Test migotania PS50B550/51 - seria B
W związku z tym, że film który nagrałem obrazujący problem migotania w PS50B550/51 jest dosyć obszerny.Ok 2,58 GB. A nie chcę go dzielić i wycinać fragmentów które obrazują błędy przetwarzania TV bo okazuje się, że plik potrafi mieć inne wartości po wycinaniu i równocześnie TV inaczej go odczytuje. Zgłaszajcie się do mnie na privat. Zainteresowanym prześlę na podany adres płytkę w formacie dvd z opisem w minutach fragmentów gdzie tv z wadą mruga niczym zepsuta żarówka.
Kto ma dosyć borykania się z wadą niepożądanych zmian jasności w swoim telewizorze powinien wystąpić do sprzedawcy z wnioskiem o naprawę lub wymianę tv. NIE KORZYSTAĆ Z KARTY GWARANCYJNEJ.Na razie nie kontaktować się z serwisem.To inna forma dochodzenia praw konsumenta.Trzeba mieć film na którym są nagrane wadliwie przetwarzane sceny.
Przy okazji przepisy kreują inną ważną zasadę, która może ułatwiać życie konsumentom: w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od jego wydania domniemywa się, że istniała ona już w chwili zakupu. Niezgodność towaru z umową pozwala się konsumentowi domagać albo nieodpłatnej jego naprawy, albo jego wymiany na nowy. Celem obu czynności jest doprowadzenie do zgodności produktu z umową. Wybór należy do konsumenta.
Sprzedawca po otrzymaniu wniosku o wymianę lub naprawę towaru nie ma już w zasadzie wyjścia. Jeśli nie odpowie na żądanie konsumenta w ciągu 14 dni, to przyjmuje się, że uznał żądanie za uzasadnione. Pozostaje mu dostarczyć produkt do naprawy i wymiany. Zgodnie z przepisami sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez konsumenta na demontaż, dostarczenie, robociznę, materiały oraz ponowne zamontowanie i uruchomienie wadliwego urządzenia. Oczywiście sama naprawa lub wymiana produktu nie może trwać miesiącami. Przepisy mówią o odpowiednim okresie, biorąc pod uwagę rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Gdy naprawa lub wymiana nie jest możliwa albo wymaga nadmiernych kosztów, klientowi pozostaje już tylko domagać się obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, czyli odstąpienia od umowy.Wada wg. mnie w tym wypadku jest istotna.