PS51E550 - zaprogramowany na samouszkodzenie?

sojerus

New member
Witam. Przepraszam za nowy temat jeżeli już taki był ale mam pytanie jak w temacie do użytkowników tego modelu. Zakupiłem go ponad 2 lata temu. Po roku czasu od zakupu oddałem go na gwarancje gdyż po prawej stronie ekranu pojawiły się cienkie pionowe paski martwych pikseli. Serwis wpisał iż wymienił matrycę. Obecnie, kiedy gwarancja wygasła około 4 miesiące temu paski znów się pojawiły co bardzo przeszkadza w oglądaniu. Czy inni też coś takiego u siebie zauważyli. Czy rzeczywiście jest to wina matrycy czy może jakiegoś podzespołu. W ciągu 2 lat ta sama usterka pojawiła się 2 razy. Czy matryca w tym modelu jest zaprogramowana aby psuć się po jakimś czasie abym musiał kupić nowy tv czy może da się to naprawić niewielkim kosztem bez wymiany matrycy(konsultantka Samusnga powiedziała że jest to koszt 2k zł co jest w ogóle nie opłacalne?
 

Made_Guy

New member
Niestety jak padnie matryca po gwarancji, to tv jest praktycznie na śmietnik. Koszt wymiany jest na tyle duży, że nieopłacalny.

A co do samouszkodzenia, to od dawna wiadomo, że mamy czasy celowego postarzania produktów.

Tonę tematów o tym było w sieci. Dzisiejszy sprzęt RTV to w większości jednorazówki, niezależnie od producenta.
 

sojerus

New member
Dziękuję za szybką odpowiedz. Moje pytanie jest takie czy to rzeczywiście matryca czy może jakiś tani podzespół telewizora. Czy mogę powiedzieć że miałem pecha i drugi raz dostałem matrycę która zepsuła się po roku czasu?
 

Made_Guy

New member
Jedno jest pewne. W oficjalnym serwisie nie naprawisz, bo tak jak Ci babka powiedziała, 2k za nową matrycę. Czyli nie opłaca się.

Generalnie w serwisach nie lubią się bawić w drobne naprawy. Padnie kondensator w zasilaczu, to wymieniają cały zasilacz od razu = $$$

A czy tam padła cała matryca czy tylko jakiś kondensatorek to może stwierdzić tylko ktoś zajmujący się naprawami tv. Jak znasz jakiegoś elektronika to może warto go zawołać i niech sprawdzi. Dasz te kilka dych ale będziesz wiedział czy tv jest do uratowania czy na wysypisko. Ja bym tak zrobił.

Jasne, mogleś też mieć po prostu pecha. Ludziom się różne dziwne historie ze sprzętem zdarzają. Wystarczy poczytać fora ;)

ps. 2 miesiące po gwarancji padł mi laptop hp. W serwisie wycenili naprawę na 800zł (laptop kosztował 2,5k). Znajomy dał mi namiar na sprawdzonego kolesia co naprawia w domu i ostatecznie zapłaciłem połowę tej kwoty (karta graficzna i coś tam na plycie głównej do wymiany) Laptop działa już 2 lata po naprawie.
 
Ostatnia edycja:

Limakos

New member
Aż założyłem konto dla tego tematu ponieważ moja historia jest bardzo podobna. Też jestem (już nie)szczęśliwym posiadaczem telewizora PS51E550. U mnie historia jest taka, że kupiłem go pod koniec września 2012. Pierwsza usterka pojawiła się na przełomie stycznia/lutego 2013. Obraz nagle znikał i zostawał sam dźwięk. Serwis wymienił płytę główną i od tego czasu problem ten się nie pojawił. W grudniu 2013 po lewej stronie pojawił się pionowy pasek martwych pikseli. Serwis wymienił matrycę. Wszystko było ok. do sierpnia 2014 (miesiąc przed końcem gwarancji) kiedy pasek martwych pikseli pojawił się po prawej stronie ekranu. Kolejna wymiana matrycy. Tak z ciekawości zapytałem czy na część zamienną jest dawana gwarancja bo gdzieś w kościach czułem, że może się to powtórzyć. Oczywiście nie ma żadnej gwarancji. I nadszedł koniec marca 2015, gdy znów po lewej stronie pojawił się pasek martwych pikseli. Tak więc jestem teraz w czarnej d**** po wydaniu ponad 3k na TV.
 

