; G-7; C+2; B 0; M-15
CMS – Wartość: R+1; Y-3; G-8; C+6; B+6; M 0
Temp. kolorów: wysokie
Scanning backlight 200: wysokie
Sub pixel control: włączony
Regulacja gamma: -1
Tryb film: wył.
Aktywny kontrast: wł.
DNR: auto.
Monochrom: wył.
Zakres OPC: maks.+5/mini.-4
Ustawienia robione na kanale TVN24. Jak już wcześniej ktoś napisał ciężko jest ustawić tak aby wszystkie kanały odbierały bardzo dobrze ze względu na to że nadawcy nadają różny sygnał. Zwróciłem też na to uwagę że z różnych ujęć kamery kolory są bardziej lub mniej nasycone.
 
Ja tylko każdemu odradzam tryb FILM i to niezależnie od ustawionej przestrzeni barwnej. Dlaczego? Bo tam np. przestrzeń barwna w kierunku niebieskiego, zwłaszcza ciemniejszych odcieni to TRAGEDIA. Wszystko jest totalnie spłaszczone. Niedowiarkom proponuję np. obejrzenie studia wiadomości TVP1 lub porannego Kawa czy Herbata - Polityka, kiedy w tle mamy dość dużo ciemnych błękitów i granatu. Włączcie sobie wtedy i wyłączcie tryb monochromatyczny, a zobaczycie, co niszczy bezpowrotnie tryb FILM. Ze zróżnicowanego tła robi się jedna wyblakła, jasnoniebieska plama.
Oczywiście nie znaczy to, że tryb Standardowy pozbawiony jest wad. Tu dla odmiany niebieski jest zbyt ciemny i zbyt chłodny, ale to się daje skorygować CMS-em bez utraty szczegółów w nasyconych błękitach.
 
Ja tylko każdemu odradzam tryb FILM i to niezależnie od ustawionej przestrzeni barwnej. Dlaczego? Bo tam np. przestrzeń barwna w kierunku niebieskiego, zwłaszcza ciemniejszych odcieni to TRAGEDIA. Wszystko jest totalnie spłaszczone. Niedowiarkom proponuję np. obejrzenie studia wiadomości TVP1 lub porannego Kawa czy Herbata - Polityka, kiedy w tle mamy dość dużo ciemnych błękitów i granatu. Włączcie sobie wtedy i wyłączcie tryb monochromatyczny, a zobaczycie, co niszczy bezpowrotnie tryb FILM. Ze zróżnicowanego tła robi się jedna wyblakła, jasnoniebieska plama.
Oczywiście nie znaczy to, że tryb Standardowy pozbawiony jest wad. Tu dla odmiany niebieski jest zbyt ciemny i zbyt chłodny, ale to się daje skorygować CMS-em bez utraty szczegółów w nasyconych błękitach.

Od siebie dodam tylko, że tryb FILM jest bardziej "mydlany" niż pozostałe. Ciężko wyciągnąć z niego porównywalną ostrość obrazu do pozostałych trybów. Tylko z czego to wynika...?
 
To, że jest bardziej "mydlany", to dla jednych zaleta, dla innych zaś wada. Ale tam są poważne ograniczenia w przestrzeni barwnej, o czym juz pisałem wyżej. Do tego są tez spore przesunięcia odcieni (np. zółci w stronę zieleni!). I nie zależy to istotnie od ustawionej temperatury barwowej. Dziwię się, że tak powszechny jest pogląd, że tryb FILM jest lepszy. Może chodzi o to, że tam domyślnie wyłączona jest automatyka kontrastu i ustawiona niska temperatura barwowa? Przecież wiadomo, że wszelkie odchyłki odcieni delta mierzą dla założonej temperatury 6500 (więc LOW). Ten telewizor ma standardowo ustawioną temperaturę Średnią (ok 7500 K), zaś diody podświetlające są w ogóle b. zimne (ok 10000K). Dlatego "nie lubi" zjeżdżania matrycą do temperatur niskich (maleje mu wtedy jasność, kontrast).

Telewizory (a zwłaszcza lepsze monitory!) świetlówkowe miały zwykle cieplejsze podświetlenia: 6500 - 8000 K. Dlatego lepiej pracowały, kiedy matryca była neutralna - nie zmieniała temperatury podświetlenia. Tu jest niestety inaczej. "Kinową" temperaturę 6500 osiąga się ograniczając matrycą spektrum podświetlenia. Szkoda. Choć ja za bardzo nie narzekam, bo i tak wolę obraz chłodniejszy (właśnie ok. 7500 - 8000 K), a tu już nasze Sharpy pracują zdecydowanie lepiej, zwłaszcza zaś jaśniej.
 
Ostatnia edycja:
wlserwis, niezły wykład :)

Sam używasz konfiguracji, którą wrzuciłeś już kiedyś w tym wątku?
Kalibrowałeś przy pomocy jakiegoś urządzenia, czy "na oko"?
 
Mam problem z odtwarzaniem filmów z USB (oraz DLNA). W momencie, kiedy otwieram film pojawia mi się napis nieobsługiwana rozdzielczość. Sprawdzałem na komputerze, film jest w rozdzielczości 1280x720, kodek H264 - MPEG-4 AVC (part 10), 48 klatek/s. Dźwięk: Kodek: A52 Audio (aka AC3) (a52 ) Kanały: 3F2R/LFE Częstotliwość próbkowania: 48000 Hz.

Co może być przyczyną?
 
Do góry