Samsung H6470 - problem z aktualizacją oprogramowania.

Gwiazdoor

New member
Witam,
Mam ostatnio problem z siecią w swoim TV. Czasem działo się tak, że Tv miał problem z połączeniem się z siecią, łączył się z routerem ale z siecią już nie... ustępowało to po wyłączeniu TV czy też routera, lecz od kilku dni już praktycznie wcale się nie chce połączyć z domowym WiFi.

Chciałem zaktualizować oprogramowanie przez USB zrobiłem wszystko zgodnie z opisem producenta lecz nie mam opcji w menu by wybrać aktualizacje przez USB. To normalne w tym modelu ?

Ktoś coś doradzi, podpowie ? Dokładne oznaczenie TV UE40H6470SSXZG

Pozdrawiam.
 

panamejra

New member
Połącz się po kablu do routera albo przypisz na sztywno IP dla TV bo może łapać takie co już jest zajęte przez inne urządzenie.
 

Gwiazdoor

New member
Przypisałem według zalecenia na sztywno IP lecz nie rozwiązuje to problemu...
Jeśli chodzi o podłączenie do routera to nie da rady po kablu, bo router mam w drugim końcu mieszkania.
Według producenta w menu aktualizacji powinna być opcja aktualizacji firmware przez USB ale u mnie nie ma. Myślę, że to by poprawiło problem bo mam dość stare oprogramowanie.
 

kris615

Member
Jestem teraz w pracy i dokładnie nie pamiętam ale w menu chyba nie ma aktualizacji przez USB. Po prostu podpinasz pendrive z folderem aktualizacji i w menu w zakładce o aktualizacji wskazujesz "Sprawdź aktualizacje". Telewizor powinien wykryć, że jest możliwa aktualizacja i tyle.
Natomiast miałem kiedyś problem z niewłaściwą nazwą folderu aktualizacji bo Samsung coś namieszał. Trzeba było usunąć dwie litery z nazwy. I najlepiej rozpakować archiwum bezpośrednio na nośnik.
 

Gwiazdoor

New member
Dokładnie robię tak jak kolega wyżej pisze tylko, że tej aktualizacji nie wykrywa ( wiadomo z sieci nie wykryje bo sieć nie działa )

Pobrałem z tej strony aktualizacje: Samsung UE40H6470 - LED TV | SAMSUNG

Następnie zainstalowałem bezpośrednio na sformatowanym nośniku. Utworzyło mi następujące foldery: T-MST14DEUC / image / upgrade.msd
 

Gwiazdoor

New member
Tak oczywiście sformatowany na FAT32
Specjalnie wyrzuciłem wszystko z pendrive i sformatowałem i jeszcze raz wrzuciłem.

Przeniosłem TV do pokoju z routerem i podłączyłem po kablu. Podczas próby aktualizacji pokazuje się błąd 601 i pisze, że przekroczono limit czasu połączenia. Połączenie oczywiście jest sprawne i stabilne.
Moja wersja oprogramowania 2111, wersja na stronie producenta 2880.

Samsung zaszalał z pomocą - konsultant powiedział żebym wyłączył TV z sieci lub odłączył router to pomoże :) Jak wiadome nie pomogło...

Pozostał mi tylko serwis ? Czy jeszcze są jakieś opcje i metody które mogę zastosować ?
 

kris615

Member
A może po prostu padła karta sieciowa. Mnie kiedyś jeszcze na gwarancji tak właśnie się stało. WiFi raz działało innym razem nie. Karta została wymieniona i do dziś jest ok. Nadmieniam że karta nie znajduje się na płycie gównej i zapewne koszt wymiany nie będzie duży. Ale to należałoby z całą pewnością zdiagnozować.
 

Gwiazdoor

New member
Teraz to jest nawet problem z połączeniem przez kabel. Po pierwszym podłączeniu TV działał, teraz już nie... Nawet gdyby padła karta, to przecież mógłbym dokonać aktualizacji oprogramowania a tego też nie da się zrobić.

Wczoraj wieczorem zrobiłem HotSpot na telefonie dla WiFi i też nie działało, ale jak zrobiłem HotSpot na internecie z sieci komórkowej to załapał od razu na TV.

Czy grzebanie w Menu Serwisowym może coś pomóc w kwestii aktualizacji ? Jeśli chodzi o inny nośnik, przed chwilą też sprawdziłem tą opcje i włożyłem inny pendrive niestety również z takim samym rezultatem... :(
 

Gwiazdoor

New member
Sytuacja bardzo dziwna ale postępy są następujące.

Zresetowałem wszelkie ustawienia w telewizorze, po czym połączyłem się przez sieć z telefonu i wyszukało mi aktualizację w wersji 2126 ( dziwi mnie dlaczego tylko taką niską skoro na stronie producenta jest dużo nowsza ) ale nie wahając się zaktualizowałem telewizor.

Niestety po aktualizacji problem nadal występuje, udało się co prawda raz połączyć z routerem ale po chwili to połączenie zostało zerwane. Zasięg się poprawił, bo zawsze świeciły na zielono 3 paseczki teraz świecą 4 ale i tak to nic nie zmienia... Chyba pozostaje zmienić w pierwszej kolejności router, jak sytuacja będzie taka sama to go odeślę po prostu, bo innego pomysłu nie mam, wtedy się potwierdzi czy problem jest z kartą w TV czy nie.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia tej aktualizacji - ktoś potwierdzi czy ta wersja jest najnowsza dla tego modelu ?


EDIT:
Są kolejne postępy - jeśli zostawi się sam folder o nazwie image i w nim obraz aktualizacji to TV pyta czy przeszukać pamięć USB tylko niestety potem ukazuje się informacja, że nie znajduje tam żadnej nowej aktualizacji. Wrzuciłem podobno sprawdzoną wersję 2130 którą znalazłem w sieci lecz i tak nie można jej zainstalować... ;/
 
Ostatnia edycja:
Do góry