redcoon

astw

New member
Gwarancja

Opinie o sklepie z RFN:

https://www.trustpilot.de/review/www.redcoon.de
http://www.shopauskunft.de/bewertung/redcoon--S-1173.html

Na temat przejścia uprawnień gwarancyjnych na osobę trzecią:

Gwarancja konsumencka - www.gwarancja.info

Uważam, iż sklep oferujący towary z dystrybucji z innych państw członkowskich UE, o ile towary te dysponują gwarancją (tzw. europejską) na terytorium naszego kraju, jest bardzo potrzebny. Oferuje bowiem produkty niedostępne na rynku regionalnym, a koszty ewentualnego transportu zwrotnego towaru do sklepu (lub serwisu za pośrednictwem sklepu) są niższe niż przy nabyciu produktu drogą kurierską bezpośrednio w innym państwie członkowskim UE (są jednak sklepy z UE oferujące bezpłatny lub tani transport zwrotny) . Wystarczająca jest moim zdaniem także informacja, iż uprawnienia gwarancyjne realizowane są za pośrednictwem sklepu (wysyłka towaru przez sklep do sklepu w innym państwie UE i następnie do serwisu). Konsument ma świadomość, że taka obsługa trwa dłużej i wybiera to rozwiązanie dokonując zakupu.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Opinie o sklepie z RFN:

https://www.trustpilot.de/review/www.redcoon.de
Händlerbewertungen zu redcoon bei ShopAuskunft.de - Erfahrungen, Bewertungen, Berichte, Meinungen, Rezensionen

Na temat przejścia uprawnień gwarancyjnych na osobę trzecią:

Gwarancja konsumencka - www.gwarancja.info

Uważam, iż sklep oferujący towary z dystrybucji z innych państw członkowskich UE, o ile towary te dysponują gwarancją (tzw. europejską) na terytorium naszego kraju, jest bardzo potrzebny. Oferuje bowiem produkty niedostępne na rynku regionalnym, a koszty ewentualnego transportu zwrotnego towaru do sklepu (lub serwisu za pośrednictwem sklepu) są niższe niż przy nabyciu produktu drogą kurierską bezpośrednio w innym państwie członkowskim UE (są jednak sklepy z UE oferujące bezpłatny lub tani transport zwrotny) . Wystarczająca jest moim zdaniem także informacja, iż uprawnienia gwarancyjne realizowane są za pośrednictwem sklepu (wysyłka towaru przez sklep do sklepu w innym państwie UE i następnie do serwisu). Konsument ma świadomość, że taka obsługa trwa dłużej i wybiera to rozwiązanie dokonując zakupu.

Kolego w cale nie musi trwać dłużej taki serwis, mam kolegę w sklepie gdzie Onkyo wysyłają do Niemiec i często gęsto naprawa mieści się w okolicach dwóch , trzech tygodni... wszystko kwestia jak sklep jest solidny i gdzie reperują ten sprzęt czy gdzieś w serwisie sprawdziwego zdarzenia np w Niemczech, czy gdzieś za miedzą i nie ma to znaczenia, a że to też może być serwis w Niemczech tylko inaczej działający od tego dobrego :)...
 
D

Deleted member 121090

Guest
No i minął znowu tydzień, i redcoon ani słowem się do mnie nie odezwał.
Zadzwoniłem więc do nich i uzyskałem odpowiedź, że nic nowego nie wiadomo. Sprzęt jest w serwisie i tyle. Żadnych innych informacji mi nie udzielą. Czekam więc dalej.
 
D

Deleted member 121090

Guest
C. D. żartów ze strony sklepu Redcoon.
Od pierwszej informacji, że sprzęt jest w serwisie i ma satus naprawa, minęło już prawie dwa tygodnie. Sprzęt dostali 28-sierpnia.
Dzisiaj naraz przyszedł mail, że odtwarzacz jest obecnie poddawany ekspertyzie i może będzie naprawiany. A niby już dwa tygodnie temu był w naprawie. Po prostu mnie okłamali. Albo wtedy albo teraz. Niby mieli 21 dni na naprawę, ale dzisiaj usłyszałem, że w wyjątkowych przypadkach nawet 66 !!!
 

rott319

Member
REDCOON oferuje na ALLEGRO te same modele TV w cenie nawet o kilkaset złotych niższej niż na swojej firmowej stronie.
Co ciekawe, na ALLEGRO sklep ten ma sygnaturkę REDCOON OUTLET.
Co jest powodem takiej rozbieżności cen ?
Czym różni się zwykły REEDCON od REDCOON OUTLET ?
 
