rms.pl czyli zakupy na własne ryzyko...

Henry

Active member
Bez reklam
Art. 543 K.c. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.
I z opisu autora wynika, że w taki sposób dokonał zawarcia umowy, a mało tego potwierdził to także korespondencyjnie ze sprzedawcą i takie potwierdzenie/ ofertę kilkukrotnie sprzedający potwierdził ;)
 

eedviking

Banned
Dlatego to wrzuciłem, lecz z lenistwa nie oznaczyłem. :D;)
Dodać tylko należy, że jeżeli coś jest zbyt tanie, to powinna zaświecić się czerwona żarówka, baaa, nawet młotek powinien być w akcji. ;)

W przypadku, gdy sprzedawca odmawia sprzedaży produktu możemy zgłosić się do mediatora z inspekcji handlowej, lokalnego rzecznika praw konsumentów lub skierować sprawę do sądu cywilnego. Jednak, by móc udowodnić rozbieżność pomiędzy cenami, dobrze posiadać dowody w postaci zdjęć ceny znajdującej się na półce sklepowej/internetowej z produktem. ;)
 

woytaski

New member
Bez reklam
I z opisu autora wynika, że w taki sposób dokonał zawarcia umowy, a mało tego potwierdził to także korespondencyjnie ze sprzedawcą i takie potwierdzenie/ ofertę kilkukrotnie sprzedający potwierdził ;)
No nie do końca... Prawo mówi tak:
Art. 84.§ 1.W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
§ 2.Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).
Czyli sprzedawca może powołać się na błąd ceny (szczególnie w przypadku sprzedaży na odległość), wtedy zgodnie z art 88 k.c. może uchylić się od realizacji umowy.
Czyli jeśli np. popełnił błąd związany z wprowadzeniem ceny do systemu (przecinek nie tam gdzie być powinien, brak zera, etc) może powołać się na taki właśnie zapis. Gdybym świadomie próbował wykorzystać ten błąd - wtedy sprzedawca może z tego prawa skorzystać.
Tu jednak mamy zgoła odmienną historię. Ale sprzedawca nie widzi różnicy i powołuje się na niewłaściwe art. k.c.

 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Chodzi o cenę w informacji handlowej, którą często zamieszcza się na różnego rodzaju ulotkach i ale w takim przypadku musi znajdować sie tam tego typu zapis: (i o to chodziło Krzyśkowi)
Informacje zawarte w niniejszej witrynie/ulotce nie są prawnie wiążące i nie stanowią oferty handlowej, w tym w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego. Zawarte na stronie informacje, w tym informacje umieszczone w części „Cennik”, nie stanowią zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 556 Kodeksu cywilnego. Opis towaru następuje wyłącznie w umowie jego sprzedaży.
Dokładnie tak i tyle w tej kwestii.
Woytaski, czy na ofercie masz może termin ważności oferty? Taki zapis tez powinien się na niej znajdować, ale nie każdy sprzedawca to robi.
 
Ostatnia edycja:

woytaski

New member
Bez reklam
Dokładnie tak i tyle w tej kwestii.
Woytaski, czy na ofercie masz może termin ważności oferty? Taki zapis tez powinien się na niej znajdować, ale nie każdy sprzedawca to robi.
Treść oferty wysłana przez rms:

Towar jest dostępny w magazynie u dystrybutora - możemy go Panu ściągnąć, będzie dostępny w ciągu trzech dni od złożenia zamówienia.
Cena z uwzględnieniem rabatu to 2960zł.
W załączniku umieszczam fakturę pro forma z danymi do przelewu - proszę sprawdzić czy wszystko się zgadza. Po otrzymaniu dostawy realizujemy zamówienie.
Do tego faktura proforma:

