Rozwiązanie umowy z UPC

pomorzanka

New member
Witam, moze ktoś mógłby mi pomóc. Własnie dowiedziałam sie od miłej pani z upc, że zgodnie z ich regulaminem, każdy kto nie rozwiąże umowy w ciągu 30 dni od jej zakończenia, automatycznie podpisuje z nimi umowę na kolejne 12 m-cy(!!!) :( . Nie ma więc prawa do rezygnacji z którejkolwiek usługi, a ewentualne zerwanie umowy obciążone jest karą umowną.
A teraz do rzeczy: czytałam tu gdzieś na forum, ze istnieja jakieś sposoby na rozwiązanie umowy przed terminem, chodziło chyba o jakies zmiany np. programowe usługodawcy, czyli dodania do umowy aneksu, z którym to mogłabym sie nie zgodzić i na tej podstawie umowę rozwiązać.
Więc czy są jakieś sposoby na nich?
Z góry dzięki za wszelkie rady :) .
 

mataman

New member
Bez reklam
Jeżeli mineło 12 mies. zobowiązania to umowa przedłużyła sie i owszem ale na czas nieokresleny. Taka umowe możesz rozwiazac w kazdym momencie z zachowaniem miesiecznego terminu wypowiedzenia, wiec pani na infolini bzdur ci naopowiadała. Można to zrobic np. wysyłajac maila. Podajesz w nim koniecznie pesel i nr klienta.
 

pomorzanka

New member
mataman napisał:
Jeżeli mineło 12 mies. zobowiązania to umowa przedłużyła sie i owszem ale na czas nieokresleny. Taka umowe możesz rozwiazac w kazdym momencie z zachowaniem miesiecznego terminu wypowiedzenia, wiec pani na infolini bzdur ci naopowiadała. Można to zrobic np. wysyłajac maila. Podajesz w nim koniecznie pesel i nr klienta.
Niestety pani miała rację, upc tak sporządza umowę. Podpisuje się umowę na czas nieokreślony, czas okreslony jest tylko na promocję, a mi ona właśnie sie skończyła 7 grudnia.
Owszem, proponuja mi promocje, ale zrezygnować, choćby z jednej usługi, nie mogę.

Dokładnie wygląda to tak:
Umowa Abonencka zawarta na czas określony ulega przedłużeniu na kolejny taki sam czas określony , zgodnie z ofertą Dostawcy usług, o ile Abonent nie złoży na piśmie przeciwnego oświadczenia woli w terminie 30 dni, przed upływem terminu obowiązywania umowy na czas określony. Rozdział IX § 31

Więc jakiego argumentu użyć, by ją rozwiązać. Czytam ten regulamin, ale im dłużej czytam, tym mniej rozumiem :roll: .
 
Ostatnia edycja:

pisk

New member
Słabo to widzę. Na forum gazeta.pl ktoś już pisał z takim problemem, ale wniosek był taki, że 30 dni to wystarczający termin dla klienta na rozwiązanie umowy. Sprawdziłem też w rejestrze klauzul niedozwolonych UOKIK i nie zaq bardzo jest szansa podpiąc się pod którąś z pozycji. Jest podobny zapis, ale on zawierał termin jednodniowy :)

Reasumując - marne szanse.

Już wiem, dlaczego podświadomie czułem niechęć do podpisania umowy z tą firmą.
Brak cennika na WWW, brak pakietu minimalnego w moim rejonie skutecznie mnie do nich zniechęcił.
 

korniewicz

New member
To jest chamstwo ze strony UPC, że taką żenującą tv oferują. Na antenie siatkowej można lepszy obraz uzyskac i do tego ten myk z przedłużeniem umowy.

Znam pewien sposób na to.... PW me
 

bitner

Klub HDTV.com.pl
vip
Witam

ja miałem taką samą sytuacje. Nie wypowiedziałem umowy ( zapomniałem byłem na urlopie) i przedłuzyła sie automatycznie. Teraz płace 134 zł za kablówkę i internet (2Mb) a na klatce schodowej promocje za 96 zł. dzwonie do UPC zeby z korzystac z promocji i słysze ze sie nie da !!! Dodam iz z usług z UPC korzystam juz 3 rok ( i ostani) Konczy mi sie umowa w lipcu a juz nie moge sie doczekac wypowiedzenia umowy. Taka rada do wszystkich którzy bedą korzystac z usług UPC. Jesli wupowiemy umowy to później są telefony aby przedłuzyć umowe, są udzielane rabaty i na internet i na kablówkę. Jesli tego nie zrobicie to mają nas "gdzieś" gdyz umowa przedłuza sie automatycznie i jesteśmy skazani na nich
 

bitner

Klub HDTV.com.pl
vip
Dzwoniłem dzisiaj do UPC i za odstąpienie z umowy kara 297 zł Promocja kończy sie w lipcu. Wiec nie opłaca sie zrywac z umowy. Jak UPC tak bedzie podchodzic do klientów to zycze im najlepszego :(
 

frankie

New member
bitner: troche to dziwne w takim razie, bo niecaly tydzien temu zalatwialem to samo..

