Relamacja/gwarancja/serwis

premier11

New member
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów reklamował, zgłaszał do serwisu uszkodzony piksel lub subpiksel? Jeśli tak to jaki8e były tego efekty?
Mnie niestety dopadła zielona plama w centralnym punkcie ekranu:x.Wydaje mi się że jest to conajmniej 3 subpiksele, ale tylko mi się wydaje. Mam zamiar zgłosić ten fakt do serwisu Sony i chciałbym zasięgnąć języka w w/w sprawie. (?)
 

Ares78

New member
Śmiało kontaktuj się z serwisem, jeśli jest to w centralnej części ekranu to istnieje spora szansa na wymianę matrycy (a przynajmniej na forum było kila takich przypadków), spróbować nie zaszkodzi na dobrą sprawę to nic nie kosztuje, a jeśli problem widzisz podczas zwykłego oglądania to jak rozumiem problem jest bardziej niż naglący.
 

premier11

New member
Zielona kropka na ekranie ,szczególnie wieczorem przy nocnych scenach jest conajmiej denerwujące.Zgłosiłem do serwisu, zobaczymy co stwierdzą(?).
 

Ares78

New member
Daj znać jaką dostaniesz odpowiedź z serwisu, ale nie powinno być problemu jeśli podczas oglądania widać te świecące piksele, na Twoją korzyść przemawia jeszcze to, że są w środkowej części ekranu. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnej oceny przez serwisanta.
 

premier11

New member
Wczoraj odjechał do serwisu, mam nadzieje że wszystko będzie grało jak należy. Chociaz mam wątpliwości po lekturze innych postów. Pożyjemy zobaczymy!:)
 

kapsell

New member
Bez reklam
To bywa roznie, zalezy od firmy, ale jak wzieli to pewnie naprawia... pytanie tylko czy w ramach gwarancji...
 

Ares78

New member
Oj nie strasz, po pierwsze niczego nie mogą zrobić odpłatnie bez zapytania użytkownika o zgodą (diagnozy też są darmowe). Druga sprawa, że akurat w przypadku uszkodzonych pikseli w środkowej części ekranu istnieje spora szansa na wymianę matrycy, także nie ma co być czarnowidzem.
 

LUPO78

Banned
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów reklamował, zgłaszał do serwisu uszkodzony piksel lub subpiksel? Jeśli tak to jaki8e były tego efekty?
Mnie niestety dopadła zielona plama w centralnym punkcie ekranu:x.Wydaje mi się że jest to conajmniej 3 subpiksele, ale tylko mi się wydaje. Mam zamiar zgłosić ten fakt do serwisu Sony i chciałbym zasięgnąć języka w w/w sprawie. (?)
żebyś się za w czasu nie łudził że może ci matrycę wymienią to poczytaj 46X4500 - serwis zbywa klientów czy prawda? - HDforum
 

premier11

New member
TV wrócił po 10 dniach intensywnych testów w autoryzowanym punkcie serwisowym SONY, Pan w serwisie nie zauważył "jaśniejszego punktu na matrycy" i nawet zrobił dokumentację fotograficzną:).
Cóż, oto Polska. Pewnie napiszę do Sony Europe, albo lepiej prześle in fotki:).
 

premier11

New member
Z tymi fotkami żartowałem i tak pewnie nie będzie widać. Napisałem to żeby uzmysłowić wszystkim jak bogatą dokumentacje mają "wczasy" mojego telewizora.
Clouding odpuściłem sobie, ale zielonego piksela napewno nie, tak dla zasady.Może gdyby odpisali w inny sposób i po dwóch dniach od przyjęcia TV do naprawy to bym podarował.
Co ciekawe znalazłem na matrycy jeszcze martwy czerwony subpiksel, który zgłosiłem Panom którzy zabierali TV - o tym cisza w opisie naprawy. Cóż minie 5 lat i śmietnik, nie oszukujmy się!
 

kiloan

New member
U mnie po zakupie też pojawiły się dwa świecące piksele (zielony i biały). Serwis przyjechał, zrobił zdjęcia i po kilku dniach dostałem odpowiedź, że wszystko jest w normie.
Później za radą jednego z forumowiczów masowałem i delikatnie stulałem w piksele. Jeden przestał świecić, drugi świecił dalej. Potem przestałem się tym przejmować, bo i tak nie widziałem go z odległości z jakiej oglądam TV.
Kiedy ostatnio przyglądałem się matrycy świecącego piksela już nie ujrzałem. Dokładnie przyjrzałem się całej matrycy i jest idealna. TV ma teraz 8 m-cy i ok. 1000 godz.
Tak więc jakieś cuda z matrycami się zdarzają. Być może i u ciebie znikną.
Pozdrawiam.
 

premier11

New member
Napisałem e-maila do Sony , ale łaskawie nie odpowiedzieli. Zadzwoniłem na infolinie i tam dowiedziałem się tego co już wiedziałem , czyli dyretywy unii europejskej w sprawie norm paneli lcd itd itd bla bla bla. Mój ekran jest sprawny, prawidłowy ,dobry, tylko opis serwisanta "niefortunny". Generalnie standard, jak w innych postach o serwisie i pikselach. W sumie tylko szkoda czasu na serwis.
Ciekawe co będzie za 4 lata z moją matrycą? Ale uważam że TV nie wytrzyma 5 lat, czyli do końca gwarancji.
 
Do góry