pv80 martwy pixel

lamparcicho

New member
witam, od niedawna pojawia mi się na całym czerwonym tle jeden "czarny" migający piksel, wcześniej tego nie było, czy można się jakoś tego pozbyć, co ciekawe na tle niebieskim, zielonym czy białym tego nie widać, może to jest tzw stuck pixel i można go jakoś odblokować? proszę o jakieś porady i Waszą opinie na ten temat, z góry serdecznie dziękuje

ps: tv oczywiście na gwarancji ale sam nie wiem czy taka usterka jest podstawą by naprawiać/wymieniać sprzęt
 

123tomek

Klub HDTV.com.pl
VIP
Mam od 2 dni prawie identyczny problem - mrugajacy sub-pixel. Na czarnym tle mruga na czerwono, na bialym i pozostalych skladowych rgb jest ok. TV mam ponad pol roku. Ciekawe czy posypie sie wiecej pikseli czy tylko ten jeden. No i co na to gwarancja.
 

lamparcicho

New member
dzwonilem do serwisu do wrocka, naprawią takie coś w ramach gwarancji za free, po nowym roku zgłaszam reklamacje na infolinie panasa i czekam na kuriera który przyjedzie i zabierze sprzęcior, do 50 km od serwisu przyjeżdzają do domu i naprawiaja na miejscu jak jest możliwosc, do mnie niestety mają ponad 70 :( ogólnie naprawa trwa szybko i z tego co wiem Panasonic ma jeden z lepszych serwisów także sie nie martwie, zadzwon na infolinie i niech Ci podadzą adres najblizszego serwisu (lub poszukaj na panasonic polska) i pytaj pytaj pytaj :D
 

123tomek

Klub HDTV.com.pl
VIP
No to ja zadzwonilem do serwisu w Katowicach i otrzymalem odpowiedz ze jeden uszkodzony w opisany wyzej sposob punkt nie upowaznia do wymiany gwarancyjnej.
 

motobartcompany

New member
Proponuje najpierw przeczytać instrukcję obsługi

"Ciągle palące się kropki na ekranie- Proces produkcji związany z tą technologią może powodować, że pewne piksele będą się palić lub nigdy nie palić. Nie jest to usterką"
 

bogdan_kr

Member
Bez reklam
lamparcicho napisał:
no to mamy ciekawą sytuacje, jedno mówią tak jedni inaczej :p
Ty zapytałeś o naprawę. Z kontekstu wynika, że 123tomek rozmawiał o wymianie. To jednak trochę inne podejście ;)
Ciekaw jestem w jaki sposób serwis/serwisant podejdzie do naprawy twojego tv, tzn. co konkretnie zrobi.

Pozdrowienia!
 

lamparcicho

New member
motobartcompany napisał:
Proponuje najpierw przeczytać instrukcję obsługi

"Ciągle palące się kropki na ekranie- Proces produkcji związany z tą technologią może powodować, że pewne piksele będą się palić lub nigdy nie palić. Nie jest to usterką"

oczywiscie masz racje, ale skoro serwisant z którym miałem przyjemność rozmawiać, powiedział że to sie zdarza i jest objęte naprawą gwarancyjną to czemu mam nie skorzystać? pół roku temu żadnych martwych/uszkodzonych pikseli nie było, niedawno odkryłem 1, dziś są juz 3, i nie chodzi o to że się czepiam, skoro to usterka to niech mi naprawią, mi osobiście taki stan rzeczy przeszkadza a inny machnie ręką i będzie oglądał dalej prawda? :D co do wymiany też o to zapytałem - najpierw naprawiają pięciokrotnie, gdy po 5 razie usterka dalej występuje dokonują zamiany na nowy sprzęt, nierzadko na taki z nowej serii ;) i wiem jedno z doświadczenia: serwis serwisowi nierówny, pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

sebul

New member
A ja odebralem moja plazme w piatek i dzis dostrzeglem czerwonego piksela i co robic ? Widac go na bialym tle... oddawac go do sklepu gdzie kupilem ? Dzwonic na infolinie panasa ? A moze nic nie robic ? Bo nie wiem kiedy bym mial czas odwozdzic do sklepu ta plazme bo kupilem ze sklepu internetowego a odebralem osobiscie ...
 

123tomek

Klub HDTV.com.pl
VIP
Mam TH-37PV80
Pytalem o warunki naprawy uszkodzonego punktu. Serwisant powiedzial ze to zalezy od ilosci, rodzaju (czy swieci lub nie swieci na stale czy miga) i umiejscowienia i wg tego co mu opisalem to moj tv nie podlega naprawie/wymianie gwarancyjnej. Po drugie stwierdzil ze tego typu uszkodzenia sa nienaprawialne.
 

yogibabo

New member
lamparcicho napisał:
ogólnie naprawa trwa szybko i z tego co wiem Panasonic ma jeden z lepszych serwisów także sie nie martwie,
Polecam opcję szukaj i poczytać sobie proszę o serwisie Panasonica. Szybko to oni tylko odbieraja sprzęt z domu klienta:bober: :D Ja również to przerabiałem. Na szczęście udało mi się odzyskać kasę ( po 3 misiącach od oddania tv do serwisu - 2 świecące na czerwono piksele) i kupiłem nowy tv, który na dzień dobry uraczył mnie również dwoma czerwonymi pikselami. Na szczęście jeden dość szybko zaskoczył, a drugi po okresie dotarcia tv i ustawieniu swoich preferencji obrazowych (przede wszystkim wysoki kontrast) dostał takiego speedu, iż mruga tak szybko, że jest baaaardzo trudny do zauważenia :cool:
 

lamparcicho

New member
wiem, jaki wątek na forum masz na myśli, osobiście mam dobre doświadczenia z wrocławskim serwisem panasonica, znajomi również, także wydaje mi się że nie ma co generalizować, w każdym razie cieszę się, że Tobie się udało i wyszedłeś na swoje ;)
 

123tomek

Klub HDTV.com.pl
VIP
Zdecydowalem sie jednak zglosic moj TV do serwisu (Sosnowiec) jak wyskoczyl mi drugi (tym razem martwy) pixel.
Przyjechal serwisant i stwierdzil ze niestety nie podlega gwarancji i nic nie da ze go wezmie bo i tak serwis glowny nie uwzgledni mojej reklamacji na 100%. Pokazal normy i sprawa wyglada tak dla naszych plazm (i nie tylko dla naszych ale i innych firm) HD i HD Ready (dla SD sa inne - byly takie plazmy?):

1. Ekran jest dzielony na 2 strefy A i B
2. Strefa B to strefa zewnetrzna (ramka) po 25% wielkosci matrycy z kazdej strony
3. Strefa A to pozostaly obszar (srodek tej ramki)
4. W strefie A moze byc 0 Lit pixel (swiecacych stale) i 1 lub 7 martwych (tu nie bardzo wiem o co chodzi ale z tabelki wynika ze Green 1, Red i Blue 7)
5. W strefie B moze byc 3 Lit pixel i 15 martwych
6. Pixele migajace zalicza sie do martwych!
7. W obu przypadkach nie moze wystapic para uszkodzonych pikseli w obszarze do 5cm

I wszystko jasne :(
 

lamparcicho

New member
dzięki za użyteczne info, w takim razie nie będe się fatygował do wro z tymi pikselami, skoro na 100% nie uznają gwarancji
 

eraeste

New member
hej mam taki problem wyskoczył mi mały zielony kwadracik który miga, na czarnym kolorze go w ogole nie widać, tylko na jasniejszych to też bad pixel? czy cuś innego

telewizor ma 2 miesiace moge to jakos zareklamować?
 
Do góry