74036201694289288523.jpg
 

Henry

Active member
Bez reklam
W tej pro-formie są wyszczególnione 2 szt.? (za mała rozdzielczość, więc nie widać ;) )
Jeśli tak, to niezłe szopki odstawiają.
Jak dla mnie to powinni cię przepraszać za pomyłkę i próbować jakoś sprawę sensownie rozwiązać :???:
 

woytaski

New member
Bez reklam
W tej pro-formie są wyszczególnione 2 szt.? (za mała rozdzielczość, więc nie widać ;) )
Jeśli tak, to niezłe szopki odstawiają.
Jak dla mnie to powinni cię przepraszać za pomyłkę i próbować jakoś sprawę sensownie rozwiązać :???:
A klikałeś w miniaturkę ?? :p
Dokładnie tak... Tak jak napisałem.
Hmm przepraszać mówisz?? Jedyne do czego byli zdolni to żądanie dopłaty i pisemne oskarżenie mnie o próbę uzyskania korzyści...
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
W tej pro-formie są wyszczególnione 2 szt.? (za mała rozdzielczość, więc nie widać ;) )
Jeśli tak, to niezłe szopki odstawiają.
Jak dla mnie to powinni cię przepraszać za pomyłkę i próbować jakoś sprawę sensownie rozwiązać :???:

Tak należałoby to zrobić ale wiesz to co należy zrobić a to co niektóre sklepy robią to wiesz z życia że to są dwie zupełnie inne bajki... to tak jakby porównać bajkę Bolka i Lolka a np. z dzisiejszych bajek np. tajemnica zielonego królestwa - oba filmy są bajkami tylko zupełnie innymi.. tylko w tym wypadku obie bajki obejrzą dzieci...
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Stary, masz to wygrane jak nic, tylko śmigaj jutro do federacji konsumenta i zabierz się za sprawę. To masz nawet nie oferte tylko fakturę proforma, jest to nawet bardziej zobowiązujący twór od oferty ;)
Szkoda tylko, ze nie napisali jak długo wazny taki dokument (np. 7 dni), co ma jednak większe znaczenia przy OFERCIE, nie przy PROFORMIE ;)
PRÓBUJ!!! Nic nie tracisz.
 
Ostatnia edycja:

Henry

Active member
Bez reklam
U mnie,jak klikam,to też nic nie widać,ale jak dam prawym w myszy "otwórz w nowym oknie" to jest wszystko idealnie:)
Działa :)

Faktura pro-forma nie jest dokumentem księgowym i wiążącym, ma charakter informacyjny (oferty handlowej, która powinna być do niej załączona), na tej podstawie wystawia się normalną f-rę.
Jest wiele interpretacji tego zagadnienia :?

Czysto teoretycznie, w ślad za wystawieniem, przekazaniem f-ry proforma oraz jej opłaceniem (co oznacza przyjęcie przez kupującego danej oferty), powinna wystawiona zostać f-ra vat.
Dobrze byłoby spytać kogoś oblatanego w sprawach księgowych.

Tak czy inaczej, jest to kolejny dowód na brak profesjonalizmu sprzedawcy
 

Henry

Active member
Bez reklam
pro-forma nie niesie żadnych zobowiązań skarbowych i tu mogą się tłumaczyć, że to właśnie miało charakter informacyjny....myślę, że jakiś doradca finansowy i rzecznik konsumenta powinien wszystko wyjaśnić.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Bez znaczenia czy można to wydusić.
Ja bym odpuścił. Żenująca pomyłka i tyle.
Na ich miejscu sprzedałbym za tą cenę, wziął to na siebie, ale trzeba mieć klase.
W biznesie to rzadkość, ale osobiście nie prosiłbym się.
Widać, że nie chcą za tyle sprzedać i ok. Widać kasa ponad wszystko.
Smród w google zostanie na lata i zapewne odbije się czkawką i w sumie niepotrzebnie.

Chociaż ten projektorek Krzychu to mogliśmy targać. To był dobry deal ;)
 

Henry

Active member
Bez reklam
Masz rację, pomylić się można, ale sposób w jaki próbują załatwić sprawę pozostawia wiele do życzenia.
Zamiast się przyznać, przeprosić za błąd i w cywilizowany sposób sprawę załatwić, przerzucają winę na klienta wmawiając próbę wymuszenia. Właśnie z tego powodu warto trochę sprawę pociągnąć.
 

woytaski

New member
Bez reklam
Chłopaki odpuściłem. Swój honor mam. Wysmarowalem maila od serca, zarzucając im kłamstwo i niekompetencję.
Post na forum nie jest próbą odreagowania czy vendety. Chcialem jedynie przestrzec potencjalnych klientów przed praktykami panującymi w tym sklepie. Tyle.
 
Do góry