RHJG

New member
Bez reklam
Witam w/g mnie musi być gwarancja na wymienioną część (matryce) minimum trzy miesiące ! I to powinno być wpisane w gwarancji !
Żaden serwis obojętnie jakiej firmy nie robi nic na „gębe”.Na wszystko musi być dokumentacja, wpis w gwarancje, pieczątki, podpisy z tego są rozliczani !
 
Ostatnia edycja:

MKV

New member
Dziś spotkało mnie to samo w tym telewizorze - pionowy pasek po prawej stronie ekranu - na niebieskim tle jest czarny a na czerwonym i zielonym świeci jakby na niebiesko.
Oczywiście TV jest 3 miesiące po gwarancji :/
 
Ostatnia edycja:

Limakos

New member
Witam w/g mnie musi być gwarancja na wymienioną część (matryce) minimum trzy miesiące ! I to powinno być wpisane w gwarancji !
Żaden serwis obojętnie jakiej firmy nie robi nic na „gębe”.Na wszystko musi być dokumentacja, wpis w gwarancje, pieczątki, podpisy z tego są rozliczani !

Koleś który odbierał mi TV do naprawy wspominał, że może miesiąc jest więc jak to usłyszałem to się tylko uśmiechnąłem pod nosem.
 

waszek_rmc

New member
Moim zdaniem walczyć. Okazuje się, ze cała seria plazm z lat 2012-2014 ma zaprogramowane samouszkodzenie. Moja PS51E6500 po 15 m-cach od zakupu wymiana panelu, nastepnie 4 miesiące po zakończeniu gwarancji, a 9 m-cy po wymianie znowu ta sama usterka! Więc za nawową ludzi na forum reklamacja do samsunga i się opłaciło. Czekam za wymianą.. wprawdzie najpierw narobili nadzieji, że wymienią na inny TV bo paneli PDP już nie ma, ale zadzwonili ostatnio, zę jeszcze są...
Pisz kolego reklamacje, dzwoń i męcz.
 

MKV

New member
Moim zdaniem walczyć. Okazuje się, ze cała seria plazm z lat 2012-2014 ma zaprogramowane samouszkodzenie. Moja PS51E6500 po 15 m-cach od zakupu wymiana panelu, nastepnie 4 miesiące po zakończeniu gwarancji, a 9 m-cy po wymianie znowu ta sama usterka! Więc za nawową ludzi na forum reklamacja do samsunga i się opłaciło. Czekam za wymianą.. wprawdzie najpierw narobili nadzieji, że wymienią na inny TV bo paneli PDP już nie ma, ale zadzwonili ostatnio, zę jeszcze są...
Pisz kolego reklamacje, dzwoń i męcz.

W moim przypadku niestety już 3 miesiące po gwarancji i nic nie zdziałam. Pasek szerokości 1pix nie jest jakoś strasznie upierdliwy i nie wyświetla tylko niektórych kolorów więc tylko czasami jest widoczny. Jakbym miał wymieniać panel na własny koszt to ja bardzo dziękuję za taki wydatek :/
Oglądałem program o postarzaniu sprzętu i głównie okazało się padają TV Samsunga i LG... nigdy więcej Samsunga :/
 

waszek_rmc

New member
Przeczytałeś dobrze co napisałem? Mi gwarancja skończył się 2.11.2014 roku, teraz jest już 5 m-cy po gwarancji i czekam za wymianą. Napisz reklamację, ja wysyłałem tylko maila przez ich serwis, co Ci szkodzi? Chyba, że nie chcesz...
 

