Samsung seria KS na 2016r. WSZYSTKO NA TEN TEMAT

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

O ile dobrze pamiętam , aby wejść do menu serwisowego to należało wyłączyć telewizor firmy Samsung ,
a następnie wciskać na pilocie kolejno przyciski : INFO , MENU , MUTE i czerwony POWER .
Telewizor powinien włączyć się w menu serwisowym .
Zdaje się , że wejście do tego trybu kasuje ustawienia obrazu tj. przywraca ustawienia fabryczne .
Nic nie zmienia się w opcjach tego rozbudowanego menu . Wychodzi się , naciskając czerwony przycisk POWER . Czy podobna procedura jest w w nowych telewizorach SUHD firmy Samsung tego nie wiem .
( Option-->T-MST , Control , SVC , Export , ADC/WB , Advanced ; to niektóre rozwijane zakładki tego menu w starszych telewizorach firmy Samsung .) Swego czasu użytkownik forum , tdx bardzo fajnie i dokładnie o tym pisał na forum .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

Seizo

Active member
Bez reklam
A czy po wejściu do menu serwisowego nie traci się gwarancji? Ostatnio chyba ktoś coś o tym wspominał.
 

rafcio76r

New member
Bez reklam
A czy po wejściu do menu serwisowego nie traci się gwarancji? Ostatnio chyba ktoś coś o tym wspominał.

Jak dzwoniłem niedawno na infolinię samsunga z zapytaniem o producenta zastosowanej matrycy w 60KS7000, to zapytałem o wejście w tryb serwisowy celem sprawdzenia producenta matrycy. Pracownik powiedział, że wejście w tryb serwisowy kończy się utratą gwarancji. Tylko zastanawiam się co by na to powiedzieli profesjonalni kalibratorzy, którzy muszą wejść w tryb serwisowy, żeby móc przeprowadzić kalibrację TV. Po drugie w jaki sposób ktoś może stwierdzić, że ktoś wszedł w tryb serwisowy???
Oczywiście od tych matołków z infolinii nie idzie uzyskać informacji o producencie matrycy. Zastanawiam się więc, po co oni tam siedzą, skoro nie mogą udzielić kluczowej informacji. Albo faktycznie nie wiedzą, albo kłamią, że nie wiedzą. No ja rozumiem, że producenci TV w tym samym modelu stosują matryce różnych producentów i ciężko byłoby to ogarnąć, ale wystarczyłoby w ten sposób rozwiązać - podajesz numer fabryczny modelu i w bazie powinni mieć info czy w danej partii siedzi matryca sasmunga czy np. innoluxa. Czy to aż takie trudne??? Jak dla mnie, to albo skrajne lenistwo ze strony producentów TV, albo celowa robota, żeby kręcić wałki kosztem klientów.
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Samo wejście do menu serwisowego i sprawdzenie pełnej nazwy matrycy nie powoduje utraty uprawnień gwarancyjnych . Co innego jak coś zmieniamy w jakiejś opcji tego menu , a telewizor zapisze tą "operację" w swojej pamięci . Wtedy traci się uprawnienia gwarancyjne , chociaż serwisanci też
różnie to interpretują , jeżeli telewizor działa prawidłowo . Ja często w sklepach takich jak Media Expert , czy Media Markt prosiłem personel , aby sprawdził mnie , ile telewizory firm Sony lub Philips mają godzin przepracowanych , podając kombinację przycisków na pilocie , aby móc wejść do menu serwisowego . Nigdy nie spotkałem się z odmową , wręcz przeciwnie . Zresztą tą kwestię wyjaśniałem
już kilka razy w wątkach o telewizorach Philips i firmy Sony . (gdyż takie telewizory użytkuję)

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

Metrolog

New member
Każde wejście do menu serwisowego jest rejestrowane w liczniku bez względu na to czy zmiany były dokonane czy tylko chcieliśmy sobie popatrzeć jeśli ktoś będzie chciał to wykorzystać przeciwko nam to niestety ale oficjalnie jesteśmy na straconej pozycji.
 

bien

New member
Myślę, że podjąłeś bardzo dobrą decyzję, bo wydawanie na kulawą technologię LED 12k jest zupełnie bez sensu, no chyba, że ktoś naprawdę nie wie co robić z kasą.

Co do wejścia w menu serwisowe, to niestety nie znam kombinacji, ale być może ktoś z forumowiczów napisze w przedmiocie Twojego zapytania.