Ostatnia edycja:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Juz nieraz tak bylo że ten sam produkt, od tego samego sprzedawcy a różna cena:) Nawet zobacz "AGD Market", niby sklep ten sam a ceny rózne tego samego produktu. Kiedyś do Nich zadzwoniłem z zapytaniem czemu tak jest, to mi odpowiedzieli że to jakby rózne filie tego samego sklepu w różnych miastach, gdzie każdy może sobie narzucać swoje ceny.
 

rott319

Member
REEDCON nie ma żadnych oddziału w Polsce oprócz siedziby w Bydgoszczy i zajmuje się tylko sprzedażą internetową, więc wspomniane uzasadnienie polityki cenowej w tym przypadku będzie podejrzane.
Co ciekawe, na ALLEGRO sklep ten ma inną sygnaturkę tj. REDCOON OUTLET i wystawia tylko kilka sztuk popularnego TV w rewelacyjnej cenie.

Przykład:panasonic 48AS640
strona sklepu internetowego REDCOON: 2789 zł
strona ALLEGRO -> REDCOON OUTLET: 2499 zł (w tym opłata dla pośrednika tj. Allegro)
Koszt dostawy w cenie w obu przypadkach.

Czy jest możliwe, że REDCOON OUTLET, to specjalny oddział REDCOON zajmujący się sprzedażą towaru np. powystawowego, ze zwrotów konsumenckich itd. ?
Musi być jakieś ekonomiczne uzasadnienie takiej nielogicznej na pierwszy rzut oka polityki cenowej.
 
Ostatnia edycja:

rott319

Member
Zagadka rozwiązana, choć dopiero za drugim razem powiedzieli mi prawdę.
Uważajcie na ten sklep !

"Witam,

Różnica w cenach wynika z wewnętrznej polityki cenowej naszej firmy.
Towar jest oczywiście nowy, pełnowartościowy.

Pozdrawiam i zapraszam do zakupu,
XYZ"


kłamstwo ma jednak krótkie nogi ...

"Szanowny Kliencie,

Produktu w ofercie allegro różnią się cenowo od tych oferowanych na
naszej stronie gdyż są to często produkty po serwisowe, bądź z uszkodzonym opakowaniem.
W razie jakichkolwiek pytań służymy pomocą.

Serdecznie pozdrawiam,
XYZ"
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Minął kolejny tydzień, już upłynął miesiąc jak wysłałem sprzęt i ciągle zero jakiejkolwiek odpowiedzi na pytania, co się zepsuło w moim Asusie i kiedy go naprawią. Ja wysyłam maile, dzwonię, pytam a tam zero informacji. Tylko wymijające odpowiedzi.
 

cinek7

New member
Polecam przeczytanie regulaminu ich sklepu Regulamin sklepu internetowego redcoon Polska Sp. z o. o. | redcoon Polska szczególnie tego działu § 9 Rękojmia i gwarancja:

pkt. 9. Wady Sprzętu ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 21 dni roboczych od daty dostarczenia sprzętu do punktu serwisowego wskazanego przez Sprzedawcę. W przypadku konieczności przesłania sprzętu do innego, specjalistycznego serwisu, bądź wykonania czasochłonnych badań i analiz, w szczególności poza granicami kraju, okres naprawy może zostać wydłużony o kolejnych 45 dni roboczych :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Polecam przeczytanie regulaminu ich sklepu Regulamin sklepu internetowego redcoon Polska Sp. z o. o. | redcoon Polska szczególnie tego działu § 9 Rękojmia i gwarancja:

pkt. 9. Wady Sprzętu ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 21 dni roboczych od daty dostarczenia sprzętu do punktu serwisowego wskazanego przez Sprzedawcę. W przypadku konieczności przesłania sprzętu do innego, specjalistycznego serwisu, bądź wykonania czasochłonnych badań i analiz, w szczególności poza granicami kraju, okres naprawy może zostać wydłużony o kolejnych 45 dni roboczych :)

Tylko tak sie sklada że to co mają kupione za naszą granicą to wszystko jest reperowane gdzieś u kogoś w tym kraju .... pytanie tylko co to za seriws. Bo ja znam sklep który cześciowo np kupuje Onkyo dla tych co chcą taniej w Niemczech i tam często gęsto reperacja odbywa się w ciagu dwóch, trzech tygodni. Tylko sprzęt jest naprawiany w centralnym serwisie Onkyo..
 