kilka miesiacy wczesniej, owszem byla taka sytuacja, ze jedynym wyjsciem
bylo rozwiazanie umowy, na ktorej skonczyla sie promocja i podpisanie nowej z promocja, ale wtedy ciezko to zgrac w czasie tak aby nie cierpiec z powodu np. braku netu zanim zacznie dzialac pomiedzy podpisaniem nowej umowy a zerwaniem starej..

ale do sedna.. wlasnie z takim nastawieniem zadzwonilem do UPC i mowie normalnie do kobiety, ze jestem dlugo abonentem, skonczyla mi sie promocja, place 179 zl za pelny pakiet TV+ 5 Mb net i ze jest to dla mnie zupelnie nieatrakcyjna oferta. Na to ona odpowiada mi, ze nie ma najmniejszego problemu - w ciagu tej rozmowy zdarzyla mi zmienic 119 zl za internet na bodajze 84, dodatkowo przy jednej wykupionej usludze w promocji druga jest 50%, wiec i TV mi spadlo na 20-kilka zlotych, wiec rachunek mam o 60 zeta mniejszy. 15 minut pozniej juz widzialem nowa fakture, na nowa kwote w systemie elektronicznych faktur na stronie..

fart ? :) nie wiem, w kazdym razie po tej akcji UPC z karczochem w logo ma u mnie plusa.. do poprzedniego oblicza UPC nie bylem tak pozytywnie nastwiony


EDIT: z tymze gdy mi skonczyla sie promocja, to po prostu skonczyla sie promocja, ktora miala trwac 12 miesiecy. Umowa ktora mialem na czas nieokreslony pozostala umowa na czas nieokreslony, po prostu cena uslug wzrosla.

Widac, w kazdej wersji umowy/promocji sa inne mozliwosci i haki
..pytajac czy bede mogl zrezygnowac, np z jednej uslugi to dostalem informacje, ze nie ma i nie bedzie problemu, bez zadnych kar jesli dalej pozostaje klientem. Kara jest tylko za zerwanie umowy promocyjnej.
 
Ostatnia edycja:

doubleube

New member
a mnie sie konczy umowa promocyjna na chello easy 28 lutego
pisma rezygnacji nie wyslalem
chyba blad
ale w polowie stycznia sam do nich dzwonilem i zamowilem
internet sprint (wczesniej easy 512kb) - 2Mb
dodam ze mam tv pelen pakiet
czyli druga tansza usluga za 50% co daje w sumie 95,25zł
ale umowa jest na 16m-cy i to mnie boli
teraz walcze z nimi aby byla na 12 m-cy
i nie dam im spokoju
bo ta 12 m-czna jest tez dla uzytkownikow 2 uslug !!!
tak tam jest napisane:

"b. sa Abonentami jednej, dwóch lub trzech usług Organizatora
Promocji objetych Promocja badz usług „niszych”, na
podstawie Umowy Abonenckiej,"


skoro zmienili nazwe easy na sprint to przeciz jestem uzytkownikiem uslugi objetej promocja !!!
niech mi to ktos wytlumaczy

a w umowie 16 m-czej jest napisane :

" 1. Promocja jest przeznaczona dla wszystkich pełnoletnich osób fizycznych nie będących przedsiębiorcami, które na dzień przystąpienia do Promocji spełniają warunki określone w niniejszym regulaminie tj.:
a.są Abonentami Organizatora Promocji co najmniej dwóch usług: Pakietu Pełnego lub/i usługi internetowej (Internet Sprint, Internet Turbo, Internet Classic, Internet Ultra) lub/i usługi telefonicznej"



Wiec jestem uzytkownikiem easy czy sprint ?????????
robia z nas idiotów !!!
 

dawid19

New member
A jednak jest sposob na rozwiazanie umowy z UPC!!!

Mialem ten sam przypadek z UPC - umowa zrolowala sie na kolejne 12 miesiecy ale juz bez cen promocyjnych... Zadzwonilem do UPC i zlozylem telefoniczna reklamacje na takie cos, mianowicie napisalem ze nikt nie poinformowal mnie o koncu umowy, o tym ze sie rolluje na kolejny taki sam okres i o to ze nie moge zwiekszyc sobie transferu a zarazem zmienic umowy na czas nieokreslony. Postraszylem ich ze gdy tylko skonczy mi sie umowe to znajde sobie innego providera internetu/uslug ktory bedzie dla klienta a nie klient dla niego...
Pani z telefonicznej obslugi klienta przyjela reklamacje.
Oprocz tego zlozylem reklamacje za pomoca formularza na stronie UPC z ta sama trescia.
Rezultat byl taki ze po 3 dniach oddzwonila pani konsultantka z informacja iz kierownicto UPC wyrazilo zgode na zwiekszenie mi transferu i zmiane umowy na czas nieokreslony. Musialem tylko wyslac listownie wypelniona nowa umowe do siedziby UPC (wzor zostal mi wyslany na skrzynke mailowa). Gdy tylko zmienili mi umowe i zarazem transfer (z ta informacja zadzwonila pani Z BOK-u, a informacje potwierdzilem na stronie Moje UPC) zlozylem wniosek o rozwiazanie umowy.
Dzieki temu uniknalem kary za zerwanie umowy (~250zl) i placenia rachunkow przez kolejne 7 miesiecy za cos z czego bym nie korzystal - bo musialem wyjechac....a umowa z UPC jest rozwiazana... moze to info komus pomoze :)
powodzenia
 
Do góry