Jakie pierwsze wrażenia??? Jaką masz odległość od ekranu. Jeśli masz 14 dni na zwrot to sprawdź na planszach testowych czy nie ma martwych pikseli i jak wygląda równomierność podświetlenia (sprawdź wieczorem w zaciemnionym pomieszczeniu na czarnej jednolitej planszy testowej). Jak prezentuje się płynność obrazu?
Do jej regulacji masz funkcję Auto Motion Plus - są tam 2 suwaki (de-blur, de-judder), jeden do regulacji ostrości ruchu, drugi do płynności obrazu). Sprawdź ustawienie 10/5.
Inne zalecenia:
Najlepszy obraz jest na trybie FILM
Po wejściu w tryb "Film" dokonaj kilku zmian,
Aby krawędzie obrazu nie były przycięte wejdź do zakładki "Rozmiar obrazu" i wyłącz funkcję "Dopasuj do ekr.". Następnie:

Obraz -> Ustawienia Eksperckie -> Czysty obraz cyfrowy -> Wyłączony

Funkcja czysty obraz cyfrowy rozmywa szczegóły obrazu. Trzeba więc ją wyłączyć.

Do zmiany jasności obrazu używaj:
Obraz -> Ustawienia Eksperckie -> Podświetlenie.

Ja dopiero jutro jadę po swój egz. do neonetu, bo dziś jeszcze nie dotarł.

Witam Cie
Odpaliłem puściłem snajpera z usb wszystko ładnie pięknie. Wygląd obraz jest naprawdę ładny nie odbiega od 8000/9000
Testy będę robił dzis poniewaz wczoraj mailem walkę z montażem na ścianie :)
Kabel od one connect ma 2 m i podłączany z boku TV i oczywiście nie starczyło.
Racja to jest TV przejściowe na czekanie dobrych olede 4k z HDR 10000% :)
Do menu serwisowego i tak wejdę - sprawdzę.
 
Ostatnia edycja:

dsbanik

New member
Ostatecznie także wybrałem UE60KS7000 :)
Długo wahałem się pomiędzy nim, a DX750. Poza 2 calami zadecydowała rzecz trywialna, Panasonica nie mogłem nigdzie na Śląsku zobaczyć.

Od razu pytanie laika, czy w zestawie są kable HDMI?
 

bien

New member
Witam uprzejmie,

O ile dobrze pamiętam , aby wejść do menu serwisowego to należało wyłączyć telewizor firmy Samsung ,
a następnie wciskać na pilocie kolejno przyciski : INFO , MENU , MUTE i czerwony POWER .
Telewizor powinien włączyć się w menu serwisowym .
Zdaje się , że wejście do tego trybu kasuje ustawienia obrazu tj. przywraca ustawienia fabryczne .
Nic nie zmienia się w opcjach tego rozbudowanego menu . Wychodzi się , naciskając czerwony przycisk POWER . Czy podobna procedura jest w w nowych telewizorach SUHD firmy Samsung tego nie wiem .
( Option-->T-MST , Control , SVC , Export , ADC/WB , Advanced ; to niektóre rozwijane zakładki tego menu w starszych telewizorach firmy Samsung .) Swego czasu użytkownik forum , tdx bardzo fajnie i dokładnie o tym pisał na forum .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:

Hmm mam tylko jeden pilot ten zabajerowany
 

accu

New member
Bez reklam
Hmm mam tylko jeden pilot ten zabajerowany

Witam uprzejmie,

Dlatego między innymi napisałem , że kombinacja przycisków na pilocie , aby wejść do menu serwisowego telewizorów firmy Samsung , dotyczy starszych modeli . Przypuszczam , że powinna być podobna również w nowych telewizorach SUHD firmy Samsung , natomiast treść samego menu serwisowego może być przebudowana , z uwagi na
zastosowany system operacyjny Tizen .
W nowych telewizorach Philips i firmy Sony z systemem operacyjnym Android do menu serwisowego wchodzi się podobnie jak do starszych modeli (są stare kombinacje przycisków , i w trybie obrazu których należy użyć , aby wejść do menu serwisowego) , natomiast zawartość tego menu jest przebudowana w stosunku do treści menu serwisowego starszych modeli telewizorów firm Sony i Philips . Sprawdziłem to osobiście , gdyż telewizorami firmy Sony i Philips jestem bardziej zainteresowany , niż telewizorami firmy Samsung .

BTW, ale modele ubiegłoroczne wyższych serii telewizorów firmy Samsung mają dwa piloty , które będą również działać z telewizorami SUHD firmy Samsung linia 2016 r .(jeżeli jest się w sklepie to poprosić i sprawdzić)

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

rafcio76r

New member
Bez reklam
Witam Cie
Odpaliłem puściłem snajpera z usb wszystko ładnie pięknie. Wygląd obraz jest naprawdę ładny nie odbiega od 8000/9000
Testy będę robił dzis poniewaz wczoraj mailem walkę z montażem na ścianie :)
Kabel od one connect ma 2 m i podłączany z boku TV i oczywiście nie starczyło.
Racja to jest TV przejściowe na czekanie dobrych olede 4k z HDR 10000% :)
Do menu serwisowego i tak wejdę - sprawdzę.