ogoorek

New member
Moim zdaniem walczyć. Okazuje się, ze cała seria plazm z lat 2012-2014 ma zaprogramowane samouszkodzenie. Moja PS51E6500 po 15 m-cach od zakupu wymiana panelu, nastepnie 4 miesiące po zakończeniu gwarancji, a 9 m-cy po wymianie znowu ta sama usterka! Więc za nawową ludzi na forum reklamacja do samsunga i się opłaciło. Czekam za wymianą.. wprawdzie najpierw narobili nadzieji, że wymienią na inny TV bo paneli PDP już nie ma, ale zadzwonili ostatnio, zę jeszcze są...
Pisz kolego reklamacje, dzwoń i męcz.
Jestem w tej samej sytuacji. Mi po raz pierwszy wymienili matryce we wrześniu 2014. 4 dni temu pojawiły się paski tylko w innej części ekranu. Czekam na odpowiedź z serwisu. Oczywiście tv już niestety po gwarancji (do listopada 2014)
 

vectra1

Member
Bez reklam
Panowie mam ten sam telewizor i po roku już miałem wymienianą matrycę ze względu na pionowy pasek, który nie wyświetlał poprawnie obrazu.
Czyli model jakościowo jak telewizor z biedronki.
Zostało mi pół roku gwarancji i pewnie problem się powtórzy :???:
Ciekawe jakby go teraz sprzedać, czy nie lepiej stracić pół niż całość i dołożyć do czegoś lepszego.
 

Nawry

New member
U mnie było to samo, udało się wymienić matrycę w ramach gwarancji w ostatnim tygodniu jej obowiązywania. Ciekawe ile teraz wytrzyma..
 

vectra1

Member
Bez reklam
Wykrakałem - wczoraj pisałem, że czekam na kolejną usterkę i jest.
Tym razem coś innego, po kilku godzinach użytkowania, podczas grania w konsole na ekranie pojawiły się dziwne plamy.
Zdjęcie w trybie sprawdzania obrazu.
Co dziwne wyłączyłem telewizor całkowicie z zasilania i problem znikł - ale na przyszłość źle to wróży.
Poczekam, naprawię z gwarancji i do sprzedaży póki ma jeszcze gwarancję.
 

Attachments

  • 20150414_222219.jpg
    20150414_222219.jpg
    1,1 MB · Wyś: 96

ogoorek

New member
U mnie było to samo, udało się wymienić matrycę w ramach gwarancji w ostatnim tygodniu jej obowiązywania. Ciekawe ile teraz wytrzyma..

u mnie po wymianie matryca wytrzymała 6 miesięcy i paski pojawiły się ponownie. Na szczęście póki co - jeden ale na bank pojawią się kolejne. Z Samsunga dostałem odpowiedź, że jest im przykro i pani, która mi odpisała, też się coś kiedyś po gwarancji popsuło i też jej było smutno... :hmm:

Za to na bank już wiem jakiej firmy NIE będzie mój kolejny TV, gdy ten już całkiem padnie
 

vectra1

Member
Bez reklam
Pozbyłem się chwalonego tu modelu, póki był jeszcze na gwarancji udało mi się go sprzedać tracąc 30% początkowej wartości.
Już nigdy nie kupię Samsunga a kolejny telewizor będę ubierał w dodatkową gwarancję.
 

Limakos

New member
Dobrze kolega zrobił. Ja dostałem negatywną odpowiedź z działu reklamacji. Dla samsunga padająca po 7 miesiącach matryca to najwyraźniej nic nadzwyczajnego. Również nigdy więcej samsunga.

Wysłane z mojego SM-T800 przy użyciu Tapatalka
 

waszek_rmc

New member
Co z tego, ze mi uznali reklamację jak jeszcze nie mam naprawione... Niby ze Słowacji panel jedzie... Ciekawe.. Cieszyłem się jak dziecko, ze mnie tak potraktowali, a teraz czekam za efektem..
Sprzedać? Hmm... a co kupić... wolę chyba jak mi jeden pasek pixeli świeci, niż cały ekran wali po oczach... Jak juz to jakiś panas za ok 6k... ale skąd kasa :)
 

Limakos

New member
Problem w tym ze ten pasek juz nie jest jeden tylko 3 się pojawiają u mnie. Kwestia czasu jak 1/4 ekranu zaczną zajmować :-/

Wysłane z mojego SM-T800 przy użyciu Tapatalka
 
Do góry