cinek7

New member
A od czego są ogłoszenia w gazecie majstrów piwniczno/garażowych. Tak samo naprawiany jest sprzęt na tzw. przedłużonej gwarancji. Przykładowo do 2 lat jest gwarancja i ewentualne naprawy w autoryzowanym serwisie, a w 3,4 czy 5 roku naprawy są na koszt firmy ubezpieczeniowej z którą jest podpisana taka umowa. W tej dodatkowej gwarancji jest dopisek mniej więcej w takim stylu: W celach naprawczych sprzęt trafi do autoryzowanego serwisu lub innego zakładu wybranego przez ubezpieczyciela. Potem taka firma dzwoni najpierw do serwisu z zapytaniem o koszt naprawy np. telewizora, który zepsuł się w 4 roku użytkowania a gwarancja jest przedłużona na 5 lat. Serwis woła 3tyś. za naprawę, więcej niż telewizor jest wart, firma oczywiście nie chce go za tyle naprawiać ale i też nie chce wymieniać go na nowy jeśli jeszcze ten model jest jeszcze w sprzedaży lub zastąpić go już nowszym modelem w tej cenie. W takim wypadku dzwoni po piwniczno/garażowych serwisach z gazety i pyta czy w ogóle go naprawią, a jeśli już to szukają jak najtaniej. I potem taki magic z pseudo serwisu reanimuje taki sprzęt w tylko sobie znany sposób stosując często używane części lub pasujące od innego modelu. Zdarzało się nawet wstawianie matryc od innych telewizorów, które prawie idealnie pasowały jak oryginalna. Wiem coś o tym bo znam jednego takiego gościa, ma dziesiątki telefonów dziennie od takich firm ubezpieczeniowych co wzięły na siebie przedłużoną gwarancje. Powiedział mi jedno jeśli przedłużona gwarancja jest serwisu autoryzowanego danej firmy, która standardowo daje np. 2 lata a przedłuża do 5 lat to śmiało ją brać i jak najbardziej warto dopłacać do kupna sprzętu, ale jeśli nie jest serwisu danej firmy tylko przechodzi na agencje ubezpieczeniową to omijać ją z daleka. Ja raz przedłużyłem sobie gwarancje i to był mój pierwszy i ostatni raz jednocześnie, więcej nie dam się namówić, chyba że na gwarancje autoryzowanego serwisu w Polsce danej firmy :)

ps. wracając jeszcze do ewentualnej naprawy przez Redcoon w czasie podstawowej gwarancji firmowej. Jak w tym okresie sprzęt wróci do nas z takiej naprawy to powinna być uzupełniona książka gwarancyjna z opisem usuniętej usterki + pieczątką autoryzowanego serwisu. Jeśli książka nie będzie uzupełniona, to wymagać takiego potwierdzenia na piśmie. A jak zrobią nas w bambuko i nawet na gwarancji firmowej sprzęt nie będzie naprawiony w odpowiednim serwisie obojętnie czy w Polsce czy w innym kraju, to nie pozostaje nam nic innego jak tylko przestrzec innych przed zakupami w takim sklepie i opisać taki proceder na różnych forach oraz zmienić sklep :)
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Do tego trzeba jeszcze dodać że nawet jak dojdą do wniosku że będą chcieli oddać kasę bo nie da się naprawić np tv a tego modelu już nie ma to jeszcze liczą sobie amortyzację która oczywiście jest tak skonstruowana żeby klient dostał jak najmniej kasy. ( mój kumpel to przerabiał i oczywiście takie samo podejście ma jak Ty czyli pierwszy i ostatni raz coś takiego wykupił jak ubezpieczenie...)
I ważne to co napisałeś, każda naprawa powinna być odnotowana w książce gwarancyjnej z odpowiednimi wpisami i pieczątką serwisu - to jest mega ważne bo w innym wypadku właśnie jest tak jak napisałeś - Czesiu za rogiem mógł taką reperację wykonać ,a sklep sam może napisać co było naprawione i przystawić swoją pieczątkę. Widziałem na oczy jak sprzęt Onkyo wracał z naprawy od Autoryzowanego serwisu Onkyo z Niemiec i tak właśnie jest jak było opisane. Nie ma żadnego wpisu sklepu i żadnej początki sklepu - wszystko jest od serwisu.
I oczywiście zawsze zostaje Sąd :).
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

cinek7

New member
Dokładnie masz racje, dlatego trzeba pilnować aby sprzęt na gwarancji był naprawiany wyłącznie w autoryzowanym serwisie, a przy dodatkowej oczywiście nie mamy już na to wpływu, podobnie jak w przypadku zwrotu pełnej kwoty za nienadający się już naprawić sprzęt. Firma ubezpieczeniowa tak sformułuje umowę i nawali dopisków małym druczkiem, że i tak Klient stoi na straconej pozycji nawet w przypadku skierowania sprawy do sądy. Dlatego teraz praktycznie każdy sklep może zaoferować dodatkowe gwarancje za pośrednictwem firmy ubezpieczeniowej, bo ile jest osób znających ten mechanizm, pewnie ułamek procenta z pośród tych, którzy zostali namówieni na taką gwarancje. Teraz jak jakiś sklep mi proponuje dodatkową gwarancje, to zadaję tylko pytanie czy to firmowa danego sprzętu czy przejmuje ją firma ubezpieczeniowa, jak ona to dziękuje. Obecnie wszystkie dłuższe okresy gwarancji niż te deklarowane przez producenta są realizowane przez ubezpieczalnie :)
 
D

Deleted member 121090

Guest
Minął kolejny tydzień a ja w dalszym ciągu nie mam najmniejszej nawet informacji co padło w moim Asusie, czy da się go naprawić i kiedy to zrobią.
A od momentu jak mają mój odtwarzacz minął już ponad miesiąc!
 
Do góry