Dzięki za info:) Koniecznie sprawdź wieczorem na planszach testowych - na jednolitej czerwonej oraz jednolitej błękitnej w poszukiwaniu martwych pikseli.
Ja dziś dostałem telefon ze stacjonarnego neonetu, że 60KS7000 jest już sprowadzony i czeka na mnie. Podjechałem do sklepu i powiedziałem pracownikowi, że przed zakupem muszę go sprawdzić na własnym materiale. I tak moje wrażenia:
1) szybkość działania Tizena - bardzo dobra, pilot błyskawicznie reaguje na polecenia,
2) płynność obrazu (sprawdzane na demku z dynamicznymi scenami akcji, sprawdzone na sporcie - piłka nożna, tenis ziemny - smużenia nie zauważyłem,
3) ogólna jakość obrazu - naprawdę dobra,
4) sprawdziłem demko z materiałem HDR - efekt nie rzucił mnie na kolana, myślę, że więcej w tym marketingowego bełkotu niż realnych efektów (krawędziowe podświetlenie stanowi tu niewątpliwe ograniczenie),
5) obsługa dysków zewnętrznych - wzorowa.
6) załączyłem plansze testowe celem sprawdzenia czy nie ma bad pixeli, obłoczków na czarnym tle, efektu brudnego ekranu na białej blanszy no i:
a) chmurek (clouding) szukać należy w zaciemnionym pomieszczeniu - w warunkach sklepowych nie było zbyt jasno - podświetlenie było bardzo dobre - nie dopatrzyłem się żadnej chmurki na czarnej planszy testowej,
b) na białej planszy - o dziwo - ekran był wprost idealny - brak widocznych zaciemnień w rogach.
Wówczas pomyślałem sobie trafiłem super egzemplarz.
Następnie zająłem się poszukiwaniem martwych pixeli. Wiem, że norma Samsunga dopuszcza ich występowanie w ilości do 8 sztuk. Załączyłem więc jednolicie czerwoną planszą testową i czar prysł. Podobny efekt był na planszy błękitnej. Doliczyłem się uwaga 10 martwych pixeli!!!! TV więc nie kupiłem. Jakby nie te martwe pixele to z chęcią bym kupił ten TV, bo poza bad pixelami TV był naprawdę świetny.
Na koniec, kąty jak na matrycę VA nie był złe, na pewno lepsze niż w Sony X8509C. Powiedziałem pracownikom neonetu, żeby te bad pixele reklamowali do serwisu samsunga, to przyślą im technika do wymiany matrycy.
A już myślałem, że będę miał nowy TV na Euro, a tu lipa, wróciłem do domu z pustymi rękami.
 
Ostatnia edycja:

dsbanik

New member
Właśnie rozpakowałem swój 60KS7000, zamówiony w Noeonecie we wtorek wieczorem, Pierwszy zonk do brak kabla HDMI i badziewne baterie do pilota.

Po szybkich testatch:
- 0 martwych pixeli
- niestety delikatna ok. 1mm biała najprawdopodobniej rysa na panelu
- sport póki co z filmików 4K i HD z youtuba - niestety smużenie bardzo mocno zauważalne, choć być może jako posiadacz plazmy jestem przeczulony.
- jakość odtwarzania statycznych filmików 4K z youtuba wciska w fotel
- film w jakości z HD z cda.pl momentami widoczna pikseloza, tu być może także przeczulenie
- sprytny pilot
 
Ostatnia edycja:

rafcio76r

New member
Bez reklam
A ja mam pytanko, czy w zestawie z TV daja Mini Wallmount (taki jakby wieszak na sciane (https://www.net-s.pl/index.php?id=3&c=921&g=616704&n=Samsung-WMN450M-XC-Mini-Wallmount-32-65&w=c)), gdyz chocby w neonecie jest wymienione Mini Wallmount Support i pytanko, czy okreslaja tak, ten niby wieszak, czy chodzi tylko o wywiercone dziury

Z tego co kojarzę, to wieszaka w zestawie nie ma, tylko jest adapter do wieszaka, ponieważ tył TV jest nieco zaokrąglony, stąd konieczność zastosowania adaptera.
 

rafcio76r

New member
Bez reklam
Właśnie rozpakowałem swój 60KS7000, zamówiony w Noeonecie we wtorek wieczorem, Pierwszy zonk do brak kabla HDMI i badziewne baterie do pilota.

