Samsung UE32H5500 - problem ze strojeniem

Fajfol

New member
Witam, kupiłem nowy telewizor Samsung UE32H5500, podłączyłem go do zasialnia, przechodzę przez konfigurację wstępną i podczas automatycznego strojenia (wybieram Antene naziemną i typ kanału: Cyfrowe i anaglogowe) albo nie wyszukuje mi żadnych kanałów, albo wyszukuje trzy kanały: TTV, TVN7 i TVNHD które nie działają tzn obraz i dźwięk się zacina, wyskakują kolorowe paski itp itd. Czy ktoś wie, jak poprawnie ustawić TV aby wszystko dobrze działało? Próbowałem kilka razy to robić a nawet powracać do ustawień fabrycznych ale nic nie zadziałało.
 

tdx

New member
Bez reklam
masz antenę swoją czy zbiorą, kierunkową czy zwykłą siatkę?
Jak daleko masz do nadajnika czy antena jest ustawiona w kierunku nadajnika?
 

tdx

New member
Bez reklam
Kabel z denej strony idzie do TV z 2 do gniazdka w gniazdku idzie do anteny i teraz moje pytanie czy antene masz ma dachu czy np balkonie.

Generalnie problem jest taki że TV otrzymuje za słaby sygnał stąd to rwanie obrazu i wyszukanie tylko 3 stacji.

Czy wcześniej stał tam inny TV np z dekoderem i wszystko działało czy to jakieś nowe miejsce?
 

Fajfol

New member
Nie mam pojęcia czy wcześniej stał tu TV ponieważ dopiero co wprowadziłem się do nowego miejsca. Anteny szczerze mówiąc nie widziałem dom jednorodzinny) a z włascicielami przez najbliższe kilka dni nie będę miał kontaktu. Jedyne co wiem, to to, że jakaś "dodatkowa telewizja w domu jest, jednak nie mam jak tego sprawdzić.
 

tdx

New member
Bez reklam
to na dzień dzisiejszy masz za słaby sygnał. Jak wejdziesz na jakiś kanał który TV wyszukał potem menu dalej
Pomoc techniczna > Diagnostyka > Informacja o sygnale

i zobaczysz jaki jest rzeczywisty poziom tych sygnałów

Podejrzewam że antena jest źle ustawiona albo poszukaj w domu innego gniazdka...
 

Fajfol

New member
Ale generalnie prawidłowa sekwencja powinna być taka:
Podpinam wyżej wymieniony kabel do TV, daje automatyczne strojenie -> antena-> typ kanału": cyfrowe i analogowe ?
 

jacekcy

New member
Możesz to sprawdzić w przyjemniejszy sposób.
Skoro przeprowadziłeś się w nowe miejsce, to skocz do sąsiadki, pożycz od niej na chwilę sprawny TV. Jak nie działa, to jest wina anteny lub instalacji antenowej (tak jak mówi tdx i wszystko na to wskazuje)
:)

Aha możesz jeszcze zabrać swój TV do sąsiadki i sprawdzisz czy TV jest sprawny (o ile sąsiadka ma sprawne gniazdka i antenę).
:)
 
Ostatnia edycja:

tdx

New member
Bez reklam
bo odbierasz tylko jeden multiplex wszystko zależy od tego gdzie mieszkasz i w którym kierunku ustawiona jest antena
 
Do góry