Przekroczony termin naprawy gwarancyjnej co teraz

tomsien

New member
Witam wszystkich Forumowiczów mam problem z serwisem Panasonica tzn. w dniu 8 października 2010 roku oddałem do naprawy mój TV Plazma na naprawę gwarancyjną. Panowie powiedzieli że naprawa potrwa ok. tygodnia. Więc spokojnie czekałem, następnie po tygodniu powiedzieli że czekają na części z Hamburga, następnie powiedzieli w następnym tygodniu że jeszcze muszą sprowadzić inne części także z Hamburga a teraz że dalej czekają na części tak więc umowny termin naprawy gwarancyjnej jaki jest 21 dni upłynął nawet upłynął już chyba z 30 dzień naprawy mojego tv co teraz mogę zrobić? Zgodnie z art. 10 gwarancji Panasonic wynika iż jeżeli serwis nie naprawi w ciągu wyznaczonego terminu sprzętu to ma go wymienić na nowy. Ja do tego dążyć i co mogę zrobić z tymi fachowcami bo mnie już szlak trafia. Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie w tej sprawie.
 

pedro1

New member
W przypadku sprowadzenia części z zagranicy termin może być przedłużony do 28 dni , jeśli się nie mylę , to chodzi o dni robocze , czyli do 19 XI mają czas.
 

maxoff

New member
Terminy podane odnoszą się DNI ROBOCZYCH więc skoro oddałeś 8 października to dziś jest 22 dzień (roboczy) także proponował bym udać się osobiście do serwisu i zażądać wymiany TV na nowy lub wydania ekspertyzy dotycząćej zwrotu gotówki przez sklep. Co nie do końca może się udać gdyż wybrałeś gorszy wariant umowy gwarancyjnej - a mianowicie "SERWIS PRODUCENTA"! W takim wypadku jest tam wzmianka że usuną usterki w mozliwie najkrótszym terminie i nie ma na nich "bata".... Gdybyś wybrał "NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ" (czy jakoś tak się to nazywa) i oddał TV do sklepu gdzie był kupiony wtedy mógł byś wiecej zdziałać.... Ale walcz z serwisem bo w takim przypadku rację masz TY, aczkolwiek mają prawo przedłużyć gwarancję jeśli części sprowadzają z zagranicy (chyba do 28 czy 31 dzni roboczych) - takze też już niebawem osiągniesz ten termin. Ale jak mówię udaj się jutro do serwisu i powołaj się na obowiązujące w Polsce prawa przysługujące konsumentowi które mówią że powinni zmieścić się w przeciagu 21 dni roboczych! Co prawda ja nie miałem jeszcze okazji spotkać się z serwisem Panasonic'a i mam nadzieję że nie będę musiał, ale ostatnio reklamowałem dosyć drogi odkurzacz HOOVER'a. Niestety serwis nie zdążył z wymianą silnika w ciagu 21 dni, także 22-go dnia roboczego udałem się do serwisu i zażądałem wymiany na nowy lub zwrotu gotówki ! I bez jęczenia wypisali kwit z którym polazlem do sklepu i po problemie ! Aczkolwiek TV jest droższym urządzeniem takze nie wiem czy panowie z serwisu nie będą przez to "problematyczni"....
 

tomsien

New member
Witam Wszystkich dzięki za już udzielone rady, dodam że w dniu dzisiejszym zadzwonił do mnie Pan z Panasonica z Warszawy w odpowiedzi na mój email w/z z przedłużającą się naprawą i powiedział mi że faktycznie nastapiła zmiana w gwarancji i usuna usterkę w terminie jak najkrótszym bez podania ilościowego dni roboczych, powiedział także że przedłużą mi gwarancję o następne 12 miesięcy na mój TV. Ponadto zadzwonił do mnie Pan z serwisu zaproponował mi TV zastępczy na czas dalszej naprawy, oraz powiedział że do środy przyszłego tygodnia TV powinno być w moim domu naprawione. Ponadto oświadczył iż wymienili w moim TV kupę części już dawno nie było takiej naprawy i TV jest całkiem nowy razem z matrycą i bebechami /co mnie trochę martwi że mój TV może być jakiś wadliwy?!/. Tak więc czekam do środy i później już dam znać do PIH dziki za info na forum. Pozdrawiam
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Życzę powodzenia i odzyskania sprawnego TV, ale w te zapewnienia trudno trochę uwierzyć. Skoro tyle mieli wymienić podzespołów (łącznie z matrycą) to gdzie tu logika. Prościej byłoby dać nowy TV. Ale może jestem w błędzie.
W każdym bądź razie życzę powodzenia.
 

maxoff

New member
tomsien - i jak wygląda sprawa reklamacji ?
Pytam bo także mam TV Panasonic'a więc chciał bym wiedzieć na co ew. mam się przygotować w razie gdy by kiedyś wystąpiły problemy z moim telewizorem....
 

tomsien

New member
Otrzymałem właśnie dzisiaj mój tv z serwisu wymienili dwa moduły i matrycę tak twierdzą, dodam że liczba minut i włączeń tv się nie wyzerowała jest dość spora taką jak miałem chyba przed oddaniem tv do serwisu. W/z z długą naprawą mojego tv zostałem poinformowany że zostanie mi przedłużona o rok gwarancja na wymienione podzespoły, panowie z serwisu którzy dostarczyli mi tv do domu o tym w ogóle nie wiedzieli w/z z tym mam dane gościa z którym rozmawiałem i na pewno tego nie popuszczę /dzwoniłem w tej sprawie do Warszawy do Panasonica na infolinię - mają się odezwać/. Mój tv hula ale zraziłem się do serwisu w/z z długą naprawą mojego tv ale cieszę się że już mam tv na chacie. Pozdrawiam cześć.
 

stanleyy

New member
Ja mam Panasonica i też był na serwisie. I powiem szczerze, że tak pożądnego serwisu tv jeszcze nie widziałem. Dotyczy przynajmniej serwisu w Kielcach. Pan przyjechał, zabrał telewizor, nawet nie pozwolił mi go nieść. Po dosłownie 2 dniach telewizorek wrócił, Pan go przywiózł, zamontował w domu. Po prostu rewelacja. Naprawa dotyczyła gasnącej matrycy. Co prawda po pół roku problem wrócił. Zadzwoniłem ponownie, Pan znów przyjechał - ok. tygodnia czekałem bo była zamawiana bodajrze z Hamburga nowa matryca. Teraz śmiga aż miło.
 
Do góry