Po szybkich testatch:
- 0 martwych pixeli
- niestety delikatna ok. 1mm biała najprawdopodobniej rysa na panelu
- sport póki co z filmików 4K i HD z youtuba - niestety smużenie bardzo mocno zauważalne, choć być może jako posiadacz plazmy jestem przeczulony.
- jakość odtwarzania statycznych filmików 4K z youtuba wciska w fotel
- film w jakości z HD z cda.pl momentami widoczna pikseloza, tu być może także przeczulenie
- sprytny pilot

Jeśli zamawiałeś przez neta, to masz 14 dni na zwrot, możesz go przez ten okres przetestować i w razie czego zwrócić bez podania przyczyny. Ja sobie spokojnie poczekam na kolejne promocje, być może kupię mniejszy w wersji 55" albo Panasa 58DX750 albo jeszcze coś innego. Po Euro nie będzie mnie już piliło z zakupem i niewykluczone, że nowy TV kupię dopiero w grudniu, kiedy ceny będą już znacznie niższe :)
 

bien

New member
uczyniłem tak jak mówiłeś i do teraz mam czerwono przed oczami...patrzyłem z bardzo bliska i nic nie znalazłem ani jednego martwego pixela. Mowie sobie pewnie sie nie znam wiec....
***
Zrobiłem taki sam test na starym Sharpie i było tego od groma tzn około 20 - takie małe czarne wypalone często obok siebie
***
Jeśli chodzi o czerń to nie jest aż tak mocna jest w 8000/9000 ale i tak ładnie świeci
Rzeczywiście jedyny mankament to ,ze widać na czarnym takie pionowe pasy po prawej lub po lewej. Lub jak masz film z pasami na dole to widać te podświetlenie (boże jakbym miał wydać 13k i mieć takie coś to porażka ) Chmurek tez nie ma
***
Ktos tu pisał o szarpaniu przy tenisie i na pasku tvn24 nic takiego nie ma.
Efekt teatru ? taki efekt teatru to bajka w moim starym Sharpie to był dopiero teatr :) jade na ustawieniach 10/5 i jest lagodny teatr - nie wkurwia.
Tak jak opisałeś wcześniej w pkt. wszystko sie zgadza dodam tylko ze filmy 4K YT czyta płynnie. Wszystkie pliki z pena itd..
***
Tez Szajsunga ***kupiłem na Euro wraz ze złodziejskim pakietem od polsatu :)
Uważam ,że na dzis jest to najlepszy stosunek ceny do jakosci.***
Z tym TV można czekać spokojnie na nowa technologie w normalnych cenach
 

bien

New member
Właśnie rozpakowałem swój 60KS7000, zamówiony w Noeonecie we wtorek wieczorem, Pierwszy zonk do brak kabla HDMI i badziewne baterie do pilota.

Po szybkich testatch:
- 0 martwych pixeli
- niestety delikatna ok. 1mm biała najprawdopodobniej rysa na panelu
- sport póki co z filmików 4K i HD z youtuba - niestety smużenie bardzo mocno zauważalne, choć być może jako posiadacz plazmy jestem przeczulony.
- jakość odtwarzania statycznych filmików 4K z youtuba wciska w fotel
- film w jakości z HD z cda.pl momentami widoczna pikseloza, tu być może także przeczulenie
- sprytny pilot

A właśnie sportu w 4k nie sprawdzałem
Dzis nagrałem w nocy finał NBA i jakość obrazu petarda. Tam dużo sie dzieje pod koszem i żadnego smużenia
Jakie masz ustawienie uplyniacza ? 10/5?
 

dsbanik

New member
bien - póki co oglądam wszystko z youtuba i stron sportowych. W ustawieniach zmieniałem tylko ogólne, przy zmianie na dynamiczne jest jeszcze gorzej. Gdzie zmienić owe ustawienia upłynniacza?

update - zmieniłem ustawienia na 10/5 i jest znacznie lepiej, co ciekawe sport najlepiej ogląda się przy ustawieniach...film
 
Ostatnia edycja:

bien

New member
bien - póki co oglądam wszystko z youtuba i stron sportowych. W ustawieniach zmieniałem tylko ogólne, przy zmianie na dynamiczne jest jeszcze gorzej. Gdzie zmienić owe ustawienia upłynniacza?

update - zmieniłem ustawienia na 10/5 i jest znacznie lepiej, co ciekawe sport najlepiej ogląda się przy ustawieniach...film

DsBanik
Podam Ci moje ustawienia i sprawdź u siebie u mnie jest poprawnie
Wiesz Cda.pl to z całym szacunek profanacja obrazu. Aby cieszysz sie jakością obrazu musisz albo zainwestować w Bluray lub ściągać z netu dobra jakość materiału :)

Oczywiście tryb film
Podświetlenie 12
Jasność 45
Kontrast 100
Ostrość 20
Kolor 51
Odcień z50 c50
Motion 10/5
Diody Led wysoko
Tonacja kolorów dla mnie standard
Czysty obraz cyfrowy wyłączony

Reszty nie zmieniałem
 
Do góry